پاورگیربکس / تعمیر گیربکس آئودی

تعمیر گیربکس آئودی

تعمیر گیربکس آئودی با دستگاه های پیشرفته

تعمیر گیربکس آئودی حتما باید بوسیله دستگاه های پیشرفته به انجام برسد تا عیب یابی دقیق بوده و از تعمیرات مجدد و هزینه دوباره اجتناب شود. تعمیر گیربکس اتوماتیک در مجموعه پاور گیربکس همچنین با نیروهای با تجربه و آموزش دیده انجام می شود. برای کاهش میزان تعمیر گیربکس آئودی خود بهتر است اصول اولیه نگهداری و نشانه های هشدار دهنده این گیربکس را به خوبی بشناسید تا بتوانید سالهای سال از حداکثر راندمان این گیربکس بهره ببرید. در این مقاله علاوه بر موارد ذکر شده در خصوص هزینه تعمیر تعمیر گیربکس اتومات آئودی و همچنین نحوه تعمیرات اضطراری ان مارد مفیدی ذکر خواهد شد.

آئودی خودروساز آلمانی در ایران

آئودی یکی از شرکتهای خودروسازی لوکس در دنیا به شمار می رود. این خودرو که یکی از معتبرترین شرکتهای خودروسازی آلمانی پس از جنگ جهانی دوم محسوب می شد همراه با بنز و بی ام و محبوبیت زیادی در ایران بدست اورده است. دو مدل خودرو آئودی که در ایران نیز موجود است می توان به آئودی Q5 اشاره کرد که از سال 2008 تا 2016 تولید شده است و آئودی TT که از سال 2006 تا 2014 تولید شده است.

تعویض روغن گیربکس اتومات آئودی

روغن در گیربکس اتومات آئودی نقشی اساسی در خنک کاری  رانکاری قطعات مختلف دارد. اگر رانکاری مناسبی بین چرخ دنده ها برقرار نگردد به مرر زمان سایش بین انها مشکلات عدیده ای را به دنبال خواهد داشت. لذا بهتر است به صورت دوره ای کیفیت روغن گیربکس اتومات آئودی خود را چک کنید و در صورتی که ملاحظه کردید که کیفیت روغن از حد مطلوب فاصله گرفته نسبت به تعویض آن اقدام کنید. دوره های تعویض روغن گیربکس معمولا با مسافت طی شده خودرو محاسبه می شوند. برای گیربکس اتومات آئودی نیز بنا به مدل خودرو مسافت مشخصی در دفترچه راهنما ذکر گردیده که به طور متوسط هر 50 تا 75 هزار کیلومتر را برای این منظور در نظر می گیرند. طول عمر روغن گیربکس به موارد مختلف دیگری مانند مدت زمان استفاده از روغن و کیفیت آن و همچنین نحوه رانندگی و شرایط محیطی استفاده از خودرو وابسته است.

هزینه تعمیر گیربکس اتومات آئودی

اگر گیربکس اتومات آئودی شما دچار ایراد شده و نیاز به تعمیر دارد و می خواهید هزینه تعمیر ان را بدانید ابتدا باید مشخص کنید که چه قطعه ای خراب شده و چه قطعه ای نیاز به تعویض دارد. بدین منظور می توانید به تعمیرگاه اختصاصی گیربکس اتومات آئودی مراجعه کنید تا گیربکس خودرو شما مورد ارزیابی دقیق کارشناس قرار بگیرد و قطعات معیوب تعمیری و تعویضی شناسایی شوند. همچنین اگر از نوع خرابی بوجود آمده در گیربکس مطلع هستید می توانید با تماس با یکی از شماره های مندرج در سایت پاور گیربکس از قیمتهای استثنایی این مجموعه مطلع شوید.

تعمیرات اضطراری گیربکس اتومات آئودی

برای اینکه گیربکس اتومات آئودی شما در شرایط اضطراری راه اندازی شود راهکارهایی وجود دارد که در این بخش بدان اشاره خواهیم کرد. اما به یاد داشته باشید که تعمیرات گیربکس های پیشرفته تنها باید در تعمیرگاه مجاز و توسط کارشناسان آموزش دیده انجام شود و این راهکارها تنها در شرایط اضطراری که خودرو حرکت نمی کند و دسترسی به تعمیرکار متخصص ندارید به کار گرفته می شود.

  • ابتدا باید خطاهای موقت کامپیوتر گیربکس را پاک کنید بدین منظور کافی ست پنج دقیق بست باتری را قطع نموده و مجددا وصل نمایید.
  • حال می بایست کامپیوتر گیربکس اتومات آئودی مجددا تنظیم شود. برای این منظور دنده را در وضعیت خلاص قرار داده و بدون فشردن پدال گاز یا هیچ پیدال و دکمه دیگری خودرو را روشن کنید و اجازه دهید سی ثانیه درجا کار کند.
  • حال خودرو را خاموش کنید. با روشن و خاموش کردن خودرو به این شکل و دو مرتبه دیگر تکرار آن می توانید تنظیم مجدد کامپیوتر گیربکس اتومات آئودی را انجام دهید.
  • حال خودرو را روشن کنید دنده را در وضعیتی که می خواهید قرار داده و به آرامی حرکت نمایید.
  • به یاد داشته باشید اگر با این راهکارها گیربکس اتومات آئودی راه اندازی شد اما صدا یا لرزش زیادی داشت از حرکت دادن خودرو اجتناب نموده و از جرثقیل برای انتقال آن به تعمیرگاه بهره ببرید.

سرویسهای نگهداری گیربکس اتومات آئودی

برای اینکه کمتر نیاز به تعمیر گیربکس اتومات آئودی پیدا کنید بهتر است نحوه نگهداری و اقدامات لازم برای کاهش استهلاک گیربکس اتومات آئودی را فراگرفته و به کار ببندید. در این بخش مهمترین اقدامات مربوط به نگهداری گیربکس اتومات آئودی ذکر می گردد:

  • تاثیر رینگ و لاستیک بر گیربکس اتومات آئودی: تعویض رینگ و لاستیک با اندازه های غیر متعارف سبب می شود که نسبت انتقال دور موتور تغییر کند و فشاری بیش از فشار طراحی شده بر گیربکس اتومات آئودی وارد آید. لذا در دراز مدت رینگ و لاستیک غیر متعارف استهلاک گیربکس اتومات آئودی را بالا خواهد برد. همچنین این کار بر سیستم تعلیق خودرو نیز تاثیر سو خواهد گذاشت.
  • تعویض روغن گیربکس اتومات آئودی: روغن سالم گیربکس اتومات آئودی به رنگ قرمز روشن بوده و چشبندگی مناسبی دارد به مرور زمان این روغن کیفیت خود را از دست داده و رنگ آن به سیاهی نزدیک می شود و چسبندگی آن نیز کاهش می یابد. تعویض روغن در صورتی که به مرحله فساد رسیده باشد ضروری است. همچنین عواملی مانند مسافت طی شده و مدت زمان استفاده از خودرو و خرابی های مختلف نیز می توانند زمان تعویض روغن گیربکس را مشخص کنند.
  • تعویض فیلتر روغن گیربکس اتومات آئودی: یکی از سرویسهایی که برخی رانندگان نسبت به آن کوتاهی می کنند تعویض فیلتر روغن گیربکس اتومات آئودی است. گاهی مواقع ممکن است فیلتر روغن با آلودگی های داخل گیربکس گرفته باشد و در صورتی که تعویض آن به تاخیر بیافتد به افت فشار روغن در گیربکس اتومات آئودی بیانجامد.
  • پیگیری علائم هشدار دهنده گیربکس اتومات آئودی: در صورتی که کوچکترین تغییری در نحوه کارکرد یا صدا و لرزش گیربکس اتومات آئودی خود مشاهده کردید بهتر است به تعمیرگاه اختصاصی گیربکس اتومات آئودی مراجعه کنید و مسئله را با کارشناسان پاور گیربکس در میان بگذارید.
  • بازدید دوره ای گیربکس اتومات آئودی: منظور از بازدید دوره ای این است که خودرو برای چکاپ کامل به تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتومات آئودی منتقل کنید تا مواردی مانند دما و لرزش گیربکس و صدای اضافه آن و همچنین کیفیت و سطح روغن گیربکس اتومات آئودی مورد ارزیابی کارشناس قرار گیرد. به طور نرمال می توان بازه های یک تا سه ماهه را پیشنهاد کرد اما در صورتی که گیربکس اتومات آئودی شما سابقه خرابی دارد بهتر است بازه های کوتاه تری را برای بازدید دوره ای در نظر بگیرید.
  • مطالعه دفترچه راهنمای خودرو: هر سازنده ای ممکن است بر اساس نحوه طراحی خود توصیه های خاصی برای مصرف کننده داشته باشد لذا بهتر است حداقل یک بار دفترچه راهنمای خودرو خود را مطالعه نمایید.
  • رانندگی اصولی برای حفظ گیربکس اتومات آئودی: بهترین روش برای کاهش استهلاک گیربکس اتومات آئودی رانندگی اصول می باشد. منظور از این مسئله این نیست که خود را در استفاده از خودرو محدود کنید. بلکه منظور این است که از کارهایی که فشار زیادی به گیربکس اتومات آئودی وارد می کند اجتناب نمایید. به عنوان مثال تغییرات متوالی و پیاپی در شتاب و سرعت خودرو با فشردن متعدد پدالهای گاز و ترمز و یا حرکت سریع در جاده های پر پیچ و خم و سربالیی از جمله مواردی هستند که فشار بر گیربکس اتومات آئودی را از حد استاندارد فراتر می برند.

علائم هشدار دهنده گیربکس اتومات آئودی

منظور از علائم هشدار دهنده مواردی است که در صورت وجود ایراد در گیربکس می تواند این ایراد را به اطلاع راننده برساند. باید در نظر داشته باشید که عدم پیگیری به موقع این موارد می تواند خرابی های بزرگ و تعمیرات پر هزینه و زمان بر را در پی داشته باشد.

  • روشن شدن چراغ چک گیربکس اتومات آئودی: یکی از مهمترین عوامل تعیین کننده خرابی گیربکس اتومات آئودی روشن شدن چراغ چک است که حتی اگر این روشن شدن موقتی باشد نیز باید پیگیری شود تا ایراد اصلی رفع گردد.
  • گیر کردن دنده گیربکس اتومات آئودی: اگر اهرم دنده در هنگام تعویض دنده گیر می کند یا از محلی که در آن قرار دارد خود به خود خارج می گردد همه این موارد می تواند به عنوان یک خرابی در گیربکس اتومات آئودی به شمار آید. علت این خرابی نیز ممکن است به سیستم روغن گیربکس و یا سلکتور دنده مربوط باشد.
  • زوزه کشیدن گیربکس اتومات آئودی: دلایل مختلفی برای زوزه کشیدن گیربکس اتومات آئودی در نظر گرفته می شود. از ان جمله می توان به خرابی بلبرینگ یا اصطکاک بیش از حد چرخ دنده ها اشاره نمود.
  • لرزش گیربکس اتومات آئودی: یکی از دلایلی که باعث لرزش گیربکس اتومات آئودی می شود استفاده از خدمات مراکز تعمیر غیر مجاز می باشد. در این مواقع ممکن است اتصالات گیربکس به خوبی سفت نشده باشد و ظرف مدت چند روز با لرزش طبیعی گیربکس این اتصالات بیش از حد شل شده و لرزش گیربکس اتومات آئودی تشدید می گردد.
  • تقه زدن گیربکس اتومات آئودی: تقه زدن یکی از ایراداهای مشخص در گیربکس اتومات آئودی به شمار می آید که به خوبی قابل تشخیص است. از جمله دلایل تقه زدن گیربکس اتومات آئودی می توان به خرابی توربین یا وجود ایراد در قطعات سیستم روغن مانند شیربرقی ها اشاره نمود.
  • گاز هرز خوردن گیربکس اتومات آئودی: دلیل اصلی گاز هرز خوردن گیربکس اتومات آئودی عدم عملکرد مناسب کلاچ است. حال ممکن است خود کلاچ دچار سایش شده باشد و نیاز به تعمیر داشته باشد و ممکن است فشار روغن گیربکس کاهش یافته باشد. بهتر است ابتدا فشار روغن گیربکس اتومات آئودی چک شود سپس نسبت به بررسی کلاچ اقدام گردد.

سوالات متداول در گیربکس اتومات آئودی

در هنگام تعویض روغن گیربکس اتومات آئودی به چه مواردی باید توجه داشت؟

نخستین مورد مهم در تعویض روغن گیربکس اتومات آئودی استفاده از روغن با کیفیت است. مورد دوم استفاده از خدمات تعمیرگاه مجاز است که عملیات تعویض روغن را به صورت استاندارد به انجام برساند. مورد بعدی تعویض همزمان فیلتر روغن گیربکس است که با این کار از گردش روغن سالم و تمیز در گیربکس اتومات آئودی خود اطمینان حاصل خواهید کرد.

آیا برنامه تعویض روغن گیربکس های هیبریدی نیز همانند برنامه تعویض روغن گیربکس اتومات آئودی است؟

مواردی کلی در تعویض روغن گیربکس اتومات مانند آنچه در سوال قبل بدان اشاره شده در همه گیربکس های اتومات مشترک است. اما مواردی خاصی مانند نوع روغن ایده آل و همچنین زمان تعویض روغن در هر خودرو متفاوت بوده و به شرایط طراحی و نحوه استفاده مربوط می باشد.

زوزه کشیدن گیربکس اتومات آئودی چه دلیلی می تواند داشته باشد؟

برای زوزه کشیدن دلایل مختلفی ذکر می شود. یکی از دلایل متداول برای ایراد به خرابی بلبرینگ مربوط می شود. همچنین در صورتی که سطح روغن گیربکس اتومات آئودی کاهش یافته باشد ممکن است با اصطکاک بیشتر چرخ دنده ها صدای زوزه کشیدن از گیربکس اتومات آئودی به گوش برسد.

لرزش گیربکس اتومات آئودی در چه مواقعی مهمتر است؟

اگر لرزش به دلیل آنبالانسی شدن چرخ دنده ها رخ دهد می تواند مشکلات بزرگی را برای قطعات مختلف گیربکس اتومات آئودی بوجود بیاورد. البته لرزش به هر دلیلی با توجه به اعمال گشتاورهای اضافه به قطعات متحرک گیربکس اتومات آئودی خطرناک خواهد بود و باید هر چه سریعتر با عیب یابی دقیق مشکل را رفع کنید.

وضعیت اضطراری دنده سه گیربکس اتومات آئودی را چطور می توان رفع نمود؟

این وضعیت اضطراری در شرایطی رخ می دهد که کامپیوتر گیربکس اتومات آئودی به دلیل برخی آلارمها به صورت خودکار در وضعیت دنده سه گیربکس را فیکس می کند. در این شرایط حتما باید به تعمیرگاه اختصاصی این گیربکس مراجعه کنید اما ممکن است بتوانید به صورت موقت با بکار بستن راهکارهای بخش تعمیر اضطراری گیربکس اتومات آئودی خودرو را راه اندازی کنید.

گیر کردن دنده در وضعیت پارک چه دلیل می تواند داشته باشد؟

برای این ایراد معمولا سه دلیل مختلف ذکر می شود. ممکن ایراد در داخل گیربکس باشد یعنی سیستم روغن گیربکس مشکلی داشته باشد یا اینکه ایراد به خارج از گیربکس مربوط باشد و سیستم ترمز خودرو و یا سیستم برق خودرو ایرادی داشته باشند که خودرو در وضعیت دنده پارک قفل شود.

سرویسهای نگهداری گیربکس اتومات آئودی را از کجا می توان برداشت کرد؟

برخی سرویسهای نگهداری گیربکس اتومات آئودی در دفترچه راهنمای خودرو ثبت شده و برخی از مهمترین اقدامات برای مراقبت و نگهداری از این گیربکس نیز در انتهای مقاله ذکر شد.

مقالات مرتبط:

تعمیر گیربکس اتومات مازراتی
تعمیر گیربکس اتوماتیک اپل
تعمیر گیربکس اتوماتیک زوتی
تعمیر گیربکس آریو
تعمیر گیربکس بی ام و
تعمیر گیربکس پورشه
تعمیر گیربکس کوییک
تعمیر گیربکس مزدا 3

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس: 09396645387
پیمایش به بالا
اسکرول به بالا