پاورگیربکس / تعمیر گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7

تعمیر گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7

شرکت سازندهچری
کشور سازندهچین
تعداد دنده7 دنده
نوع گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7
جدول مشخصات گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7
تعمیر گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7

تعمیر گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7

تعمیر گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7 اصول و قواعدی دارد و می بایست در تعمیرگاه تخصصی و توسط کارشناسان آموزش دیده در زمینه تعمیر گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7 انجام شود. جهت طول عمر بیشتر و کاهش استهلاک گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7 لازم است که اقدامات نگهداری به موقع و صحیح انجام شود. از جمله مزایای مجموعه پاور گیربکس عیب یابی دقیق با دستگاه های پیشرفته و انجام استاندارد تعمیر گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7 می باشد.

مشخصات فنی خودرو جیلی امگرند X7

خودرو جیلی امگرند X7 در زمان ورود به ابزار ایران به عنوان یکی از گران ترین خودروهای چینی شناخته می شد. این خودرو مشخصات فنی قابل توجهی دارد که مهمترین آنها بدین شرح هستند. موتور چهار سیلندر با حجم 2.4 لیتر قدرت 160 اسب بخار و حداکثر گشتاور 220 نیوتن متر به عنوان یکی از قدرتمندترین موتورهای خودروهای هم رده شناخته می شود. حداکثر سرعت ان به 170 کیلومتر بر ساعت می رسد و شتاب صفر تا صد آن نیز 12 ثانیه است. همچنین مصرف سوخت ترکیبی جیلی امگرند X7 را در حدود 10.5 لیتر در صد کیلومتر محاسبه کرده اند. گیربکس اتوماتیک از نوع AT شش دنده در این خودرو به کار گرفته شده است. این جعبه دنده برگرفته از گیربکس اکتیون بودن و بر روی لیفان 820 نیز نصب است.

هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7

برای اینکه بدانید هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7 به صورت دقیق چه مقدار می باشد ابتدا باید گیربکس توسط کارشناسان زبده پاور گیربکس مورد ارزیابی و عیب یابی قرار بگیرد تا قطعات معیوب شناسایی شوند. در مرحله بعد باید پلن تعمیر طراحی شود که چه قطعاتی نیاز به تعمیر دارند و چه قطعاتی تعمیر ناگذیر هستند و باید تعویض شوند. سپس می توان هزینه تعمیر را محاسبه نمود. عیب یابی دقیق کمک بسیار بزرگی در کاهش هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7 می کند چرا که اگر عیب یابی دقیق نباشد ممکن است قطعاتی که هنوز سالم هستند عوض شوند در حالی که قطعه معیوب تشخیص داده نشده و عملا هزینه های دوباره برای تعمیر باید پرداخت شود. در مجموعه پاور گیربکس سعی بر این است که با عیب یابی تخصصی فقط قطعه معیوب تعویض شود.

سرویسهای نگهداری گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7

اینکه چه سرویسهایی برای نگهداری و افزایش طول عمر گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7 باید به کار بسته شود شامل دو دسته است. دسته نخست اقداماتی است که باید انجام دهید و دسته دوم اقداماتی هستند که استهلاک گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7 را افزایش می دهند و باید از انها اجتناب کرد. مجموعه مهمترین اقداماتی که برای نگهداری استاندارد گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7 ضروری است به شرح زیر هستند:

  • مطالعه دفترچه راهنمای گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7: بنا به مدل خودرو ممکن است نکات خاصی در دفترچه راهنما هم برای نگهداری گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7 و هم برای سایر بخشها ذکر شده باشد و لذا مطالعه دفترچه راهنمای خودرو می تواند کمک بزرگی به نگهداری استاندارد این گیربکس باشد.
  • بازدید دوره ای گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7: بازدید دوره ای به صورت ماهانه یا حداکثر هر سه ماه یک بار به انجام می رسد. در این فرایند موارد متعددی مانند نشتی روغن گیربکس، سطح روغن، کیفیت روغن گیربکس، دما و لرزش و صدای اضافی گیربکس و شل یا سفت بودن اتصالات گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7 مورد ارزیابی قرار می گیرد. بهتر است این موارد در تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7 به انجام برسد.
  • رینگ و لاستیک و تاثیر ان بر گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7: وظیفه اصلی گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7 انتقال قدرت از موتور به چرخ ها و البته تغییر نسبت دور موتور به گشتاور است. هر چه قطر چرخ ها بیشتر باشد نسبت دور و گشتاور نیز تغییر می کند. حال اگر از رینگ و لاستیک با قطر غیر متعارف استفاده شود در دراز مدت می تواند فشار بسیار زیادی را بر گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7 وارد آورد. لذا پیشنهاد می شود حدالمقدور از چنین تغییراتی اجتناب کنید.
  • تعویض روغن گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7: روغن گیربکس نیز مانند اغلب روغنهای صنعتی به مرور زمان فاسد می شود و خاصیت خود را از دست می دهد. مخصوصا با توجه به فشار بالایی که هنگام انتقال قدرت موتور به قطعات گیربکس وارد می اید سبب می شود که روغن پیربکس لزجت خود را از دست بدهد. همچنین آلودگی های احتمال در گیربکس و سایش بین قطعات از دیگر مواردی است که به فاسد شدن روغن گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7 کمک می کند. روغن فاسد به رنگ سیاه است در حالی که روغن با کیفیت به رنگ قرمز روشن می باشد.
  • توجه به علائم هشدار دهنده گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7: در ابتدا شما باید با علائم هشدار دهنده گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7 به خوبی آشنایی پیدا کنید و در درجه دوم باید نسبت به عیب یابی و پیگیری علت این نشانه ها تلاش کنید تا از تعمیرات پر هزینه پیشگیری نمایید. مهمترین علائم هشدار دهنده گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7 در بخش بعدی ذکر می گردند.

علائم هشدار دهنده گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7

گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7 از قطعات بسیاری تشکیل شده است. اگر یکی از این قطعات خراب شوند ممکن است با توجه به اختلالی که در عملکرد گیربکس پیش می اید سایر قطعات نیز در معرض خرابی قرار بگیرند. اما اغلب مواقع وقتی خرابی جزئی برای گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7 پیش می اید نشانه ای نیز همراه خود دارد که اگر این نشانه های هشدار دهنده را به خوبی بشناسید می توانید نسبت به رفع عیب به موقع گیربکس خود اقدام کنید و خرابی های بزرگتر برای گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7 شما رخ نمی دهد. مهمترین علائم هشدار دهنده به شرح زیر هستند:

  • کشش پایین: مخصوصا در وضعیت دنده عقب ممکن است کشش خودرو کاهش یابد.
  • روشن شدن چراغ چک گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7: نکته مهمی که در خصوص نشانه روشن شدن چراغ چک گیربکس باید مد نظر قرار بدهید این است که هر گونه روشن شدن موقت یا دائمی چراغ چک در گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7 می تواند خطرناک باشد و حتی اگر پس از طی مسافتی چراغ چک گیربکس خود به خود خاموش می شود نیز بهتر است با کارشناس تعمیر گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7 تماس بگیرید.
  • بوی سوختگی گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7: بوی سوختگی می تواند از اتصالی یا امپر کشیدن قطعات برقی ناشی شده باشد. بوی سوختگی در گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7 اگر به موقع پیگیری نشود حتی ممکن است به آتش سوزی نیز منجر شود.
  • زوزه کشیدن گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7: عواملی متعدد هستند که به زوزه کشیدن گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7 منجر می شوند. متداولترین این عوامل را می توان کاهش سطح روغن و خرابی بلبرینگها دانست. لذا اولین کاری که در هنگام زوزه کشیدن گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7 باید انجام شود چک کردن سطح و کیفیت روغن گیربکس است.
  • افزایش دمای گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7: اگر دمای گیربکس بیش از حد مجاز افزایش یابد ممکن است سیستم خنک کاری خودرو عیب پیدا کرده باشد و یا اینکه روغن فاسد شده باشد. در هر دو صورت خطرات زیادی برای قطعات حساس گیربکس ممکن است پیش بیاید.
  • گاز هرز خوردن گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7: گاز هرز خوردن اگر به مشکلات موتوری و برقی خودرو مربوط نباشد می تواند به علت عدم اتصال مناسب در کلاچ گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7 باشد. معمولا گاز هرز خوردن بین دنده سه به چهار و پنج به شش رخ می دهد.
  • تقه زدن گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7: تقه زدن نیز عواملی مانند خرابی اویل پمپ یا یکی از شیربرقیها و سوپاپهای روغن را داشته و می بایست برای عیب یابی دقیق حتما به تعمیرگاه مجاز گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7 مراجعه نمایید. گاهی نیز دنده معکوس با تقه زدن همراه است.
  • لرزش: ممکن است لرزه شدید در ابتدای حرکت و ایست پشت چراغ قرمز رخ دهد. یا لرزش شدید هنگام شروع به حرکت اتفاق بیافتد.
  • توقف بین دنده 4 به 5: گاهی خودرو هنگام تعویض دنده از 4 به 5 با ترمز شدید و کاهش شتاب مواجه می شود.

تعمیرات اضطراری گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7

به طور کلی تعمیر گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7 می بایست در تعمیرگاه مجاز به انجام برسد. یکی از معتبرترین تعمیرگاه های گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7 مجموعه تعمیرگاهی پاور گیربکس در تهران است. اما در برخی مواقع ممکن است خودرو در حین حرکت قفل کند. در چنین شرایطی ممکن است بتوانید با برخی اقدامات ساده به صورت موقت گیربکس را راه اندازی کنید. این اقدامات به شرح زیر می باشد:

  • ابتدا باتری را قطع کنید. اگر برق خودرو به مدت 5 دقیقه قطع شود برخی تنظیمات اشتباه و خطاهای موقت پاک خواهند شد.
  • برای تنظیم مجدد باید سه مرتبه خودرو را روشن و خاموش کنید. هر بار باید سی ثانیه صبر کنید. در حین خاموش و روشن کردن خودرو دنده در وضعیت خلاص باشد و پدال گاز نیز نباید فشار داده شود.
  • پس از طی کردن مراحل بالا خودرو را روشن کنید و اگر صدا یا لرزش زیادی وجود نداشت به آرامی حرکت کنید.
  • به یاد داشته باشید این اقدامات موقتی هستند و در صورت بروز دوباره مشکل حتما باید به تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7 مراجعه شود.

زمان تعویض روغن و فیلتر روغن گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7

چند فاکتور مهم هستند که باعث می شوند زمان تعویض روغن و فیلتر روغن گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7 را دریابید. نخست مسافتی است که خودرو طی کرده است. به طور کلی بین 45 تا 65 هزار کیلومتر برای تعویض روغن گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7 در نظر گرفته می شود. پارامتر دوم مدت زمانی است که از تعویض روغن گیربکس شما گذشته است. به طور متداول هر ده هزار کیلومتر را یک سال در نظر می گیرند یعنی اگر مسافت تعویض روغن 50 هزار کیلومتر باشد این مسافت معادل 5 سال است و اگر در طی پنج سال مسافت مورد نظر پیموده نشود نیز باید روغن گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7 را عوض کنید.

همچنین در صورت بروز برخی خرابی ها که آلودگی زیادی وارد روغن می کند و یا اینکه باعث افزایش دمای روغن شده و کیفیت روغن کاهش یافته باشد ممکن است زودتر از موعد نیاز به تعویض روغن گیربکس داشته باشد. در خصوص فیلتر روغن نیز توصیه کارشناسان پاور گیربکس این است که در هر بار تعویض روغن فیلتر روغن را نیز عوض کنید.

سوالات متداول در خصوص گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7

سرویسهای اساسی و ضروری برای نگهداری گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7 کدامند؟

سه سرویس مهم را می توان بازدید دوره ای و تعویض روغن گیربکس و تعویض فیلتر روغن گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7 دانست. البته اقدامات دیگری نیز وجود دارد که با رعایت انها می توانید طول عمر گیربکس خودرو خود را افزایش دهید.

آیا گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7 نیازی به تعویض روغن دارد؟

همانطور که ذکر شد در مسافتهای 45 تا 65 هزار کیلومتر باید روغن گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7 عوض شود. این مسافت با عوامل مختلفی مانند رانندگی شما و فشار وارد امده بر گیربکس قابل تغییر است.

آیا روغن گیربکسهای هیبریدی نیز به مرور زمان فاسد شده و نیاز به تعویض دارد؟

در گیربکسهای اتوماتیک با توجه به فشار بالایی که به چرخ دنده ها اورد می اید روغن به مرور زمان کیفیت خود را از دست خواهد داد. لذا در همه گیربکسهای هیبریدی نیز مانند گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7 نیاز به تعویض روغن وجود دارد.

تقه زدن گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7 چه عاملی ممکن است داشته باشد؟

وجود قطعه اضافی مانند شکستگی دندانه چرخ دنده و یا از محور خارج شدن چرخ دنده ها یا ایراد در سیستم روغن از جمله عواملی هستند که ممکن است به تقه زدن گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7 منتهی شوند.

لرزش گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7 چند روز پس از تعمیر چه علتی می تواند داشته باشد؟

اگر گیربکس در هنگام مونتاژ کردن به شکل استاندارد بسته نشده باشد ممکن است به علت شل بودن اتصالات پس از مدت کوتاهی دچار لرزش شود. به همین دلیل است که همواره توصیه می شود از خدمات تعمیرگاه مجاز گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7 استفاده کنید.

گاز هرز خوردن گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7 چه ارتباطی با خرابی فیلتر روغن گیربکس دارد؟

همانطور که گفته شده هر ایراد کوچک می تواند مشکلات متعددی را برای قطعات مختلف گیربکس به بار بیاورد. مسدود شدن روزنه های فیلتر روغن گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7 ممکن است به کاهش فشار روغن بیانجامد. در صورت کاهش فشار روغن گیربکس نیز فشار کافی برای اتصال کامل کلاچ تامین نمی شود و لذا شما با مشکل گاز هرز خوردن گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7 مواجه می گردید.

گیر کردن گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7 در دنده پارک در چه مواقعی رخ می دهد؟

اگر سیستم ترمز ایراد داشته باشد یا سیستم برق خودرو مشکلی داشته باشد ممکن است نتیجه آن گیر کردن گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7 در وضعیت دنده پارک باشد.

در موقعیت اضطراری دنده سه گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7 چه کاری می تواند انجام داد؟

موقعیت اضطراری دنده سه به وضعیتی گفته می شود که به صورت خودکار گیربکس در وضعیت دنده سه قفل می شود. ممکن است در این شرایط با به کار بستن اقدامات تعمیر اضطراری بتوانید مشکل را موقتا رفع کنید.

مقالات مرتبط:

تعمیر گیربکس اتوماتیک جیلی GC6
تعمیر گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷
تعمیر گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7
تعمیر گیربکس جیلی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس: 09128397793
پیمایش به بالا
اسکرول به بالا