پاورگیربکس / تعمیر گیربکس اتوماتیک جیلی GC6

تعمیر گیربکس اتوماتیک جیلی GC6

شرکت سازندهجیلی
کشور سازندهچین
تعداد دنده7 دنده
نوع گیربکساتوماتیک جیلی GC6
جدول مشخصات گیربکس اتوماتیک جیلی GC6
تعمیر گیربکس اتوماتیک جیلی GC6

تعمیر گیربکس اتوماتیک جیلی GC6

تعمیر گیربکس اتوماتیک جیلی GC6 اصول و قواعدی دارد که تنها در تعمیرگاه تخصصی و توسط نیروهای اموزش دیده به شکل استاندارد رعایت می شود. اصول اولیه نگهداری جهت کاهش هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک جیلی GC6 توسط کارشناسان با تجربه پاور گیربکس در این مقاله بررسی می شود و باید به شکل دقیق رعایت شود. بررسی نشانه های هشدار دهنده در تعمیر گیربکس اتوماتیک جیلی GC6 و همچنین مهمترین سوالات رانندگان در خصوص تعمیر گیربکس اتوماتیک جیلی GC6 از دیگر سر تیترهایی است که در این مقاله بررس خواهد شد.

معرفی خودرو جیلی GC6

این خودرو با بهبودهایی در زمینه رفاه بیشتر سرنشینان نسبت به مدلهای قدیمی تر تولید شده است. مدلهای آن 97 و 98 آن در ابزار ایران موجود است. این خودرو دیفرانسیل جلو از گیربکس چهار دنده اتومات JATCO سود می برد که از جمله گیربکسهای پیشرفته خودروهای چینی به شمار می رود. به شدت هزینه گیربکس اتومات جیلی GC6 بالاست اما در مجموعه پاور گیربکس با قیمت حدود نصف نمایندگی کار تعمیر گیبرکس اتومات جیلی GC6 انجام می شود. توان موتور چهار سیلندر ان 105 اسب بخار است و این خودرو می تواند با شتاب 13.5 ثانیه برای صد کیلومتر به حداکثر سرعت 160 کیلومتر بر ساعت برسد. مصرف سوخت ان نیز 6 لیتر در صد کیلومتر می باشد.

چرا پاور گیربکس؟

پاور گیربکس مجموعه ای قدیمی و با تجربه است که از سالهای قبل فعالیت خود را در زمینه تعمیر گیربکس اتوماتیک جیلی GC6 و سایر گیربکس های اتوماتیک آغاز کرده و با به کار گیری نیروهای کارشناس و با تجربه و دستگاه های پیشرفته عیب یابی و تعمیر گیربکس اتوماتیک جیلی GC6 توانسته بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه دهد. همچنین در این مجموعه با کاهش حاشیه سود و عیب یابی دقیق هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک جیلی GC6 به حداقل رسیده است. به همین دلایل است که اکنون پاور گیربکس به عنوان بهترین مجموعه در زمینه تعمیر گیربکس اتوماتیک جیلی GC6 مطرح می باشد.

اصول نگهداری گیربکس اتوماتیک جیلی GC6

گیربکس اتوماتیک جیلی GC6 نیز مانند هر دستگاه پیشرفته دیگری نیاز به نگهداری اصولی و استاندارد دارد. مهمترین مواردی که باید برای نگهداری گیربکس اتوماتیک جیلی GC6 در نظر داشت در این بخش تشریح می گردد:

  • تعویض روغن گیربکس اتوماتیک جیلی GC6: روغن گیربکس علی الخصوص در گیربکسهای اتوماتیک نقشی محوری داشته و عملا اکثر قطعات داخلی گیربکس تحت تاثیر آن قرار دارند. لذا اگر روغن گیربکس اتوماتیک جیلی GC6 فاسد شده باشد می تواند لطمات جبران ناپذیری به قطعات مختلف گیربکس وارد آورد.
  • مطالعه دفترچه راهنمای خودرو: ضروری است تا قبل از نیاز به سرویسهای دوره ای لااقل یک بار نکات ذکر شده در دفترچه راهنمای خودرو را مطالعه کنید. بنا به مدل خودرو ممکن است نکات خاص مد نظر کمپانی سازنده در دفترچه راهنما باشد که بهبود عملکرد گیربکس جیلی GC6 کمک کند.
  • فیلتر روغن گیربکس اتوماتیک جیلی GC6: مسیر فیلتر روغن گیربکس از روزنه های بسیار ریزی تشکیل شده است که هنگام عبور روغن ذرات معلق در آن را جدا می سازند. به مرور زمان ممکن است این روزنه ها بند آمده باشند و عبور روغن گیربکس امکان پذیر نباشد. در این مواقع ممکن است فشار روغن افت کند و مشکلات عدیده ای برای قطعات مختلف گیربکس پیش بیاید. همچنین احتمال آسیب دیگری در فیلتر روغن گیربکس اتوماتیک جیلی GC6 وجود دارد و آن خراشیدگی در صفحه فیلتر روغن است که باعث می شود ذرات ریز براده از فیلتر عبور کنند و همراه با جریان رون به قطعات مختلف گیربکس منتقل شده مشکلاتی را بوجود بیاورند. همه اینها سبب می شود که فیلتر روغن گیربکس اتوماتیک جیلی GC6 نیز در هر بار تعویض روغن فیلتر عوض شود.
  • بازدید دوره ای گیربکس اتوماتیک جیلی GC6: بازدید دوره ای دو مرحله دارد. در مرحله نخست می باسد خودرو شما حدود یک ساعت کار کرده باشد تا موتور و گیربکس کاملا گرم باشند. بدین ترتیب مواردی مانند نشتی روغن گیربکس اتوماتیک جیلی GC6 و لرزش و صدا و دمای بیش از حد آن به خوبی قابل مشاهده خواهد بود. مرحله دوم بدین شکل است که موتور خاموش می شود تا گیربکس اتوماتیک جیلی GC6 سرد شود. سپس مواردی مانند شل بودن اتصالات گیربکس و سطح و کیفیت روغن آن مورد ارزیابی قرار می گیرند.
  • رانندگی استاندارد جهت کاهش استهلاک گیربکس اتوماتیک جیلی GC6: برای اینکه گیربکس اتوماتیک جیلی GC6 شما طول عمر بیشتری داشته باشد می توانید به مواردی که در خصوص رانندگی استاندارد بیان می شود توجه داشته باشید. هر گونه حرکت پر شتاب و با فشار بالا یعنی در وضعیتی که خودرو سنگین است یا در جاده های ناهموار و پر پیچ و خم یا با شیب تند می تواند استهلاک گیربکس اتوماتیک جیلی GC6 را افزایش دهد. به طور کلی تغییرات سرعت امری است که به استهلاک گیربکس منجر می شود علی الخصوص اگر تغییرات سرعت ناگهانی باشد. لذا توصیه می شود همواره با سرعت معقول و با کمترین تغییرات سرعت حرکت کنید تا کمترین فشار به گیربکس اتوماتیک جیلی GC6 وارد آید.
  • عدم اعمال تغییرات سلیقه ای در خودرو: برخی رانندگان تمایل دارند که خودرو را مطابق سلیقه خود تغییر دهند. تغییراتی مانند تعویض رینگ و لاستیک با اندازه های غیر متعارف و یا افزایش تعداد لامپهای خودرو با لامپهای نئون و نصب لوازم برقی پر مصرف مواردی هستند که می توانند مشکلاتی را برای گیربکس اتوماتیک جیلی GC6 بوجود اورند.
  • توجه به نشانه های هشدار دهنده گیربکس اتوماتیک جیلی GC6: نشانه های هشدار دهنده که مهمترین آنها در بخش بعدی ذکر می شوند می توانند خبر از خرابی های بزرگ در آینده نزدیک بدهند لذا در صوت مشاهده هر یک از این نشانه ها باید هر چه سریعتر نسبت به عیب یابی دقیق گیربکس اتوماتیک جیلی GC6 اقدام شود.

نشانه های هشدار دهنده گیربکس اتوماتیک جیلی GC6

گیربکس اتوماتیک جیلی GC6 از بخشهای مختلفی تشکیل شده که کارکرد این بخشها به یکدیگر وابسته است. حال اگر یکی از قطعات داخلی گیربکس اتوماتیک جیلی GC6 آسیب ببیند کارکرد کلی گیربکس دچار ایراد شده و لذا ممکن است در مدت کوتاهی سایر قطعات گیربکس نیز دچار آسیب شوند. مهمترین نشانه هایی که می بایست بدان توجه داشته باشید بدین شرح هستند:

  • چراغ چک گیربکس اتوماتیک جیلی GC6: هر راننده ای می داند که روشن شدن چراغ چه گیربکس نشانه ای از خرابی در داخل گیربکس اتوماتیک جیلی GC6 به شمار می رود. اما نکته مهم در این خصوص به زمانی مربوط می شود که چراغ چک به صورت موقت روشن می شود و پس از مدتی خاموش می گردد. برخی رانندگان گمان می کنند چون چراغ چک گیربکس آنها خاموش شده پس مشکلی وجود ندارد. اما باید دانست حتی روشن شدن موقتی چراغ چک نیز می تواند نشانه ای از خرابی خطرناکی در داخل گیربکس باشد. مخصوصا اگر روشن و خاموش شدن چراغ چک گیربکس در زمانهای منظمی رخ دهد. مثلا بدین شکل که همواره در دامنه سرعتی خاصی چراغ چک روشن و پس از مدتی خود به خود خاموش شود. پس به هر شکلی که چراغ چک گیربکس شما روشن شد جهت عیب یابی به تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک جیلی GC6 مراجعه کنید.
  • کشش پایین جیلی GC6: ضعیف شدن توربین  که باعث میشود کشش خوبی نداشته باشیم
  • دمای بیش از حد گیربکس اتوماتیک جیلی GC6: ضعف خنک کن به شدت دارد که باعث تداخل آب و روغن گیربکس میشود که باعث خرابی کیت فیبری می شود.
  • گاز هرز خوردن گیربکس اتوماتیک جیلی GC6: گاز هرز خوردن ممکن است ایرادی موتور داشته باشد یا اینکه نشای از مشکلی در سیستم برقی خودرو باشد. اما با این حال اغلب موارد گاز هرز خوردن را می توان به خرابی کلاچ گیربکس اتوماتیک جیلی GC6 مربوط دانست. همچنین خرابی باند ترمز دنده 2 باعث گاز هرز بین دنده 1 و 2 می شود.
  • لرزش گیربکس اتوماتیک جیلی GC6: لرزش در گیربکس اتوماتیک جیلی GC6 می تواند عوامل مختلفی داشته باشد. از مهمترین عوامل لرزش در گیربکس اتوماتیک جیلی GC6 می توان به آنبالانسی چرخ دنده ها و خرابی بلبرینگ و شل بودن اتصالات اشاره کرد. هر چند گاهی لرزش علت ساده ای دارد و به راحتی قابل رفع است اما اگر ر شما مدتی طولانی با لرزش کار کند گشتار بسیار زیادی بر قطعات متحرک وارد آمده و خرابی های سنگینی در انتظار شما خواهد بود.
  • تقه زدن گیربکس اتوماتیک جیلی GC6: تقه زدن می تواند دلایلی مانند خرابی سیستم روغن یا خرابی اویل پمپ و یا شکستگی در دندانه های چرخ دنده ها داشته باشد. البته برخی از این موارد بسیار نادر هستند و برای مشخص کردن دقیق ایراد تقه زدن گیربکس اتوماتیک جیلی GC6 باید به تعمیرگاه مراجعه کنید.
  • در رفتن و گیر کردن دنده گیربکس اتوماتیک جیلی GC6: در برخی مواقع ممکن است اهرم دنده گیربکس اتوماتیک جیلی GC6 در وضعیت خاصی گیر کند و یا اینکه زمانی که ممکن است در زمانی که می خواهد دنده را در وضعیت خاصی قرار بدهید دنده خود به خود از محل مورد نظر خارج شود همه این موارد نشان دهنده خرابی خاصی در گیربکس مانند خرابی سلکتور و یا وجود ایرادی در سیستم روغن گیربکس اتوماتیک جیلی GC6 می باشد.

تعمیرات اضطراری گیربکس اتوماتیک جیلی GC6

دو روش برای تعمیر اضطراری گیربکس اتوماتیک جیلی GC6 وجود دارد. در روش نخست مشکل به تنظیمات گیربکس مربوط است در این صورت به شکل زیر عمل می کنیم:

  • بست باتری را به مدت 5 دقیقه قطع می کنیم.
  • خودرو را به مدت سی ثانیه در وضعیت دنده خلاص و بدون فشردن پدال گاز روشن می کنیم.
  • جهت رفع خطاهای احتمالی کامپیوتر گیربکس اتوماتیک جیلی GC6 سه مرتبه خودرو خاموش و روشن می شود و هر بار سی ثانیه صبر می کنیم.
  • در نهایت در صورتی که صدا یا لرزش خاصی در گیربکس اتوماتیک جیلی GC6 وجود نداشته باشد می توان به آرامی حرکت کرد.

در روش دوم ایراد قفل شدن گیربکس اتوماتیک جیلی GC6 به دمای بیش از حد و فشار کار بالای ان مربوط است که در این صورت باید خودرو را به مدت دو ساعت خاموش کنید تا به دمای محیط برسد.

هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک جیلی GC6

هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک جیلی GC6 بستگی کامل به نوع خرابی گیربکس دارد. اینکه دقیقا چه قطعه ای خراب شده باشد و آیا امکان تعمیر ان قطعه وجود دارد یا اینکه حتما باید تعویض شود معمولا مهمترین عامل در تعیین هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک جیلی GC6 می باشد. لذا برای مشخص شدن این هزینه می بایست خودرو را به تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک جیلی GC6 منتقل کنید.

زمان تعویض روغن گیربکس اتوماتیک جیلی GC6

معمولا بین 40 تا 60 هزار کیلومتر را مسافت استاندارد برای تعویض وغن گیربکس اتوماتیک جیلی GC6 در نظر می گیرند. مسافت دقیق در دفترچه راهنما بسته به مدل خودرو درج شده اما این مسافت با عوامل بیرونی مانند نحوه رانندگی شما یا فشاری که بر گیربکس وارد می اید قابل تغییر می باشد.

سوالات متداول در خصوص گیربکس اتوماتیک جیلی GC6

آیا روغن گیربکس اتوماتیک جیلی GC6 می بایست تعویض شود؟

به مرور زمان روغن گیربکس اتوماتیک جیلی GC6 کیفیت خود را از دست می دهد و سبب می شود خنک کاری و روانکاری مناسبی در گیربکس انجام نشود.

تقه زدن گیربکس اتوماتیک جیلی GC6 چه دلیل ممکن است داشته باشد؟

خرابی یکی از شیربرقی ها روغن و یا یکی از سوپاپها می تواند یکی از دلایل تقه زدن در گیربکس اتوماتیک جیلی GC6 باشد.

زوزه کشیدن گیربکس اتوماتیک جیلی GC6 با لرزش همراه است یا خیر؟

برخی از خرابی ها مانند خرابی بلبرینگ یا آنبالانسی چرخ دنده ها ممکن است سبب شود هم زوزه کشیدن و هم لرزش گیربکس اتوماتیک جیلی GC6 به شکل همزمان بروز کنند.

وضعیت اضطراری دنده سه در گیربکس اتوماتیک جیلی GC6 چه معنایی می دهد؟

در شرایط خاصی که خطایی در گیربکس وجود داشته باشد به شکل اتوماتیک گیربکس اتوماتیک جیلی GC6 در وضعیت دنده سه قفل می کند. به این وضعیت حالت اضطراری دنده سه می گویند و ممکن است بتوانید با روشهای ذکر شده در بخش تعمیر اضطراری گیربکس اتوماتیک جیلی GC6 موقتا از وضعیت اضطراری دنده سه خلاص شوید.

آیا گیربکسهای هیبریدی از تعویض روغن  بی نیاز هستند؟

خیر. حتی گیربکسهای هیبریدی نیز که از روغن استفاده می کنند ممکن است نیاز به تعویض روغن داشته باشند. در واقع همه انواع گیربکسی که از روغن استفاده می کنند مانند گیربکس اتوماتیک جیلی GC6 نیاز به تعویض روغن دارند.

سه اقدام مهم در نگهداری و سرویس گیربکس اتوماتیک جیلی GC6 کدامند؟

سرویسها و اقدامات مختلفی برای نگهداری گیربکس اتوماتیک جیلی GC6 در نظر گرفته می شوند که مهمترین آنها تعویض روغن و تعویض فیلتر روغن و بازدید دوره ای می باشند.

قفل شدن گیربکس اتوماتیک جیلی GC6 در وضعیت دنده پارک چه دلایلی می تواند داشته باشد؟

خرابی توربین یا خرابی در سیستم ترمز و یا سیستم برق خودرو ممکن است به قفل شدن گیربکس اتوماتیک جیلی GC6 در وضعیت دنده پارک بیانجامد.

مقالات مرتبط:

تعمیر گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷
تعمیر گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7
تعمیر گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7
تعمیر گیربکس جیلی
تعمیر گیربکس اکتیون
تعمیر گیربکس اتوماتیک ام وی ام x22

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس: 09128397793
پیمایش به بالا
اسکرول به بالا