پاورگیربکس / تعمیر گیربکس اتوماتیک 407

تعمیر گیربکس اتوماتیک 407

تعمیر گیربکس اتوماتیک 407

تعمیر گیربکس اتوماتیک 407 در بهترین تعمیرگاه تهران در پاور گیربکس انجام می شود. این مجموعه با مشاوره تلفنی رایگان در خصوص تعمیر گیربکس اتوماتیک 407 در خدمت همشهریان عزیز بوده و بهترین خدمات را با قطعات اصلی و با کیفیت به مشتریان خود ارائه می دهد. درمجموعه پاور گیربکس از دستگاه های پیشرفته برای عیب یابی دقیق و تعمیر گیربکس اتوماتیک 407 بهره برده می شود. برای اینکه کمتر نیاز به تعمیر گیربکس اتوماتیک 407 خود داشته باشید باید اصول نگهداری و نشانه های هشدار دهنده این گیربکس را به خوبی فرابگیرید. همچنین آشنایی با تعمیرات اضطراری گیربکس اتوماتیک 407 نیز می تواند کمک زیادی در مواقعی که گیربکس از کار افتاده است به شما بکند.

نکاتی در خصوص گیربکس اتومات AL4

  • گیربکس AL4 مشترک بین شرکت رنو و پژو بوده و استقبال زیادی از آن شده است
  • گیربکس اصالت آلمانی دارد اما اکنون در شرکتهای فرانسوی بیشتر به کار می رود.
  • ضعف عمده آن عدم کشش مطلوب موقع شتاب گیری است.
  • ضربه شدید بین دنده های 1 به 2 و سه به 4 در گیربکس اتومات AL4 وجود دارد.
  • ضربه شدید موقع درگیرشدن دنده عقب نیز در داخل اتاق خودرو حس می شود.
  • در حالت اورژانسی رفتن گیربکس که ماشین تعویض دنده اش مختل می شود و در یک دنده گیر میکند که نیاز است ماشین را یکبار خاموش و روشن کنیم که موقتا مشکل رفع می شود اما اگر به موقع به تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتومات AL4 مراجعه نشود مجددا این ایراد پی می آید.
  • چراغ چک گیربکس AL4 (چراغ چرخ دنده زرد رنگ): در صورتی که چراغ چرخ دنده زرد روشن شود بدین معناست که گیربکس اتومات خودرو شما دچار ایراد شده است.
  • از معایب گیربکس AL4 روشن شدن چراغ اسنو اسپرت است.

پژو 407 طراحی زیبا و مصرف بالا

این خودرو که در سالهای 2088 و 2009 تولید شده موتوری چهار سیلندر به حجم 2000 سی سی دارد و می تواند 141 اسب بخار قدرت تولید کند. حداکثر گشتاور پژو 407 207 کیلومتر بر ساعت است و از گیربکس چهار دنده اتوماتیک بهره می برد. مصرف سوخت آن 8.6 لیتر در صد کیلومتر است که نسبت به دیگر خودروهایی که با استاندارد اروپایی تولید می شوند کمی بالا به نظر می رسد اما قابل قبول است.

هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک 407

گیربکس اتوماتیک 407 از بخشهای مختلفی تشکیل شده و هر بخشی نیز قطعات مختلفی دارد که همه این قطعات و بخشها در کنار هم عملکرد گیربکس را شکل می دهند. در صورتی که هر یک از قطعات دچار ایراد شوند گیربکس اتوماتیک 407 نیاز به تعمیر پیدا می کند و با توجه به تنوع ایراداتی که ممکن است برای گیربکس اتوماتیک 407 شما پیش بیاید هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک 407 نیز متفاوت خواهد بود. برای تعیین هزینه دقیق می بایست خودرو خود را به تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک 407 منتقل کنید تا مورد ارزیابی و عیب یابی دقیق کارشناسان ما قرار بگیرد. در این ارزیابی نه تنها قطعات معیوب شناسایی می شود بلکه پلن تعمیر شامل قطعاتی که نیاز به باز شدن دارند و تعمیراتی که باید به انجام برسد نیز طراحی می شود تا با کمترین هزینه و در کمترین زمان تعمیر گیربکس اتوماتیک 407 به انجام برسد.

نشانه های هشدار دهنده گیربکس اتوماتیک 407

همانطور که در بخش قبلی ذکر شد گیربکس اتوماتیک 407  از قطعات بسیاری تشکیل شده است. نکته مهم اینجاست که عملکرد این قطعات به یکدیگر وابسته است و در صورتی که یکی از انها آسیب ببیند به مرور زمان ممکن است سایر قطعات نیز در معرض آسیب قرار بگیرند و یا اینکه همان قطعه دچار ایردات بزرگتری شود که عملکرد گیربکس را مختل کند. اما اگر این ایرادات به موقع شناسایی و رفع شوند شما می توانید عملا از خرابی های بزرگتر پیشگیری نمایید. مهمترین علائم هشدار دهنده در گیربکس اتوماتیک 407 که خرابی های جزئی را به اطلاع شما می رسانند به شرح زیر هستند:

  • بوی سوختگی گیربکس اتوماتیک 407: دو عامل در بوی سوختگی گیربکس اتوماتیک 407 در بیشتر مواقع موثر هستند. نخست کار کردن گیربکس با دمای بیش از حد است که موجب بالا رفتن دمای روغن و استشمام بوی سوختگی از گیربکس می شود. عامل دوم نیز به آمپر کشیدن قطعات برقی گیربکس اتوماتیک 407 مانند شیربرقی ها مربوط است.
  • زوزه کشیدن گیربکس اتوماتیک 407: در صورتی که یکی از بلبرینگهای گیربکس شما خراب شده باشد ممکن است صدایی شبیه به زوزه کشیدن از گیربکس اتوماتیک 407 خود بشنوید. این صدا علتهای دیگری نیز می تواند داشته باشد که می بایست در تعمیرگاه اختصاصی گیربکس اتوماتیک 407 عیب یابی دقیق صورت بگیرد و علت اصلی پیدا شود.
  • گیر کردن دنده گیربکس اتوماتیک 407: گیر کردن یا در رفتن اهرم ردنده از وضعیتی که در ان قرار دارد از جمله ایرادات شاید در گیربکس اتوماتیک 407 به شمار می رود. این ایراد می تواند به علت وجود ایراد در سیستم روغن و یا خرابی سلکتور دنده پیش بیاید. اگر به موقع کیفیت و مقدار روغن گیربکس اتوماتیک 407 خود را چک کنید احتمال بروز این خرابی بسیار اندک خواهد شد.
  • لرزش گیربکس اتوماتیک 407: لرزش گیربکس عوامل مختلفی می تواند داشته باشد. به طور کلی اگر یکی از قطعات متحرک مانند چرخ دنده ها دچار آنبالانسی شده باشند قطعا با لرزش شدید گیربکس اتوماتیک 407 مواجه خواهد شد. باید دانست که این آنبالانسی به شکل افزایشی رخ می دهد و اگر به موقع رفع نشود خیلی زود تشدید می شود.
  • تقه زدن گیربکس اتوماتیک 407: از جمله دلایل تقه زدن گیربکس اتوماتیک 407 می توان به خرابی اویل پمپ اشاره کرد. با توجه به چرخش پروانه اویل پمپ در صورتی که قطعه یا تکه کوچکی وارد آن شود ممکن است صدای تقه زدن به گوش برسد.
  • گاز هرز خوردن گیربکس اتوماتیک 407: بسیاری از رانندگان هنگامی که با مشکل گاز هرز خوردن مواجه می شود گمان می کنند که سیستم برقی یا موتور خودرو دچار ایراد شده است. این در حالی است که اغلب اوقات مشکل اصلی گاز هرز خوردن گیربکس اتوماتیک 407 به کلاچ مربوط می شود. حال ممکن است خود کلاچ بر اثر سایش بیش از حد آسیب دیده باشد و یا اینکه فشار روغن برای اتصال کلاچ کافی نباشد.

تعویض روغن گیربکس اتوماتیک 407

روغن سه وظیفه مهم در گیربکس اتوماتیک 407 بر عهده دارد. نخست روانکاری قطعات تحت فشار گیربکس مانند چرخ دنده هاست. وظیفه دوم انتقال حرارت اضافه گیربکس به بیرون است و وظیفه سوم کمک به انجام برخی عملکردها در گیربکس اتوماتیک 407 می باشد. حال اگر روغن گیربکس اتوماتیک 407 کیفیت خود را از دست داده باشد به مرور زمان در انجام این وظایف اختلال ایجاد شده و قطعات مختلف گیربکس در معرض خرابی قررا می گیرند. برای جلوگیری از این وضعیت می بایست به صورت دوره ای سطح و کیفیت روغن گیربکس را کنترل کنید. در صورتی که سطح روغن کاهش یافته باشد می بایست حتما روغن به داخل گیربکس شارژ شده و نشتی های احتمالی نیز برطرف شوند و در صورتی که کیفیت روغن کاهش یافته باشد نیز تعویض روغن گیربکس ضروری خواهد بود. همچنین برنامه زمان بندی خاصی نیز برای تعویض روغن گیربکس اتوماتیک 407 جو دارد که بر اساس مطافت طی شده توسط خودرو در نظر گرفته می شود. برای پژو 407 اتوماتیک معمولا 50 تا 75 هزار کیلومتر در نظر گرفته می شود که مسافت دقیقتر در دفترچه راهنمای خودرو بر مبنای مدل خودرو درج شده است.

سرویسهای دوره ای گیربکس اتوماتیک 407

نحوه استفاده شما از هر دستگاهی طول عمر و استهلاک دستگاه را مشخص خواهد کرد. برای اینکه طول عمر گیربکس خود را افزایش دهید باید سرویسها و اقدماتی که برای نگهداری این گیربکس توسط کارشناسان توصیه می شود را به خاطر بسپارید و به کار ببندید. مهمترین این اقدامات به شرح زیر هستند:

  • تغییرات سلیقه ای و اثر آن بر گیربکس اتوماتیک 407: تغییرات سلیقه دامنه وسیعی دارد و برخی اقدامات که شاید به ذهن شما هم خطور نکند ممکن است خطری برای گیربکس اتومات خودرو شما داشته باشد ممکن است باعث از کار افتادن گیربکس شود. از جمله این اقدامات می توان به تغییر رینگ و لاستیک خودرو با اندازه های غیر متعارف اشاره نمود که فشار زیادی را در دراز مدت بر گیربکس وارد خواهد آورد. همچنین نصبت لوازم برقی پر مصرف مانند لامپهای نئون و یا حتی سیستمهای صوتی و تصویری پر مصرف نیز ممکن است با اختلال در سیستم برق خودرو مشکلاتی را براقی قطعات برقی گیربکس اتوماتیک پژو 407 بوجود بیاورند.
  • تعویض روغن گیربکس اتوماتیک پژو 407: روغن گیربکس در ابتدا به رنگ قرمز روشن است. به مرور زمان که کیفیت روغن کاهش می یابد این روغن به رنگ سیاه در امده و لزجت و چسبندگی خود را نیز از دست می دهد و در این شرایط حتما باید تعویض گردد.
  • تعویض فیلتر روغن گیربکس اتوماتیک پژو 407: فیلتر روغن با جدا سازی ذرات معلق در روغن گیربکس اتوماتیک پژو 407 می تواند جلوی بسیاری از خرابی های ناشی از آلودگی روغن گیربکس را بگیرد. توصیه می شود تعویض فیلتر روغن گیربکس اتوماتیک پژو 407 را با تعویض روغن این گیربکس به صورت همزمان انجام دهید.
  • مطالعه دفترچه راهنمای خودرو: بسته به مدل خودرو شما ممکن است کمپانی سازنده گیربکس توصیه های خاصی را در دفترچه راهنمای خودرو ذکر کرده باشد که مطالعه این دفترچه می تواند کمک شایانی به نگهداری از گیربکس اتوماتیک پژو 407 بنماید.
  • بازدید دوره ای گیربکس اتوماتیک پژو 407: در بازدید دوره ای موارد متعددی که ممکن است در شرایط عادی متوجه آن نشوید را می توانید قبل از خرابی های بزرگتر کشف کنید. از جمله مواردی که در بازدید دوره ای می بایست چک شوند سطح و کیفیت روغن گیربکس و نشتی و شل بودن اتصالات گیربکس اتوماتیک پژو 407 و همچنین لرزش دما و صدای غیر عادی آن است.
  • رانندگی استاندارد و تاثیر آن بر گیربکس اتوماتیک پژو 407: حرکت با تغییرات متوالی در شتاب و سرعت خودرو استهلاک گیربکس را افزایش خواهد داد. به عبارت ساده تر رانندگدی با فشردن پیاپی و پشت سر هم پدال گاز و ترمز می تواند فشار زیادی را بر گیربکس اتوماتیک پژو 407 وارد آورد.

تعمیرات اضطراری گیربکس اتوماتیک پژو 407

تعمیرات کوچک و بزرگ برای گیربکس اتوماتیک پژو 407 باید در تعمیرگاه اختصاصی این گیربکس انجام شود. با این وجود راهکارهای ساده ای وجود دارد کهدر شرایط اضطراری که امکان دسترسی به تعمیرکار آموزش دیده گیربکس اتوماتیک پژو 407 وجود نداشته باشد به کار گرفته می شود و در برخی مواقع به طور موقت عیب گیربکس را بر طرف می کند. این راهکارها به شرح زیر هستند:

  • بست باتری را بردارید و اجازه دهید به مدت 5 دقیقه برق خودرو قطع شود. با اینکار برخی خطاهای کامپیوتری گیربکس اتوماتیک پژو 407 ریست می شوند.
  • پس از متصل کردن بست باتری خودرو را روشن کنید. نکته مهم اینجاست که پدال گاز یا اهرم و دکمه دیگری نباید در کل فرایند فشرده شوند.
  • پس از سی ثانیه می توانید خودرو را خاموش کنید. سپس کمی صبر کنید و مجددا خودرو را روشن نمایید و این کار را سه مرتبه انجام دهید.
  • در نهایت خودرو را روشن کنید اهرم دنده را در وضعیت مورد نظر قرار داده و به آرامی حرکت کنید. به یاد داشته باشید اگر گیربکس اتوماتیک پژو 407  تکان شدید یا صدای ناهنجاری دارد بهتر است خودرو را خاموش کرده و به وسیله بکسل کردن به تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک پژو 407 مراجعه کنید.

سوالات عمومی در خصوص گیربکس اتوماتیک پژو 407

چه عواملی در تعویض روغن گیربکس اتوماتیک پژو 407 موثر هستند؟

عوامل مختلفی مانند مسافت طی شده توسط خودرو و یا مدت زمان استفاده از روغن گیربکس و همچنین نحوه رانندگی شما و فشاری که بر گیربکس اتوماتیک پژو 407 وارد می اید در طول عمر روغن گیربکس اتوماتیک پژو 407 موثر هستند.

آیا در گیربکسهای هیبریدی نیز همانطور که گیربکس اتوماتیک پژو 407 نیاز به تعویض روغن دارد نیاز به تعویض روغن وجود دارد؟

در همه انواع گیربکسهای اتوماتیک با توجه به فشار کاری موجود در این نوع گیربکسها نیاز به تعویض روغن در بازه های زمانی مشخص همانند گیربکس اتوماتیک پژو 407 وجود دارد.

چه سرویسهای مهمی برای مراقبت از گیربکس اتوماتیک پژو 407 وجود دارد؟

مهمترین سرویسهای مراقبتی از گیربکس اتوماتیک پژو 407 را می توان تعویض روغن و فیلتر روغن و همچنین بازدید دوره ای گیربکس اتوماتیک پژو 407 در تعمیرگاه مجاز دانست.

تقه زدن گیربکس اتوماتیک پژو 407 به چه دلیلی اتفاق می افتد؟

وجود ایراد در سیستم روغن گیربکس اتوماتیک پژو 407 می تواند به تقه زدن این گیربکس بیانجامد. عوامل دیگری مانند وجود شی خارجی در داخل گیربکس نیز چنین نشانه ای را بروز خواهند داد.

لرزش شدید گیربکس اتوماتیک پژو 407 مدت کوتاهی پس از تعمیر این گیربکس به چه دلیل رخ می دهد؟

در برخی مواقع ممکن است شما خودرو را برای تعمیر گیربکس به تعمیرگاه غیر مجاز برده باشید. در این مواقع اتصالات گیربکس اتوماتیک پژو 407 به صورت استاندارد و با گشتاور تعیین شده توسط سازنده بسته نمی شود و لذا ممکن است از یک سو با سفت بودن بیش از حد اتصالات گیربکس تحت فشار کار کند و سوی دیگر با شل بودن اتصالات پس از مدت کوتاهی لرزش در گیربکس اتوماتیک پژو 407 بوجود آید.

گاز هرز خوردن گیربکس اتوماتیک پژو 407 به چه دلیلی رخ می دهد؟

عواملی که باعث اختلال در عملکرد کلاچ شوند می تواند به گاز هرز خوردن گیربکس اتوماتیک پژو 407 منجر شوند. مهمترین این عوامل را می تواند در کاهش فشار روغن گیربکس و همچنین ساییدگی کلاچ جستجو کرد.

وضعیت اضطراری دنده سه در گیربکس اتوماتیک پژو 407 در چه مواقعی رخ می دهد؟

برخی معایب ممکن است به گیربکس آسیب جدی وارد آورند. از جمله می توان به آنبالانسی چرخدنده ها اشاره کرد که در صورت بروز هر یک از این معایب گیربکس به صورت خودکار در وضعیت دنده سه قفل می شود و به این حالت وضعیت اضطراری دنده سه گیربکس اتوماتیک پژو 407 می گویند.

در صورت گیر کردن گیربکس اتوماتیک پژو 407 در دنده پارک چه باید کرد؟

در این مواقع می توانید با انجام اقدامات بخش تعمیر اضطراری گیربکس اتوماتیک پژو 407 مشکل را موقتا رفع نموده و در فرصت مناسب به تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک پژو 407 مراجعه کنید.

مقالات مرتبط:

تعمیر گیربکس اتومات پژو
تعمیر گیربکس اتوماتیک 206
تعمیر گیربکس اتوماتیک 207
تعمیر گیربکس اتوماتیک پژو پارس
تعمیر گیربکس دی اس

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس: 09396645387
پیمایش به بالا
اسکرول به بالا