پاورگیربکس / تعمیر گیربکس دی اس

تعمیر گیربکس دی اس

تعمیر گیربکس دی اس در تعمیرگاه مجاز

برای تعمیر گیربکس دی اس حتما باید به تعمیرگاه مجاز مراجعه کنید و تعمیر گیربکس دی اس شما را تعمیرکار حرفه ای آموزش دیده انجام دهد. در مجموعه پاور گیربکس تعمیر گیربکس دی اس با دستگاه های پیشرفته و قطعات اصلی با کیفیت انجام می شود و به همین دلیل است که این مجموعه به عنوان معتبرترین مرجع تعمیر گیربکس دی اس در تهران شناخته می شود.

مشخصات فنی  پژو دی اس

موتور چهار سیلندر این خودرو با حجم 1600 سی سی نسبت به خودروهای هم رده بسیار قدرتمند است و می تواند تا 165 اسب بخار نیرو تولید کند. گیربکس ان نیز از نوع 6 دنده اتوماتیک دو کلاچه سه حالته می باشد. سه حالت موجود در این گیربکس به ترتیب اتو و کامفورت و اسپرت هستند. مصرف ترکیبی موتور دی اس با وجود قدرت بالای آن تنها 6.2 لیتر در صد کیلومتر می باشد و می تواند به حداکثر سرعت 210 کیلومتر در ساعت نیز برسد. این شاسی بلند کوچک پرچمدار نسل خود بوده و به عنوان یکی از خودروهای با کیفیت فرانسوی در دنیا طرفداران خاص خود را دارد.

سرویسهای نگهداری و تعمیر گیربکس دی اس

گیربکس اتومات دی اس یکی از انواع مختلف گیربکس های پیشرفته است که نیاز به مراقبت و نگهداری استاندارد دارد تا بتواند مدت طولانی را با شرایط عالی کار کند. انجام اقدامات نگهداری گیربکس سبب می شود که استهلاک آن کاهش یافته و کمتر نیاز به تعمیر پیدا کند. در این بخش برخی از مهمترین سرویسهای نگهداری گیربکس اتومات دی اس را ذکر می کنیم.

  • پیگیری علائم هشدار دهنده گیربکس اتومات دی اس: نشانه های هشدار آمیز علائمی هستند که از خرابی های کوچک در گیربکس خبر می دهند و با پیگیری به موقع این علائم می توانید از خرابی های بزرگتر پیشگیری کنید. مهمترین علائم هشدار دهنده این گیربکس در بخش بعدی تشریح خواهد شد.
  • بازدید دوره ای گیربکس اتومات دی اس: بهتر است به صورت دوره ای برای بازدید و چک کردن گیربکس اتومات دی اس خود به تعمیرگاه اختصاصی مراجعه نمایید. دوره پیشنهادی بین یک تا سه ماهه می تواند ایده آل باشد اما در صورتی که گیربکس سابقه خرابی داشته باشد بهتر است این دوره ها کوتاه تر باشند. در بازدید دوره ای مسائل متعددی مانند نشتی روغن گیربکس و کیفیت و سطح روغن و شل بودن اتصالات و دمای بیش از حد گیربکس مورد ارزیابی قرار می گیرد.
  • رانندگی ایده آل برای گیربکس اتومات دی اس: برخی رفتار در رانندگی مانند حرکات پر شتاب و حرکت سریع در جاده های ناهموار یا سربالایی سبب خواهد شد که گیربکس اتومات دی اس فشاری بیش از آنچه در طراحی مد نظر قرار داده شده را تحمل کند و لذا استهلاک آن افزایش یابد.
  • تعویض روغن گیربکس اتومات دی اس: روغن گیربکس نقشی حیاتی در عملکرد گیربکس اتومات دی اس داشته و اگر کیفیت خود را از دست داده باشد ممکن است آسیب جدی به قطعات مختلف آن وارد آید. روغن سالم به رنگ قرمز روشن است و چسبندگی قابل ملاحظه ای دارد در حالی که روغن فاسد شده کاملا به رنگ سیاه در امده و چسبندگی آن نیز از بین رفته است.
  • مطالعه دفترچه راهنمای خودرو: بر حسب مدل خودرو ممکن است طراح و سازنده در دفترچه راهنمای خودرو مواردی را برای استفاده بهتر از گیربکس اتومات دی اس در نظر گرفته باشد که مطالعه این دفترجه می تواند به راننده در انجام بهتر دستورالعمل کمپانی سازنده کمک کند.
  • تعویض فیلتر روغن گیربکس اتومات دی اس: فیلتر روغن یک قطعه حساس است که در صورت آسیب دیدن آن آلودگی ها و ذرات معلق در روغن باقی مانده و امکان ورود این ذرات به داخل قطعات حساس گیربکس و ایجاد خرابی در این قطعات وجود دارد. لذا بهتر است در هر بار تعویض روغن حتما نسبت به عوض کردن فیلتر روغن گیربکس اتومات دی اس نیز اقدام شود.

نشانه های هشدار دهنده گیربکس اتومات دی اس

گیربکس اتومات دی اس از بخش های مختلفی تشکیل شده که هر بخش وظایف خاص خود را دارد اما با این حال عملکرد همه قسمتهای گیربکس به یکدیگر وابسته است. در صورتی که ایرادی در بخشی بوجود آِد سایر قسمتها نیز تحت تاثیر قرار می گیرند. به عنوان مثال بالا رفتن دمای روغن ضمن کاهش کیفیت روغن گیربکس می تواند به کاهش کیفیت خنک کاری و روانکاری در گیربکس منجر شده و قطعات متحرک را تحت فشار شدید قرار دهد. لذا بهتر است این نشانه ها را به خوبی بشناسید و در صورت مشاهده آنها نسبت به رفع به موقع ایراد گیربکس اقدام نمایید. مهمترین نشانه های هشدار دهنده گیربکس اتومات دی اس بدین ترتیب هستند:

  • تقه زدن گیربکس اتومات دی اس: تقه زدن یکی از علائم هشدار دهنده گیربکس اتومات دی اس که به صورت صدای اضافه ملاحظه می شود و ممکن است همراه با لرزش نیز باشد. مخصوصا اگر به ازای هر صدای تقه زدن گیربکس اتومات دی اس شما دچار لرزش می شود ایراد مذکور می تواند خطرناکتر باشد و لذا بهتر است زودتر نسبت به عیب یابی و رفع آن اقدام کنید.
  • زوزه کشیدن گیربکس اتومات دی اس: تشخیص اینکه تا چه اندازه صدای گیربکس اتومات دی اس طبیعی است و از چه مرحله ای به بعد می بایست نسبت به عیب یابی گیربکس اقدام شود امری تخصصی و دشوار است. مخصوصا به این دلیل که صدای زوزه کشیدن معمولا به تدریج افزایش می یابد و تا به مرحله شدید نرسد راننده متوجه تغییر صدای گیربکس نمی شود. لذا بهتر است در بازدید دوره ای از تعمیرکار بخواهید صدای گیربکس اتومات خودرو شما را چک کند.
  • لرزش گیربکس اتومات دی اس: یکی دیگر از علائم خطرناک در گیربکس اتومات دی اس لرزش آن است. چرا که لرزش سبب می شود گشتاور اضافی به قطعات متجرک و چرخ دنده ها وارد شده و به مرور زمان به آنبالانسی چرخ دنده ها منجر خواهد شد.
  • بوی سوختگی در گیربکس اتومات دی اس: اگر در داخل اتاق خودرو بوی سوختگی حس می کنید می بایست کاپوت را بالا زده و سعی کنید محل دقیق متصاعد شدن این بو را کشف کنید. اگر بوی سوختگی از گیربکس اتومات دی اس متصاعد شود ممکن است به دلیل آسیب دیدن قطعات برق و آمپر کشیدن این قطعات و یا بالا رفتن بیش از حد دمای روغن گیربکس باشد.
  • گاز هرز خوردن گیربکس اتومات دی اس: این ایراد نیز رابطه مستقیمی با روغن گیربکس اتومات دی اس دارد. اگر به هر دلیلی فشار روغن گیربکس کاهش یابد فشار کافی برای اتصال استاندارد در کلاچ تامین نشده و لذا با وجود فشردن پدال گاز و بالا رفتن دور موتور خودرو سرعت نمی گیرد. در این مواقع به اصطلاح گفته می شود که خودرو گاز هرز می خورد.

تعویض روغن گیربکس اتومات دی اس

عدم تعویض به موقع روغن و یا فول کردن سطح روغن در زمانی که افت پیدا کرده سبب می شود که عملکرد بسیاری از قطعات داخلی گیربکس اتومات دی اس دچار اختلال شود. سه عامل در تعیین زمان تعویض روغن گیربکس اتومات دی اس موثر هستند که از ان جمله می توان به مسافت طی شده توسط خودرو، کیفیت روغن مورد استفاده و نحوه استفاده از خودرو و شرایط محیطی اشاره کرد. مسافت مورد نظر در دفترچه راهنما درج شده که معمولا بین 45 تا 65 هزار کیلومتر در نظر گرفته می شود. همواره سعی کنید از روغن اصلی و با کیفیت استفاده کنید تا علاوه بر اینکه دوره های تعویض روغن طولانی تر شود در طی دوره نیز گیربکس از روغن با کیفیتتری استفاده کند.

هزینه تعمیر گیربکس اتومات دی اس

در مجموعه پاور گیربکس سعی بر این است که با روش های به روز هزینه تعمیر گیربکس اتومات دی اس تا حد امکان کاهش یابد. روشهای به کار گرفته شده در مجموعه پاور گیربکس نخست کاهش حاشیه سود است. در مرحله بعد با عیب یابی دقیق سعی بر این است که قطعه معیوب به درستی تشخیص داده شود تا از هزینه های جانبی و دوباره اجتناب شود. همچنین سعی می شود که در صورت امکان قطعه معیوب تعمیر شود هر چند در برخی مواقع قطعه به نحوی آسیب می بیند که تعویض آن مقرون به صرفه تر است. همچنین در این مجموعه با به کار گیری نیروهای زبده و اموزش دیده و استفاده از دستگاه های پیشرفته در امر تعمیر گیربکس اتومات دی اس خدمات فنی استاندارد و با کیفیت ارائه می شود که از خرابی های محتمل بعدی جلوگیری خواهد کرد.

تعمیر اضطراری گیربکس اتومات دی اس

اگر در شرایطی هستید که خودرو به دلیل قفل شدن گیربکس اتومات دی اس قابل حرکت نیست و دسترسی به تعمیرکار حرفه ای و متخصص ندارید بهتر است از راهکارهایی که در این بخش ارائه می شود استفاده کنید. در بسیاری از مواقع با همین روش ساده می تواند ایراد گیربکس اتومات دی اس را موقتا بر طرف کرده و خودرو را راه اندازی نمود.

  • خودرو خود را خاموش کنید و بست باتری ان را بردارید.
  • پس از 5 دقیقه خودرو را روشن کنید و اجازه دهید سی ثانیه در جا کار کند. به یاد داشته باشید در طول فرایند تعمیر اضطراری گیربکس اتومات دی اس نباید پدال گاز را فشار دهید و دنده باید در وضعیت خلاص قرار داشته باشد.
  • سپس خودرو را سی ثانیه خاموش کنید. و دو مرتبه دیگر به همین شکل به روشن و خاموش کردن خودرو ادامه دهید.
  • حال خطاهای موقتی کامپیوتر گیربکس اتومات دی اس رفع شده است و تنظیمات دوباره نیز انجام شده لذا اگر لرزش یا صدای شدیدی از ناحیه گیربکس حس نمی کنید می توانید به آرامی حرکت نمایید.

سوالات متداول در گیربکس اتومات دی اس

تعویض روغن در گیربکس اتومات دی اس تا چه حد ضروری است؟

اگر روغن گیربکس کیفیت خود را از دست داده باشد وظایف این روغن مانند خنک کاری و روانکاری آن به درستی انجام نمی شود و لذا قطعات حساس داخلی دچار ایراد خواهند شد.

تعویض فیلتر روغن گیربکس اتومات دی اس چه ارتباطی به گاز هرز خوردن این گیربکس دارد؟

اگر فیلتر روغن گیربکس گرفته باشد مسیر عبور روغن را سد کرده و لذا فشار روغن در داخل گیربکس اتومات دی اس دچار افت شدیدی خواهد شد. با افت فشار روغن نیز عملکرد کلاچ دچار اختلال می شود و ممکن است ایراد گاز هرز خوردن گیربکس اتومات دی اس بروز کند.

آیا گیربکسهای خودروهای هیبریدی پس از مدتی نیاز به تعویض روغن پیدا می کنند؟

در گیربکس خودروهای هیبریدی نیز مانند گیربکس اتومات دی اس پس از طی مسافتی مشخص روغن گیربکس کیفیت خود را از دست داده و تعویض آن ضروری خواهد بود.

حالت اضطراری دنده سه گیربکس اتومات دی اس به چه معنا می باشد؟

در وضعیتی که گیربکس به صورت خودکار در دنده سه قفل می شود به اصطلاح می گویند که وضعیت اضطراری دنده سه برای گیربکس اتومات دی اس پیش آمده است. این وضعیت را ممکن است بتوانید با روشی که در بخش تعمیرات اضطراری گیربکس اتومات دی اس ذکر شد موقتا برطرف نمایید.

آیا ممکن است به دلیل خرابی در سیستم ترمز خودرو گیربکس اتومات دی اس در دنده پارک گیر کند؟

دلایل مختلفی برای گیر کردن گیربکس اتومات دی اس در دنده پارک ذکر شده که از آن جمله می توان به وجود خرابی در سیستم ترمز خودرو و یا ایراد در سیستم برقی خودرو اشاره کرد. همچنین وجود ایراد در سیستم روغن گیربکس اتومات دی اس نیز ممکن است به قفل شدن گیربکس اتومات دی اس در دنده پارک منتهی شود.

دلیل لرزش گیربکس اتومات دی اس مدت کوتاهی پس از تعمیر چیست؟

اگر پس از تعمیر متوجه شدید که گیربکس اتومات دی اس شما دچار لرزش شده است ممکن است فرایند تعمیر به شکل استاندارد انجام نشده و اتصالات گیربکس شل شده باشد که این امر بسیار خطرناک است و توصیه می شود هر چه سریعتر برای سفت کردن استاندارد اتصالات به تعمیرگاه اختصاصی گیربکس اتومات دی اس مراجعه کنید.

مهمترین دلیلی که منجر به زوزه کشیدن گیربکس اتومات دی اس می شود چیست؟

دو دلیل عمده برای زوزه کشیدن را می توان نخست کاهش سطح یا کیفیت روغن گیربکس دانست. در این مواقع قطعات متحرک به خوبی روانکاری نشده و اصطکاک بالای گیربکس باعث زوزه کشیدن ان می شود. دلیل دوم نیز خرابی بلبرینگ است که چنین نشانه ای را تولید خواهد کرد.

مقالات مرتبط:

تعمیر گیربکس اتومات پژو
تعمیر گیربکس اتوماتیک 206
تعمیر گیربکس اتوماتیک 207
تعمیر گیربکس اتوماتیک 407
تعمیر گیربکس اتوماتیک پژو پارس

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس: 09128397793
پیمایش به بالا
اسکرول به بالا