پاورگیربکس / تعمیر گیربکس پورشه

تعمیر گیربکس پورشه

شرکت سازندهپورشه
کشور سازندهآلمان
تعداد دنده7 دنده
نوع گیربکسگیربکس پورشه PDK
جدول مشخصات گیربکس پورشه
تعمیر گیربکس پورشه

تعمیر گیربکس پورشه

تعمیر گیربکس پورشه در مجموعه پاور گیربکس با استفاده از ابزار پیشرفته به انجام می رسد. به کار بردن دستگاههای پیشرفته در تعمیر گیربکس اتومات سبب می شود که عیب یابی سریعتر و دقیقتر انجام شود. همچنین جهت تعمیر گیربکس پورشه در مجموعه پاور گیربکس از قطعات اصلی و نیروهای زبده اموزش دیده بهره برده می شود.

مشخصات فنی پورشه

پورشه با مدل ماکان از اواخر سال 2015 میلادی وارد کشور ما شده است. این خودرو از سال 2015 تا 2018 تولید شده و در زمان خود یکی از خودروهای لوکس به شمار می رفت. این خودرو از گیربکس نیمه اتوماتیک DCT سود می برد. حداکثر سرعت پورشه به 230 کیلومتر بر ساعت می رسد و شتاب صفر تا صد کیلومتر ان نیز به 6.7 ثانیه است. حجم باک بنزین آن 65 لیتر و مصرف ترکیبی این خودرو نیز در صد کیلومتر 7.4 لیتر می باشد. این خودرو با کروز کنترل و کنترل ایستایی در سربالایی و سرعت در سرازیری کنترل کشش و پایداری و… از سیستم کمکی راننده مناسبی سود می برد.

معرفی گیربکس نیمه اتوماتیک DCT پورشه

گیربکس پورشه نه در طبقه گیربکسهای دستی قرار دارد و نه در طبقه گیربکس های اتوماتیک. در واقع این گیربکس به نیمه اتوماتیک معروف است و هفت دنده مختلف داشته و از دو کلاچ برای تعویض دنده استفاده می کند که این امر سبب می شود عمل تعویض دنده بسیار نرم انجام شود. برای اینکه دو کلاچ بهتر عمل کنند چرخ دنده ها روی دو محور زوج و فرد قرار گرفته اند که در زمان تعویض دنده همزمان با قطع شدن دنده در حال کار و کلاچ مربوطه دنده بعدی و کلاچ دوم متصل می گردد و تکانه ای که هنگام تعویض دنده در خودروهای دستی وجود دارد و به اصطلاح کله زنی نامیده می شود کم خواهد شد. این فرایند همچنین مصرف سوخت را نیز تا اندازه ای کاهش می دهد. گیربکس DCT کمپانی پورشه می تواند نیرویی تا حد 350 نیوتن متر را انتقال دهد.

سرویسهای نگهداری از گیربکس نیمه اتوماتیک DCT پورشه

برای اینکه گیربکس خودرو شما بتواند مدت طولانی تری را با شرایط ایده آل کار کند و کمتر نیاز به تعمیر آن پیدا کنید ضروری است که اقدامات مراقبتی و سرویسهای نگهداری از گیربکس را به موقع و مطابق با برنامه ارائه شده توسط کمپانی سازنده گیربکس نیمه اتوماتیک DCT پورشه به انجام برسانید. مهمترین این سرویسها به شرح زیر هستند:

  • پیگیری نشانه های هشدار دهنده گیربکس نیمه اتوماتیک DCT پورشه: نشانه های هشدار دهنده در واقع در خصوص خرابی های بزرگ در آینده نزدیک به شمار هشدار می دهند. برای اینکه کمتر نیاز به تعمیر اساسی گیربکس خود یدا کنید بهتر است نشانه های هشدار دهنده را جدی بگیرید و در صورت مشاهده هر یک از انها هر چه سریعتر به تعمیرگاه اختصاصی گیربکس نیمه اتوماتیک DCT پورشه مراجعه نمایید.
  • عدم تغییرات سلیقه ای در خودرو: برخی تغییرات سلیقه ای تاثیری بیش از تصور شما بر بخش های مختلف خودرو از جمله گیربکس نیمه اتوماتیک DCT پورشه خواهند گذاشت. به عنوان نمونه استفاده از چراغهای نئون پر مصرف یا سیستمهای صوتی پر مصرف ممکن است برق خودرو به میزان کافی تامین نگردد و مشکلات متعددی برای بخشهای مختلف خودرو از جمله گیربکس آن بوجود آید.
  • عدم استفاده از رینگ و لاستیک غیر متعارف: تاثیر رینگ و لاستیک با اندازه های غیر متعارف می تواند با تغییر نسبت دور موتور فشار بسیاری زیادی را بر گیربکس نیمه اتوماتیک DCT پورشه وارد آورد. هر چند این مسئله در کوتاه مدت ممکن است حس نشود اما در دراز مدت تاثیر آن غیر قابل چشم پوشی است.
  • مطالعه دفترچه راهنمای خودرو: بسته به مدل خودرو شما ممکن است توصیه های خاصی توسط کمپانی سازنده گیربکس نیمه اتوماتیک DCT پورشه در نظر گرفته شده باشد که شما می توانید این توصیه ها را در دفترچه راهنمای خودرو ببینید. لذا توصیه می شود که حداقل یک بار این دفترچه را با دقت بخوانید.
  • تعویض روغن گیربکس نیمه اتوماتیک DCT پورشه: روغن نقشی حاتی در گیربکس نیمه اتوماتیک DCT پورشه بازی می کند. روانکاری چرخ دنده ها و خنک کاری آنها از جمله وظایف مهم روغن گیربکس نیمه اتوماتیک DCT پورشه به شمار می روند که در صورتی که روغن گیربکس کیفیت خود را از دست داده باشد  این وظایف به درستی انجام نشده و احتمال خرابی های متعددی وجود خواهد داشت.
  • بازدید دوره ای گیربکس نیمه اتوماتیک DCT پورشه: برای بازدید دوره ای گیربکس بهتر است هر سه ماه یک بار خودرو خود را به تعمیرگاه اختصاصی گیربکس نیمه اتوماتیک DCT پورشه انتقال دهید. در بازدید دوره ای مواردی مانند سطح و کیفیت روغن گیربکس و دما و صدای غیر عادی ان مورد ارزیابی کارشناسان قرار می گیرد. بدین ترتیب ممکن است از بسیاری از خرابی ها زودتر از آن که به حدی برسند که در داخل اتاق خودرو قابل ملاحظه باشند باخبر می شوید. در صورتی که زمان کافی برای بازدید دوره ای گیربکس نیمه اتوماتیک DCT پورشه خود ندارید توصیه می شود که در زمان تعویض روغن موتور از تعمیرکار بخواهید موارد ذکر شده در این بخش را ارزیابی کند.
  • رانندگی مناسب برای حفظ گیربکس نیمه اتوماتیک DCT پورشه: برای اینکه گیربکس نیمه اتوماتیک DCT پورشه شما استهلاک کمتری داشته باشد بهتر است مواردی را در رانندگی خود رعایت نمایید. به عنوان مثال بهتر است در جاده هایی با فشار بیشتر مانند سربالایی یا سرپایینی های شدید و یا جاده های پر پیچ و خم و ناهموار با سرعت کمتر حرکت نمایید. همچنین زمانی که خودرو سنگین است حرکت سریع باعث افزایش استهلاک گیربکس خواهد شد. از سوی دیگر تغییرات پیاپی شتاب خودرو یعنی فشردن پدال های گاز و ترمز به صورت پیاپی از جمله مواردی است که طول عمر گیربکس نیمه اتوماتیک DCT پورشه شما را کاهش خواهد داد.

هزینه تعمیر گیربکس نیمه اتوماتیک DCT پورشه

برای اینکه هزینه تعمیرات گیربکس خودرو خود را بدانید ابتدا باید کارشناس گیربکس را مورد عیب یابی قرار دهد تا مشخص شود که چه قطعاتی نیاز به تعمیر دارند و چه قطعاتی باید تعویض شوند. در مجموعه پاور گیربکس عیب یابی با دستگاه های پیشرفته به انجام می رسد تا قطعات معیوب به درستی شناخته شوند. همچنین با کاهش حاشیه سود در این مجموعه کمترین هزینه تعمیر گیربکس نیمه اتوماتیک DCT پورشه در بین تعمیرگاه های مجاز این گیربکس در تهران از مراجعین اخذ می گردد. این در حالی ست که کیفیت خدمات دهی در مجموعه پاور گیربکس به علت بهرمندی از نیروهای زبده و کارکشته قطعات اصلی در بالاترین سطح ممکن قرار دارد.

نشانه های هشدار دهنده گیربکس نیمه اتوماتیک DCT پورشه

گیربکس پورشه از بخش های مختلفی تشکیل شده است که عملکرد گیربکس به تمامی این بخشها وابسته است. به همین دلیل در صورتی که یکی از بخشهای گیربکس نیمه اتوماتیک DCT پورشه دچار خرابی شوند این امکان وجود دارد که سایر بخشها نیز تحت تاثیر قرار گرفته و به مرور زمان دچار خرابی شوند. برای همین اگر می خواهید نیاز به تعمیرات پرهزینه و زمانبر پیدا نکنید می بایست این نشانه ها را جدی بگیرید و در صورتی که یکی از آنها را ملاحظه نمودید هر چه سریعتر به تعمیرگاه تخصصی گیربکس نیمه اتوماتیک DCT پورشه مراجعه نمایید. مهمترین این نشانه ها به شرح زیر هستند:

  • روشن شدن چراغ چک گیربکس نیمه اتوماتیک DCT پورشه: چراغ چک تنها زمانی روشن می شود که یکی از سنسورهای متصل شده در داخل گیربکس اخطار داده باشند. برای همین حتی اگر این روشن شدن موقتی باشد نیز باید جدی گرفته شود و برای عیب یابی دقیق به تعمیرگاه مجاز مراجعه نمایید.
  • لرزش گیربکس نیمه اتوماتیک DCT پورشه: در صورتی که هر یک از معایب مختلف گیربکس نیمه اتوماتیک DCT پورشه تشدید شود می تواند به لرزش ختم شود. مهمترین معایبی که چنین نشانه ای را در پی دارد آنبالانسی چرخ دنده ها یا محورهای آنها می باشد که می تواند خیلی زود به گیربپاژ کردن کامل گیربکس بیانجامد. همچنین اگر از خدمات مراکز غیر مجاز برای تعمیر گیربکس نیمه اتوماتیک DCT پورشه خود بهره برده باشید ممکن است اتصالات آن به خوبی سفت نشده باشد.
  • زوزه کشیدن گیربکس نیمه اتوماتیک DCT پورشه: معمولا دو علت مهم به زوزه کشیدن گیربکس نیمه اتوماتیک DCT پورشه منتهی خواهد شد. یکی از آنها خرابی بلبرینگهای گیربکس است. مورد دوم نیز کاهش سطح روغن در گیربکس است که با کاهش روانکاری چرخ دنده های می تواند به زوزه کشیدن گیربکس نیمه اتوماتیک DCT پورشه بیانجامد.
  • تقه زدن گیربکس نیمه اتوماتیک DCT پورشه: با توجه به اینکه در گیربکس نیمه اتوماتیک DCT پورشه نسبت به بیشتر گیربکسهای اتومات دیگر از چرخ دنده های بیشتری استفاده می شود احتمال تقه زدن بر اثر آنبالاسی چرخ دنده ها بیشتر است. البته اگر تعویض روغن گیربکس نیمه اتوماتیک DCT پورشه به موقع انجام شود و فشار مضاعف و بیش از استاندارد بر گیربکس وارد نیاید تا سالها چنین ایرادی بروز نخواهد کرد.

تعمیر اضطراری گیربکس نیمه اتوماتیک DCT پورشه

در برخی مواقع ممکن است گیربکس پورشه کاملا گیرپاژ شده به نحوی که امکان حرکت دادن خودرو وجود نداشته باشد. در این مواقع توصیه می شود راهکارهای زیر را به کار ببندید. در صورتی که با روش زیر توانستید مشکل گیربکس نیمه اتوماتیک DCT پورشه خود را موقتا برطرف کنید و خودرو حرکت کرد بهتر است در اولین فرصت به تعمیرگاه اختصاصی گیربکس نیمه اتوماتیک DCT پورشه مراجعه کنید تا گیربکس خودرو شما توسط کارشناس مورد ارزیابی دقیق قرار بگیرد.

  • ابتدا خودرو را خاموش کنید وبست باتری را بردارید.
  • پس از گذشت  دقیقه می توانید بست باتری را مجددا متصل نمایید.
  • حال بدون فشردن پدال گاز یا هیچ دکمه دیگری استارت بزنید. در این وضعیت باید دنده در حالت پارک قرار داشته باشد.
  • اجازه دهید سی ثانیه خودرو درجا کار کند.
  • حال خودرو خود را خاموش کنید و به همین ترتیب دو مرتبه دیگر خودرو را روشن و خاموش نماید.
  • با انجام فرایند فوق تنظیم مجدد گیربکس انجام شده و خطاهای موقتی حافظه کامپیوتری گیربکس نیمه اتوماتیک DCT پورشه پاک شده است. خودرو را روشن کنید دنده را در وضعیت مورد نظر قرار دهید و حرکت نمایید.

به یاد داشته باشید که تحت هر شرایطی اگر کارکرد گیربکس با صدا یا لرزش شدیدی همراه باشد باید خودرو را خاموش کنید چرا که کار کردن گیربکس نیمه اتوماتیک DCT پورشه در این شرایط می تواند خرابی های بزرگری را به همراه داشته باشد.

سوالات متداول کاربران گیربکس نیمه اتوماتیک DCT پورشه

چه سرویسهایی برای نگهداری از گیربکس نیمه اتوماتیک DCT پورشه در نظر گرفته می شود؟

اقدامات مختلفی برای سرویس گیربکس نیمه اتوماتیک DCT پورشه توصیه شده که می توانید در دفترچه راهنمای خودرو خود آن اقدامات را مشاهده کنید. مهمترین آنها تعویض روغن گیربکس و همچنین بازدید دوره ای از گیربکس است که بسیاری از ایرادات ریز و درشت خودرو را به اطلاع شما می رساند.

تعویض روغن گیربکس نیمه اتوماتیک DCT پورشه در چه شرایطی انجام می شود؟

عوامل مختلفی برای تعیین کردن زمان تعویض روغن گیربکس نیمه اتوماتیک DCT پورشه مطرح شده است. مهمترین آنها مسافت طی شده توسط خودرو است که به طور متوسط بین 50 تا 75 هزار کیلومتر در نظر گرفته می شود. این مسافت همچنین به نحوه رانندگی و شرایط محیطی استفاده از خودرو و کیفیت روغن مصرفی نیز وابسته خواهد بود.

آیا خودروهای هیبریدی هم نیاز به تعویض روغن گیربکس خود مانند گیربکس نیمه اتوماتیک DCT پورشه دارند؟

در همه انواع خودروهای اتوماتیک که از روغن در گیربکس خود استفاده می کنند امکان کاهش کیفیت روغن گیربکس مانند گیربکس نیمه اتوماتیک DCT پورشه وجود دارد و به همین دلیل توصیه می شود که در مواقع معین شده نسبت به تعویض روغن گیربکس اقدام کنید.

خلاصی خود به خودی گیربکس نیمه اتوماتیک DCT پورشه به چه حالتی گفته می شود؟

در وضعیتی که خودرو در حال حرکت به یکباره خلاص شده و دنده از وضعیت قبلی خود خارج می گردد خلاصی خود به خودی می گویند. این ایراد ممکن است به به علت خرابی کلاچ یا کاهش روغن در گیربکس رخ دهد.

تقه زدن گیربکس نیمه اتوماتیک DCT پورشه در چه وضعیتی خطرناکتر است؟

اگر تقه زدن به علت وجود قطعه ای اضافه در گیربکس باشد یا اینکه چرخ دنده ها آنبالاس شده باشند امکان خرابی های بزرگتر در گیربکس وجود دارد. لذا بهتر است هر چه شریعتر به تعمیرگاه تخصصی گیربکس نیمه اتوماتیک DCT پورشه مراجعه نمایید یا با تماس با یکی از شماره های مندرج در سایت پاور گیربکس از کارشناسان ما مشاوره بگیرید.

مقالات مرتبط:

تعمیر گیربکس اتومات مازراتی
تعمیر گیربکس اتوماتیک اپل
تعمیر گیربکس اتوماتیک زوتی
تعمیر گیربکس آریو
تعمیر گیربکس آئودی
تعمیر گیربکس بی ام و
تعمیر گیربکس کوییک
تعمیر گیربکس مزدا 3

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس: 09128397793
پیمایش به بالا
اسکرول به بالا