پاورگیربکس / تعمیر گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7

تعمیر گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7

شرکت سازندهجیلی
کشور سازندهچین
تعداد دنده7 دنده
نوع گیربکساتوماتیک جیلی امگرند RV7
جدول مشخصات گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7
تعمیر گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7

تعمیر گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7

تعمیر گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7 در مجموعه پاور گیربکس توسط کارشناسان آموزش دیده و مجرب به انجام می رسد. جهت کاهش هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7 می بایست اقدامات اصولی و استاندارد در نگهداری گیربکس را به کار بست و به نشانه های هشدار دهنده گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7 توجه نمود.

معرفی جیلی امگرند RV7

این هاچبک زیبا در سال 2013 وارد بازار ایران شده است و مدلهای 2013 و 2014 آن در بازار موجود است. مشخصات فنی آن را می توان با اشاره به موتور چهار سیلندر 1.8 لیتری و گیربکس اتوماتیک CVT با 6 دنده مصنوعی شرح داد. حداکثر توان آن 137 اسب بخار و حداکثر سرعت آن نیز به 180 کیلومتر در ساعت می رسد. جعبه دنده  این خودرو مشترک با لیفان 820 برگرفته از شرکت سانگ یانگ است که از آن در اکتیون استفاده می کند.

سرویسهای نگهداری گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7

برای انکه گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7 شما سالم بماند و مدت بیشتری با راندمان بالا کار کند ضروری است که اقدامات مهم در نگهداری و سرویس گیربک را به خوبی به انجام برسانید. مهمترین اقداماتی که می توانند استهلاک گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7 را کاهش دهند و از بسیاری از خرابی های پر هزینه پیشگیری کنند به شرح زیر هستند:

  • توجه به نشانه های هشدار دهنده گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7: در صورتی که هر یک از نشانه های هشدار دنده را در گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7 خود مشاهده کردید هر چه سریعتر و قبل از آنکه سایر قطعات دچار آسیب جدی شوند می بایست خودرو را برای عیب یابی دقیق به تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7 انتقال دهید.
  • تعویض روغن گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7: روغن گیربکس نقش موثری در کارکرد قطعات مختلف آن دارد. روغن گیربکس نه تنها روانکری قطعات مختلف را بر عهده دارد بلکه خنک کاری این قطعات نیز بر عهده روغن گیربکس است. لذا در صورت فساد روغن یا رسیدن به مسافت مورد نظر تعویض روغن گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7 ضروری خواهد بود.
  • مطالعه دفترچه راهنمای گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7: در دفترچه راهنمای خودرو معمولا بخشی وجود دارد که در خصوص نگهداری و تعمیرات گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7 توضیح داده شده است. بهتر است این بخش را با دقت مطالعه کنید.
  • تعویض فیلتر روغن گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7: وظیفه اصلی فیلتر روغن گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7 گرفتن آلودگی های مخلوط در روغن گیربکس است. البته فیلتر روغن تنها می تواند آلودگی هایی را که به شکل ذرات ریز هستند جدا کند و در صورتی که آلودگی به صورت مایع یا آب وارد روغن شده باشد تعویض روغن اجتناب ناپذیر خواهد بود.
  • بازدید دوره ای گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7: برای بازدید دوره ای باید دو مرحله در نظر گرفته شود. در مرحله نخست که موتور خودرو گرم است و در حلی که خودرو روشن است مواردی مانند نشتی روغن گیربکس و یا دما و لرزش گیربکس چک می شوند. در مرحله دوم باید خودرو را خاموش کرد و اجازه داد تا گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7 کاملا سرد شود. سپس مواردی مانند کیفیت و سطح روغن گیربکس و شل بودن اتصالات ان مورد ارزیابی قرار می گیرد. بهتر است هر یک تا سه ماه یکبار به تعمیرگاه مجاز گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7 یعنی مجموعه پاور گیربکس مراجعه کنید تا بازدید دوره ای توسط متخصص انجام شود. نشانی و شماره تلفن مجموعه در سایت پاور گیربکس درج شده است.
  • تاثیر رانندگی بر گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7: طول عمر و نحوه عملکرد گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7 نیز مانند هر وسیله یا ابزار دیگری بستگی مستقیم به نحوه استفاده شما دارد. اینکه به طور متوسط چه میزان بار در داخل خودرو قرار دارد و یا حرکات مارپیچ و گاز و ترمز گرفتن های پیاپی طول عمر قطعات مختلف گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7 را مشخص می کنند.

علامتهای هشدار دهنده گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7

گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7 از قطعات مختلفی تشکیل شده است. ساختار پیچیده گیربکس اتومات به نحوی است که عملکرد تک تک این قطعات به یکدیگر وابسته است. بدین ترتیب در صورتی که یکی از قطعات دچار ایراد شده باشند ممکن است سایر قطعات نیز در معرض آسیب جدی قرار بگیرند. لذا بهتر است در صورتی که مشکلی برای یک قطعه پیش امد تا قبل از آسیب وارد آمدن به سایر قطعات ایراد مذکور را پیدا کنید و در تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7 این ایراد کاملا رفع شود.

مهمترین نشانه های هشدارآمیز که به شما در خصوص آسیبهای احتمالی در گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7 خبر می دهند موارد زیر هستند:

  • بوی سوختگی: یکی از ایرادات نادر و در عین حال خطرناک در گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7 استشمام بوی سوختگی از گیربکس است. بوی سوختگی می تواند نشان دهنده اتصالی یا آمپر کشیدن قطعات برقی داخل گیربکس اتومات جیلی امگرند RV7 باشد و اگر به موقع این اتصالی رفع نشود حتی امکان آتش سوزی یا قفل شدن کامل گیربکس نیز وجود دارد.
  • تقه زدن: عواملی مانند وجود شکستگی در یکی از قطعات گیربکس و یا ایراد در سیستم روغن می توانند به تقه زدن گیربکس اتومات جیلی امگرند RV7 منجر شوند. برای اینکه بهتر عمق مشکل را درک کنید باید گفت اگر تقه زدن به همراه ایرادی دیگر مانند لرزش گیربکس یا گیر کردن دنده رخ دهد می تواند بسیار خطرناکتر باشد و باید هر چه سریعتر نسبت به عیب یابی و تعمیر گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7 خود اقدام کنید.
  • گیر کردن دنده: گیر کردن دنده نیز در زمانی رخ می دهد که اهرم دنده نی تواند از محل مورد نظر خارج شود. برای بررسی این ایراد بهتر است با کارشناسان با تجربه ما مشورت کنید. شماره های مندرج در سایت پاور گیربکس بدین منظور ثبت شده اند.
  • لرزش: همانطور که گفته شد لرزش گیربکس اتومات جیلی امگرند RV7 می تواند همراه با تقه زدن یا دیر ایرادات گیربکس باشد. به طور کلی هر چه تنوع ایرادات گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7 بیشتر باشد نشانه ای از وخیم بودن اوضاع گیربکس است و نیاز به تعمیر ان را ضروری می سازند. همچنین ضربه شدید بین دنده 1 به 2 و یا ضربه شدید هنگام درگیری دنده عقب یا جلو و رعشه شدید موقع ابتدای حرکت مخصوصا پشت چراغ قرمز یا درگیری دنده عقب نیز از ایرادهای متداول به شمار می رود.
  • زوزه کشیدن: در صورتی که چرخ دنده های متحرک و ثابت گیربکس سایش بیش از حد و غیر نرمال داشته باشند ممکن است صدای زوزه کشیدن گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7 را در داخل اتاق خودرو بشنوید.
  • گاز هرز خوردن: مخصوصا بین بین دنده 2 به 3 و 3 به 4 و یا گاز خلاص خوردن بین دنده 1 به 2
  • عدم کشش مطلوب: خودرو در مسیرهای سربالایی یا در وضعیت فول بار توان کافی ندارد.
  • عدم کشش مطلوب در دنده عقب: این ایراد خیلی متداول است و جزو ضعف های عمده بشمار می رود.
  • روشن شدن چراغ چک: یا چشمک زن شدن PRMD پشت امپر از جمله نشانه های هشدار دهنده به شمار می رود.
  • مکث بیش از حد: مکث و ترمز دنده  4 به 5 نیز در این خودرو گاهی مشاهده می شود.

هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7

ابتدا باید خودرو را به تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7 منتقل کنید تا مورد عیب یابی دقیق کارشناسان ما قرار گیرد. سپس قطعاتی از گیربکس که معیوب شده اند و نیاز به تعمیر و یا تعویض دارند مشخص می شوند و بدین ترتیب هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7 به اطلاع شما خواهد رسید. همچنین اگر دقیقا می دانید که چه نوع تعمیری قرار است در گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7 شما انجام شود می توانید طی تماس تلفنی با مجموعه تعمیرگاهی پاور گیربکس هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7 خود را استخراج کنید.

تعمیرات اضطراری گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7

در دو شرایط مختلف دو راه حل مختلف برای تعمیرات اضطراری گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7 در نظر گرفته شده است. شرایط اول به وضعی مربوط می شود که خودرو ساعاتی چند را در فشار زیاد کار کرده و حس می کنید که ممکن است گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7 دچار دمای بیش از حد شده و به همین دلیل قفل شده است. در این صورت کافی ست خودرو را به مدت دو ساعت خاموش بگدارید. به احتمال زیاد هنگام استارت مجدد خودرو به خوبی راه اندازی خواهد شد. در شرایط بعدی ممکن است تنظیمات کامپیوتری گیربکس به هم ریخته باشد. در این مواقع بهتر است به شرح زیر عمل کنید:

  • خودرو خود را برای 5 دقیقه خاموش کنید و بست باتری را نیز بردارید.
  • پس از طی شدن مدت زمان مورد اشاره خودرو را بدون فشردن گاز روشن کنید. سه بار دیگر باید خودرو را خاموش و روشن کنید و در طی کل فرایند پدال گاز یا دیگر دکمه ها و اهرم ها بی حرکت باقی می مانند.
  • حال باید تنظیمات کامپیوتر گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7 انجام شده باشد. اگر مشکل خاصی نبود می توانید خودرو را روشن کرده و حررکت کنید.

زمان تعویض روغن گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7

چند فاکتور در زمان دقیق تعویض روغن گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7 موثر هستند. نخست کیفیت روغنی است که در گیربکس استفاده شده است. مورد دوم مسافتی است که خودرو طی کرده و سومین مورد نیز مدت زمانی است که از اخرین تعویض روغن گیربکس اتومات شما می گذرد. همچنین رانندگی و وضعیت جاده ای نیز در دراز مدت بر استهلاک روغن گیربکس موثر بوده می تواند طول عمر ان را کاهش دهد. بهترین زمان از نظر مسافتی بین 40 تا 60 هزار کیلومتر است که این زمان معادل 4 تا 6 سال خواهد بود.

سوالات متداول گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7

مهمترین عامل در کاهش دوره تعویض روغن گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7 چیست؟

عوامل مختلف مانند کیفیت روغن و نحوه رانندگی شما در طول دوره تعویض روغن گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7 و فاسد شدن روغن موثر هستند.

آیا در گیربکسهای هیبریدی نیز هم روغن و هم فیلتر روغن گیربکس مانند گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7 نیاز به تعویض دارد؟

حتی در گیربکسهای هیبریدی هم روغن احتمال فاسد شدن دارد و لذا درست مانند گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7 دوره های زمانی و مسافتی برای تعویض روغن گیربکس از سوی سازنده در خصوص گیربکسهای هیبریدی بیان شده است.

گیر کردن دنده در وضعیت دنده پارک در خودرو چه ارتباطی با سیستم برق خودرو دارد؟

اگر سیستم برق خودرو به مشکل بر بخورد و برق مورد نیاز گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7 تامین نشود ممکن است در وضعیت پارک گیربکس قفل شده امکان تعویض دنده نیز وجود نداشته باشد.

تقه زدن گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7 در چه مواقعی خطرناک است؟

هر گونه صدای اضافه و غیر عادی از جمله تقه زدن گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7 می تواند مشکلات زیادی را برای قطعات مرتبط با قطعه آسیب دیده در پی داشته باشد و بهتر است هر چه زودتر نسبت به رفع ایراد پیش امده اقدام شود.

زوزه کشیدن گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7 چه ربطی به فیلتر روغن گیربکس دارد؟

اگر فیلتر روغن گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7 به موقع تعویض نشود ممکن است روزنه های ان مسدود شده و اجازه عبور روغن در گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7 را نمی دهند. بدین ترتیب فشار روغن افت کرده و روانکاری مناسب در بلبرینگها و چرخ دنده ها انجام نمی شود و صدا زوزه کشیدن از گیربکس به گوش می رسد. در این مواقع باید ابتدا فیلتر روغن گیربکس تعویض شود سپس موارد مورد نظر از جمله خرابی بلبرینگها بررسی شود.

لرزش گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7 چه ارتباطی به تعمیرات اخیر آن دارد؟

اگر گیربکس خود را در مجموعه معتبر و مجاز تعمیر گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7 باز و بست نکرده باشید ممکن است اتصالات ان در هنگام مونتاژ نهایی به شکل استاندارد بسته نشده باشند و لذا پس از مدت کوتاهی گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7 دچار لرزش شود.

ایراد گاز هرز خوردن گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7 نیز ممکن است به فیلتر روغن مربوط باشد؟

همانطور که شرح داده شد در صورت مسدود شدن روزنه های فیلتر روغن فشار روغن در گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7 افت پیدا می کند و لذا ممکن است کلاچ به خوبی درگیر نشده و در نتیجه خودرو در سرعتهای بالاتر دچار ایراد گاز هرز خوردن بشود.

سه سرویس مهم و اساسی گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7 کدام موارد هستند؟

بازدید دوره ای گیربکس و تعویض روغن و فیلتر روغن گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7 از جمله مهمترین سرویسها برای نگهداری ان به شمار می روند.

گیر کردن گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7 در وضعیت دنده پارک را چطور می توان بر طرف نمود؟

در برخی مواقع ممکن است بتوانید با به کار بستن اقدامات مربوط به تعمیر اضطراری گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7 ایراد گیر کردن گیربکس در وضعیت دنده پارک را رفع کنید.

وضعیت اضطراری دنده سه در چه شرایطی برای گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7 رخ می دهد؟

در شرایط خاصی که ایرادی برای گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7 بوجود امده باشد و احتمال خطرات زیادی وجود داشته باشد کامپیوتر گیربکس به صورت اتوماتیک در وضعیت دنده سه قفل می شود که به این وضعیت حالت اضطراری دنده سه می گویند.

مقالات مرتبط:

تعمیر گیربکس اتوماتیک جیلی GC6
تعمیر گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷
تعمیر گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7
تعمیر گیربکس جیلی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس: 09396645387
پیمایش به بالا
اسکرول به بالا