پاورگیربکس / تعمیر گیربکس چری

تعمیر گیربکس چری

تعمیر گیربکس چری تخصص اصلی پاورگیربکس است و توسط تعمیرکاران حرفه ای و آموزش دیده و به صورت تضمینی انجام میشود.

تعمیر گیربکس چری با بالاترین کیفیت

تعمیر گیربکس چری امری تخصصی بوده و می باست در تعمیرگاه اختصاصی و توسط کارشناس با تجربه به انجام برسد. در این مجموعه تعمیر گیربکس اتومات با دستگاه های پیشرفته صورت می پذیرد. جهت کاهش تعمیر گیربکس چری در خودرو خود لازم است که موارد نگهداری و سرویس این گیربکس را فرا گرفته و به کار ببندید. همچنین آشنایی با علائم هشدار دهنده می تواند در بهبود عملکرد و پیشگیری از خرابی های بزرگ و پر هزینه به شما کمک کند.

تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک پاورگیربکس

خدمات پاورگیربکس در تعمیر گیربکس چری

  • تعمیر گیربکس اتوماتیک و دستی انواع خودروهای چری به صورت تخصصی
  • سرویس های دوره ای گیربکس اتوماتیک چری
  • تعمیر و رفع روغن ریزی گیربکس چری
  • عیب یابی و مشاوره رایگان تعمیر گیربکس چری

ویدیوی راهنمایی شناسایی خرابی و عیوب در گیربکس خودروهای چری

مزایای تعمیر گیربکس چری در پاورگیربکس

گارانتی بی قید و شرط تعمیرات

مشاوره رایگان تعمیرات

خودروبر مطمئن تا تعمیرگاه

خبره ترین تیم تعمیر گیربکس

کمترین هزینه تعمیر

کمترین زمان تحویل خودرو

معرفی چری خودروساز با تجربه چینی

یکی از شرکتهای جا افتاده در صنعت خودرو سازی چین که در ایران نیز طرفداران بسیاری دارد کمپانی چری است. این کمپانی از سال 97 میلادی فعالیت خود را در استان آنهوی چین آغاز کرده و در سال 2012 تولید خود را به نزدیک به 600 هزار دستگاه در سال رساند و به عنوان یکی از ده شرکت بزرگ تولید کننده خدرو در این کشور مطرح گردید. این کمپانی فعالیت مشترکی با شرکت مدیران خودرو داشته و انواع تولیدات آن مانند آریزو 5 و چری تیگو 5 و سدان خانوادگی چری 6 و چری تیگو 7 و… اشاره نمود.

تعمیر اظطراری گیربکس چری

همانطور که در ابتدا مقاله تاکید شده تعمیر انواع گیربکس اتومات چری حتما باید در تعمیرگاه اختصاصی به انجام برسد. اما مواقعی وجود دارد که دسترسی به تعمیرگاه و تعمیرکار حرفه ای وجود ندارد و گیربکس کاملا گیرپاژ کرده و امکان حرکت خودرو نیز وجود ندارد. در این شرایط ممکن است بتوان با برخی ترفندهای ساده موقتا گیربکس اتومات چری را رفع عیب کرده و خودرو را راه اندازی نمود. نکته مهم در این خصوص این است که حتی اگر موفق شدید با روش تعمیر اضطراری گیربکس اتومات چری مشکل را رفع نمایید هر چه سریعتر برای عیب یابی دقیق و ارزیابی کارشناس به تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتومات چری مراجعه کنید تا در ایراد گیربکس به شکل اصولی رفع شود.

  • ابتدا خودرو را خاموش کنید. سپس بست باتری را بردارید. این کار باعث می شود برخی خطاهای موقتی کامپیوتر گیربکس اتومات چری ریست شود.
  • پس از گذشت چند دقیقه می توانید بست باتری را متصل نمایید.
  • دنده را در وضعیت خلاص قرار دهید و بدون فشردن پدال گاز یا هیچ پدال دیگری استارت بزنید.
  • سه مرتبه می بایست خودرو روشن و خاموش شود و هر بار نیز باید سی ثانیه طول بکشد.
  • پس از طی مراحل فوق تنظیم مجدد کامپیوتر گیربکس اتومات چری به انجام رسیده و می توانید به آرامی حرکت کنید.
  • اگر در حین حرکت لرزش یا صدای شدیدی از ناحیه گیربکس اتومات چری مشاهده کردید از حرکت داد خودرو اجتناب نمایید و تحت هر شرایطی فقط توسط جرثقیل خودرو را به تعمیرگاه برسانید چرا که ممکن است آسیب دیدگی گیربکس اتومات چری تشدید شود.

هزینه تعمیر گیربکس اتومات چری

جهت محاسبه دقیق هزینه تعمیر گیربکس اتومات چری می بایست ابتدا به تعمیرگاه اختصاصی گیربکس چری مراجعه کنید تا خودرو شما توسط کارشناس آموزش دیده گیربکس اتومات چری و با دستگاه های پیشرفته مورد عیب یابی قرار بگیرد. سپس مشخص می شود که چه قطعاتی در داخل گیربکس آسیب دیده اند و نیاز به تعمیر دارند یا اینکه آسیب دیدگی آنها به حدی است که باید تعویض شود. در مجموعه پاور گیربکس سعی بر این است که حدالامکان قطعاتی که قابلیت استفاده مجدد دارند تعمیر شوند اما گاهی اوقات آسیب دیدگی به نحوی است که درصورت تعمیر ممکن است در مدت زمان کوتاهی دوباره قطعه دچار خرابی شود لذا تعویض قطعه به صرفه تر خواهد بود. در نهایت با مشخص شدن این موارد می توان هزینه دقیق تعمیر گیربکس اتومات چری را محاسبه نمود.

تعویض روغن گیربکس اتومات چری

در گیربکس اتومات چری روغن سه وظیفه مهم دارد. نخست اینکه روانکاری قطعات داخلی گیربکس توسط روغن به انجام می رسد. دومین وظیفه روغن در گیربکس اتومات خنک کاری قطعات متحرک گیربکس است و وظیفه سوم نیز کمک به انجام برخی عملکردهای گیربکس مانند کلاچ می باشد. حال اگر روغن گیربکس اتومات چری کیفیت خود را از دست داده باشد هیچ یک از این وظایف به درستی به انجام نخواهد رسید. در نتیجه از یک سو عملکرد گیربکس اتومات چری مختل می شود و از سوی دیگر  قطعات حساس گیربکس در معرض خرابی قرار می گیرند. برای جلوگیری از چنین وضعیتی توصیه می شود روغن گیربکس اتومات خود را در موعد مقرر تعویض کنید.

زمان تعویض روغن گیربکس اتومات چری

بنا به مدل خودرو معمولا در دفترچه راهنما مسافت خاصی برای تعویض روغن گیربکس در نظر گرفته می شود. البته باید در نظر داشت که این مسافت در صورتی است که شما از روغن اصلی و مد نظر کمپانی سازنده استفاده کرده باشید. در غیر این صورت ممکن است لازم باشد در دوره های کوتاه تری روغن گیربکس اتومات چری خود را تعویض نمایید. به طور متوسط برای مدلهای مختلف چری بین 40 تا 60 هزار کیلومتر برای تعویض روغن گیربکس تعیین می شود. این مسافت علاوه بر کیفیت روغن مصرفی به نحوی رانندگی و شرایط آب و هوای محیط و… نیز بستگی دارد.

علائم هشدار دهنده گیربکس اتومات چری

منظور از علائم هشدار دهنده نشانه هایی است که در صورت بروز آنها می توان به وجود خرابی در قطعات گیربکس پی برد. هر خرابی کوچک در گیربکس می تواند مشکلات عدیده ای را در برای قطعات دیگر به وجود بیاورد. لذا اگر به موقع نسبت به رفع عیب های کوچک گیربکس اتومات چری خود اقدام نکنید خرابی های بزرگتر و تعمیرات پر هزینه و زمان بر در انتظار شما خواهد بود. لذا بهتر است نسبت به علامتهای هشدار دهنده در گیربکس اتومات چری خود آشنایی داشته باشید. در این بخش مهمترین این علامتها تشریح می گردد:

  • تقه زدن گیربکس اتومات چری: تقه زدن به صدای منقطع و پیاپی گیربکس گفته می شود که معمولا به دلیل خرابی شیربرقی یا سوپاپها و یا وجود شکستگی در چرخ دنده ها ممکن است بوجود بیاید. در صورتی که گیربکس اتومات چری شما دچار ایراد تقه زدن شود باید هر چه سریعتر به تعمیرگاه اختصاصی گیربکس چری مراجعه کنید چرا که معمولا این ایراد خیلی زود سایر قطعات را درگیر می کند.
  • استشمام بوی سوختگی از گیربکس اتومات چری: به دو دلیل ممکن است بوی سوختگی گیربکس اتومات چری در داخل کابین به مشام برسد. نخست وجود ایراد در یکی از قطعات برقی گیربکس که معمولا باعث آمپر کشیدن قطعه و داغ شدن سیم کشی مربوطه می شود. دوم به دلیل بالا رفتن دمای روغن در داخل گیربکس که هر دو دلیل خطرناک هستند و در صورت وجود این نشانه بهتر است خودرو را برای مدتی خاموش کنید و پس از یک ساعت به تعمیرگاه مجاز گیربکس اتومات چری مراجعه نمایید.
  • لرزش گیربکس اتومات چری: اگر از تعمیرگاه غیر مجاز برای تعمیر گیربکس اتومات چری خود خدمات گرفته باشید ممکن است اتصالات گیربک به خوبی سفت نشده باشند و لذا خیلی زود و با گذشت تنها چند روز با توسط به کارکرد تحت فشار گیربکس اتصالات شل شده و لرزش در گیربکس بوجود آید. همچنین دلایل دیگر مانند خرابی اویل پمپ و توربین و… نیز می تواند به لرزش گیربکس منتهی شود.
  • روشن شدن چراغ چک گیربکس اتومات چری: در خصوص روشن شدن چراغ چک تنها به ذکر یک نکته اکتفا می نیم که حتی اگر این ایراد به صورت موقتی بروز کرد یعنی مدت کوتاهی چراغ چک گیربکس روشن بود و خود به خود خاموش گردید نیز بهتر است برای بررسی دقیقتر به تعمیرگاه اختصاصی گیربکس اتومات چری مراجعه شود.
  • زوزه کشیدن گیربکس اتومات چری: یکی دیگر از علامتهای هشدار دهنده در گیربکس اتومات چری که به صورت صدا به گوش می رسد زوزه کشیدن گیربکس است. دلایلی که به زوزه کشیدن گیربکس اتومات چری منتهی می شود معمولا خرابی بلبرینگ یا آنبالانسی چرخ دنده ها یا کاهش روغن گیربکس می باشد.
  • گاز هرز خوردن گیربکس اتومات چری: در صورتی که فشار روغن در گیربکس کاهش یافته باشد و یا اینکه کلاچ دچار سایش بیش از حد شده باشد ممکن است ایراد گاز هرز خوردن برای گیربکس اتومات چری بوجود بیاید. در این حالت با فشردن پدال گاز خودرو افزایش سرعت پیدا نمی کند و معمولا این ایراد در سرعتهای بالاتر از 70 کیلومتر بر ساعت مشاهده می شود.

سرویسهای نگهداری گیربکس اتومات چری

به مجموعه اقداماتی که برای نگهداری از گیربکس اتومات چری باید به انجام برسد نگهداری گیربکس می گویند. این اقدامات شامل سرویسهای برنامه ریزی شده و همچنین اجتناب از رفتار مخاطره آمیز می شود. مهمترین اقدامات مراقبتی و نگهداری گیربکس اتومات چری به شرح زیر هستند:

  • مطالعه دفترچه راهنمای خودرو: بهتر است حداقل یک بار دفترچه راهنمای خودرو خود را مطالعه کنید. ممکن است بنا ب مدل چری که استفاده می کنید کمپانی سازنده توصیه های خاصی را برای نگهداری بهتر ارائه گرده باشد.
  • تعویض روغن گیربکس اتومات چری: روغن گیربکس سالم و تازه معمولا به رنگ قرمز روشن است و روغن سوخته یا فاسد شده به رنگ مشکی می باشد. همچنین در صورتی که روغن آلوده شده باشد نیز ممکن است رنگ آن تغییر کند مثلا مخلوط شدن روغن با آب رنگ آن را شیری خواهد کرد. همچنین روغن گیربکس در صورتی که کیفیت خود را از دست داده باشد لزجت پایینی دارد. در صورتی که هر یک از این نشانه ها را ملاحظه کردید برای جلوگیری از آسیب دیدن قطعات داخلی گیربکس بلافاصله روغن گیربکس اتومات چری خود را تعویض کنید.
  • عدم اعمال تغییرات سلیقه ای در خودرو: تغییرات سلیقه ای غیر متعارف مانند استفاده از رینگ و لاستیک با اندازه های بزرگ یا کوچک یا کم و زیاد کردن ارتفاع خودرو و یا استفاده از تجهیزات برقی پر مصرف ممکن است بر عملکرد گیربکس اتومات چری تاثیر منفی بگذارد.
  • تعویض فیلتر روغن گیربکس اتومات چری: فیلتر روغن نیز که وظیفه گرفتن آلودگی ها و ذرات معلق در روغن گیربکس را دارد می بایست در دوره های زمانی مشخص تعویض شود. جهت راحتی بیشتر توصیه می شود در هر بار تعویض روغن گیربکس فیلتر روغن نیز عوض شود.
  • بازدید دوره ای گیربکس اتومات چری: بهتر است در دوره های یک الی سه ماهه نسبت به بازدید دوره ای گیربکس خودرو خود اقدام کنید. در بازدید دوره ای موارد متعددی مانند سطح کیفیت و دمای روغن گیربکس چک می شود. نشتی گیربکس و شل بودن اتصالات و لرزش و صدای ان نیز از دیگر مواردی است که در بازدید دوره ای مورد ارزیابی قرار می گیرد.

سوالات متداول در خصوص گیربکس اتومات چری

وضعیت اضطراری دنده سه گیربکس اتومات چری به چه حالی گفته می شود؟

تحت شرایط خاصی ممکن است گیربکس به صورت خودکار در وضعیت دنده سه قفل شود به این شرایط وضعیت اضطراری دنده سه می گویند.

چه ارتباطی بین سطح روغن گیربکس چری و زوزه کشیدن آن وجود دارد؟

در صورتی که سطح روغن گیربکس اتومات چری کاهش یافته باشد روانکاری مناسب بین قطعات متحرک گیربکس انجام نشده و لذا ممکن است اصطکاک بین این قطعات به نحوی زیاد شود که صدای زوزه کشیدن در داخل اتاق خودرو به گوش برسد. همچنین عدم روانکاری مناسب ممکن است به خرابی بلبرینگها و آنبالانس شدن چرخ دنده ها بیانجامد و صدای مشابه زوزه کشیدن و حتی لرزش همزمان گیربکس را نیز در پی داشته باشد.

گاز هرز خوردن گیربکس اتومات چری چگونه به فیلتر روغن گیربکس مرتبط می گردد؟

در صورتی که خودرو شما دچار آسیب در بخش فیلتر روغن شده باشد ممکن است فشار روغن در داخل گیربکس افت کند و لذا فشار کافی برای برقراری اتصال در گیربکس وجود نداشته باشد. در این شرایط ممکن است ایراد گاز هرز خوردن برای گیربکس اتومات چری پیش بیاید.

آیا تعویض روغن گیربکس اتومات چری دوره های مشخص دارد؟

برای هر خودرو معمولا در دفترچه راهنما مسافت خاصی برای تعویض روغن گیربکس در نظر گرفته می شود. معمولا برای خودروهای چری بین 40 تا 60 هزار کیلومتر پیشنهاد می شود که البته این مسئله به نحوه رانندگی و شرایط محیطی وابسته خواهد بود.

آیا در خودروهای هیبریدی نیز روغن گیربکس مانند گیربکس اتومات چری نیاز به تعویض دارد؟

با توجه به فشار کاری بالایی که در گیربکسهای اتوماتیک وجود دارد ممکن است کیفیت روغن به مرور زمان کاهش یابد لذا نیاز به تعویض روغن گیربکس حتی در خودروهای هیبریدی نیز وجود خواهد داشت.

سرویسهای نگهداری مهم در گیربکس اتومات چری چه مواردی هستند؟

به عنوان مهمترین اقدامات نگهداری در خصوص گیربکس اتومات چری می توان به تعویض روغن و تعویض فیلتر روغن و همچنین بازدید دوره ای یک تا سه ماهه اشاره نمود.

مقالات مرتبط:

تعمیر گیربکس اتوماتیک چری آریزو ۵
تعمیر گیربکس اتوماتیک چری آریزو ۶
تعمیر گیربکس اتوماتیک چری تیگو ۵
تعمیر گیربکس اتوماتیک چری تیگو ۷
تعمیر گیربکس تیگو
تعمیر گیربکس لیفان
تعمیر گیربکس اتومات پژو
تماس: 09396645387
پیمایش به بالا
اسکرول به بالا