پاورگیربکس / تعمیر گیربکس چینی

تعمیر گیربکس چینی

تعمیر گیربکس چینی با قطعات اصلی

تعمیر گیربکس چینی با توجه به حساسیتی که انواع مختلف گیربکس های اتوماتیک چینی دارند حتما باید با قطعات اصلی به انجام برسد. در مجموعه پاور گیربکس تعمیر گیربکس اتوماتیک توسط کارشناسان زبده و کارکشته به انجام رسیده و از قطعات با کیفیت اصلی در تعمیر گیربکس چینی استفاده می شود. شما می توانید جهت کاهش تعمیر گیربکس چینی خودرو خود سرویسهای نگهداری و اقدامات مراقبتی را به کار بسته و ضمن کاهش استهلاک گیربکس راندمان کاری خودرو خود را نیز افزایش دهید.

انواع خودروهای چینی در بازار ایران

در حال حاضر انوا و اقسام خودروهای چینی اتوماتیک در بازار ایران موجود هستند که از میان مشهورترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد؛ مدلهای مختلف ام وی ام مانند ام وی ام X22 و X33 و ام وی ام 315 و… مدلهای مختلف برلیانس مانند برلیانس H30 1600 و برلیانس C3 کراس 1600 و بسترن، خودروهای جک چانگان و انواع مدلهای چری تیگو 5 و تیگو 7 و آریزو 6 و هایما S7  و S5 و دانگ فنگ و… اشاره کرد.

نگهداری و سرویس گیربکس اتومات چینی

گیربکس اتومات چینی انواع و اقسام مختلفی دارد. خودروهای مختلف چینی در بازار ایران موجود هستند. اما در انواع گیربکس اتومات چینی نیز مانند دیگر گیربکسهای اتومات اقداماتی برای مراقبت و نگهداری هر چه بهتر تعریف شده که به کار بستن این اقدامات ضمن کاهش استهلاک گیربکس سبب خواهد شد که طول عمر مفید گیربکس افزایش یافته و کمتر نیاز به تعمیر گیربکس اتومات چینی خود پیدا کنید. مهمترین این اقدامات در این بخش ذکر می گردند:

  • عدم اعمال تغییرات سلیقه ای در خودرو: برخی اقدمات سلیقه ای تاثیری بسیار بیشتر از آنچه در تصور شماست بر خودرو و گیربکس اتومات چینی خواهد گذاشت. به عنوان مثال ممکن است رینگ و لاستیک خودرو با رینگ و لاستیکی با اندازه غیر متعارف تعویض شود. چنین کاری سبب خواهد شد که نسبت انتقال دور موتور تغییر کند و لذا فشاری بیش از فشار طراحی در گیربکس بوجود خواهد آمد و در دراز مدت استهلاک گیربکس اتومات چینی را افزایش خواهد داد. همچنین در صورتی که از تجهیزات برقی با مصرف برق بالا استفاده کنید ممکن است برق خودرو جوابگو نباشد و قطعات برقی گیربکس اتومات چینی آسیب ببینند.لذا توصیه می شود حدالمقدور از تغییرات غیر متعارف و سلیقه ای در خودرو خود اجتناب کنید.
  • مطالعه دفترچه راهنمای خودرو: هر خودرویی بنا به توصیه های سازنده ممکن است برنامه خاصی برای تعمیر و نگهداری داشته باشدن. هر چند مهمترین اقدامات در جهت نگهداری گیربکس اتومات چینی در این بخش ذکر می شود اما بهتر است برای یک بار هم که شده دفترچه راهنمای خودرو خود را مطالعه نمایید تا اگر کمپانی سازنده توصیه خاصی داشت از ان مطلع گردید.
  • رانندگی اصولی جهت نگهداری از گیربکس اتومات چینی: نحوه استفاده شما از خودرو قطعا در طول عمر و استهلاک گیربکس اتومات چینی تاثیر گذار خواهد بود. بهترین نحوه رانندگی حفظ سرعت مطمئنه و همچنین اجتناب از حرکت با سرعت بالا در جاده های پر پیچ و خم و وضعیت سنگین خودرو و یا جاده های سربالایی می باشد. همچنین تغییرات متوالی سرعت و شتاب و فشردن پیاپی پدال گاز و ترمز استهلاک گیربکس اتومات چینی را افزایش خواهد داد.
  • بازدید دوره ای گیربکس اتومات چینی: خودروهای چینی نیز هنگامی که از گیربکس اتومات استفاده می کنند نیاز به بازدید های متناسب با کارکرد خودرو دارند. در بازدید دوره ای گیربکس اتومات چینی موارد متعددی مانند نشتی و سطح روغن گیربکس و کیفیت روغن و همچنین دما و لرزش گیربکس چک می شود. همچنین شل بودن اتصالات گیربکس نیز بهتر است در بازدید دوره ای چک شود. توصیه می شود بازدید دوره ای هر یک الی سه ماه یک بار به انجام برسد.
  • تعویض روغن گیربکس اتومات چینی: روغن نقشی اساسی در گیربکس های اتومات و دستی دارد. در صورتی که روغن گیربکس کیفیت خود را از دست داده باشد و نسبت به تعویض آن اقدام نکنید ممکن است خیلی زود قطعات مختلفی گیربکس دچار آسیب دیدگی شدید شوند. روغن با کیفیت به رنگ قرمز روشن است و لزجت بالایی دارد این در حالی است که روغن فاسد به رنگ سیاه بوده و لزجت خود را از دست می دهد.
  • تعویض فیلتر روغن گیربکس اتومات چینی: در گیربکسهای خودروهای چینی نیز مانند خودروهای پیشرفته دنا فیلتر روغن اهمیت بالایی دارد. اگر روزنه های فیلتر آسیب دیده باشند ذرات معلق در روغن گیربکس در قطعات حساس ورود کرده و ممکن است مشکلات عدیده ای را برای این قطعات به همراه داشته باشند. از سوی دیگر اگر روزنه های فیلتر روغن گیربکس اتومات چینی بسته شود جریان عبور روغن مسدود می شود و فشار روغن در گیربکس افت پیدا کرده و خطرات متعددی را به دنبال خواهد داشت. لذا تعویض روغن انواع گیربکس اتومات چینی در موعد مقرر ضروری خواهد بود.
  • پیگیری علائم هشدار دهنده گیربکس اتومات چینی: در صورتی که یکی از علامتهای هشدار دهنده در گیربکس اتومات چینی شما بروز کرد می بایست در اولین فرصت به تعمیرگاه اختصاصی پاور گیربکس مراجعه کنید تا کارشناسان با تجربه و آموزش دیده گیربکس خودرو شما را مورد بازبینی دقیق قرار دهند و پس از عیب یابی نسبت به تعمیر گیربکس اتومات چینی خود اقدام نمایید.

تعمیرات اضطراری گیربکس اتومات چینی

گیربکس اتومات چینی در شرایط خاصی ممکن است قفل کند و امکان حرکت خودرو وجود نداشته باشد. در این شرایط بهتر است با تعمیرکار حرفه ای پاور گیربکس تماس گرفته و از مشورت فنی رایگان کارشناسان ما بهره ببرید. اما در صورتی که دسترسی به تعمیرکار نداشتید ممکن است بتوانید با راهکارهایی که در این بخش به اختصار بیان می شود مشکل گیربکس خودرو خود را موقتا رفع نمایید و در اولین فرصت برای عیب یابی و تعمیر اساسی گیربکس اتومات چینی خود به تعمیرگاه اختصاصی این گیربکس مراجعه کنید.

  • ابتدا خودرو را خاموش کنید و بست باتری را بردارید. برداشتن بست باتری سبب می شود برق کامپیوتر گیربکس اتومات چینی قطع شده و برخی خطاهای موقتی گیربکس برطرف می شوند. حال می بایست کامپیوتر گیربکس اتومات چینی مجددا تنظیم شود.
  • برای تنظیم مجدد پس از نصب اتصال باتری باید دنده را در وضعیت خلاص قرار دهید و بدون فشردن پدال گاز یا هیچ دکمه دیگری استارت بزنید.
  • خودرو باید سی ثانیه در وضعیت درجا کار کند سپس خودرو را خاموش می کنید و سی ثانیه بعد دوباره استارت می زنید. این کار را در مجموع سه مرتبه باید تکرار کنید.
  • حال هم خطاهای موقتی کامپیوتر گیربکس اتومات چینی پاک شده و هم تنظیم مجدد آن انجام گردیده است لذا می توانید دنده را در وضعیت دلخواه قرار داده و به آرامی حرکت نمایید.

به یاد داشته باشید حتی اگر با راهکارهای فوق ایراد گیربکس اتومات چینی موقتا رفع شده و خودرو به حرکت افتاد اما صدا یا لرزش شدیدی در ناحیه گیربکس اتومات چینی حس می کردید بهتر است از جرثقیل برای انتقال خودرو به تعمیرگاه استفاده نمایید چرا که کار کردن گیربکس در این شرایط می تواند آسیب جدی به قطعات آن وارد آورد.

تعویض روغن گیربکس اتومات چینی

برای تعویض روغن گیربکس اتومات چینی برنامه خاصی در نظر گرفته شده که معمولا بر اساس مسافت طی شده توسط خودرو تعریف می شود و در خودروهای چینی بنا به مدل و نوع گیربکس اتومات مورد استفاده این مسافت متغییر خواهد بود. به طور متوسط بین 40 تا 65 هزار کیلومتر برای تعویض روغن انواع گیربکس اتومات چینی در نظر گرفته می شود. مسافت دقیق مربوط به خودرو خود را می توانیددر دفترچه راهنمای خودرو مطالعه نمایید. همچنین مواردی مانند نحوه رانندگی و شرایط محیطی و همچنین کیفیت روغن مصرفی نیز در این مسافت تاثیر گذار خواهند بود.

هزینه تعمیر گیربکس اتومات چینی

با توجه به معایب مختلفی که ممکن است برای گیربکس اتومات چینی شما پیش بیاید هزینه تعمیر آن نیز ممکن است مختلف باشد. لذا برای اینکه بتوانید هزینه تعمیر گیربکس خودرو خود را بدست اورید ابتدا باید به تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتومات چینی مراجعه کنید تا کارشناسان با تجربه پاور گیربکس به وسیله دستگاه های پیشرفته عیب یابی دقیق بر روی گیربکس اتومات چینی شما انجام دهند. پس از مشخص شدن قطعات آسیب دیده تعمیر و قطعاتی که نیاز به تعویض دارند می توان هزینه تعمیر گیربکس اتومات چینی شما را تخمین زد. همچنین در صورتی که از نوع تعمیرات مورد نیاز اطلاع دارید و قبلا عیب یابی رو گیربکس انجام شده است می توانید با تماس با یکی از شماره های مندرج در سایت از هزینه تقریبی تعمیر گیربکس اتومات چینی خود مطلع شوید.

علائم هشدار دهنده در گیربکس اتومات چینی

خودروهای چینی که از گیربکس اتومات استفاده می کنند در برخی مواقع با علامتهای مختلفی مواجه می شوند که نشان از خرابی در ناحیه گیربکس است. اگر این علائم را به خوبی بشناسید و به موقع نسبت به رفع اشکالات پیش آمده در گیربکس اتومات چینی خودرو خود اقدام کنید از بسیاری از تعمیرات پر هزینه گیربکس پیشگیری کرده اید.

  • تقه زدن گیربکس اتومات چینی: تقه زدن می تواند به دلیل خرابی در شیربرقی ها سوپاپهای سیستم روغن گیربکس اتومات رخ دهد.
  • زوزه کشیدن گیربکس اتومات چینی: از جمله دلایل زوزه کشیدن در گیربکس اتومات چینی می تواند به خرابی بلبرینگ و یا کاهش سطح روغن گیربکس مربوط باشد. کاهش سطح روغن منجر به کاهش کیفیت روانکاری در گیربکس شده و شنیدن صدای زوزه کشیدن در این شرایط بسیار متداول است.
  • لرزش گیربکس اتومات چینی: لرزش انواع گیربکس نیز مانند زوزه کشیدن این گیربکسها می تواند به کاهش سطح روغن یا خرابی بلبرینگ مربوط باشد. البته موارد دیگری مانند شل بودن اتصالات گیربکس نیز ممکن است به لرزش در گیربکس اتومات چینی منتهی گردد.
  • گاز هرز خوردن گیربکس اتومات چینی: عموما گاز هرز خوردن را تعمیرکاران با تجربه به کاهش فشار روغن گیربکس مربوط می دانند. در این صورت فشار کافی برای اتصال استاندارد در کلاچ تامین نشده و لذا خودرو گاز هرز می خورد.
  • روشن شدن چراغ چک گیربکس اتومات چینی: یکی از واضح ترین علامتهای هشدار دهنده در گیربکس اتومات چینی روشن شدن چراغ چک است اما برخی رانندگان توجه کافی به این مسئله ندارند یا به علت اینکه عادت کرده اند که به چراغهای چک توجهی نداشته باشند و یا بخاطر اینکه گمان می کنند روشن شدن موقت چراغ چک اهمیتی ندارد. با این وجود توصیه می شود اگر جراغ چک گیربکس خودرو شما حتی برای مدتی کوتاه روشن شد حتما مسئله را تا عیب یابی گیربکس پیگیری نمایید.

سوالات متداول رانندگان در خصوص انواع گیربکس اتومات چینی

آیا گیربکسهای اتوماتیک خودروهای چینی نیز مانند دیگر انواع گیربکسها اتومات نیاز به تعویض روغن دارند؟

هر گیربکس اتوماتیکی که از روغن استفاده می کنند به مرور زمان و با توجه به فشار کاری بالای گیربکس ممکن است این روغن کیفیت خود را از دست بدهد و لذا انواع گیربکس اتومات چینی نیز به تعویض روغن نیاز پیدا خواهند کرد.

وضعیت اضطراری دنده سه در گیربکس اتومات چینی به چه حالتی گفته می شود؟

برخی مواقع به دلیل ایراد خاصی ممکن است گیربکس اتومات خودرو چینی شما به صورت خودکار در دنده سه قفل کند. در این شرایط بهتر است از روش تعمیرات اضطراری گیربکس اتومات چینی استفاده کنید و یا در صورتی که دسترسی به تعمیرگاه مجاز گیربکس اتومات چینی دارید هر چه سریعتر خودرو را به تعمیرگاه تخصصی برسانید.

مهمترین سرویسهای نگهداری انواع گیربکس اتومات چینی چه مواردی هستند؟

موارد مهمی که در نگهداری انواع گیربکس اتومات چینی مشترک هستند نخست تعویض روغن گیربکس و تعویض فیلتر روغن گیربکس و در مرحله بعد بازدید دوره ای گیربکس است.

گاز هرز خوردن گیربکس اتومات چینی به چه دلایلی ممکن است رخ دهد؟

از جمله دلایل این ایراد می توان به کاهش کیفیت و خرابی کلاچ خودرو و یا وجود ایراد در سیستم روغن گیربکس اتومات چینی اشاره کرد که هر دو مورد در نهایت به عدم اتصال کامل در کلاچ و گاز هرز خوردن گیربکس اتومات چینی منتهی خواهند شد.

زوزه کشیدن گیربکس اتومات چینی در چه مواقعی که به سطح روغن گیربکس مربوط می شود؟

در صورتی که گیربکس دچار نشتی شده و سطح روغن به مرور زمان افت کند ممکن است فشار روغن به میزان مورد نیاز برای روانکاری استاندارد قطعات گیربکس اتومات چینی تامین نشده و پس از مدتی صدای زوزه کشیدن از گیربکس اتومات چینی به گوش برسد.

گیر کردن گیربکس اتومات چینی در وضعیت دنده پارک چه عللی می تواند داشته باشد؟

ممکن است سیستم روغن گیربکس یا سلکتور دنده ایراد پیدا کرده باشند و یا اینکه ایراد اصلی از گیربکس اتومات چینی نباشد بلکه سیستم ترمز یا سیستم برقی خودرو دچار ایراد شده باشند.

مقالات مرتبط:

تعمیر گیربکس اتوماتیک بی وای دی s6
تعمیر گیربکس اچ سی کراس
تعمیر گیربکس ام جی
تعمیر گیربکس بسترن
تعمیر گیربکس بی وای دی
تعمیر گیربکس چانگان
تعمیر گیربکس دانگ فنگ
تعمیر گیربکس هایما
تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا
تعمیر گیربکس سانگ یانگ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس: 09128397793
پیمایش به بالا
اسکرول به بالا