پاورگیربکس / تعمیر گیربکس اتوماتیک رنو

تعمیر گیربکس اتوماتیک رنو

شرکت سازندهرنو
کشور سازندهرومانی
تعداد دنده6 دنده
نوع گیربکسگیربکس اتوماتیک رنو
جدول مشخصات گیربکس اتوماتیک رنو
تعمیر گیربکس اتوماتیک رنو

تعمیر گیربکس اتوماتیک رنو توسط تعمیرکار آموزش دیده

تعمیر گیربکس اتوماتیک رنو بسیار حساس است و می بایست حتما توسط کارشناس آموزش دیده به انجام برسد. تعمیر گیربکس اتوماتیک در مجموعه پاور گیربکس تنها توسط کارشناسان زبده و کاربلد و بوسیله قطعات اصل انجام می شود. برای کاهش تعمیر گیربکس اتوماتیک رنو بهتر است سرویسهای دوره ای و اصول نگهداری از این گیربکس را به خوبی فرا گرفته و به انجام برسانید.

خودروهای رنو موجود در بازار ایران

رنو یک شرکت فرانسوی خودرو سازی است که به عنوان یکی از قدیمی ترین و شناخته شده ترین کمپانی های صنعت خودرو سازی در دنیا مشهور است. محصولات این شرکت در ایران نیز همواره طرفداران بسیاری داشته از مدلهای قدیمی و خاطره انگیز رنو گرفته تا تندر 90 که در داخل ایران مونتاژ و تولید می شود. اما مدلهای به روزتر و پیشرفته تر این کمپانی نیز با گیربکس اتوماتیک در بازار ایران موجود است که از ان جمله می توان به رنو تالیسمان، رنو لاگونا کوپه، رنو کولیوس، رنو ساندرو، رنو کپچر، رنو سفران، رنو فلوئنس و… اشاره نمود. همه انواع خودروهای اتوماتیک رنو تحت پوشش ممجوعه تعمیرگاهی پاور گیربکس هستند و گیربکس اتومات انواع رنو در این مجموعه با بهترین قطعات و تحت نظر کارشناسان آموزش دیده و کاربلد عیب یابی و تعمیر می شوند.

هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک رنو

گیربکس اتوماتیک رنو از قطعات متعددی تشکیل شده که بروز ایراد در هر یک از این قطعات می توان مشکلات فراوانی را به همراه داشته باشد و لذا تعمیر قطعات معیوب ضروری می نماید. حال اینکه دقیقا چه قطعاتی از گیربکس اتوماتیک رنو دچار آسیب شده اند و میزان آسیب به چه حدی است نشان خواهد داد که هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک رنو چه مقدار خواهد بود. لذا برای تعیین هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک رنو ابتدا باید به تعمیرگاه تخصصی مراجعه کرده و گیربکس خودرو شما مورد ارزیابی دقیق کارشناس قرار بگیرد. در مجموعه پاور گیربکس با در نظر گرفتن حداقل حاشیه سود سعی بر این بوده که هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک رنو به حداقل برسد. همچنین هزینه های جانبی در تعمیر گیربکس معمولا بسیار هنگفت است. هزینه هایی ناشی از عیب یابی اشتباه یا تعمیر غیر اصولی و استفاده از قطعات بی کیفیت و… در مجموعه پاور گیربکس با بهرمندی از کارشناسان کار کشته و دستگاه پیشرفته تشخیص سعی بر این است که از چنین هزینه های اجتناب شود.

سرویسهای نگهداری گیربکس اتوماتیک رنو

برای آنکه گیربکس اتوماتیک رنو مدت زمان بیشتری را با حداکثر راندمان کار کند می بایست اقدامات مربوطه نگهداری و سرویس آن را فراگرفته و به کار ببندید. با انجام به موقع این اقدامات استهلاک گیربکس کاهش یافته و سالهای سال بدون نیاز به تعمیر برای شما کار خواهد کرد. مهمترین این اقدامات بدین شرح می باشند:

  • اجتناب از تغییرات سلیقه ای غیر متعارف: برخی رانندگان تمایل دارند که خودرو خود را مطابق سلیقه خود تغییر دهند اما این کار اگر به شکل غیر متعارف انجام شود خودرو را از شرایط استاندارد طراحی خارج کرده و می تواند لطمات جبران ناپذیری به گیربکس اتوماتیک رنو و دیگر اجزای خودرو وارد آورد. به عنوان مثال تغییر رینگ و لاستیک خودرو با شکل و اندازه غیر عادی می تواند ضمن تغییر نسبت انتقال دور فشار مضاعفی بر گیربکس اتوماتیک رنو وارد آورد.  همینطور استفاده از وسایل برقی پر مصرف مانند لامپهای نئون و… می تواند سیستم برقی خودرو و متعاقبا قطعات برقی گیربکس اتوماتیک رنو را دچار ایراد کند.
  • رانندگی اصولی برای نگهداری از گیربکس اتوماتیک رنو: برخی رفتارها در رانندگی می تواند هم به گیربکس و هم به سایر قطعات و بخشهای خودرو آسیب وارد کند. به طور کلی حرکت پر شتاب و تغییرات متوالی سرعت خودرو می تواند فشار بیشتری بر گیربکس وارد آورد. همچنین حرکت سریع در زمانی که خودرو سنگین است یا در جاده های پر پیچ و خم می تواند فشار وارده بر گیربکس اتوماتیک رنو را افزایش دهد.
  • مطالعه دفترچه راهنمای خودرو: بسته به مدل خودرو معمولا ممکن است کمپانی سازنده توصیه های خاصی را برای نگهداری هر چه بهتر گیربکس اتوماتیک رنو ارائه کرده باشد. لذا مطالعه لااقل یک بار دفترچه راهنمای خودرو می تواند مفید باشد.
  • تعویض روغن گیربکس اتوماتیک رنو: اغلب روغنهای صنعتی مخصوصا اگر در معرض فشار کاری بالا قرار داشته باشند به مرور زمان کیفیت خود را از دست داده و نیاز به تعویض پیدا می کنند. گیربکس اتوماتیک رنو نیز از این قاعده مستثنی نبوده و با کاهش کیفیت آن نیاز به تعویض روغن وجود خواهد داشت.
  • تعویض فیلتر روغن گیربکس اتوماتیک رنو: فیلتر روغن گیربکس برای گرفتن آلودگی های معلق در روغن در ورودی اویل پمپ نصب می شود. اگر فیلتر روغن آسیب ببیند دو نوع اشکل در عملگرد گیربکس بوجود می آید. اشکال مورد نظر ممکن است بدین نحو باشد که روزه های فیلتر آسیب دیده و لذا آلودگی های غیر مجاز از این روزنه ها عبور می کند. در این شرایط امکان خراب شدن قطعات حساس وجود خواهد داشت. آسیب نوع دوم به معنای مسدود شدن روزنه های فیلتر روغن گیربکس است. در این حالت روغن گیربکس نمی تواند به خوبی گردش کرده و با افت فشار روغن در گیربکس اتوماتیک رنو مشکلا عدیده ای برای قطعات مختلف آن پدید خواهد آمد. به همین دلیل توصیه می شود حتما در زمان تعویض روغن گیربکس نسبت به عوض کردن فیلتر روغن گیربکس اتوماتیک رنو نیز اقدام کنید.
  • بازدید دوره ای گیربکس اتوماتیک رنو: بازدید دوره ای شامل دو مرحله می باشد. در مرحله نخست می بایست موتور خودرو گرم باشد و مواردی مانند نشتی و دمای بیش از حد گیربکس اتوماتیک رنو مورد ارزیابی قرار می گیرد. مرحله دوم در حالت موتور سرد انجام می شود و مواردی مانند سطح و کیفیت روغن گیربکس اتوماتیک رنو و همچنین شل بودن اتصالات چک می شود. بهتر است بازدید دوره ای را در فواصل یک تا سه ماهه به انجام برسانید.

دوره تعویض روغن گیربکس اتوماتیک رنو

دوره تعویض روغن در گیربکس هر خودرویی در دفترجه راهنمای ان درج شده است. به طور نرمال برای خودروهای رنو مسافت 50 تا 75 هزار کیلومتر در نظر گرفته می شود اما باید دانست این مسافت دقیق نیست و به عوامل مختلفی مانند کیفیت روغن مصرفی و همچنین نحوه رانندگی شما وابسته است. همچنین اگر گیربکس ایرادی داشته باشد و به عنوان مثال با دمای بالا کار کند ممکن است طول عمر روغن گیربکس اتوماتیک رنو کاهش یابد. بهتر است در بازدید دوره ای همواره کیفیت روغن تست شود تا در صورتی که روغن فاسد شد هر چه سریعتر نسبت به تعویض آن اقدام کنید.

تعمیرات اضطراری گیربکس اتوماتیک رنو

در برخی مواقع ممکن است گیربکس اتوماتیک رنو خود به خود قفل کند و نتوانید خودرو را از جای خود حرکت دهید. در این مواقع اگر دسترسی به تعمیرکار حرفه ای نداشته باشید کار سخت می شود. کارشناسان ما برای رهایی از چنین شرایطی راهکارهایی را در نظر گرفته اند که گاها ممکن است بتواند ایراد گیربکس اتوماتیک رنو شما را موقتا رفع نماید. در این شرایط بهتر است پس از حرکت خودرو در اولین فرصت به تعمیرگاه اختصاصی گیربکس اتوماتیک رنو مراجعه کنید.

  • خودرو خود را ابتدا خاموش کنید و سپس بست باتری را بردارید.
  • پس از گذشت حدود 5 دقیقه می توانید بست باتری را وصل کنید. این کار سبب می شود برخی خطاهای موقتی کامپیوتر گیربکس اتوماتیک رنو رفع شوند.
  • حال باید سه مرتبه خودرو را خاموش و روشن کنید. نکته مهم این است که در این مرحال نباید پدال گاز فشرده شود و دنده باید در وضعیت خلاص باشد و هر بار خاموش یا روشن کردن خودرو سی ثانیه به طور بیانجامد.
  • حال خودرو را روشن کنید. اگر صدا یا لرزش غیر عادی در ناحیه گیربکس اتوماتیک رنو وجود ندار می توانید به آرامی حرکت نمایید.

علائم هشدار دهنده گیربکس اتوماتیک رنو

یکی دیگر از روشهایی که می تواند هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک رنو را کاهش دهد و از از تعمیرات پر هزینه و بزرگ پیشگیری نماید توجه به علائم هشدار دهنده گیربکس اتوماتیک رنو است. اگر این علامتها را خیلی زود شناسایی و رفع نمایید ایرادات کوچک گیربکس تشدید نشده و خرابی های بزرگتر به بار نخواهند آورد.

  • زوزه کشیدن گیربکس اتوماتیک رنو: همواره باید صدای گیربکس اتوماتیک رنو خود را به خاطر بسپارید تا در صورتی که زوزه کشیدن گیربکس از حد معمول بیشتر شد متوجه شده و در اولین فرصت برای عیب یابی دقیق به تعمیرگاه مجاز گیربکس اتوماتیک رنو مراجعه کنید.
  • گیر کردن دنده در گیربکس اتوماتیک رنو: اگر در تعویض وضعیت اهرم دنده دچار مشکل هستید این کار ممکن است نشانه وجود خرابی در سیستم روغن گیربکس و یا خرابی سلکتور دنده باشد. در این میان تفاوتی نمی کند که اهرم دنده در محل خود گیر کرده باشد و در خارج کردن آن از وضعیت قبلی به مشکل بر بخورید یا اینکه اهرم دنده در وضعیت جدید قرار نگیرد و خود به خود خلاص شود.
  • گاز هرز خوردن گیربکس اتوماتیک رنو: اگر خودرو در سرعتهای بیش از 70 کیلومتر بر ساعت با مشکل گاز هرز خوردن مواجه می شود یعنی شما پدال گاز را فشار می دهید اما سرعت خودرو افزایش نمی یابد ممکن است کلاچ خودرو ایراد داشته باشد. مواردی که به گاز هرز خوردن منج می شوند نخست سایش کلاچ است و دوم کاهش فشار روغن گیربکس. لذا بهتر است قبل از باز کردن کلاچ نسبت به چک کردن سطح و فشار روغن گیربکس اقدام شود.
  • لرزش گیربکس اتوماتیک رنو: عوامل مختلفی مانند شل بودن اتصالات و یا کاهش سطح روغن و یا خرابی بلبرینگ می توانند باعث ایجاد لرزش در گیربکس اتوماتیک رنو شوند. باید در نظر داشته باشید که لرزش عملا فشار وارده بر قطعات مختلف گیربکس اتوماتیک رنو را افزایش می دهد. لذا در صورت مشاهده این ایراد بهتر است در اولین فرصت به تعمیرگاه اختصاصی گیربکس اتوماتیک رنو مراجعه نمایید.
  • تقه زدن گیربکس اتوماتیک رنو: شاید شگفت انگیز به نظر برسد اما بسیاری از ایراداتی که در گیربکس اتوماتیک رنو بوجود می آید با تغییری در صدای گیربکس همراه خواهد بود. پس اگر به خوبی صدای گیربکس خودرو خود را به خاطر بسگارید در صورتی که این صدا تغییر کوچکی بکند چه به صورت تقه زدن و چه به صورت زوزه کشیدن شما می توانید متوجه بروز ایراد در گیربکس اتوماتیک رنو خود شوید.

سوالات متداول در گیربکس اتوماتیک رنو

وضعیت اضطراری دنده سه گیربکس اتوماتیک رنو چیست و چطور رفع می شود؟

برخی ایرادات خاص در گیربکس سبب می شود که به صورت خودکار گیربکس اتوماتیک رنو در وضعیت دنده سه قفل شود. این حالت در اصل باید در تعمیرگاه اختصاصی مورد بازدید و عیب یابی کارشناس قرار بگیرد اما در مواقعی ممکن است به بکار بستن راهکارهای تعمیر اضطراری گیربکس اتوماتیک رنو بتوانید مشکل را موقتا برطرف کنید.

زوزه کشیدن  گیربکس اتوماتیک رنو به چه دلیل رخ می دهد؟

دو دلیل مهم برای زوزه کشیدن این گیربکس نخست کاهش سطح روغن و بالا رفتن فشار و اصطکاک بین قطعات متحرک گیربکس است و دلیل دوم خرابی بلبرینگ. البته زوزه کشیدن گیربکس اتوماتیک رنو دلایل دیگری نیز می تواند داشته باشد که باید مورد عیب یابی با دستگاه های پیشرفته و در تعمیرگاه اختصاصی گیربکس رنو قرار بگیرد.

آیا روغن گیربکس اتوماتیک رنو را می بایست بر اساس مسافت طی شده خودرو تعویض کرد؟

در مدلهای مختلف رنو  مسافت مورد نیاز برای تعویض روغن گیربکس متفاوت است اما در همه انواع گیربکسهای اتوماتیک رنو نیاز به تعویض روغن گیربکس وجود دارد و معمولا مسافت متوسط 50 تا 75 هزار کیلومتر را برای تعویض روغن گیربکس اتوماتیک رنو در نظر می گیرند.

آیا خودروهای هیبریدی نیز مانند گیربکس اتوماتیک رنو دوره های تعویض روغن بر اساس مسافت دارند؟

در خودروهای هیبریدی بسته به مدل گیربکسی که در خودرو به کار رفته باشد ممکن است مسافت متفاوتی برای تعویض روغن گیربکس در نظر گرفته باشند. معمولا علاوه بر مسافت مدت زمان استفاده از روغن گیربکس اتومات نیز از جمله عوامل موثر در تنظیم دوره تعویض روغن گیربکس به شمار می رود.

چه سرویسهایی برای نگهداری بهتر گیربکس اتوماتیک رنو باید به انجام برسد؟

اقدامات و سرویسهای متعددی برای نگهداری و مراقبت از گیربکس اتوماتیک رنو در نظر گرفته می شود که مهمترین این سرویسها را می توان تعویض روغن و فیلتر روغن و همچنین بازدید دوره ای گیربکس اتوماتیک رنو دانست. با انجام این سرویسها از بسیاری از خرابی های کوچک و بزرگ در این گیربکس پیشگیری خواهد شد.

گیر کردن دنده در وضعیت دنده پارک در گیربکس اتوماتیک رنو چه معنایی دارد؟

برخی مواقع ممکن است ایراد در سیستم روغن یا قطعات برقی گیربکس اتوماتیک رنو باشد اما گاهی نیز گیر کردن دنده پارک در این گیربکس به مشکلات سیستم ترمز یا سیستم برقی خود خودرو مربوط می شود.

مقالات مرتبط:

تعمیر گیربکس اتوماتیک ال 90
تعمیر گیربکس اتوماتیک مگان
تعمیر گیربکس تالیسمان
تعمیر گیربکس داستر
تعمیر گیربکس کولئوس
تعمیر گیربکس اتومات پژو
تعمیر گیربکس بنز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس: 09128397793
پیمایش به بالا
اسکرول به بالا