پاورگیربکس / تعمیر گیربکس دانگ فنگ

تعمیر گیربکس دانگ فنگ

شرکت سازندهدانگ فنگ
کشور سازندهچین
تعداد دنده6 دنده
نوع گیربکس5
جدول مشخصات گیربکس دانگ فنگ
تعمیر گیربکس اتوماتیک دانگ فنگ

تعمیر گیربکس دانگ فنگ

تعمیر گیربکس دانگ فنگ در مجموعه پاور گیربکس توسط نیروهای زبده و آموزش دیده انجام می شود. برای اینکه کمتر نیاز به تعمیر گیربکس دانگ فنگ داشته باشید می بایست اصول نگهداری و علائم هشدار دهنده این گیربکس را به خوبی بشناسید. در این مقاله علاوه بر این موارد هزینه تعمیر گیربکس دانگ فنگ و روش تعمیر اضطراری گیربکس اتومات دانگ فنگ تشریح می گردد.

دانگ فنگ خودرو ساز قدیمی چینی

یکی از خودروسازهای با سابقه در صنعت خودرو سازی چین شرکت دانگ فنگ است که از سال 1968 فعالیت خود را آغاز کرده و همکنون نیز برخی محصولات جدید آن در کشور موجود بوده و طرفداران خاص خود را دارد.

از جمله مدلهای دانگ فنگ موجو در بازار ایران را می توان به ون اینرودز و دانگ فنگ اس 30 و دانگ فنگ اچ سی کراس و دانگ فنگ پیکاپ ریچ اشاره کرد.

علائم هشدار دهنده گیربکس اتومات دانگ فنگ

ابتدا باید تشریح گردد که منظور از علائم هشدار دهنده گیربکس اتومات دانگ فنگ چیست و آشنایی با این علائم چه مزیتی برای راننده به همراه دارد. علائم هشدار دهنده نشانه هایی هستند که خرابی های کوچک در داخل گیربکس ایجاد می کنند و راننده می تواند نسبت به این خرابی ها آگاهی پیدا کند. اگر این خرابی ها به موقع عیب یابی شوند و گیربکس تعمیر گردد مشکل رفع می شود اما اگر تعمیر گیربکس اتومات دانگ فنگ را به تاخیر بیاندازید یا متوجه این علائم نشوید به مرور زمان خرابی ها تشدید شده و سایر قطعات گیربکس نیز دچار خرابی می شوند. در نهایت ممکن است یک ایراد کوچک به قفل شدن و از کار افتادن گیربکس اتومات دانگ فنگ منتهی شود. مهمترین علائم هشدار دهنده این گیربکس بدین شرح هستند:

  • لرزش گیربکس اتومات دانگ فنگ: در داخل گیربکس چرخ دنده های متعدد در حال حرکت وضعی و انتقالی هستند و در صورتی که گیربکس اتومات دانگ فنگ دچار لرزش شده باشد گشتاور بسیار زیادی به چرخ دنده ها وارد خواهد آمد و احتمال آنبالانس شدن آنها وجود دارد. همچنین این گشتاور اضافی به علت غیر هم جهت بودن با محور چرخش چرخ دنده ها می تواند بلبرینگها و یاتاقانها را نیز در معرض خرابی قرار دهد.
  • افزایش دمای گیربکس اتومات دانگ فنگ: افزایش دما می تواند ناشی از خرابی سیستم خنک کاری خودرو باشد. با افزایش دمای گیربکس علاوه بر تاثیری که انبساط قطعات ایجاد می کند به علت بالا رفتن دمای روغن لزجن روغن کاهش یافته و روانکاری قطعات متحرک گیربکس نیز به درستی انجام نمی شود.
  • تقه زدن گیربکس اتومات دانگ فنگ: یکی از صداهای آزار دنده در زمان خرابی گیربکس اتومات دانگ فنگ صدای تقه زدن است که معمولا می تواند به دلایل مختلفی مانند خرابی شیربرقی ها یا سوپاپهای روغن رخ دهد. هر ایرادی که منجر به تقه زدن گیربکس اتومات دانگ فنگ شود در صورتی که به موقع شناسایی و رفع نگردد می تواند سایر قطعات را نیز تحت تاثیر مستقیم قرار دهد.
  • گاز هرز خوردن گیربکس اتومات دانگ فنگ: دو دلیل برای گاز هرز خوردن گیربکس اتومات دانگ فنگ در نظر گرفته می شود. نخست سایش بیش از حد در کلاچ است و دوم وجود ایراد در سیستم روغن که به کاهش فشار روغن گیربکس منجر شده باشد. حالت دوم معمولا به دلایل مختلفی مانند کاهش سطح روغن گیربکس اتومات دانگ فنگ و یا کاهش کیفیت روغن و یا مسدود شدن روزنه های فیلتر روغن گیربکس رخ می دهد.
  • زوزه کشیدن گیربکس اتومات دانگ فنگ: معمولا هر دلیل که به لرزش گیربکس اتومات دانگ فنگ منجر شود می تواند به صورت همزمان باعث زوزه کشیدن این گیربک نیز بشود اما در برخی مواقع صدای زوزه کشیدن از گیربکس به گوش می رسد ولی هیچ لرزشی وجود ندارد. در این مواقع بیاد داشته باشید که ایراد در مراحل ابتدایی است ولی اگر به موقع نسبت به عیب یابی و رفع آن اقدام نکنید ممکن است خیلی زود سایر قطعات نیز درگیر شوند.
  • بوی سوختگی در گیربکس اتومات دانگ فنگ: بوی سوختگی گاهی به صورت بوی روغن سوخته به مشام می رسد که در این مواقع معمولا سیستم خنک کاری خودرو ایراد پیدا کرده و روغن دمای بیش از حد دارد. در برخی مواقع نیز یکی از شیربرقیها دچار اتصالی شده و سیم کشی مربوطه آمپر بالایی مصرف می کند و لذا داغ شده بوی سوختگی عایق سیم به مشام می رسد.

تعویض روغن گیربکس اتومات دانگ فنگ

روغن سالم گیربکس به رنگ قرمز روشن می باشد. اگر مقدار کمی از این روغن را در بین دو انگشت دست تست کنید متوجه می شوید که چسبندگی بالایی نیز این روغن دارد تا در مقابل فشار زیاد و دمای بالای گیربکس اتومات دانگ فنگ مقاوم باشد. اما به مرور زمان این کیفیت روغن کاسته شده و در نهایت روغن به رنگ سیاه در امده و چسبندگی خود را کاملا از دست می دهد. در این زمان گفته می شود که روغن گیربکس اتومات دانگ فنگ فاسد شده و باید تعویض شود. به طور متوسط هر 45 تا 65 هزار کیلومتر یک بار باید روغن گیربکس اتومات دانگ فنگ تعویض شود. این مسافت معادل 4 تا 6 سال می باشد و اگر مدت مورد نظر طی شده اما مسافت مذکور پیموده نشده است نیز باید روغن گیربکس را عوض کرد.

هزینه تعمیر گیربکس اتومات دانگ فنگ

اگر به دنبال کاهش هزینه تعمیر گیربکس اتومات دانگ فنگ هستید باید نکات مختلفی را مد نظر قرار دهید. بسیاری از رانندگان گمان می کنند که در این خصوص فقط باید به تعمیرگاهی مراجعه کنند که دستمزد پایین تری بگیرد و در این خصوص گاهی حتی به تعمیرگاه های غیر مجاز رجوع می کنند. با این حال کارشناسان با تجربه پیشهاد می کنند که اولویت اول در تعمیر گیربکس اتومات می بایست عیب یابی دقیق گیربکس باشد تا ایراد اصلی مشخص و رفع گردد. در غیر این صورت احتمال بر طرف نشدن ایراد و تعمیرات دوباره نیز وجود خواهد داشت. همچنین استفاده از قطعات با کیفیت و نیروهای کار کشته می تواند به تضمین کیفیت تعمیر کمک کند. در مجموعه پاور گیربکس ضمن انجام فرایند عیب یابی و تعمیر گیربکس اتومات دانگ فنگ توسط نیروهای آموزش دیده و کار بلد از قطعات باکیفیت استفاده می شود و در عین حال حاشیه سود نیز تا حد امکان کاهش یافته و به همین دلیل کمترین هزینه تعمیر گیربکس اتومات دانگ فنگ در استان تهران به این مجموعه اختصاص دارد.

تعمیرات اضطراری گیربکس اتومات دانگ فنگ

در صورتی که گیربکس اتومات دانگ فنگ شما قفل شده و امکان حرکت خودرو وجود ندارد و از سوی دیگر دسترسی به تعمیرکار حرفه ای گیربکس اتومات دانگ فنگ برای شما میسر نیست ممکن است بتوانید با به کار گیری چند راهکار ساده مشکل گیربکس را موقتا حل کرده و در فرصت مناسب برای عیب یابی دقیق و تعمیر کاملتر به تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتومات دانگ فنگ مراجعه کنید. این راهکارهای ساده بدین شرح هستند.

  • ابتدا می بایست به مدت 5 دقیقه بسته باتری را قطع کنید. این کارکمک می کند که برخی آلارمهای موقتی برطرف شوند.
  • حال برق باتری را مجددا متصل کرده دنده را در وضعیت خلاص قرار دهید و بدون فشردن پدال گاز خودرو را روشن کنید.
  • سه مرتبه باید خودرو روشن و خاموش شود و در هر مرحله دنده گیربکس اتومات دانگ فنگ باید در وضعیت خلاص باشد و پدال گاز فشرده نشود.
  • پس از طی این مراحل می توانید دنده را در وضعیت دلخواه قرار داده و حرکت کنید.

اصول نگهداری گیربکس اتومات دانگ فنگ

برای آنکه گیربکس اتومات دانگ فنگ مدت طولانی تری با کیفیت ایده آل کار کند بهتر است اصول اولیه نگهداری و مراقبت از این دستگاه را بیاموزیم و به کار ببندیم. مهمترین نکاتی که برای نگهداری گیربکس اتومات دانگ فنگ ضرورت دارند به شرح زیر هستند:

  • تعویض روغن گیربکس اتومات دانگ فنگ: تعویض روغن جزء جدا نشدنی نگهداری تجهیزات پیشرفته صنعتی به شمار می رود. مخصوص در تجهیزاتی که مانند گیربکس اتومات دانگ فنگ تحت فشار کاری بالا قرار دارند و احتمال افزایش دما نیز وجود دارد.
  • مطالعه دفترچه راهنمای خودرو: بنا به مدل خودرو معمولا طراح و سازنده گیربکس نکاتی را مد نظر دارد که به کار بستن آن نکات می تواند کارایی گیربکس اتومات دانگ فنگ را بهبود بخشد. لذا ضروری است حداقل یک بار این دفترجه را مطالعه نمایید.
  • عدم اعمال تغییرات سلیقه ای در خودرو: شاید باورش برای برخی دشوار باشد که نصبت تجهیزات به شکل غیر استاندارد و سلیقه تا چه می توان به قسمتهای مختلف خودرو از جمله گیربکس اتومات دانگ فنگ تاثیر بگذارد. به طور مثال رینگ و لاستیک غیر متعارف می تواند با تغییر نسبت دور موتور عملا فشار زیادی را بر گیربکس اتومات دانگ فنگ وارد آورد.
  • تعویض فیلتر روغن گیربکس اتومات دانگ فنگ: نکته ای که در خصوص تعویض فیلتر روغن گیربکس اتومات دانگ فنگ باید مد نظر داشت این است که این قطعه قابل شستشو و احیا و استفاده مجدد نیست. لذا در هر بار تعویض روغن حتما فیلتر روغن گیربکس اتومات دانگ فنگ را نیز عوض کنید.
  • رانندگی اصولی برای حفظ گیربکس اتومات دانگ فنگ: برای اینکه گیربکس اتومات خودرو شما مدت طولانی تر عمر کند و با راندمان بالا کار کند بهتر است اصول رانندگی استاندارد را رعات کنید. از جمله این اصول حرکت با سرعت مجاز و عدم انجام حرکات مارپیچ و کاهش سرعت در جاده های پر پیچ و خم یا سربالایی است. همچنین فشردن متوالی پدال گاز و ترمز می تواند فشار وارده بر گیربکس اتومات دانگ فنگ را افزایش دهد.

سوالات متداول در خصوص گیربکس اتومات دانگ فنگ

تقه زدن گیربکس اتومات دانگ فنگ به چه دلایلی رخ می دهد؟

خرابی های کوچک و بزرگ مختلف از جمله خرابی در توربین یا سیستم روغن می تواند به تقه زدن گیربکس اتومات دانگ فنگ منجر شود.

در صورتی که گیربکس اتومات دانگ فنگ دچار زوزه کشیدن شده باشد چه کار باید کرد؟

یکی از دلایلی که منجر به زوزه کشیدن گیربکس اتومات دانگ فنگ می شود کاهش سطح روغن گیربکس است. کاهش روغن سبب می شود قطعات به خوبی روانکاری نشوند و اصطکاک ایجاد شده به صورت صدای زوزه کشیدن نمایان گردد. در این مواقع بهتر است ابتدا سطح روغن چک شود و اگر مشکل جای دیگر بود برای عیب یابی تخصصی خودرو را به تعمیرگاه مجاز گیربکس اتومات دانگ فنگ منتقل کنید.

آیا در صورتی که مسافت مد نظر برای تعویض روغن گیربکس اتومات دانگ فنگ طی نشده باشد نیازی به تعویض روغن نیست؟

زمان تعویض روغن گیربکس اتومات دانگ فنگ علاوه بر مسافت طی شده به عوامل دیگری مانند مدت زمان استفاده از روغن و کیفیت روغن قبلی و همچنین نحوه استفاده از خودرو وابسته است. لذا بهتر است کیفیت روغن گیربکس اتومات دانگ فنگ خود را در بازدیدهای دوره ای چک کنید و در صورت کاهش کیفیت و فاسد شدن روغن نسبت به تعویض همزمان روغن و فیلتر روغن گیربکس اقدام نمایید.

آیا در گیربکسهای هیبریدی نیاز به تعویض روغن مانند گیربکس اتومات دانگ فنگ وجود دارد؟

بله در اغلب گیربکسهای اتوماتی که از روغن استفاده می کنند نیز مسئله تعویض روغن مانند گیربکس اتومات دانگ فنگ وجود دارد.

حالت اضطراری دنده سه گیربکس اتومات دانگ فنگ به چه وضعیتی گفته می شود؟

اصطلاحا به حالتی که گیربکس اتومات دانگ فنگ خود به خود در وضعیت دنده سه قفل می شود حالت اضطراری دنده سه می گویند. برخی مواقع این حالت به دلیل آلارمهای موجود در کامپیوتر گیربکس بود و با انجام تعمیرات اضطراری ممکن است بتوانید موقتا خودرو را راه اندازی کنید.

سه سرویس اصلی و مهم برای نگهداری گیربکس اتومات دانگ فنگ کدام هستند؟

سرویسهای مهم نگهداری این گیربکس را می توان به سه مورد تعویض روغن و تعویض فیلتر روغن گیربکس و همچنین بازدید دوره ای محدود کرد.

در صورتی که گیربکس اتومات دانگ فنگ در وضعیت دنده پارک گیر کند چه راهکاری را پیشنهاد می کنید؟

گاهی اوقات می توانید با یک بار خاموش و روشن کردن خودرو مشکل را رفع کنید. اگر موفق به این کار نشدید راهکارهای بخش تعمیر اضطراری گیربکس اتومات دانگ فنگ را انجام دهید و اگر باز هم مشکل رفع نشد باید توسط جرثقیل خودرو را به تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتومات دانگ فنگ منتقل کنید.

گاز هرز خوردن گیربکس اتومات دانگ فنگ چه دلایلی می تواند داشته باشد؟

اگر گاز هرز خوردن به مشکلات موتوری و برقی خودرو مربوط نباشد معمولا می تواند مشکل را از کلاچ گیربکس دانست. این مشکل اغلب اوقات یا به دلیل سایش کلاچ است یا به دلیل کاهش فشار روغن در گیربکس اتومات دانگ فنگ.

مقالات مرتبط:

تعمیر گیربکس اتوماتیک بی وای دی s6
تعمیر گیربکس اچ سی کراس
تعمیر گیربکس ام جی
تعمیر گیربکس بسترن
تعمیر گیربکس بی وای دی
تعمیر گیربکس چانگان
تعمیر گیربکس چینی
تعمیر گیربکس هایما
تعمیر گیربکس سراتو
تعمیر گیربکس اکتیون

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس: 09128397793
پیمایش به بالا
اسکرول به بالا