پاورگیربکس / تعمیر گیربکس داستر

تعمیر گیربکس داستر

تعمیر گیربکس داستر نکات ضروری برای کاهش تعمیرات گیربکس اتومات داستر

گیربکس اتوماتیک در خودرو داستر یکی از قطعات حساس به شمار می رود که عدم دقت به نکات ضروری نگهداری گیربکس اتومات داستر می تواند هزینه های هنگفتی را برای شما به همراه داشته باشد. پاور گیربکس به همین دلیل به شما توصیه می کند تا برای جلوگیری از خرابی گیربکس اتوماتیک داستر خود این نکات مهم را فرا گرفته و به کار ببندید. همچنین در شرایط اضطراری نکات خاصی را می توان مد نظر داشت تا اولا خودرو آسیب بیشتری نبیند در ثانی بتوانید خودرو را لااقل تا اولین تعمیرگاه گیبرکس اتوماتیک برسانید.

معرفی خودرو داستر

خودرو داستر یکی از کراس اور های محبوب شرکت رنو به شمار می رود که از سال 2010 به تولید انبوه رسیده است. این کراس اور در دو تیپ SE و PE به صورت تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل  تولید می شود و به همین دلیل می توان مدلهای کراس اور داستر را به چهار نسخه تقسیم بندی کرد؛ SE 4WD, PE 2WD, SE 2WD, PE 4WD که هر چهار نسخه مذکور در بازار مشاهده می شود. این خودرو با وجود محبوبیت کمی که ظاهر آن داشت با مرور زمان و در مدل های جدید تر علی الخصوص در یکی دو سال اخیر با اضافه شدن قطعات خاطی بر روی بدنه زیبایی مناسبی بدست اورده است. رنو داستر موتور چهار سیلندر 16 سوپاپ با توان 135 اسب بخار گیربکس چهار سرعته تیپ ترونیک را داراست.

علائم خرابی گیربکس اتومات داستر

اگر در خودرو خود علائم زیر را مشاهده کردید نشانه آن خواهد بود که احتمال خرابی گیربکس اتومات خودرو رنو داستر شما وجود دارد. لذا باید این موارد را جدی گرفته و برای ریشه یابی و رفع عیب احتمالی آن اقدام نمایید:

  • کاهش شتاب خودرو تحت شرایط مختلف؛ عموما کاهش شتاب خودرو می تواند به عوامل متنوعی ربط داده شود. سه دسته اصلی عواملی که سبب کاهش شتاب خودرو می شود نخست کاهش قدرت موتور و دوم ایراد در سیستم برقی و الکترونیکی خودرو و سوم گیربکس اتومات خودرو می باشد. اما چطور می بایست تفاوت این سه مورد را دریافت؟ اغلب اگر خودرو در هنگام شروع حرکت دچار کاهش شتاب شود و یا اینکه در سرعتهای بالا شتاب کاهش یابد اغلب این ایراد به گیربکس مربوط است. همچنین اگر خودرو در حالت درجا یا در سرعتهای پایین به خوبی دور موتور افزایش می یابد قاعدتا ایراد کاهش شتاب می تواند به گیربکس مربوط باشد.
  • تغییر وضعیت دنده: گاهی پیش می آید که دنده را در حالتی قرار می دهید اما خود به خود دنده از محل خود خارج می شود و به حالت خالص یا حالتی دیگر تغییر وضعیت می دهد. هر چند رانندگان معمولا سعی می کنند با تلاش بیشتر دنده را در وضعیت دلخواه ثابت کنند و از کنار این عیب به راحتی گذر می کنند اما ممکن است این ایراد در واقع نشانه مهمی باشد که توجه به آن از خرابی های بزرگتر گیربکس اتوماتیک داستر جلوگیری خواهد کرد.
  • روشن شدن چراغ چک گیربکس داستر: چراغ چک گیربکس داستر در دو وضعیت مختلف ممکن است روشن شود. نخست حالتی است که چراغ چک به صورت دائم روشن می شود و کاملا ضروری است که در این وضعیت به تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک داستر مراجعه نمایید. حالت دوم وضعیتی است که چراغ چک گاهی روشن و گاهی خاموش است. در این وضعیت نیز بهتر است احتیاط به خرج داده و خودرو را به تعمیرکار با تجربه گیربکس داستر نشان دهید.
  • کاهش روغن گیربکس داستر: قاعدتا مانند هر خودرو دیگری می بایست به صورت دوره ای  سطح روغن گیربکس اتوماتیک داستر چک شود و در صورت کاهش سطح روغن به جبران شدن میزان مورد نیاز روغن اقدام نمایید. البته اگر گیربکس اتومات داستر به دفعات دچار ایراد کاهش سطح روغن شد مشخص است که ایرادی در گیربکس وجود دارد و باید با رفع آن ایراد از کاهش مجدد سطح روغن گیربکس جلوگیری شود.
  • کاهش کیفیت روغن گیربکس: اگر روغن گیربکس شما تغییر رنگ بدهد این نشانه مهمی از کاهش کیفیت آن است. اگر در کیلومترهای پایین تر از حد مجاز روغن گیربکس شما کیفیت خود را از دست بدهد قطعا ایرادی در گیربکس وجود دارد که باید بررسی و رفع کیب گردد.
  • تقه زدن گیربکس: تقه زدن یکی از نشانه های متداول در انواع خودرو دنده اتومات است که از وجود ایرادی در گیربکس خبر می دهد. این ایراد ممکن است به سیستم روغن گیربکس یا سیستم خنک کاری یا چرخ دنده ها و محورها مربوط شود.
  • تاخیر در تعویض دنده: اگر گیربکس اتومات خودرو داستر در تعویض دنده دچار کاهش شتاب شود یا دنده ها با تاخیر تعویض شوند و خودرو مدت زمان بیشتری در حالت خلاص باقی بماند نشانه دیگری از خرابی احتمالی گیربکس داستر به شمار می رود.
  • صدای زوزه از داخل گیربکس: این صدا که گاهی بسیار خفه است و به سختی شنیده می شود می تواند نشانه مهمی از خرابی گیربکس داستر باشد. علی الخصوص در زمانهایی که گیربکس در سرعتهای بالاتر صدای زوزه مانند می دهد حتما باید این صدا را جدی بگیرید و با تعمیرکار متخصص گیربکس داستر تماس بگیرید. مجموعه پاور گیربکس با بهرمندی از بهترین متخصصی تعمیر گیربکس داستر در خدمت هموطنان عزیز برای مشاوره فنی در این زمینه است.
  • لرزش گیربکس حین حرکت: اگر دنده های گیربکس خورده شده باشند یا ساییدگی در قطعات محوری گیربکس ایجاد شده باشد و یا اینکه روغن گیربکس در وضعیت مطلوبی نباشد ممکن است خودرو در حین حرکت لرزش خاصی را زیر پای راننده ایجاد کند که نشانی نیاز به تعمیر گیربکس اتومات داستر خواهد بود.

نکات مهم در کاهش خرابی و تعمیرات گیربکس اتومات داستر

  • به نشانه هایی که در بالا ذکر شد که علائم خرابی گیربکس داستر به شمار می روند توجه داشته باشید و در صورت بروز هر کدام از این نشانه ها به تعمیرگاه گیربکس اتومات داستر مراجعه نمایید.
  • روغن گیربکس را در زمان مقرر تعویض نمایید. تاخیر در تعویض روغن می تواند لطمات جبران ناپذیری را به گیربکس داستر وارد آورد.
  • در رانندگی خود از حرکت پر شتاب و افزایش و کاهش مکرر شتاب خودرو اجتناب کنید. تغییرات سریع سرعت و شتاب خودرو طول عمر گیربکس اتومات داستر را کاهش خواهد داد.
  • برنامه کامپیوتر گیربکس اتومات داستر را با مشورت با تعمیرکار متخصص بروزرسانی نمایید.
  • تغییرات غیرعادی در قطعات مختلف خودرو علی الخصوص برای کسانی که قصد دارند از مدل های دو دیفرانسیله داستر برای خودرو آفرود استفاده نمایند می تواند فشار مضاعفی بر گیربکس وارد آورد علی الخوص تغییر قطر و سایر چرخها

افزایش طول عمر گیربکس اتوماتیک داستر

همانطور که گفته شد رفتار راننده و نگهداری از مجموعه گیربکس می تواند به طول عمر گیربکس اتوماتیک داستر منجر شود. برای اینکار می توانید موارد گفته شده را با احتیاط بیشتر به کار ببرید. به عنوان مثال روغن گیربکس را در زمانی کمتر از زمان تعیین شده تعویض کنید. یا در هنگام رانندگی همواره سعی کنید با فشار نرم و آهسته بر پدال گاز و با افزایش و کاهش سرعت آهسته تا طول عمر گیربکس اتوماتیک شما افزایش یابد. از جمله دیگر مواردی که به افزایش طول عمر گیربکس اتوماتیک داستر کمک خواهد کرد عدم استفاده طولانی مدت از خودرو علی الخصوص در مسیرهای صعب العبور و شیب های تند جاده می باشد.

روغن گیربکس داستر

علاوه بر این نکته مهم که همه از ان اطلاع دارند یعنی تعویض روغن گیربکس در زمان معین باید نکات دیگری را نیز در خصوص روغن گیربکس داستر در نظر داشته باشید. نخست آنکه از روغن با کیفیت و اصلی استفاده نمایید. استفاده از روغن با کیفیت سبب می شود که طول عمر گیربکس اتومات داستر نیز افزایش یابد. دوم اینکه پس از تعویض روغن نباید از وضعیت روغن گیربکس داستر غافل شوید. این چنین نیست که اگر به عنوان مثال هر 40 هزار کیلومتر می بایست روغن گیربکس اتومات را تعویض کنید نباید در این فاصله خیال خود را راحت کنید و با اطمینان از تست و چک کردن روغن گیربکس غافل شوید.

پیشنهاد می شود در دوره های مختلف علی الخصوص در هر تعویض روغن خودرو یک بار نیز روغن گیربکس اتوماتیک داستر چک شود. شما خود نیز می توانید روغن گیربکس خود را چک کنید. برای این منظور اغلب در مدل های مختلف گیربکس داستر یک محور نشانگر در نظر گرفته شده است. ابتدا خودرو را در وضعیت دنده P قرار دهید سپس نشانگر را از جای خود بیرون کشیده با یک دستمان تمیز و بدون پرز ان را تمیز نمایید و در جای خود قرار دهید. پس از ده دقیقه مجددا نشانگر را بیرون بکشید و دقت کنید که سطح آغشته شده به روغن بر روی نشانه علامت گذاری شده باشد. اگر سطح روغن پایین تر از میزان مشخص شده باشد باید نسبت به فلو کردن روغن گیربکس اقدام نمایید. از سوی دیگر ممکن است سطح روغن در گیربکس اتوماتیک داستر کاهش نیافته باشد اما کیفیت روغن کاهش یافته باشد. برای چک کردن این نکته با دست روغن گیربکس را چک کنید اگر روغن گیربکس غلظت و چسبندگی همیشگی خود را نداشت یا رنگ سرخ رنگ آن متمایل به رن سیاه شده بود نشانه خرابی روغن گیربکس خواهد بود. در این مواقع ضروری است که به تعمیرگاه گیربکس اتومات مراجعه کنید.

زمان تعویض روغن گیربکس داستر

زمان تعویض روغن گیبرکس به صورت مشخص در مدل های مختلف خودرو داستر متفاوت است که در کاتالوگ خودرو و یا برچسب نگهداری خودرو درج شده است. معمولا بین 40 تا 50 هزار کیلومتر یک بار می بایست روغن گیربکس اتومات خود را تعویض نمایید. البته همچنین می توان در نظر گرفت که در مواقعی که رانندگی شما به نحوی است که فشار بیشتری بر گیربکس وارد می اید می توانید زمان تعویض روغن را کاهش دهید. اگر مدام از جاده های با سربالایی تند عبور می کنید یا ساعات متوالی در ترافیک هستید و تغییرات شتاب زیادی در نحوه رانندگی شما وجود دارد نیز بهتر است روغن گیربکس را دز زمان های کوتاه تر به عنوان مثال هر 30 هزار کیلومتر تعویض کنید تا جنبه احتیاط را نیز رعایت کرده باشید.

هزینه تعمیر گیربکس داستر

هزینه تعمیر گیربکس داستر در تعمیرگاه تخصصی گیبرکس اتوماتیک داستر و پس از عیب یابی گیربکس مشخص خواهد شد. هرگز سعی نکنید که برای پرداخت کمتر هزینه تعمیر گیربکس داستر به تعمیرگاه های غیر تخصصی رجوع نمایید. بسیاری از مواقع حتی اشتباه در تعویض روغن گیربکس نیز می توانند خرابی های متعددی را برای گیربکس اتومات داستر به همراه داشته باشد. با این وجود مجموعه پاور گیربکس با بهرمندی از نیروهای متخصص و اموزش دیده همواره در تلاش است تا قیمتهای مناسبی نیز برای هموطنان عزیز در نظر بگیرد.

بهترین تعمیرگاه گیربکس داستر

نمایندگی گیربکس داستر در تهران با ارائه قطعات اصلی و تعمیرات برنامه ریزی شده و مطابق با سفارش سازنده می تواند بهترین روش برای تعمیرات گیربکس داستر به شمار روند. مجموعه پاور گیربکس در تهران با بهرمندی از سالها تجربه کارشناسان خود توانسته به عنوان یکی از معتبرترین و مطمئن ترین تعمیرگاه های مجاز تعمیر گیربکس داستر بهترین انتخاب برای شما بشمار آید.

تعمیرات اضطراری گیربکس داستر

گاهی مواقع پیش می آید که در حین حرکت در جاده و یا در آغاز حرکت و خروج از پارکینگ، گیربکس اتومات داستر دچار ایرادی اساسی می شود و خودرو نمی تواند از جای خود حرکت کند. حتی گاهی مواقع نیز امکان دارد که گیربکس داستر به کلی قفل نماید. در این مواقع اصرار بر حرکت و فشار بر پدال گاز نمی تواند راه حلی مناسبی باشد. در این مواقع پیشنهاد می کنیم موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • اگر گیربکس اتوماتیک داستر در چند روز اخیر تعمیرات داشته یا تعویض روغن گیربکس اتومات داستر را تازه انجام داده اید این احتمال وجود دارد که خرابی ایجاد شده به تعمیر گیربکس داستر اخیر مربوط شود پس حتما با تعمیرکار حرفه ای تماس بگیرید و نکات مهم در مورد تعمیرات انجام شده و مشکل فعلی را به اطلاع او برسانید.
  • سعی کنید به نحوی دمای گیربکس اتومات داستر را چک کنید اگر دما از حد مجاز بالاتر است به مدت دو ساعت خودرو را در حالت خاموش رها کنید تا به آرامی دمای گیربکس به دمای محیط برسد. ممکن است با این کار گیربکس موقتا از حالت قفل شدگی خارج گردد.
  • اگر دمای گیربکس بالا نرفته و پیش زمینه ای نیز برای خرابی گیربکس داستر ندارید ممکن است عیب از ای سی یو باشد. خودرو را خاموش کنید و سوئیچ را خارج نمایید. 30 ثانیه صبر کنید و سپس خودرو را مجددا روشن کنید ممکن است با این کار نیز خودرو به کار بیافتد و به صورت موقت تعمیر گیربکس داستر به انجام برسد.

تعویض یا تعمیر گیربکس داستر

در برخی مواقع که ایرادهای اساسی در گیربکس داستر وجود داشته باشد ممکن است تعمیرکار دو راهکار مختلف را پیش روی شما بگذارید که نخست تعمیر گیربکس اتومات باشد و راه دوم تعویض گیربکس اتومات داستر می باشد. در مواقعی این چنینی ابتدا مسئله هزینه مطرح می شود به نحوی که اگر هزینه تعمیر بیش از نیمی از هزینه تعویض گیربکس داستر باشد عموما پیشنهاد می کنند که از راه حل تعویض به جای تعمیر استفاده شود. اما نکته مهمتر در این زمینه نوع خرابی ایجاد شده است. از تعمیرکار بخواهید گیربکس را به خوبی بررسی نماید و به شما بگوید که در صورت تعمیر گیربکس احتمال خرابی مجدد چقدر خواهد بود. گاهی ممکن است گیربکس شما دچار ایرادی اساسی شده باشد که هر چند با هزینه کمتری تعمیر گیربکس داستر به انجام برسد اما در فاصله زمانی کوتاهی مجدد با خرابی گیربکس خودرو خود مواجه شوید و لذا پیشنهاد می شود در این مواقع به تعویض گیربکس داستر اقدام نمایید.

خرابی های متداول در گیربکس داستر

  • پمپ روغن: ممکن است پمپ روغن گیربکس اتومات داستر دچار ایراد شده باشد. گاهی پیش می اید که مسیر عبور روغن یا قسمتهای داخلی پمپ روغن دچار گرفتگی می شود و صرفا با تمیزکاری و نظافت کامل آنها عیب رفع می گردد. گاهی نیز قطعات داخلی پمپ روغن ایراد پیدا کرده و می بایست به طور کلی تعویض گردد.
  • مجموعه دنده ها و محورها: هر گونه سایش یا فشار بیش از حد بر دنده ها و محورها می تواند مشکلاتی را در حرکت ایجاد کند که اغلب می بایست چرخدنده یا قطعه آسیب دیده تعویض گردد.
  • نشتی روغن: هر گونه تغییر سطح روغن ممکن است نشانه نشتی روغن باشد. نشتی روغن از محل اتصال شافتها یا حتی وجود سوراخ یا ترک بر بدنه گیربکس ایجاد شده باشد.
  • سوپاپها و شیر برقی ها: یکی از عیوب متداول گیربکس اتومات خرابی شیر برقی ها می باشد.
  • اشکال در سیستم خنک کاری: هر گونه کاهش خنک کاری به بالا رفتن دمای گیربکس منجر شده و زمینه خرابی های دیگر را بوجود می اورد.

سوالات متداول تعمیر گیربکس داستر

آیا در داستر روغن گیربکس نیاز به تعویض دارد؟

همانطور که توضیح داده شد تعویض روغن گیربکس داستر ازجمله مهمترین اقدامات نگهداری در زمینه جلوگیری از خرابی گیبرکس داستر به شمار می رود. به طور معمول هر 40 هزار کیلومتر یک بار می بایست روغن گیربکس داستر با روغن اصلی و مشخص شده توسط کمپانی تعویض گردد.

زمان بندی سرویسهای دوره ای گیربکس داستر چگونه است؟

برای انجام سرویسهای دوره ای گیربکس داستر می بایست طبق کاتالوگ خودرو که بر اساس مدل مورد نظر تعیین شده عمل نمود. به صورت معمول هر تعویض روغن در 40 هزار کیلومتر انجام می شود. بهتر است تعویض فیلتر روغن نیز در این زمان انجام شود. در هر تعویض روغن خودرو نیز کیفیت و سطح روغن گیربکس و همچنین دمای آن را چک کنید.

علت زوزه کشیدن گیربکس اتومات داستر چیست؟

زوزه کشیدن گیربکس داستر می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که از آن جمله می توان به ساییدگی چرخ دنده ها یا افزایش دمای گیربکس و یا خرابی بلبرینگها و یاتاقانها اشاره کرد.

علت اصلی تقه زدن گیربکس داستر چیست؟

شل شدن اتصالات گیربکس داستر یا خرابی سوپاپها  یا چرخ دنده ها یا شمکلات برقی یا هر گونه مشکلی در مجاری روغن می تواند به این ایراد منجر شود.

دلیل گیر کردن دنده گیربکس داستر در حالت پارک چیست؟

عوامل مختلفی می تواند به قفل شدن دنده در حالت پارک یا سایر حالتها منجر شود که از آن جمله می توان به خرابی استاپ زیر موتور و مشکل در سیستم برقی خودرو یا خرابی سلکتور یا اهرم تعویض دنده اشاره نمود.

چرا پاور گیربکس بهترین تعمیرگاه گیربکس اتومات به شمار می رود

مجموعه پاور گیربکس از بهترین کارشناسان و تکنسینهای آموزش دیده زبده استفاده می کند و تعمیر انواع گیربکس اتومات را با بهترین کیفیت به انجام می رساند. همچنین استفاده از قطعات اصلی یکی دیگر از امتیازات مجموعه پاور گیربکس به شمار می رود. تعمیر گیربکس اتومات خودرو شما در کمترین زمان ممکن با بالاترین کیفیت و البته با هزینه های معقول و مناسب می تواند مهمترین دلیل برای انتخاب پاور گیربرکس به عنوان بهترین تعمیرگاه گیبرکس اتومات تهران به شمار آید.

مقالات مرتبط:

تعمیر گیربکس اتوماتیک ال 90
تعمیر گیربکس اتوماتیک رنو
تعمیر گیربکس اتوماتیک مگان
تعمیر گیربکس تالیسمان
تعمیر گیربکس کولئوس

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس: 09128397793
پیمایش به بالا
اسکرول به بالا