پاورگیربکس / تعمیر گیربکس اتوماتیک چری آریزو ۶

تعمیر گیربکس اتوماتیک چری آریزو ۶

شرکت سازندهچری
کشور سازندهچین
تعداد دنده7 دنده
نوع گیربکس اتوماتیک چری آریزو ۶
جدول مشخصات گیربکس اتوماتیک چری آریزو ۶
تعمیر گیربکس اتوماتیک چری آریزو ۶

تعمیر گیربکس اتوماتیک چری آریزو ۶

تعمیر گیربکس اتوماتیک چری آریزو ۶ در مجموعه پاور گیربکس با دستگاه های عیب یابی پیشرفته به انجام می رسد. برای تعمیر گیربکس اتوماتیک چری آریزو ۶ حتما باید از قطعات اصلی استفاده کرد. همچنین جهت کاهش هزینه های تعمیر گیربکس اتوماتیک چری آریزو ۶ بهتر است اقدامات مراقبتی و سرویسهای نگهداری در نظر گرفته شده را به موقع به انجام برسانید. در مجموعه پاور گیربکس سعی بر این است که تا حد امکان از تعمیرات پر هزینه در گیربکس اتوماتیک چری آریزو ۶ اجتناب شود. در این مجموعه قطعات معیوب تا حد امکان تعمیر می شوند و در مواقعی که امکان خرابی مجدد وجود دارد یا قطعه قابل تعمیر نباشد به ناچار تعویض می گردد.

کراس اور چری آریزو ۶ بروز و حرفه ای

یکی از محصولات زیبای کمپانی خودرو سازی چری یا تیگو را می توان چری آریزو ۶ در نظر گرفت این کراس اور در نمونه های اولیه در سال 2013 وارد بازار چین شد و مدلهای پیشرفته تر ان آن سالهای بعد پا به بازارهای جهانی گذاشتند. چری آریزو ۶ از سال 1398 تا کنون تولید شده و در بازارهای ایران موجود است. گیربکس پیشرفته آن نه دنده مصنوعی از نوع CVT می باشد. موتور توربو شارژ چهار سیلندر آن نیز 1.5 لیتر حجم داشته و 147 اسب بخار قدرت تولید می کند. حداکثر شتاب صفر تا صد آن 9 ثانیه بوده و حداکثر سرعت چری آریزو ۶ نیز به 210 کیلومتر در ساعت می رسد. نکته قابل توجه در خصوص این خودرو مصرف سوخت ترکیبی ان است که تنها 6.4 لیتر بوده و در رده خودروهای کم مصرف در بازار ایران طبقه بندی می شود.

هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک چری آریزو ۶

این گیربکس از بخشهای مختلفی تشکیل شده و لذا خرابی هر قطعه یا وجود ایراد در هر بخشی ممکن است عملکرد گیربکس اتوماتیک چری آریزو ۶ را مختل نموده و نیاز به تعمیر آن وجود داشته باشد. حال برای اینکه بدانید هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک چری آریزو ۶ شما چقدر می شود ابتدا باید گیربکس توسط کارشناس مورد عیب یابی قرار بگیرد و قطعات معیوب شناخته شوند و سپس تعیین شود که چه قطعه ای را می توان به تعمیر مجددا مورد استفاده قرار داد و چه قطعه ای نیاز به تعویض خواهد داشت. در نهایت می توان هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک چری آریزو ۶ را مشخص نمود. در مجموعه پاور گیربکس با کاهش حاشیه سود و بالا بردن کیفیت خدمات و در نتیجه کمر شدن میزان تعمیرات در دفعات بعدی سعی بر این است که هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک چری آریزو ۶ برای مشتریان کمتر شود.

تعویض روغن گیربکس اتوماتیک چری آریزو ۶

برای برخی سال است که چرا باید روغن گیربکس اتوماتیک چری آریزو ۶ را عوض کرد؟ باید در نظر داشته باشید که روغن تحت فشا بالای گیربکس به مرور زمان کیفیت خود را از دست می دهد و با پایین آمدن چسبندگی و لزجت روغن وظایف ان در گیربکس به خوبی به انجام نخواهد رسید. برای تعویض روغن گیربکس اتوماتیک چری آریزو ۶ معمولا مسافت 40 تا 60 هزار کیلومتری در نظر گرفته می شود. این مسافت را می توان معادل سه تا پنج سال در نظر گرفت که حتی اگر در این مدت مسافت مد نظر طی نشود نیز باید روغن گیربکس اتوماتیک چری آریزو ۶ را عوض نمود.

تعمیر اضطراری گیربکس اتوماتیک چری آریزو ۶

قاعدتا بهتر است برای تعمیر گیربکس اتوماتیک چری آریزو ۶ از خدمات تعمیرگاه تخصصی بهره ببرید اما در مواقعی ممکن است گیرکس قفل کند و امکان حرکت دادن خودرو وجود نداشته باشد. در این مواقع می توانید با انجام روشی ساده و تنظیم مجدد گیربکس اتوماتیک چری آریزو ۶ مشکل را موقتا برطرف کنید و پس از حرکت خودرو در اولین فرصت به تعمیرگاه اختصاصی گیربکس اتوماتیک چری آریزو ۶ جهت عیب یابی مراجعه نمایید.

  • خودرو را خاموش نموده و بست باتری را بردارید.
  • پس از گذشت 5 دقیقه بسته باتری را متصل کنید.
  • بدون فشردن پدال گاز یا هیچ دکمه دیگری استارت بزنید.
  • در فاصله های سی ثانیه ای خودرو را سه مرتبه خاموش و روشن نمایید.
  • دنده را در وضعیت دلخواه قرار دهید و اگر لرزش یا صدای ناهنجار از گیربکس اتوماتیک چری آریزو ۶ مشاهده نشد به آرامی حرکت نمایید.

سرویسهای نگهداری گیربکس اتوماتیک چری آریزو ۶

برای اینکه گیربکس خودرو شما مدت طولانی تری را با کیفیت بالا کار کند نیاز هست که سرویسهای نگهداری ان را به موقع به اجرا بگذارید. مهمترین اقدامات مراقبتی و سرویسهای گیربکس اتوماتیک چری آریزو ۶ به شرح زیر هستند:

  • مطالعه دفترچه راهنمای خودرو: هر سازنده ای ممکن است موارد خاصی را برای نگهداری از گیربکس اتومات خود در نظر گرفته باشد که بنا به مدل خودرو در دفترچه راهنما ذکر می گردد. لذا بهتر است حداقل یک بار دفترچه راهنمای خودرو را مطالعه نمایید.
  • پیگیری علائم هشدار دهنده گیربکس اتوماتیک چری آریزو ۶: هر علامت هشدار دهنده نشانه خرابی کوچکی در گیربکس اتومات چری به شمار می رود. بهتر است با مشاهده چنین نشانه ای هر چه سریعتر به تعمیرگاه مجاز گیربکس اتوماتیک چری آریزو ۶ مراجعه نمایید.
  • تعویض روغن گیربکس اتوماتیک چری آریزو ۶: روغن در گیربکس اتوماتیک چری آریزو ۶ سه وظبفه مهم دارد نخست روانکاری قطعات متحرک دوم خنک کاری گیربکس و سومین وظیفه نیز کمک به انجام برخی فرایندهای دیگر در گیربکس می باشد. در صورتی که روغن گیربکس کیفیت خود را از دست داده باشد این وظایف به درستی به انجام نرسیده و لذا احتمال خرابی قطعات مختلف در گیربکس وجود خواهد داشت.
  • تعویض فیلتر روغن گیربکس اتوماتیک چری آریزو ۶: فیلتر روغن گیربکس از روزنه های بسیاری ریزی بهره می برد که ذرات معلق در روغن گیربکس اتوماتیک چری آریزو ۶ را جدا سازی کرده و اجازه نمی دهند که این ذرات وارد قطعات حساس گیربکس شود. برنامه تعویض فیلتر روغن گیربکس نیز مشابه با روغن گیربکس بوده و پیشنهاد می شود به صورت همزمان روغن و فیلتر روغن گیربکس اتوماتیک چری آریزو ۶ تعویض شود.
  • بازدید دوره ای گیربکس اتوماتیک چری آریزو ۶: در بازدید دوره ای موارد با اهمیتی مانند سطح و کیفیت روغن گیربکس و همچنین لرزش و دمای گیربکس مورد ارزیابی قرار می گیرد و اگر از مرحله نرمال خارج شده باشد می توان خیلی زود متوجه ایراد شد. بهتر است بازدید دوره ای گیربکس اتوماتیک چری آریزو ۶ را در فواصل یک تا سه ماهه به انجام برسانید.
  • رانندگی استاندارد جهت نگهداری از گیربکس اتوماتیک چری آریزو ۶: منظور از رانندگی استاندارد روشی است که فشار کمی بر گیربکس اتوماتیک چری آریزو ۶ وارد آورد. به طور کلی هر بار تعویض دنده موجب استهلاک گیربکس می شود مخصوصا اگر تعویض دنده در داخل گیربکس اتومات بلافاصله صورت بگیرد. لذا تغییرات متعدد سرعت و شتاب خودرو سبب می شود استهلاک گیربکس اتوماتیک چری آریزو ۶ افزایش یابد.

علائم هشدار دهنده گیربکس اتوماتیک چری آریزو ۶

در این بخش با نشانه هایی آشنا می شویم که مشکلات کوچک گیربکس اتوماتیک چری آریزو ۶ را به اطلاع ما می رسانند. شناخت کامل این نشانه ها سبب خواهد شد که کوچکترین ایرادی در گیربکس را متوجه شده و نسبت به تعمیر آن قبل از تشدید و آسیب رسیدن به سایر قطعات اقدام کنیم.

  • گاز هرز خوردن گیربکس اتوماتیک چری آریزو ۶: برخی مواقع ممکن است گاز هرز خوردن در خودرو را به عواملی مانند ایراد موتوری خودرو یا سیستم برق خودرو مربوط بدانند. اما بیشتر مواقع گاز هرز خوردن مخصوصا در سرعتهای بالای 70 کیلومتر در ساعت را می توان به کلاچ در گیربکس اتوماتیک چری آریزو ۶ مربوط دانست.
  • زوزه کشیدن گیربکس اتوماتیک چری آریزو ۶: هر دستگاهی به طور نرمال صدایی در حین کار کردن تولید می کند اینکه صدای مذکور چه موقع نشانه خرابی در داخل دستگاه به شمار می اید و چه موقع صدای عادی آن است مسئله مهمی است که تنها با دقت در عملکرد آن مشخص می شود. لذا همواره باید صدای عادی گیربکس اتوماتیک چری آریزو ۶ را به خاطر بسپارید و کوچکترین تغییر صدای آن را نشانه خرابی تصور کرده برای عیب یابی دقیق به تعمیرگاه مجاز مراجعه نمایید.
  • گیر کردن دنده گیربکس اتوماتیک چری آریزو ۶: برخی مواقع تعویض وضعیت دنده در گیربکس اتوماتیک چری آریزو ۶ با مشکل مواجه می شود این مشکل می تواند گیر کردن دنده در وضعیت قبلی باشد و یا اینکه دنده در وضعیت جدید به خوبی قرار نگیرد هر دو مورد می توان خبر وجود خرابی در گیربکس بدهد.
  • لرزش گیربکس اتوماتیک چری آریزو ۶: در میان علائم هشدار دهنده می توان لرزش گیربکس را یکی از مهمترین آنها به شمار اورد چرا که از یک سو بسیاری از خرابی ها اگر به مرحله ای از شدت برسند همراه با لرزش خواهند بود و از سوی دیگر لرزش سبب می شود گشتاورهای غیر استاندارد بر قطعات متحرک گیربکس وارد آمده و خیلی زود خرابی های متعددی را به همراه خواهد داشت. لذا بهتر است در صورت مشاهده کوچکترین لرزش در گیربکس اتوماتیک چری آریزو ۶ خود هر چه سریعتر به تعمیرگاه اختصاصی مراجعه کنید.
  • روشن شدن چراغ چک گیربکس اتوماتیک چری آریزو ۶: اما یکی از مشخص ترین علائم هشدار دهنده در گیربکس اتوماتیک چری آریزو ۶ نیز روشن شدن چراغ چک گیربکس است. تنها نکته ای که باید در این خصوص یادآوری نمود اینکه اگر روشن شدن چراغ چک گیربکس به صورت موقت باشد نیز می بایست نسبت به بررسی و عیب یابی آن اقدام شود.
  • بوی سوختگی گیربکس اتوماتیک چری آریزو ۶: معمولا بندرت پیش می آید که بوی سوختگی از گیربکس اتوماتیک چری آریزو ۶ متصاعد گردد. اما در صورت بروز چنین علامتی می توان ایراد را به آمپر کشیدن قطعات برقی و یا بالا رفتن بیش از حد دمای روغن مربوط دانست. هر یک از این موارد می توانند بسیار خطرناک باشند و لذا پیشنهاد می شود ابتدا برای مدتی خودرو را خاموش کنید و در نهایت در اولین فرصت به تعمیرگاه مجاز مراجعه کنید.

سوالات متداول در خصوص گیربکس اتوماتیک چری آریزو ۶

آیا روغن گیربکس اتوماتیک چری آریزو ۶ می بایست تعویض شود؟

قطعا روغن گیربکس اتوماتیک چری آریزو ۶ نیز مانند سایر دستگاههای پیشرفته به مرور زمان کیفیت خود را از دست داده و می بایست برای جلوگیری از آسیب دیدن سایر قطعات تعویض شود.

آیا در خودروهای هیبریدی نیز همانند گیربکس اتوماتیک چری آریزو ۶ می بایست روغن گیربکس را تعویض کرد؟

بله در خودروهای هیبریدی بسته به نوع گیربکس مورد استفاده در خودرو و بر اساس پیشنهاد کمپانی سازنده دوره های مختلفی برا تعویض روغن همانند گیربکس اتوماتیک چری آریزو ۶ در نظر گرفته می شود.

تقه زدن گیربکس اتوماتیک چری آریزو ۶ به چه دلایلی رخ می دهد؟

تقه زدن به صدای منقطع و پشت سر هم گفته می شود که معمولا به دلایلی مانند خرابی توربین و یا شیربرقی ها یا وجود ایراد مکانیکی در قطعات متحرک گیربکس اتوماتیک چری آریزو ۶ بروز می کند.

وضعیت اضطراری دنده سه در گیربکس اتوماتیک چری آریزو ۶ را چطور می توان برطرف نمود؟

قاعدتا وضعیت اضطراری دنده سه یا قفل شدن خودکار گیربکس در وضعیت دنده سه را تنها در تعمیرگاه اختصاصی گیربکس اتوماتیک چری آریزو ۶ می توان تعمیر نمود اما گاهی اوقات می توان با انجام روش تعمیر اضطراری که در این مقاله ذکر شد موقتا این ایراد را برطرف کرد تا خودرو قادر به حرکت باشد.

گیر کردن گیربکس اتوماتیک چری آریزو ۶ در دنده پارک نشانه چه نوع خرابی در گیربکس یا سایر قسمتها می باشد؟

ممکن است ایرادی در سیستم روغن گیربکس وجود داشته باشد یا اینکه سیستم ترمز معیوب شده و لذا به نظر برسد که خودرو در وضعیت پارک قفل شده است. همچنین در برخی مواقع ایراد در سیستم برق خودرو نیز می تواند به قفل شدن گیربکس اتوماتیک چری آریزو ۶ در دنده پارک منجر شود.

چه سرویسهایی برای نگهداری بهتر گیربکس اتوماتیک چری آریزو ۶ باید به انجام برسد؟

هر چند موارد مختلفی برای سرویس و نگهداری گیربکس اتوماتیک چری آریزو ۶ در نظر گرفته می شود اما به طور خلاصه می توان از سه مورد نام برد: تعویض روغن گیربکس اتوماتیک چری آریزو ۶ تعویض فیلتر روغن و بازدید دوره ای گیربکس در تعمیرگاه مجاز.

خلاصی دنده در گیربکس اتوماتیک چری آریزو ۶ به چه دلیلی رخ می دهد؟

خلاصی خود به خودی دنده ممکن است ناشی از ایرادی در سیستم روغن گیربکس باشد یا اینکه اهرم دنده مشکل داشته باشد و یا خرابی سلکتور دنده به چنین ایرادی منجر شده باشد. برای عیب یابی دقیق بهتر است از خدمات تعمیرگاه مجاز استفاده نمایید.

مقالات مرتبط:

تعمیر گیربکس اتوماتیک چری آریزو ۵
تعمیر گیربکس اتوماتیک چری تیگو ۵
تعمیر گیربکس اتوماتیک چری تیگو ۷
تعمیر گیربکس تیگو
تعمیر گیربکس چری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس: 09396645387
پیمایش به بالا
اسکرول به بالا