پاورگیربکس / تعمیر گیربکس اتوماتیک چری آریزو ۵

تعمیر گیربکس اتوماتیک چری آریزو ۵

شرکت سازندهچری
کشور سازندهچین
تعداد دنده7 دنده
نوع گیربکس اتوماتیک چری آریزو 5
جدول مشخصات گیربکس اتوماتیک چری آریزو 5
تعمیر گیربکس اتوماتیک چری آریزو ۵

تعمیر گیربکس اتوماتیک آریزو 5

تعمیر گیربکس اتوماتیک آریزو 5 در مجموعه پاور گیربکس به عنوان تعمیرگاه مجاز این گیربکس انجام می شود. برای تعمیر گیربکس اتوماتیک آریزو 5 حتما باید از دستگاه های پیشرفته عیب یابی بهره برده شود. بهترین قطعات و نیروهای فنی با تجربه در این مجموعه جهت تعمیر گیربکس اتوماتیک آریزو 5 به کار گرفته می شود. همچنین برای کاهش هزینه های تعمیر گیربکس اتوماتیک آریزو 5 می توانید با انجام سرویسهای دوره ای از پیشنهادات موثر کارشناسان با تجربه بهرمند شوید.

آریزو 5 خودرو جدید کمپانی چری

مدیران خودرو سالهاست که انواع مدلهای کمپانی چری را تحت برند ام وی ام تولید و روانه بازار ایران نموده است. اما یکی از محصولان جدیدتر این شرکت یعنی آریزو 5 نیزکه پلتفرم مشترک با ام وی ام 315 دارد از سال 94 در دستور تولید این شرکت قرار گرفت. این خودرو که از سال 95 تا 99 تولید شده با موتور چهار سیلندر خود می تواند 116 اسب بخار قدرت تولید کند و گشتاور حداکثری 141 نیوتن متر نیز داشته و شتاب حداکثر آن برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر 11.5 ثانیه است. حداکثر سرعت آریزو 5 معادل 185 کیلومتر در ساعت بوده و مصرف سوخت ترکیبی آن تنها 5.7 لیتر در صد کیلومتر است. 

سرویسهای دوره ای گیربکس اتوماتیک آریزو 5

گیربکس اتوماتیک آریزو 5 نیز مانند دیگر دستگاه های پیشرفته نیاز به اقداماتی جهت مراقبت و نگهداری بهتر دارد. انجام این اقدامات سبب خواهد شد که گیربکس اتوماتیک آریزو 5 طول عمر بیشتری داشته باشد و راندمان گیربکس نیز افزایش خواهد یافت. مهمترین سرویسها و اقدامات مربوط به مراقبت از گیربکس اتوماتیک آریزو 5 در این بخش ذکر می گردد:

  • تعویض فیلتر روغن گیربکس اتوماتیک آریزو 5: فیلتر روغن قطعه ای است که در ورودی اویل پمپ گیربکس نصب می شود. این تجهیز از روزنه های بسیار ریزی تشکیل شده که در مسیر جریان روغن قرار دارند و ذرات معلق و کثیفی های موجود در روغن گیربکس را جذب می کنند. اگر این روزنه ها آسیب ببینند ذرات معلق از فیلتر عبور کرده و وارد قطعات حساس گیربکس می شوند. همچنین در صورتی که روزنه ها مسدود شوند امکان عبور روغن وجود نداشته و فشار روغن گیربکس افت پیدا می کند. برای جلوگیری از این ایرادات می بایست فیلتر روغن گیربکس اتوماتیک آریزو را در دوره های تعویض روغن عوض کنید.
  • پیگیری علائم هشدار دهنده گیربکس اتوماتیک آریزو 5: هر گونه تغییر در عملکرد گیربکس از جمله تغییر در صدا یا لرزش و… می تواند به عنوان یک علامت هشدار دهنده باشد و از خرابی های بزرگ در آینده نزدیک خبر دهد. در این مواقع می بایست هر چه سریعتر به تعمیرگاه اختصاصی گیربکس اتوماتیک آریزو 5 مراجعه کنید تا ایراد بوجود آمده برای گیربکس خودرو شما عیب یابی و رفع گردد.
  • تعویض روغن گیربکس اتوماتیک آریزو 5: روغن گیربکس با توجه به فشار بالایی که هنگام انتقال قدرت بر چرخ دنده ها و محورهای آنها وارد می آید به مرور زمان کیفیت خود را از دست داده از رنگ قرمز روشن به رنگ سیاه متمایل می شود. همچنین لزجت روغن نیز از دست می رود و در نتیجه روغن گیربکس نمی تواند وظایف خود را بدرستی انجام دهد. از انجا که بسیاری از ایرادات گیربکس اتوماتیک آریزو 5 وابسته به کیفیت و سطح روغن آن است می بایست در موعد مقرر نسبت به تعویض روغن گیربکس خود اقدام کنید.
  • رانندگی استاندارد و مناسب گیربکس اتوماتیک آریزو 5: چه نوع رانندگی برای گیربکس اتوماتیک آریزو 5 مناسب است و استهلاک آن را کاهش خواهد داد؟ در واقع این گیربکس تحمل رفتار متنوع در هنگام رانندگی را دارد اما هر چقدر تغییرات سرعت و شتاب کمتر باشد و در شرایط سخت مانند جاده های پر پیچ و خم و ناهموار و هنگامی که بار سنگین در خودرو هست با سرعت کمتری حرکت کنید استهلاک گیربکس اتوماتیک آریزو 5 کاهش خواهد یافت.
  • بازدید دوره ای گیربکس اتوماتیک آریزو 5: تاثیری که بازدید دوره ای در سلامت گیربکس دارد قابل تصور نیست. از یک سو با شناسایی ایرادات جزئی در گیربکس قبل از تشدید ایراد و آسیب دیدن بخشهای مختلف گیربکس می توانید مشکل را رفع کنید و از سوی دیگر احتمال خرابی های بزرگ و دردسرهای مربوط به قفل شدن گیربکس اتوماتیک آریزو 5 کاهش خواهد یافت. در بازدید دوره ای موارد متعددی مانند سطح و کیفیت روغن گیربکس و شل بودن اتصالات آن و همچنین دمای بیش از حد یا لرزش گیربکس را چک می کنند.

زمان تعویض روغن گیربکس اتوماتیک آریزو 5

برای تعویض روغن گیربکس دوره های خاصی بر اساس مسافت طی شده خودرو تعین می گردد که بنا به مدل خودرو در دفترچه راهنما ذکر شده و به طور متوسط بین 40 تا 60 هزار کیلومتر در نظر گرفته می شود. اما این اعداد قطعی نیستند و با توجه به عوامل مختلفی مانند نحوه رانندگی و کیفیت روغن مصرفی و… ممکن است طول عمر روغن گیربکس کاهش یا افزایش پیدا کند. همچنین برخی خرابی ها ممکن است سبب شود که روغن گیربکس قابل استفاده نباشد مانند کار کردن گیربکس اتوماتیک آریزو 5 برای مدتی طولانی با دمای بیش از حد که کیفیت روغن را کاهش خواهد داد یا وجود ذرات بسیار ریز در اثر سایش در قطعات متحرک گیربکس که عملا روغن گیربکس را غیر قابل استفاده خواهد کرد. در این مواقع بهتر است علاوه بر روغن فیلتر روغن گیربکس نیز عوض شود. به یاد داشته باشید که فیلتر روغن قطعه ای تعویضی است و نباید با اقداماتی مانند باد گرفتن یا شستشو سعی کنید از فیلتر کثیف دوباره استفاده نمایید.

هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک آریزو 5

در مجموعه پاور گیربکس دیدی کلی نسبت به هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک آریزو 5 وجود دارد و سعی شده به نحوی عمل شود که هزینه کلی تعمیر این گیربکس کاهش یابد. منظور از دید کلی این است که با استفاده از عیب یابی دقیق توسط دستگاه های پیشرفته و انجام تعمیرات استاندارد و با کیفیت توسط نیروهای کارکشته گیربکس اتوماتیک آریزو 5 به نحوی تعمیر شود که برای مدتها نیازی به تعمیر پیدا نکند و بدین ترتیب هزینه کلی تعمیر گیربکس اتوماتیک آریزو 5 کاهش یابد. همچنین در مجموعه پاور گیربکس حاشیه سود تعمیر گیربکس نیز به حداقل رسیده و لذا کمترین هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک آریزو 5 نسبت به دیگر تعمیرگاه های مجاز در تهران از مشتریان اخذ خواهد شد.

تعمیرات اضطراری گیربکس اتوماتیک آریزو 5

در شرایطی خاص ممکن است گیربکس اتوماتیک آریزو 5 کاملا از کار بیافتد و امکان حرکت دادن خودرو نیز میسر نباشد. در این مواقع اگر دسترسی به تعمیرکار حرفه ای گیربکس اتوماتیک آریزو 5 دارید حتما با او مشورت کنید در غیر این صورت می توانید با به کار بستن راهکارهایی که در این بخش ذکر می گردد موثتا مشکل گیربکس را حل کنید و در اولین فرصت به تعمیرگاه اختصاصی پاور گیربکس مراجعه نمایید.

  • ابتدا خودرو می بایست خاموش شود. دنده در وضعیت خلاص قرار گیرد و بست باتری نیز برداشته شود.
  • در مرحله بعدی و پس از گذشت 5 دقیق می توانید بست باتری را متصل کنید. در این زمان برخی خطاهای موقتی کامپیوتر گیربکس اتوماتیک آریزو 5 برطرف می شوند.
  • حال خودرو را روشن کنید. به یاد داشته باشید که هیچ اهرم یا دکمه ای فشار داده نشود علی الخصوص پدال گاز را نفشارید.
  • خودرو باید سی ثانیه درجا کار کند. سپس خاموش شده و این خاموش و روشن شدن با فاصله های سی ثانیه باید سه مرتبه تکرار شود.
  • با این فرایند گیربکس اتوماتیک آریزو 5 مجددا تنظیم شده است حال می توانید خودرو را روشن کرده به آرامی حرکت نمایید.

علائم هشدار دهنده گیربکس اتوماتیک آریزو 5

گیربکس اتوماتیک آریزو 5 از بخشهای مختلفی تشکیل شده و هر بخش نیز قطعات مخصوص به خود را دارد اما عملکرد همه این قسمتها کاملا به هم وابسته است و در صورت که یکی از انها آسیب ببیند نه تنها عملکرد کل گیربکس مختلف می شود بلکه سایر قسمتها نیز در معرض آسیب دیدگی قرار خواهند گرفت. اما نشانه اهیی وجود دارد که شما را از ایرادات کوچک در گیربکس اتوماتیک آریزو 5 باخبر می کند و اگر این نشانه های بشناسید و به موقع نسبت به رفع ایرادات کوچک گیربکس خود عمل کنید احتمال خرابی های بزرگتر را کاهش خواهید داد.

  • لرزش گیربکس اتوماتیک آریزو 5: لرزش به دلایلی مختلفی ممکن است در گیربکس رخ دهد. از شل بودن اتصالات گیربکس گرفته تا آنبالانسی چرخ دنده ها و… می توانند باعث ایجاد لرزش در گیربکس اتوماتیک آریزو 5 شوند.
  • زوزه کشیدن گیربکس اتوماتیک آریزو 5: اگر بخواهیم به یکی از عوامل متداول در خصوص خرابی گیربکس اتوماتیک آریزو 5 و نشانه زوزه کشیدن آن اشاره کنیم می توان از خرابی بلبرینگها نام برد. همچنین کاهش سطح روغن نیز ممکن است به زوزه کشیدن گیربکس اتوماتیک آریزو 5 منجر شود.
  • گاز هرز خوردن گیربکس اتوماتیک آریزو 5: به دو دلیل گاز هرز خوردن در گیربکس اتوماتیک آریزو 5 رخ می دهد. نخست سایش بیش از کلاچ و دوم کاهش فشار روغن در گیربکس که هر دو دلیل به عدم اتصال استادارد در کلاچ منتهی شده و گاز هرز خوردن گیربکس اتوماتیک آریزو 5 رخ می دهد.
  • تقه زدن گیربکس اتوماتیک آریزو 5: یکی دیگر از صداهای غیر عادی گیربکس اتوماتیک آریزو 5 است که می تواند نشانه خرابی اویل پمپ یا وجود شکستگی در بدنه یا قطعات داخلی گیربکس اتوماتیک آریزو 5 باشد. همچنین خرابی توربین و شیربرقی های روغن نیز ممکن است به تقه زدن گیربکس اتوماتیک آریزو 5 بیانجامد.
  • روشن شدن چراغ چک گیربکس اتوماتیک آریزو 5: مشخص ترین علامت در گیربکس اتوماتیک آریزو 5 روشن شدن چراغ چک گیربکس است. تنها نکته مهم اهمیت روشن شدن موقتی چراغ چک می باشد. چرا که برخی رانندگان به اشتباه گمان می برند اگر چراغ چک گیربکس روشن شده اما مدتی بعد خود به خود خاموش شود ایراد بوجود آمده نیز برطرف شده است در صورتی که هرگز چنین نخواهد بود.

سوالات متداول در خصوص گیربکس اتوماتیک آریزو 5

اگر مدتی طولانی از تعویض روغن گیربکس اتوماتیک آریزو 5 گذشته اما مسافت مورد نظر طی نشده باشد چه باید کرد؟

برای تعویض روغن گیربکس علاوه بر مسافت طی شده می بایست طول عمر و حداکثر مدت استفاده از روغن نیز در نظر گرفته شود. برای گیربکس اتوماتیک آریزو 5 معمولا بین 4  تا 6 سال به عنوان حداکثر طول عمر در نظر گرفته می شود که این مدت وابسته به نحوه رانندگی مدل خودرو و البته کیفیت روغن گیربکس مصرفی می باشد.

آیا همانند گیربکس اتوماتیک آریزو 5 در گیربکس خودروهای هیبریدی نیازی به تعویض روغن وجود دارد؟

بله در همه انواع گیربکس علی الخصوص در گیربکسهای اتوماتیک که فشار بیشتری بر مجموعه گیربکس وارد می آید نیاز به تعویض روغن وجود دارد چرا که همانند گیربکس اتوماتیک آریزو 5 امکان فاسد شدن و کاهش کیفیت روغن گیربکس وجود دارد.

وضعیت اضطراری دنده سه در گیربکس اتوماتیک آریزو 5 را چطور می توان برطرف کرد؟

هر چند بهتر است دلیل اصلی که منجر به وضعیت اضطراری دنده سه یا قفل شدن خودکار گیربکس در دنده سه می شود توسط تعمیرکار حرفه ای و با دستگاه های پیشرفته کشف و رفع شود اما اگر دسترسی به چنین شرایطی را نداشتید ممکن است بتوانید با راهکارهای بخش تعمیر اضطراری مشکل را موقتا برطرف کنید.

خلاصی خود به خودی در گیربکس اتوماتیک آریزو 5 به چه دلیل رخ می دهد؟

سایش بیش از حد کلاچ یا کاهش فشار روغن در گیربکس و یا خرابی شیربرقی ها و سوپاپها از جمله دلایلی هستند که به خلاص شدن خود به خودی گیربکس اتوماتیک آریزو 5 منتهی خواهند شد.

گاز هرز خوردن گیربکس اتوماتیک آریزو 5 چطور به فشار روغن گیربکس مربوط می شود؟

از آنجایی که اتصال کلاچ در این مدل گیربکس وابسته به فشار روغن است اگر فشار روغن افت کرده باشد یا سطح روغن گیربکس کاهش یافته باشد معمولا اتصال کلاچ به خوبی برقرار نشده و مشکل گاز هرز خوردن در گیربکس اتوماتیک آریزو 5 بوجود می اید.

آیا روشی برای رفع موقت مشکل گیر کردن گیربکس اتوماتیک آریزو 5 در دنده پارک وجود دارد؟

اگر گیر کردن گیربکس اتوماتیک آریزو 5 در دنده پارک به خرابی سیستم ترمز مربوط نباشد ممکن است بتوانید با انجام روش تعمیر اضطراری گیربکس اتوماتیک آریزو 5 که در این مقاله ذکر شد مشکل مربوطه را رفع نمایید.

زوزه کشیدن گیربکس اتوماتیک آریزو 5 چه ارتباطی به سطح روغن گیربکس دارد؟

در شرایطی که گیربکس اتوماتیک آریزو 5 دچار نشتی شده باشد و سطح روغن کاهش یابد ممکن است روانکاری چرخ دنده ها به خوبی انجام نشود و لذا با افزایش سایش و اصطکاک بین قطعات متحرک گیربکس صدای زوزه کشیدن از ان به گوش برسد.

مقالات مرتبط:

تعمیر گیربکس اتوماتیک چری آریزو ۶
تعمیر گیربکس اتوماتیک چری تیگو ۵
تعمیر گیربکس اتوماتیک چری تیگو ۷
تعمیر گیربکس تیگو
تعمیر گیربکس چری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس: 09128397793
پیمایش به بالا
اسکرول به بالا