پاورگیربکس / تعمیر گیربکس اتوماتیک چری تیگو ۷

تعمیر گیربکس اتوماتیک چری تیگو ۷

شرکت سازندهچری
کشور سازندهچین
تعداد دنده7 دنده
نوع گیربکس اتوماتیک چری تیگو 7
جدول مشخصات گیربکس اتوماتیک چری تیگو 7
تعمیر گیربکس اتوماتیک چری تیگو ۷

تعمیر گیربکس اتوماتیک چری تیگو ۷

برای تعمیر گیربکس اتوماتیک چری تیگو ۷ حتما باید به تعمیرگاه مجاز مراجعه کنید. در تعمیرگاه تخصصی پاور گیربکس تعمیر گیربکس اتوماتیک چری تیگو ۷ توسط تعمیرکاران حرفه ای و آموزش دیده به انجام می رسد. انجام اقدامات نگهداری و سرویس می تواند در کاهش هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک چری تیگو ۷ مفید باشد. مهمترین اقدامات نگهداری و روش موقت و اضطراری تعمیر گیربکس اتوماتیک چری تیگو ۷ در این مقاله مورد بررسی قرار می گیرد. پاور گیربکس به عنوان معتبرترین مجموعه در تهران در زمینه تعمیر گیربکس چری تیگو ۷ مطرح است که بالاترین کیفیت را با حداقل هزینه ارائه می دهد.

معرفی چری تیگو ۷ خودرویی متوسط در همه پارامترها

چری تیگو ۷ را می توان از هرز نظری دارای نمره قبولی دانست در حالی که در هیچ پارمتری نمره عالی نمی گیرد. این خودرو هم از نظر طراحری ظاهری و هم امکانات کابین و کیفیت و قیمت در رده متوسط قرار دارد. چری تیگو ۷ از سال 98 تا کنون در بازار ایران عرضه می شود و گیربکس ان از نوع 6 دنده اتومات دو کلاچه خشک و از نوع دیسک و صفحه ای می باشد. حداکثر توان موتور آن 147 اسب بخار بوده و حجم موتور ان نیز 1.5 لیتر است. حداکثر سرعت چری تیگو ۷ را 190 کیلومتر در ساعت اندازه گیری کرده اند و مصرف ان نیز در محمدوده قابل قبول 6.7 لیتر در صد کیلومتر قرار دارد.

علائم هشدار دهنده در گیربکس اتوماتیک چری تیگو ۷

مهمترین علائم هشدار دهنده گیربکس اتوماتیک چری تیگو ۷ در این بخش توضیح داده خواهد شد. باید توجه داشته باشید که هر یک از علائم هشدار دهنده نشانه خرابی کوچکی در گیربکس است که اگر به موقع این خرابی تعمیر نشود خرابی های بزرگتری را برای شما به همراه خواهد داشت.

  • تقه زدن گیربکس اتوماتیک چری تیگو ۷: تقه زدن در قابل صدای غیر عادی گیربکس اتوماتیک چری تیگو ۷ طبقه بندی می شود که ممکن است با لرزش گیربکس نیز همراه باشد و یا اینکه تنها به صورت صدای اضافه به گوش برسد. همچنین ممکن است این صدا به صورت دائمی باشد و یا اینکه در شرایط خاصی به گوش برسد و سپس قطع گردد. در همه این موارد بهتر است خودرو را برای عیب یابی دقیق به تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک چری تیگو ۷ انتقال دهید.
  • بوی سوختگی گیربکس اتوماتیک چری تیگو ۷: دو دلیل برای استشمام بویی نامطبوع و شبیه به بوی سوختگی از گیربکس اتوماتیک چری تیگو ۷ وجود دارد. نخست کار کردن گیربکس با دمای بیش از حد است که ممکن است به دلیل داغ شدن روغن بوی نامطبوعی را به همراه داشته باشد. اما مهمترین دلیل استشمام بوی سوختگی از گیربکس اتوماتیک چری تیگو ۷ را می توان خرابی شیربرقی ها و آمپر کشیدن آنها دانست که این آمپر بالا به داغ شدن سیم کشی و قطعات مختلف برق منجر می شود. به طور کلی هر گونه بوی سوختگی می تواند بسیار خطرناک باشد و باید هر چه سریعتر علت اصلی رفع گردد.
  • گاز هرز خوردن گیربکس اتوماتیک چری تیگو ۷: اگر خودرو شما دچار ایراد گاز هرز بیش از حد در ابتدای حرکت شده است ابتدا باید مشخص کنید که ایراد از کدام بخش است. اگر خودرو حتی در دنده خلاص نیز گاز هرز می خورد یعنی با فشردن گدال دور موتور بالا نمی رود این ایراد یا به موتور و یا به سیستم برق خودرو مربوط است. اما اگر در سرعتهای بالا دچار مشکل گاز هرز خوردن گیربکس اتوماتیک چری تیگو ۷ می شوید این ایراد را می توان به تمام شدن لنت صفحه کلاچ مربوط دانست.
  • پرش دنده: نداشتن دنده های زوج و دنده عقب گاهی رخ میدهد.
  • کشش خودرو: عدم کشش مطلوب و یا کم شدن قدرت مانور به دلیل کاهش قدرت موتور از جمله ایرادات گیربکس اتومات به شمار می رود.
  • مکث خودرو در شتاب گیری: مکث بیش از حد هنگام درگیری درایو یا دنده عقب یا جلو و افت شتاب گیری نیز از دیگر ایرادت این جعبه دنده محسوب می شود.
  • لرزش گیربکس اتوماتیک چری تیگو ۷: اگر خودرو خود را برای تعمیر به تعمیرگاه غیر مجاز برده باشید ممکن است گیربکس به خوبی تعمیر و مونتاژ نشود. این مسئله سبب می شود اتصالات گیربکس به خوبی سفت نشده باشند و پس از مدت کوتاهی کار کردن گیربکس اتوماتیک چری تیگو ۷ با لرزش همراه خواهد بود. همچنین لرزش در ابتدای حرکت نیز از جمله ایرادات این گیربکس است.
  • روشن شدن چراغ چک گیربکس اتوماتیک چری تیگو ۷: هر گونه روشن شدن موقت یا دائمی چراغ چک را در اولین فرصت به اطلاع تعمیرکار برسانید تا شرایط بررسی شود و اگر ایرادی جدی وجود دارد برطرف شود.
  • زوزه کشیدن گیربکس اتوماتیک چری تیگو ۷: زوزه کشیدن نیز دلایل مختلفی دارد. یکی از دلایل را می توان کاهش سطح روغن گیربکس اتوماتیک چری تیگو ۷ دانست که سبب می شود اصطکاک بیش از حد بین چرخ دنده ها بوجود امده و کارکرد گیربکس اتوماتیک چری تیگو ۷ با زوزه کشیدن همراه شود. صدای بلبیرینگ کلاچ به موقع درگیری دنده نشان دهنده  خرابی بلبیرینگ های کلاچ است که در کلاچ دوبل وجود دارند.

روغن گیربکس اتوماتیک چری تیگو ۷

روغن در گیربکس اتوماتیک چری تیگو ۷ نقشی حیاتی دارد. خنک کاری و روانکاری قطعات مختلفی گیربکس توسط روغن انجام می شود و لذا ضروری است که در صورت فاسد شدن روغن گیربکس نسبت به تعویض آن اقدام شود. روغن فاسد به رنگ سیاه است و چسبندگی چندانی نیز ندارد. در حالی که روغن سالم و با کیفیت به رنگ قرمز بوده و چسبندگی قابل توجهی نیز دارد.

زمان تعویض روغن گیربکس اتوماتیک چری تیگو ۷

زمان تعویض روغن با توجه به مدل خودرو مشخص شده و در دفترچه راهنما ذکر شده است. طبق تجربه کارشناسان پاور گیربکس معمولا مسافت 40 تا 60 هزار کیلومتر می تواند زمان مناسبی برای تعویض روغن گیربکس باشد. همچنین این مسافت معادل مدت 4 تا 6 سال است و نباید بیش از این مدت از روغن گیربکس اتوماتیک چری تیگو ۷ استفاده نمود. همچنین در صورتی که گیربکس اتوماتیک چری تیگو ۷ دچار خرابی های بزرگ شده و تعمیرات اساسی انجام شود معمولا بهتر است روغن گیربکس اتوماتیک چری تیگو ۷ نیز عوض شود.

فیلتر روغن گیربکس اتوماتیک چری تیگو ۷

فیلتر روغن از روزنه های ریزی تشکیل شده که اجازه عبور مواد مخلوط در روغن از جمله براده ها را نمی دهد. فیلتر روغن قطعه ای است که قابل احیا و مصرف دوباره نیست و بهتر است در هر بار که روغن گیربکس اتوماتیک چری تیگو ۷ را عوض می کنید در همان زمان فیلتر روغن گیربکس اتوماتیک چری تیگو ۷ را نیز عوض کنید.

تعمیرات اضطراری گیربکس اتوماتیک چری تیگو ۷

دو فرایند ساده برای تعمیرات اضطراری گیربکس اتوماتیک چری تیگو ۷ در نظر گرفته می شود که بسته به نوع خرابی متفاوت هستند. اگر حس می کنید که گیربکس خودرو شما مدت زیادی را تحت فشار کار کرده و قفل شده است می توانید خودرو را به مدت دو ساعت خاموش کنید. اما اگر به نظر می رسد که تنظیمات گیربکس اتوماتیک چری تیگو ۷ بهم خورده است می توانید راهکارهای زیر را به ترتیب انجام دهید:

  • بست باتری در ابتدای فرایند باید قطع شود. مدت قطع برق باتری 5 دقیقه می باشد.
  • در مرحله بعد باید خودرو را برای مدت سی ثانیه روشن کنید بدون اینکه پدال گاز را فشار داده باشید.
  • حال خودرو را سی ثانیه خاموش کنید. این فرایند روشن و خاموش کردن را به همین ترتیب دو بار دیگر تکرار کنید.
  • حال خودرو را روشن کنید. ممکن است با همین روش خطاهای موقت کامپیوتر گیربکس اتوماتیک چری تیگو ۷ رفع شود و بتوانید به حارکت خود ادامه دهید.

دو نکته را در هنگام تعمیر اضطراری گیربکس اتوماتیک چری تیگو ۷ باید به خاطر داشته باشید نخست اینکه اگر خودرو قادر به حرکت بود اما لرزش یا صدای ناهنجاری داشت بلافاصله خودرو را خاموش کنید و تنها از جرثقیل برای انتقال آن به تعمیرگاه مجاز گیربکس اتوماتیک چری تیگو ۷ استفاده نمایید. نکته دوم اینکه اگر با روشهای تعمیر اضطراری مشکل حل شد و حتی اگر صدا یا لرزش اضافی نیز نداشتید بهتر است برای عیب یابی دقیق خودرو را به تعمیرگاه مجاز پاور گیربکس انتقال دهید.

هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک چری تیگو ۷

در مجموعه پاور گیربکس همواره اصل بر رضایت مشتری بوده و هست. لذا کمترین هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک چری تیگو ۷ با وجود ارائه خدماتی با کیفیت و قطعات اصلی در این مجموعه به همشهریان عزیز ارائه می گردد. بدین ترتیب برای مشخص کردن هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک چری تیگو ۷ ابتدا باید خودرو را به تعمیرگاه ببرید سپس گیربکس خودرو مورد عیب یابی دقیق قرار بگیرد و در نهایت هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک چری تیگو ۷ مشخص شود.

سرویسهای نگهداری گیربکس اتوماتیک چری تیگو ۷

مهمترین سرویسهایی که برای مراقبت از گیربکس اتوماتیک چری تیگو ۷ باید به انجام برسند در این بخش ذکر می گردند:

  • بازدید دوره ای گیربکس اتوماتیک چری تیگو ۷: در بازدید دوره ای موارد متعددی از جمله نشتی و دمای روغن گیربکس و کیفیت روغن و لرزش یا صدای ناهنجار و همچنین دمای گیربکس اتوماتیک چری تیگو ۷ مورد ارزیابی قرار می گیرد. لذا بهتر است به صورت ماهانه یا هر سه ماه یکبار به تعمیرگاه پاور گیربکس مراجعه کنید و از تعمیرکار بخواهید بازدید دوره ای گیربکس اتوماتیک چری تیگو ۷ را به انجام برساند.
  • عدم نصب رینگ و لاستیک نا متعارف: رینگ و لاستیک قطعات بسیاری مهمی در خودرو به شمار می روند و اندازه استانداردی دارند. اگر از رینگ و لاستیک با اندازه های غیر متعارف و خیلی بزرگ یا خیلی کوچک استفاده کنید نسبت انتقال دور موتور به چرخ ها تغییر کرده و علی الاصول فشاری مضاعف بر گیربکس اتوماتیک چری تیگو ۷ وارد خواهد آمد.
  • تعویض روغن گیربکس اتوماتیک چری تیگو ۷: روغن گیربکس اتوماتیک چری تیگو ۷ به مرور زمان کیفیت خود را از دست می دهد و بهتر است در هر بار بازدید دوره ای کیفیت ان توسط تعمیرکار چک شود و در صورت لزوم روغن تعویض گردد.
  • رانندگی استاندارد برای کاهش استهلاک گیربکس اتوماتیک چری تیگو ۷: رانندگی شما قطعا بر روی سلامت خودرو و گیربکس اتوماتیک چری تیگو ۷ تاثیر مستقیم دارد. رانندگی با شتاب بالا و حرکات سریع در وضعیت بد جاده یا در شرایطی که بار زیادی در خودرو موجود است می تواند استهلاک گیربکس اتوماتیک چری تیگو ۷ را افزایش دهد.
  • فیلتر روغن گیربکس اتوماتیک چری تیگو ۷: دو خرابی مختلف ممکن است برای فیلتر روغن گیربکس اتوماتیک چری تیگو ۷ پیش بیاید. نخست مسدود شده روزنه های آن و دوم آسیب دیدن مش فیلتر که سبب می شود ذرات بزرگتر از حد مجاز همراه با روغن گیربکس به قطعات حساس حرکت کنند.
  • توجه به علائم هشدار دهنده گیربکس اتوماتیک چری تیگو ۷: در صورتی که یکی از علامتهای هشدار دهنده را در گیربکس اتوماتیک چری تیگو ۷ خود ملاحظه کردید هر چه سریعتر نسبت به پیگیری و رفع ایراد مذکور اقدام کنید.

سوالات پر تکرار در خصوص گیربکس اتوماتیک چری تیگو ۷

آیا روغن گیربکس اتوماتیک چری تیگو ۷ نیاز به تعویض دارد؟

هر 40 تا 60 هزار کیلومتر با توجه به کیفیت روغن مصرفی در گیربکس و نحوه رانندگی خود می توانید نسبت به تعویض روغن گیربکس اتوماتیک چری تیگو ۷ اقدام نمایید.

زوزه کشیدن گیربکس اتوماتیک چری تیگو ۷ چه ارتباطی با روغن گیربکس دارد؟

کاهش سطح و یا کاهش کیفیت روغن گیربکس اتوماتیک چری تیگو ۷ می تواند به عدم روانکاری مناسب و زوزه کشیدن گیربکس اتوماتیک چری تیگو ۷ منجر شود.

گیر کردن گیربکس اتوماتیک چری تیگو ۷ در دنده پارک به چه دلایلی رخ می دهد؟

خرابی در سیستم ترمز یا وجود ایراد در سیستم برق خودرو ممکن است دلیل گیر کردن گیربکس اتوماتیک چری تیگو ۷ در دنده پارک باشند.

حالت اضطراری دنده سه در گیربکس اتوماتیک چری تیگو ۷ یعنی چه؟

به شرایطی که گیربکس اتوماتیک چری تیگو ۷ در وضعیت دنده سه قفل شده باشد حالت اضطراری دنده سه گفته می شود. این ایراد ممکن است به دلیل تنظیمات نامناسب کامپیوتر خودرو باشد و لذا اغلب با تعمیرات اضطراری گیربکس اتوماتیک چری تیگو ۷ برطرف می گردد.

گاز هرز خوردن گیربکس اتوماتیک چری تیگو ۷ چه ارتباطی با روغن گیربکس دارد؟

در صورتی که روغن گیربکس چه از نظر کیفی و چه از نظر کمی افت کرده باشد ممکن است فشار لازم برای برقرار اتصال استاندارد در کلاچ فراهم نشود و لذا مشکل گاز هرز خوردن گیربکس اتوماتیک چری تیگو ۷ بوجود آید.

لرزش گیربکس اتوماتیک چری تیگو ۷ در چه مواقعی رخ می دهد؟

شل بودن اتصالات یا نامیزانی چرخ دنده ها و یا خرابی بلبرینگ از جمله علتهای لرزش گیربکس اتوماتیک چری تیگو ۷ می باشند. همچنین ممکن است اویل پمپ دلیل لرزش گیربکس باشد.

آیا خودروهای هیبریدی نیز مانند گیربکس اتوماتیک چری تیگو ۷ نیاز به تعویض روغن در مسافتی مشخص دارند؟

هر گیربکسی که از روغن استفاده کند قطعا ممکن است به مرور زمان این روغن گیربکس فاسد شود و کارایی خود را از دست بدهد. لذا بهتر است در راس مسافت مشخص شده در دفترچه راهنمای خودرو نسبت به تعویض روغن گیربکس اقدام شود.

مقالات مرتبط:

تعمیر گیربکس اتوماتیک چری آریزو ۵
تعمیر گیربکس اتوماتیک چری آریزو ۶
تعمیر گیربکس اتوماتیک چری تیگو ۵
تعمیر گیربکس تیگو
تعمیر گیربکس چری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس: 09128397793
پیمایش به بالا
اسکرول به بالا