پاورگیربکس / تعمیر گیربکس تویوتا کمری

تعمیر گیربکس تویوتا کمری

تعمیر گیربکس تویوتا کمری

تعمیر گیربکس تویوتا کمری در مجموعه پاور گیربکس با بهترین خدمات به مشتریان انجام می شود. جهت کاهش تعمیر گیربکس تویوتا کمری خود باید سرویسهای نگهداری از این گیربکس را به درستی فرا گرفته و به کار ببندید. همچنین آشنایی با نشانه های خرابی این گیربکس سبب می شود از تعمیرات پر هزینه گیربکس اتومات تویوتا کمری اجتناب نمایید.

چند نسل همراه با تویوتا کمری

تویوتا کمری از اوایل هزار جدید میلادی وارد بازار شد و سالهای سال نسلهای مختلف این خودرو محبوب تولید گردید و اکنون نیز یکی از محبوبترین خودروی تویوتا در کشور ما به شمار می رود. نسل پنج این خودرو X750 است که ظاهری متفاوت با نسلهای قبلی دارد و به خودروهای امروزی شباهت پیدا کرده است. این خودرو از موتوری چهار سیلندر بهره می برد که می تواند 181 اسب بخار قدرت تولید کند و حداکثر گشتاور آن نیز به 235 نیوتن متر می رسد. سرعت حداکثر تویوتا کمری 185 کیلومتر در ساعت است و مصرف سوخت ترکیبی آن 7.5 لیتر می باشد. شتاب صفر تا صد کیلومتر تویوتا کمری نیز 9.3 ثانیه محاسبه شده است. تویوتا کمری از گیربکس شش دنده اتومات استفاده می کند که در بین دیگر خودروهای اتومات و مخصوصا در مقایسه با خودروهای چینی از جمله گیربکسهای با کیفیت و نرم به شمار می رود.

هزینه تعمیر گیربکس تویوتا کمری

قاعدتا هر فردی ترجیح می دهد که هزینه کمتری برای تعمیر گیربکس خودرو خود بپردازد. اما باید بدانید که این کاهش هزینه به چه دلیل رخ می دهد. ممکن است تعمیرگاه مورد مراجعه از قطعاتی با کیفیت پایین تر استفاده می برد و یا اینکه هنگام تعمیر زمان و انرژی کمتری صرف می کند که همه اینها هر چند هزینه تعمیر گیربکس اتومات تویوتا کمری را کاهش می دهند اما قطعا مطابق با میل هیچ مصرف کننده ای نخواهند بود. از سوی دیگر چنین روشهایی هر چند ممکن است در کوتاه مدت به کاهش هزینه کمک کنند اما در دراز مدت با توجه به احتمال افزایش خطر در گیربکس و خرابی های بیشتر در گیربکس اتومات تویوتا کمری می توانند هزینه های هنگفتی را به شما تحمیل نمایند. در مجموعه پاور گیربکس با کاهش سود سعی بر این بوده که هزینه اولینه حدالمقدور کاهش یابد از سوی دیگر با عیب یابی دقیق از دوباره کاری در تعمیر گیربکس اتومات تویوتا کمری اجتناب شده و همچنین با استفاده از نیروهای کارکشته و دستگاه های پیشرفته در فرایند تعمیر سعی بر این بوده که گیربکس اتومات تویوتا کمری به نحوی تعمیر شود که مدتهای طولانی نیاز به تعمیر مجدد پیدا نکند. به همین دلایل است که اکنون پاور گیربکس به یکی از معتبرترین تعمیرگاه های اختصاصی گیربکس اتومات تویوتا کمری در تهران بدل شده است.

تعویض روغن گیربکس اتومات تویوتا کمری

برای زمان تعویض روغن گیربکس اتومات تویوتا کمری چند فاکتور مهم در نظر گرفته می شود. نخست مسافت طی شده توسط خودرو است. بسته به مدل خودرو معمولا 45 تا 65 هزار کیلومتر مسافت مناسبی برای این کار است که البته مسافت دقیق تر در دفترچه راهنمای خودرو ذکر می شود. باید دانست که این اعداد قطعی نیست و عواملی دیگری مانند کیفیت روغن مصرفی و نحوه رانندگی و همچنین شرایط محیطی می توانند در آن تاثیر بگذارند. همچنین برخی خرابی های خاص ممکن است روی بدهد که در آن شرایط با اینکه هنوز روغن گیربکس اتومات تویوتا کمری فاسد نشده است ناچار خواهید بود که آن را تعویض کنید. به عنوان مثال ممکن است به علت سایش بیش از حد در گیربکس و بین قطعات متحرک میزان قابل توجهی ذرات بسیار ریز در داخل روغن گیربکس به صورت معلق وجود داشته باشید که این ذرات ریز به قطعات مختلف گیربکس آسیب بزند. علاوه بر این موارد مدت زمان استفاده از روغن گیربکس نیز فاکتور مهمی به شمار می رود. اگر بین 4 تا 6 سال بسته به کیفیت روغن و مدل خودرو از زمان تعویض روغن گیربکس اتومات تویوتا کمری گذشته باشد حتی در صورتی که مسافت ذکر شده نیز پیموده نشده باشد بهتر ات نسبت به تعویض روغن گیربکس خود اقدام کنید.

تعمیرات اضطراری در گیربکس اتومات تویوتا کمری

منظور از تعمیرات اضطراری در واقع رفع عیب موقت و راهندازی خودرو در شرایطی است که گیربکس اتومات تویوتا کمری کاملا از کار افتاده و قفل شده باشد و شما نتوانید خودرو را حرکت دهید. در این شرایط برخی راهکارها پیشنهاد می شود که به کار بردن آنها ممکن است برای مدتی مشکل را رفع نماید تا فرصت داشته باشید که خودرو خود را به تعمیرگاه اختصاصی گیربکس اتومات تویوتا کمری منتقل نمایید. البته لازم به ذکر است که این روش همه معایب گیربکس را برطرف نمی کند و تنها در برخی شرایط به کار می آید که امتحان آن می تواند مفید باشد:

  • ابتدا خودرو را خاموش کنید و بست خودرو را بردارید و به مدت حدود 5 دقیقه منتظر بمانید.
  • سپس بست باتری را متصل کرده بدون فشردن پدال گاز یا هیچ دکمه دیگری استارت بزنید.
  • خودرو باید سی ثانیه درجا کار کند و سپس خاموش شود و این روال روشن و خاموش کردن را با فاصله های سی ثانیه ای و بدون فشردن پدال گاز سه مرتبه تکرار کنید.
  • با انجام این فرایند کامپیوتر گیربکس اتومات تویوتا کمری مجدا تنظیم گردیده و ممکن است مشکل رفع شده باشد لذا دنده را در وضعیت دلخواه قرار داده و به آرامی حرکت کنید.
  • اگر صدای غیر عادی یا لرزش شدیدی در ناحیه گیربکس اتومات تویوتا کمری حس کردید از امتحان کردن روشهای مختلف خودداری نمایید و بوسیله جرثقیل خودرو خود را به تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتومات تویوتا کمری منتقل نمایید.

سرویسهای نگهداری گیربکس اتومات تویوتا کمری

منظور از سرویسهای نگهداری مجموعه اقداماتی است که سبب می شود تا استهلاک گیربکس اتومات تویوتا کمری کاهش یابد و بتوان برای مدت طولانی تری از این گیربکسس در شرایط ایده آل استفاده کرد. مهمترین اقدامات نگهداری و سرویسهای دوره ای در این بخش ذکر می گردد:

  • عدم تغییرات سلیقه ای در خودرو: اغلب رانندگان توجه ندارند که تغییرات سلیقه ای آنها چقدر می تواند برای گیربکس اتومات تویوتا کمری مضر باشد. به عنوان مثال استفاده از تجهیزات برقی پر مصرف ممکن است سیستم برق خودرو را با مشکل کمبود برق مواجه کند که در این صورت قطعات برقی داخل گیربکس اتومات تویوتا کمری مانند شیربرقی ها دچار اختلال عملکرد خواهند شد. همچنین در صورتی که رینگ و لاستیک غیر متعارف در خودرو استفاده شود نسبت انتقال دور تغییر کرده و فشاری بیش از حد استاندارد بر گیربکس اتومات تویوتا کمری وارد خواهد آمد. لذا توصیه می شود از تغییرات سلیقه ای غیر متعارف در خودرو اجتناب کنید.
  • تعویض روغن گیربکس اتومات تویوتا کمری: روغن در گیربکس اتومات تویوتا کمری وظایف مهمی همچون روانکاری و خنک کاری قطعات متحرک را بر عهده دارد و در صورتی که کیفیت خود را از دست دهد می تواند مشکلات عدیده ای را برای گیربکس اتومات تویوتا کمری به همراه داشته باشد. لذا توصیه می شود در موعد مقرر نسبت به تعویض آن اقدام کنید.
  • تعویض فیلتر روغن گیربکس اتومات تویوتا کمری: هر چند فیلتر روغن جلوی فساد روغن گیربکس را نمی کیرد اما ذرات معلق در روغن را جدا کرده و باعث می شود روغن تمیز به قطعات حساس گیربکس منتقل شود و از بسیاری از خرابی ها جلوگیری می کند. لذا بهتر است در هر بار تعویض روغن گیربکس اتومات تویوتا کمری فیلتر روغن گیربکس را هم عوض کنید.
  • رانندگی استاندارد و تاثیر آن بر گیربکس اتومات تویوتا کمری: منظور از رانندگی استاندارد این نیست که نحوه رانندگی خود را محدود کنید. بلکه تنها باید از رفتار مخاطره آمیز مانند حرکات سریع در جاده های پر پیچ و خم و سربالایی و یا تغییرات متوالی سرعت و شتاب یعنی فشردن پشت سر هم پدالهای گاز و ترمز در حین رانندگی اجتناب کنید. چرا که این رفتار فشار وارد بر گیربکس اتومات تویوتا کمری را افزایش خواهد داد.
  • بازدید دوره ای گیربکس اتومات تویوتا کمری: در بازدید دوره ای موارد بسیاری مانند نشتی گیربکس و سطح و کیفیت روغن گیربکس و همچنین دما و لرزش گیربکس چک می شود. لذا بهتر است هر یک الی سه ماه خودرو را به تعمیرگاه اختصاصی گیربکس اتومات تویوتا کمری منتقل کرده و از کارشناس مربوطه بخواهید گیربکس اتومات تویوتا کمری شما را مورد ارزیابی قرار دهد.
  • پیگیری علائم هشدار دهنده گیربکس اتومات تویوتا کمری: هر یک از علائم هشدار دهنده نشانه خرابی کوچکی در گیربکس اتومات تویوتا کمری است که اگر به آن توجه نشود ممکن است خرابی های بزرگتری را در پی داشته باشد.
  • مطالعه دفترچه راهنمای خودرو: بهتر است لااقل یک بار دفترچه راهنمای خودرو را مطالعه نمایید تا از نقطه نظرات کمپانی سازنده گیربکس اتومات تویوتا کمری در خصوص استفاده مناسب از این گیربکس آگاه شوید.

علائم هشدار دهنده گیربکس اتومات تویوتا کمری

گیربکس اتومات تویوتا کمری از قطعات و بخشهای مجزایی تشکیل شده که عملکرد آنها به یکدیگر وابسته است. هر یک از این بخشها که با مشکل کوچکی مواجه شوند می توانند عملکرد گیربکس را با اختلال مواجه نمایند. از سوی دیگر خرابی یک قطعه ممکن است به مرور زمان تشدید شود یا بعث خرابی سایر قطعات گردد. لذا توصیه می شود حدالمقدور نسبت به شناسایی خرابی های کوچک در گیربکس اتومات تویوتا کمری خود دقت کافی را به خرج داده و در اولین فرصت برای رفع این ایرادات به تعمیرگاه مجاز گیربکس اتومات تویوتا کمری مراجعه کنید تا از خرابی های بزرگتر جلوگیری شود.

  • لرزش گیربکس اتومات تویوتا کمری: یکی از دلایل لرزش در گیربکس شل بودن اتصالات آن است. مخصوصا اگر برای دریافت خدمات از تعمیرگاه غیر مجاز استفاده کرده باشید احتمال شل شدن اتصالات گیربکس در فاصله کوتاهی از آخرنی تعمیر وجود دارد.
  • تقه زدن گیربکس اتومات تویوتا کمری: دلیل تقه زدن گیربکس اتومات تویوتا کمری می تواند خرابی توربین یا اویل پمپ و یا شیربرقی های گیربکس باشد. همچنین وجود تکه اضافه و شکسته شده نیز ممکن است چنین ایرادی را به همراه داشته باشد.
  • زوزه کشیدن گیربکس اتومات تویوتا کمری: مهمترین نکته در خصوص زوزه کشیدن گیربکس اتومات تویوتا کمری این است که معمولا توجه کافی به صدای گیربکس نمی شود و با عنایت به این مسئله که صدای گیربکس بسیار آهسته شروع به افزایش می کند ممکن است دیر متوجه زوزه کشیدن گیربکس خود شوید. لذا توصیه می شود همواره نسبت به علائم مختلف در خودرو دقت و حساسیت کافی به خرج دهید.
  • گاز هرز خوردن گیربکس اتومات تویوتا کمری: اگر به هر دلیل فشار روغن در گیربکس اتومات تویوتا کمری کاهش یابد ممکن است اتصال استاندارد و کامل در کلاچ برقرار نشود و لذا خودرو دچار ایراد گاز هرز خوردن شود. همچنین خرابی و سایش بیش از حد در کلاچ نیز می تواند چنین ایرادی را بهمراه داشته باشد.
  • روشن شدن چراغ چک گیربکس اتومات تویوتا کمری: یکی از مشخص ترین نشانه های هشدار دهنده در گیربکس اتومات تویوتا کمری روشن شدن چراغ چک گیربکس است اما برخی رانندگان مخصوصا در زمانی که چراغ چک برای مدت کوتاهی روشن شده و سپس خود به خود خاموش می شود این مسئله را جدی نمی گیرند.

سوالات متداول رانندگان گیربکس اتومات تویوتا کمری

وضعیت اضطراری دنده سه در گیربکس اتومات تویوتا کمری در چه مواقعی رخ می دهد؟

در زمانی که گیربکس اتومات تویوتا کمری به صورت خودکار و به دلیل بوجود امدن برخی ایرادات در وضعیت دنده سه قفل می شود اصطلاحا گفته می شود وضعیت اضطراری دنده سه رخ داده است.

آیا تعویض روغن در گیربکس اتومات تویوتا کمری در خرابی گیربکس تاثیر گذار است؟

قطعا در صورتی که سطح یا کیفیت روغن گیربکس اتومات تویوتا کمری کاهش یافته باشد اصطکاک زیادی بین قطعات متحرک گیربکس ایجاد شده و لذا ممکن است این قطعات با آسیبهای جدی مواجه شوند.

لرزش گیربکس اتومات تویوتا کمری چه دلایلی می تواند داشته باشد؟

علاوه بر شل بودن اتصالات ممکن است دلایلی مانند آنبالانسی چرخ دنده ها یا خرابی توربین و اویل پمپ یا حتی خرابی بلبرینگها منجر به لرزش گیربکس اتومات تویوتا کمری شود. لرزش به علت اعمال گشتاورهای نامتقارن بر بخشهای مختلف گیربکس می تواند خرابی های بزرگری را در پی داشته باشد و باید هر چه سریعتر علت آن مشخص و رفع گردد.

آیا در خودروهای هیبریدی نیز باید روغن گیربکس را مانند گیربکس اتومات تویوتا کمری تعویض نمود؟

در همه انواع خودروهای هیبریدی اتوماتیک که از روغن در گیربکس استفاده می کنند به مرور زمان و با توجه به فشار کاری بالای گیربکس ممکن است روغن گیفیت خود را از دست بدهد و نیاز به تعویض آن وجود داشته باشد. در این خصوص هیچ فرقی بین گیربکس اتومات تویوتا کمری و گیربکس دیگر خودروها وجود ندارد.

در چه شرایطی ممکن است گیربکس اتومات تویوتا کمری در وضعیت دنده پارک قفل کند؟

در برخی مواقع که گیربکس اتومات تویوتا کمری در دنده پارک قفل می کند ایراد مستقیما به قطعات داخلی گیربکس مربوط نیست بلکه ممکن است سیستم ترمز و یا سیستم برق خودرو ایرادی داشته باشند که این ایراد به صورت قفل شدن در دنده پارک بروز می کند.

مقالات مرتبط:

تعمیر گیربکس تویوتا
تعمیر گیربکس تویوتا کرولا
تعمیر گیربکس راوفور

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس: 09128397793
پیمایش به بالا
اسکرول به بالا