پاورگیربکس / تعمیر گیربکس جک s3

تعمیر گیربکس جک s3

تعمیر گیربکس جک s3 کیفیت بالا حداقل هزینه

تعمیر گیربکس جک s3 در مجموعه پاور گیربکس با حداقل هزینه و بالاترین کیفیت به انجام می رسد. مهمترین نکته در تعمیر گیربکس جک s3 عیب یابی دقیق است. اگر عیب یابی به درستی انجام نشود ممکن است درتعمیر گیربکس جک s3 قطعه معیوب به درستی شناخته نشود و در نتیجه هزینه و زمان اضافه برای تعمیر گیربکس جک s3 به شما تحمیل شود. در مجموعه پاور گیربکس عیب یابی توسط کارشناسان آموزش و دیده و با دستگاه های پیشرفته به انجام می رسد.

جک s3 خودرو چینی با کیفیت بازار ایران

جک s3 امروزه به عنوان سدان پر طرفدار چینی در بازار ایران به شمار می رود که نسبت به دیگر خودروهای چینی کیفیت مقبولتری دارد. این خودرو از سال 96 تا کنون تولید می شود. موتور چهار سیلندر آن 1.6 لیتر گنجایش دارد و می تواند 107 اسب بخار قدرت تولید کند. مصرف جک s3 7.6 لیتر در صد کیلومتر است و گشتاور ان نیز 155 نیوتن متر می باشد. حداکثر سرعت جک s3 به 180 کیلومتر بر ساعت می رسد و بیشتر شتاب صفر تا صد آن نیز 10.8 ثانیه می باشد. گیربکس نصب شده بر روی این خودرو با نام پانچ و ساخت چین از نوع سی وی تی می باشد.

تعویض روغن گیربکس اتومات جک s3

یکی از سرویسهای مهم برای مراقبت از گیربکس اتومات جک s3 تعویض روغن گیربکس است. زمان تعویض روغن گیربکس را معمولا بر اساس مسافت طی شده توسط خودرو می سنجند. به طور نرمال هر 40 تا 60 هزار کیلومتر می بایست روغن گیربکس خود را تعویض کنید که این عدد با عواملی مانند نحوه رانندگی و کیفیت روغن مصرفی و شرایط محیطی مانند دمای هوا قابل تغییر است. از سوی دیگر روغن گیربکس اتومات جک s3 مدت زمان مصرف نیز دارد و بین 4 تا 6 سال برای استفاده از روغن گیربکس زمان در نظر گرفته می شود. اگر این مدت سپری شود حتی اگر مسافت مورد نظر را نیز طی نکرده باشید ضروری است که روغن گیربکس خود را تعویض نمایید.

سرویسهای طلایی گیربکس اتومات جک s3

اگر می خواهید گیربکس اتومات جک s3 شما طول عمر بیشتری داشته باشد باید سرویسهای نگهداری این گیربکس را به موقع به انجام برسانید. مهمترین سرویسهای نگهداری گیربکس اتومات جک s3 به ترتیب اولویت به شرح زیر هستند:

  • بازدید دوره ای گیربکس اتومات جک s3: بازدید دوره ای در دو بخش به انجام می رسد. در بخش اول می بایست گیربکس گرم باشد و در وضعیت موتور روشن مواردی از قبیل نشتی روغن و دمای بیش از حد گیربکس چک می شوند. در بخش دوم باید گیربکس سرد باشد و موارد مهم دیگر مانند سطح و کیفیت روغن گیربکس و شل بودن اتصالات آن را بررسی می نمایند.
  • تعویض روغن گیربکس اتومات جک s3: روغن گیربکس به مرور زمان فاسد می شود و چسبندگی خود را از دست می دهد لذا خنک کاری و روان کاری مناسبی در قطعات گیربکس اتومات جک s3 به انجام نمی رسد. به همین منظور می بایست روغن بی کیفیت با روغن اصلی تعویض شود.
  • تعویض فیلتر روغن گیربکس اتومات جک s3: فیلتر قطعه ای است که قبل از اویل پمپ در داخل گیربکس نصب می شود و ظیفه دارد که ذرات معلق در روغن را گرفته و اجازه ندهد که وارد اویل پمپ و سایر قطعات حساس گیربکس شوند. فیلتر روغن نیز مانند روغن گیربکس اتومات جک s3 دوره مصرف دارد و توصیه می شود در هر بار تعویض روغن گیربکس فیلتر روغن گیربکس نیز با فیلتر اصلی و با کیفیت تعویض شود.
  • پیگیری نشانه های هشدار دهنده گیربکس اتومات جک s3: همواره باید علائم هشدار دهنده گیربکس اتومات جک s3 را در نظر داشته باشید و در صورتی که هر یک از این علائم را مشاهده کردید برای تعمیر به اولین تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتومات جک s3 مراجعه کنید.
  • رانندگی استاندارد برای کاهش استهلاک گیربکس اتومات جک s3: نحوه رانندگی شما قطعا طول عمر گیربکس اتومات جک s3 و سایر بخش های خودرو را تعیین خواهد کرد. اما چه مواردی را در رانندگی باید رعایت کنیم تا استهلاک گیربکس اتومات کاهش یابد؟ مهمترین مسئله این است که رانندگی با تغییرات متعدد شتاب و سرعت فشار زیادی بر گیربکس وارد می کند. همچنین اگر در شرایط سخت مانند جاده سربالایی یا وضعیتی که خودرو سنگین است یا خودروی دیگری را بکسل می کند از سرعتهای بالا استفاده کنید قطعا استهلاک گیربکس اتومات جک s3 شما افزایش خواهد یافت. پس بهتر است تا حدامکان با سرعت معقول و با کمترین تغییرات شتاب و بدون حرکات مارپیچ رانندگی کنید.
  • عدم تغییرات سلیقه ای در خودرو: برخی رانندگان تمایل دارند که خودرو را مطابق با سلیقه شخصی خود تغییر دهند. اما باید دانست که برخی تغییرات سلیقه ای ممکن است خودرو را از وضعیت استاندارد خارج کند و مشکلات عدیده ای را به همراه داشته باشد. به عنوان مثال اگر از رینگ و لاستیک بزرگتر از حد استاندارد استفاده کنید نسبت دور موتور تغییر می کند و فشار زیادی در دراز مدت بر گیربکس اتومات جک s3 وارد خواهد آمد. یا اگر قطعات پر مصرف برقی مانند لامپهای نئون و سیستم صوتی قوی در خودرو نصب کرده باشید به نحوی که برق کافی برای خودرو تامین نشود قطعات برقی گیربکس اتومات جک s3 نیز به مشکل برخواهند خورد.

هزینه تعمیر گیربکس اتومات جک s3

قبل از اینکه بخواهید هزینه تعمیر گیربکس اتومات جک s3 خود را بدانید ابتدا باید خودرو را به تعمیرگاه اختصاصی گیربکس اتومات جک s3 منتقل کنید. در تعمیرگاه تخصصی پاور گیربکس ابتدا گیربکس اتومات جک s3 توسط کارشناس آموزش دیده و با تجربه مورد ارزیابی دقیق قرار می گیرد. در این ارزیابی قطعات معیوب مشخص می گردند. سپس باید در نظر گرفت که این قطعات قابل تعمیر هستند یا اینکه حتما باید تعویض شوند. در مجموعه پاور گیربکس سعی بر این است که اگر قطعه ای قابلیت تعمیر دارد از تعویض ان خودداری شود اما در برخی موارد تعویض قطعه تصمیم عاقلانه تری خواهد بود. در نهایت با مشخص کردن موارد فوق می توان هزینه تعمیر گیربکس اتومات جک s3 را تعیین نمود. در تعمیر گیربکس اتومات جک s3 کیفیت کار بسیار از سود و اجرتی که دریافت می شود اهمیت بالاتری دارد چرا که تعمیر غیر استاندارد یا عیب یابی اشتباه می تواند هزینه های دوچندانی را به شما تحمیل نماید. با این حال در مجموعه پاور گیربکس ضمن رعایت اصول استاندارد تعمیر گیربکس اتومات جک s3 با کاهش حاشیه سود حداقل هزینه تعمیر از مشتریان اخذ می گردد.

نشانه های هشدار دهنده گیربکس اتومات جک s3

در بخش اصول نگهداری گیربکس اتومات جک s3 توضیح دادیم که نشانه های هشدار دهنده در گیربکس باید تا رفع کامل ایراد گیربکس پیگیری شوند. اما این نشانه ها چه هستند؟ در این بخش مهمترین نشانه های هشدار دهنده را با شرحی مختصر بیان می کنیم که به خاطر سپردن این نشانه ها کمک زیادی به پیشگیری از تعمیرات پر هزینه گیربکس اتومات جک s3 خواهد کرد:

  • گاز هرز خوردن گیربکس اتومات جک s3: این ایراد بدین شکل است که راننده پدال گاز را فشار می دهد اما سرعت متناسب با فشاری که به پدال گاز داده می شود افزایش پیدا نمی کند. اغلب رانندگان گمان می کنند که گاز هرز خوردن نشانه وجود خرابی در موتور یا سیستم برقی خودرو است اما بیشتر مواقع ایراد اصلی وجود ایراد در عملکرد کلاچ می باشد که محور انتقال قدرت را قطع کرده و لذا گشتاور تولیدی توسط متور به چرخ ها منتقل نمی شود.
  • تقه زدن گیربکس اتومات جک s3: تقه زدن در گیربکس اتومات جک s3 دلایل مختلفی دارد که از آن جمله می توان به بروز مشکل در سیستم روغن گیربکس اشاره کرد. همچنین وجود شی خارجی یا شکستگی یکی از قطعات داخلی در گیربکس اتومات جک s3 نیز ممکن است به چنین علامتی منجر شود.
  • زوزه کشیدن گیربکس اتومات جک s3: چه عاملی باعص زوزه کشیدن گیربکس می شود؟ عوامل مختلفی مانند خرابی بلبرینگ یا کاهش سطح روغن و یا آنبالانسی چرخ دنده ها هستند که چنین علامتی را در گیربکس اتومات جک s3 ایجاد می کنند که برخی از این عوامل می توانند بسیار خطرناک باشند لذا در صورت مشاهده چنین نشانه ای باید هر چه زودتر به تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتومات جک s3 مراجعه کرد.
  • لرزش گیربکس اتومات جک s3: لرزش نیز در گیربکس اتومات جک s3 عوامل متعددی مشابه زوزه کشیدن دارد و در برخی موارد زوزه کشیدن و لرزش همزمان رخ می دهد که معمولا نشانه شدت ایراد بوجود امده در گیربکس است. اما عامل دیگری نیز در لرزش گیربکس موثر است که هنگامی بروز می کند که از تعمیرگاه غیر مجاز برای سرویس دهی استفاده کرده باشد. در این مواقع ممکن است مونتاژ گیربکس به شکل استاندارد انجام نشود و به علت شل بودن اتصالات گیربکس اتومات جک s3 مدت کوتاهی پس از تعمیر متوجه لرزش در گیربکس خودرو خود شوید.
  • گیر کردن اهرم دنده در گیربکس اتومات جک s3: این ایراد نیز می تواند ناشی از وجود مشکلی در سیستم روغن و یا خرابی سلکتور دنده باشد. همچنین ممکن است اهرم دنده بجای گیر کردن در وضعیتی خاص دچار در رفتن از وضعیت مورد نظر شود یعنی دنده در وضعیت جدید قرار نگیرد و خود به خود گیربکس خلاص شود که همه این موارد نشانه ای از وجود خرابی در گیربکس هستند و باید گیربکس اتومات جک s3 را مورد عیب یابی دقیق قرار داد.
  • بوی سوختگی در گیربکس اتومات جک s3: بوی سوختگی معمولا از دو عامل ناشی می شود. نخست بالا بودن دمای روغن که می تواند به علت خرابی سیستم خنک کاری خودرو باشد و دوم وجود اتصالی یا خرابی در قطعات برقی گیربکس که به آمپر کشیدن این قطعات ختم می شود. در هر صورت این ایراد نیز باید هر چه سریعتر رفع گردد.
  • روشن شدن چراغ چک گیربکس اتومات جک s3: در صورتی که چراغ چک گیربکس شما روشن شود حتی اگر این روشن شدن موقتی باشد ممکن است ایرادی در گیربکس وجود داشته باشد که در مراحل اولیه قرار دارد و اگر به این ایراد رسیدگی نکنید تشدید شده و سایر قطعات را نیز درگیر کند.
  • رعشه موقع ابتدای حرکت گیربکس اتومات جک s3: که به صورت لرزش خیلی شدید نیز حس می شود.
  • عدم کشش مطلوب گیربکس اتومات جک s3: این ایراد مخصوصا زمانی رخ می دهد که بار سنگین در خودرو وجود داشته باشد.
  • گاز هرز خوردن گیربکس اتومات جک s3 موقع کندن ماشین: در مواقعی که قصد داشته باشید با شتاب بالا حرکت کنید حس می کنید که به اصطلاح خودرو کم می آورد و توان کافی برای حرکت ندارد.
  • خلاص شدن خود به خودی گیربکس اتومات جک s3: به طور کلی خلاصی خود به خودی بدین شکل است که وقتی دنده را در وضعیت D قرار می دهید یا عقب و یا دنده جلو گیبرکس بعد از 20 ثانیه درگیر میشود و درگیری هم هنگام فشار دادن گاز از نوع درگیری خیلی شدید و با تقه شدید است.
  • نوسان سرعت گیربکس اتومات جک s3: سرعت ماشین وقتی به 30 تا 40 میرسد دور موتور شروع به نوسان میکند. حدود 300 تا 500 دور در دقیقه

تعمیرات اضطراری گیربکس اتومات جک s3

به طور کلی می بایست همیشه گیربکس اتومات جک s3 خود را در تعمیرگاه تخصصی این گیربکس و توسط نیروی کاربلد آموزش دیده انجام دهید. اما گاهی پی می اید که در بین راه گیربکس اتومات جک s3 شما قفل می کند و امکان حرکت دادن خودرو را ندارید و حتی تعمیرکار نیز در دسترس نیست که بخواهد گیربکس را بازدید کند. در این مواقع ممکن است بتوان با راهکارهایی که در این بخش ارائه می شود موقتا خودرو را راه اندازی نمود:

  • ابتدا بست باتری را بردارید تا خطاهای موقتی گیربکس اتومات جک s3 پاک شوند. اگر بست باتری 5 دقیقه قطع باشد کفایت می کند.
  • پس از اتصال بست باتری بدون اینکه پدال گاز یا اهرم و دکمه دیگری را فشار دهید خودرو را روشن نمایید.
  • پس از گذشت سی ثانیه خودرو را خاموش کنید و دو مرتبه دیگر این عملیات روشن و خاموش کردن خودرو را در فواصل سی ثانیه ای تکرار کنید.
  • حال می توانید خودرو را روشن کرده و به آرامی حرکت نمایید. البته به یاد داشته باشید که اگر گیربکس وضعیت کارکرد ناهنجاری داشت یعنی صدا یا لرزش شدیدی را حس نمودید از حرکت دادن خودرو به طور کلی اجتناب کرده تنها توسط جرثقیل خودرو را به تعمیرگاه مجاز منتقل کنید.

سوالات متداول در خصوص گیربکس اتومات جک s3

سرویسهای دوره ای گیربکس اتومات جک s3 کدام هستند؟

مهمترین سرویسهای دوره ای گیربکس اتومات جک s3 را می توان بازدید دوره ای و تعویض روغن و فیلتر  روغن گیربکس اتومات جک s3 در نظر گرفت.

در صورت عدم تعویض روغن گیربکس اتومات جک s3 چه مشکلاتی پیش می اید؟

اگر تعویض روغن گیربکس اتومات جک s3 خود را به تعویق بیاندازید ممکن است به علت اختلال در عملیات روانکاری و خنک کاری گیربکس مشکلات متعددی پیش آید. این ایراد حتی ممکن است به آنبالاسی یا قفل شدن کامل گیربکس نیز منتهی شود.

گیر کردن گیربکس در وضعیت دنده پارک چه ارتباطی با ایرادات سیستم برقی خودرو دارد؟

اگر سیستم برقی خودرو دچار اختلال شده باشد ممکن است ترمزهای خودرو قفل شوند و یا اینکه قطعات برقی گیربکس اتومات جک s3 نیز با مشکل مواجه شوند که همه این موارد در قالب گیر کردن گیربکس اتومات جک s3 در دنده سه خود را نشان خواهند داد.

وضعیت اضطراری دنده سه گیربکس اتومات جک s3 به چه حالتی گفته می شود؟

به حالت خاصی که گیربکس به صورت اتوماتیک در وضعیت دنده سه قفل می شود. این حالت به وضعیت اضطراری دنده سه شهرت دارد. در این وضعیت ممکن است بتوانید با راهکارهای تعمیرات اضطراری مشکل را موقتا رفع کنید.

آیا همانطور که گیربکس اتومات جک s3  نیاز به تعویض روغن دارد روغن گیربکس خودروهای هیبریدی نیز نیاز به تعویض دارد؟

قطعا هر روغنی که در گیربکس اتومات مورد استفاده قرار بگیرد به علت فشار بالایی که تحمل می کند به مرور زمان ممکن است دچار فساد شود. در این شرایط بهتر است تعویض روغن در این خودروها نیز انجام شود.

مقالات مرتبط:

تعمیر گیربکس جک
تعمیر گیربکس جک j4
تعمیر گیربکس جک j5
تعمیر گیربکس جک s5

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس: 09128397793
پیمایش به بالا
اسکرول به بالا