پاورگیربکس / تعمیر گیربکس جک j5

تعمیر گیربکس جک j5

تعمیر گیربکس جک j5 با بهترین خدمات

تعمیر گیربکس جک j5 می بایست در تعمیرگاه تخصصی و زیر نظر کارشناسان آموزش دیده انجام شود. در پاور گیربکس تعمیر گیربکس جک j5 با دستگاه های پیشرفته و بهترین تعمیرکاران به انجام می رسد. برای کاهش هزینه تعمیر گیربکس جک j5 و طول عمر بیشتر این گیربکس می بایست سرویسهای نگهداری و نشانه های هشدار دهنده را به خاطر بسپارید.

جک j5 سدان جمع و جور و قوی

یکی از مقرون به صرفه ترین خودروهای خارجی در کشور را می توان جک j5 دانست. این خودرو با وجود بهرمندی از امکانات قابل قبول و کیفیت مناسب قیمتی در محدوده خودروهای داخلی داشته و لذا برای بسیاری از مشتریان خودرو محصولی قابل توجه به شمار می رود. مدلهای جک j5 که در بازار ایران موجود هستند از سال 92 تا 97 می باشند و لذا با توجه به بازه تولید نه چندان کوتاه قطعات این خودرو نیز کماکان در بازار موجود می باشد. موتور جک j5 چهار سیلندر بوده و می تواند 141 اسب بخار نیرو تولید کند. گشتاور حداکثر آن 165 نیوتن متر است و حجم موتور آن نیز 1.8 لیتر می باشد. مصرف سوخت ترکیبی جک j5 7.5 لیتر در صد کیلومتر بوده و می تواند به سرعت 175 کیلومتر در ساعت نیز برسد.

روش تعمیر اضطراری گیربکس اتومات جک j5

اگر برای گیربکس اتومات جک j5 ما مشکلی پیش آمده باشد که گیربکس کامل قفل شده و امکان حرکت نداشته باشید و از سوی دیگر امکان دسترسی به تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتومات جک j5 نیز محیا نباشد پیشنهاد می شود از روش ذیل برای تعمیر اضطراری گیربکس استفاده کنید. البته باید به خاطر داشته باشید که این روش موقتی است و پس از راه اندازی گیربکس بهتر است برای تعمیر استاندارد به تعمیرگاه مجاز مراجعه نمایید.

  • به مدت 5 دقیقه بست باتری را بردارید تا خطاهای موقت کامپیوتر گیربکس اتومات جک j5 پاک شود.
  • خودرو به مدت 30 ثانیه بدون فشردن پدال گاز روشن کنید.
  • سپس به مدت 30 ثانیه دیگر خودرو را خاموش کنید و این روش خاموش و روشن کردن را سه بار تکرار کنید.
  • اکنون تنظیم مجدد کامپیوتر گیربکس اتومات جک j5 انجام پذیرفته و شما می توانید خودرو را روشن کرده و حرکت کنید.
  • اگر مشکل حل شده اما صدا یا لرزش زیادی را از ناحیه گیربکس اتومات جک j5 حس می کنید بهتر است خودرو را خاموش کرده و تنها به وسیله جرثقیل نسبت به انتقال خودرو ره تعمیرگاه مجاز اقدام شود.

سرویسهای نگهداری گیربکس اتومات جک j5

برای اینکه گیربکس اتومات جک j5 مدتی طولانی بدون نیاز به تعمیر کار کند می بایست سرویسهای نگهداری را به موثع و به درستی به انجام برسانید. بهترین نیروها در مجموعه پاور گیربکس امده هستند تا به شما در زمینه نگهداری بهتر گیربکس اتومات جک j5 مشاوره دهند. جهت استفاده از مشاوره ایشان می توانید با یکی از شماره های مندرج در سایت تماس گرفته و یا به صورت حضوری به تعمیرگاه تخصصی پاور گیربکس مراجعه کنید تا گیربکس خودرو شما مورد ارزیابی تیم کارشناسی مجموعه قرار بگیرد.

مهمترین سرویسهای و اقداماتی که برای کاهش استهلاک گیربکس اتومات جک j5 می بایست به انجام برسد به شرح زیر هستند:

  • بازدید دوره ای گیربکس اتومات جک j5: بازدید دوره ای به صورت هر یک تا سه ماه انجام می شود. در بازدی دوره ای موارد مختلفی از نشتی و سطح و کیفیت روغن گیربکس گرفته تا صدا و لرزش و دمای غیر عادی گیربکس اتومات جک j5 توسط تعمیرکار حرفه ای چک می شود و اگر نیاز به تعمیرات جزئی باشد مسئله با شما در میان گذاشته می شود. این بازدیدها می تواند جلوی بسیاری از خرابی های بزرگ در گیربکس اتومات جک j5 را بگیرد.
  • مطالعه دفترچه راهنمای خودرو: در دفترچه راهنمای خودرو کمپانی سازنده گیربکس با توجه به ملاحظات طراحی مواردی را بنا به مدل خودرو ذکر کرده است که بهتر است این دفترچه را پیش از استفاده از خودرو کاملا مطالعه کنید و نکات مهم را به خاطر بسپارید.
  • تعویض روغن گیربکس اتومات جک j5: تعویض روغن گیربکس یکی از مهمترین و تاثیرگذار ترین سرویسهای نگهداری گیربکس اتومات جک j5 بشمار می رود. اگر روغن گیربکس خودرو شما فاسد شده باشد و کیفیت خود را از دست داده باشد خیلی زود سایر قطعات داخلی گیربکس تحت تاثیر قرار گرفته و ممکن است دچار مشکلات عدیده ای شوند. برای تشخیص کیفیت روغن گیربکس دو فاکتور را باید در نظر گرفت. نخست اینکه روغن فاسد شده بر خلاف روغن سالم گیربکس چسبندگی خوبی ندارد. همچنی رنگ آن از قرمز روشن رفته رفته به رنگ سیاه تغییر می کند.
  • تاثیر رینگ و لاستیک بر گیربکس اتومات جک j5: اینکه بخواهید رینگ و لاستیک خودرو خود را بنا به سلیقه شخصی خود تغییر دهید فی نفسه مشکلی ندارد. اما اگر از اندازه های غیر متعارف استفاده کنید سبب خواده شد که فشاری بیش از حد استاندارد بر گیربکس اتومات جک j5 وارد آمده و به مرور زمان استهلاک قطعات گیربکس افزایش خواهد یافت.
  • رانندگی استاندارد برای نگهداری از گیربکس اتومات جک j5: اینکه چه رفتاری سبب می شود فشار زیادی بر گیربکس اتومات جک j5 وارد آید می تواند کمک کند که با رانندگی استاندارد کمترین استهلاک را برای گیربکس به همراه داشته باشید. معمولا هر گونه تغییر شتاب و سرعت خودرو فشاری را بر گیربکس اتومات جک j5 وارد می کند که البته این فشار طبیعی است. اما تغییرات شتاب پیاپی سبب خواهد شد که گیربکس استهلاک بالاتری داشته باشد. همچنین حرکت با سرعتهای بالا در شرایط سخت مانند شرایطی که بار سنگینی در خودرو هست یا هنگام عبور از جاده های پر پیچ و خم و سربالایی و یا هنگام بکسل کردن خودروهای دیگر می تواند فشار مضاعفی بر گیربکس وارد آورد.
  • تعویض فیلتر روغن گیربکس اتومات جک j5: فیلتر روغن گیربکس با عملیاتی مشابه باد گرفتن یا شستشو با گازوئیل و… احیا نمی شود و برای حفظ سلامت روغن گیربکس بهتر است در هر نوبت که قصد تعویض روغن گیربکس را داشتید فیلتر روغن گیربکس اتومات جک j5 را نیز عوض کنید.
  • بروزرسانی برنامه کامپیوتری گیربکس اتومات جک j5: کمتر پیش می آید که برنامه کامپیوتری گیربکس اتومات جک j5 نیاز به بروزرسانی داشته باشد اما اگر بروزرسانی جدیدی از سوی کمپانی سازنده برای این برنامه ارائه شده بهتر است نسبت به نصب آن و تنظیم مجدد گیربکس اقدام شود.

نشانه های هشدار دهنده گیربکس اتومات جک j5

گیربکس اتومات جک j5 یک دستگاه پیچیده است که در طراحی آن از قطعات زیادی استفاده شده است.  عملکرد این قطعات به همدیگر وابسته است لذا در صورتی که یکی از این قطعات آسیب ببیند عملکرد سایر قطعات نیز تحت تاثیر قرار می گیرد وو ممکن است پس از مدتی قطعات دیگری نیز در گیربکس دچار خرابی شوند. لذا بهتر است با مشاهده کوچکترین نشانه از خرابی در گیربکس اتومات جک j5 به تعمیرگاه تخصصی مراجعه کنید تا با عیب یابی دقیق و تعمیرات استاندارد مشکل گیربکس خودرو شما رفع گردد. مهمترین نشانه های هشدار دهنده گیربکس اتومات جک j5 به شرح زیر هستند:

  • لرزش گیربکس اتومات جک j5: لرزش کی از مهمترین نشانه های خرابی در گیربکس اتومات جک j5 به شمار می رود چرا که اغلب ایرادات اگر به موقع رفع نگردند به زودی به لرزش در گیربکس منتهی خواهد شد. نکته ای که در خصوص لرزش گیربکس اتومات وجود دارد این است که با توجه به افزایش تدریجی لرزش ممکن است راننده به خوبی متوجه آن نشود. بهتر است میزان لرزش عادی گیربکس را در ذهن داشته باشید و بدان توجه نمایید تا کوچکترین تغییر را متوجه شوید.
  • گاز هرز خوردن گیربکس اتومات جک j5: گاز هرز خودرن می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. از جمله این دلایل می توان به ایراد در کلاچ گیربکس اتومات جک j5 اشاره کرد. کلاچ ممکن است سایش داشته باشد و به خوبی اتصال را برقرار نکند. همچنین کاهش فشار روغن گیربکس اتومات جک j5 نیز ممکن است به عدم اتصال مناسب در کلاچ منجر می شود. اگر کلاچ اتصال مناسبی در محور انتقال قدرت برقرار نکند مشکل گاز هرز خوردن پیش می آید. در این شرایط با فشردن پدال گاز موتور دور می گیرد اما چون اتصال برقرار نشده خودرو افزایش سرعت نخواهد داشت.
  • تقه زدن گیربکس اتومات جک j5: خرابی شیربرقی ها یا سوپاپهای روغن گیربکس و یا وجود ذرات کوچک در بین چرخ دنده ها ممکن است به تقه زدن گیربکس اتومات جک j5 منجر شود.
  • زوزه کشیدن گیربکس اتومات جک j5: اگر گیربکس اتومات جک j5 شما دچار ایراد زوزه کشیدن شده است معمولا اولین ایرادی که به ذهن می رسد خرابی بلبرینگ می باشد. اما خرابی بلبرینگ نیز ممکن است ناشی از کیفیت پایین روغن یا نشتی روغن گیربکس باشد. در هر صورت بهتر است ضمن تعویض بلبرینگ کیفیت و سطح روغن گیربکس اتومات جک j5 خود را نیز چک کنید. همچنین ممکن است سایش بیش از حد بین چرخ دنده ها به زوزه کشیدن گیربکس منتهی شود.
  • بوی سوختگی گیربکس اتومات جک j5: این که شما بتوانید بوی سوختگی گیربکس اتومات جک j5 را در داخل اتاق خودرو تشخیص دهید بسیار بعید می باشد. اما اگر با دنبال کردن بوی سوختگی متوجه شدید که گیربکس ایرادی دارد این ایراد ممکن است به بالا بودن دمای روغن و یا آمپر کشیدن بیش از حد قطعات برقی مربوط باشد. در هر دو صورت بهتر است هر چه سریعتر به تعمیرگاخ تخصصی گیربکس اتومات جک j5 مراجعه کنید تا کارشناس متخصص گیربکس را مورد عیب یابی قرار دهد.
  • گیر کردن و در رفتن اهرم دنده گیربکس اتومات جک j5: اگر هنگامی که می خواهید وضعیت دنده را تغییر دهید با مشکل مواجه می شوید این مسئله می تواند نشانه خرابی سلکتور و یا وجود ایرادی جزئی در سیستم روغن گیربکس اتومات جک j5 باشد. ممکن است اهرم دنده در وضعیت قبلی گیر کند و یا در وضعیت جدید به راحتی قرار گیرد هر دو ایراد گیر کردن و در رفتن اهرم دنده می تواند ناشی از یک علت مشترک باشد.

هزینه تعمیر گیربکس اتومات جک j5

گیربکس اتومات جک j5 از قطعات و بخشهای متنوعی تشکیل شده که وجود ایراد در هر یک از این بخشها نیاز به تعمیر گیربکس را بوجود خواهد آورد. اما اینکه دقیقا هزینه تعمیر گیربکس اتومات جک j5 شما چقدر خواهد شد می بایست پس از بازدید گیربکس و مشخص کردن قطعات معیوب تعیین شود. در مجموعه پاور گیربکس با توجه به کاهش حاشیه سود و همچنین عیب یابی دقیق معمولا ضمن حفظ کیفیت بالای خدمات کمترین هزینه تعمیر گیربکس اتومات جک j5 اخذ می گردد. به همین دلیل است که اکنون پاور گیربکس به عنوان معتبرترین تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتومات جک j5 در تهران شناخته می شود.

سوالات عمومی در خصوص گیربکس اتومات جک j5

بهترین زمان تعویض روغن گیربکس اتومات جک j5 چه زمانی است؟

برای تعویض روغن گیربکس معمولا بنا به مدل خودرو در دفترچه راهنما مسافت خاصی ذکر شده است. به طور معمول بین 45 تا 65 هزار کیلومتر برای گیربکس اتومات جک j5 در نظر گرفته می شود که این مسافت معادل 4 تا 6 سال می باشد. همچنی کیفیت روغن گیربکس قبلی و نحوه رانندگی و حتی دمای محیط نیز در این مسافت تاثیر گذار هستند.

آیا روغن گیربکس اتومات خودروهای هیبریدی نیز مشابه روغن گیربکس اتومات جک j5 نیاز به تعویض دارند؟

بله قطعا هر گیربکس اتوماتیکی که از روغن استفاده می کند به مرور زمان ممکن است به دلیل کاهش کیفیت روغن نیاز به تعویض روغن گیربکس داشته باشد و در این مورد تفاوتی با گیربکس اتومات جک j5 با سایر گیربکسهای اتومات نیست.

تقه زدن گیربکس اتومات جک j5 چقدر می تواند خطرناک باشد؟

اگر ایرادی که به تقه زدن گیربکس اتومات جک j5 منجر شده باشد مکانیکی باشد یعنی قطعه یا تکه ای از یکی از قطعات گیربکس شکسته و بین چرخ دنده ها افتاده باشد قطعا مشکلات بسیار بزرگی محتمل خواهد بود. لذا بهتر است برای جلوگیری از تعمیرات پر هزینه نسبت به عیب یابی و تعمیر به موقع گیربکس اتومات جک j5 خود اقدام کنید.

زوزه کشیدن گیربکس اتومات جک j5 چطور به روغن گیربکس مربوط می شود؟

اگر گیربکس اتومات جک j5 نشتی روغن داشته باشد و یا به هر نحوی سطح روغن از حد مجاز کمتر شده باشد عملیات روانکاری به خوبی انجام نشده و لذا اصطکاک مضاعفی بین چرخ دنده های گیربکس بوجود می آید که ممکن است به زوزه کشیدن گیربکس اتومات جک j5 منتهی شود. همچنین کاهش کیفیت روغن نیز حتی اگر نشتی در گیربکس وجو نداشته باشد ممکن است به زوزه کشیدن گیربکس ختم گردد.

وضعیت اضطراری دنده سه در گیربکس اتومات جک j5 به چه وضعیتی گفته می شود؟

برخی ایرادات خاص در گیربکس وجود دارد که در صورت تشخیص توسط کامپیوتر گیربکس به صورت خودکار گیربکس اتومات جک j5 در وضعیت دنده سه قفل می شود. به این حالت وضعیت اضطراری دنده سه گیربکس اتومات جک j5 گفته می شود.

مهمترین سرویسهای نگهداری گیربکس اتومات جک j5 چه مواردی هستند؟

بازدید دوره ای و تعویض روغن و فیلتر روغن گیربکس اتومات جک j5 از جمله مهمترین سرویسهای نگهداری این گیربکس به شمار می روند.

گیر کردن دنده پارک در گیربکس اتومات جک j5 به چه دلایلی رخ می دهد؟

اگر سیستم ترمز خودرو ایراد داشته باشد ممکن است هنگامی که اهرم دنده را در وضعیت دنده پارک قرار می دهید سیستم ترمز قفل شود و به نظر برسد که گیربکس در وضعیت دنده پارک گیر کرده است. همچنین خرابی توربین یا ایرادات برقی نیز می تواند دلیل این ایراد به شمار آید.

گاز هرز خوردن گیربکس اتومات جک j5 چطور ممکن است به روغن یا فیلتر روغن گیربکس مربوط باشد؟

اگر فیلتر روغن مسدود شده باشد فشار روغن گیربکس افت می کند. همچنین اگر سطح روغن گیربکس کاهش یافته باشد نیز این اتفاق می افتد که در نتیجه فشار روغن گیربکس برای برقرار اتصال کلاچ مناسب نبوده به گاز هرز خوردن گیربکس اتومات جک j5 منتهی خواهد شد.

مقالات مرتبط:

تعمیر گیربکس جک
تعمیر گیربکس جک j4
تعمیر گیربکس جک s3
تعمیر گیربکس جک s5

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس: 09396645387
پیمایش به بالا
اسکرول به بالا