پاورگیربکس / تعمیر گیربکس جک j4

تعمیر گیربکس جک j4

تعمیر گیربکس جک j4 توسط تعمیرکاران حرفه ای

تعمیر گیربکس جک j4 امری تخصصی است و حتما باید توسط تعمیرکار آموزش دیده و در تعمیرگاه اختصاصی گیربکس جک j4 به انجام برسد. پاور گیربکس با بهرمندی از کارشناسان زبده در زمینه تعمیر گیربکس جک j4 بهترین خدمات را ارائه داده و به عنوان معتبرترین مجموعه مجاز تعمیر گیربکس جک j4 در تهران شناخته می شود. در این مجموعه همچنین جهت جلب رضایت بیشتر مراجعین کمترین هزینه تعمیر گیربکس جک j4 با کاهش حاشیه سود دریافت می گردد.

مشخصات فنی جک j4

اگر بدنبال خرید جک j4 هستید یکی از مهمترین مزایای این خودرو به روز بودن تولید آن است که از سال 97 آغاز شده و تاکنون ادامه دارد. شرکت کرمان موتور این سدان جمع و جور و زیبا را در این مدت به بازار عرضه کرده است. حجم موتور این خودرو یک و نیم لیتر است و می تواند بیش از 100 اسب بخار قدرت تولید کند. همچنین حداکثر گشتاوران به 146 نیوتن متر می رسد و مصرف سوخت ترکیبی آن تنها 6.2 لیتر در هر صد کیلومتر است. گیربکس اتوماتیک جک j4 با نام پانچ و ساخت چین و از نوع پیشرفته CVT بوده و حداکثر سرعت آن نیز به 180 کیلومتر بر ساعت می رسد.

هزینه تعمیر گیربکس اتومات جک j4

قطعات مختلف گیربکس اتومات جک j4 ممکن است دچار خربی شود. برای اینکه هزینه تعمیر گیربکس اتومات جک j4 را مشخص کنیم ابتدا باید این قطعات که دچار خرابی شده اند به خوبی شناسایی شوند. سپس باید مشخص گردد که این قطعات باید تعویض شوند و یا اینکه امکان تعمیر آنها وجود دارد. پس از مشخص کردن این موارد کارشناسان ما می توانند هزینه تعمیر گیربکس اتومات جک j4 شما را مشخص کنند. در مجموعه پاور گیربکس روشهایی برای کاهش هزینه تعمیر گیربکس اتومات جک j4 در نظر گرفته شده است. نخست کاهش حاشیه سود مجموعه است اما از آن مهمتر این نکته است که در مجموعه پاور گیربکس عیب یابی دقیق و با دستگاه های پیشرفته به انجام می رسد. لذا می توان با این روش تعمیرات را به حداقل رسانده در نتیجه هزینه تعمیر را نیز کاهش داد.

نشانه های هشدار دهنده گیربکس اتومات جک j4

چه نشانه هایی وجود دارد که ما را از خرابی های کوچک و بزرگ در گیربکس اتومات جک j4 مطلع می کند؟ اگر خرابی در گیربکس اتومات جک j4 بوجود بیاید با توجه به اختلالی که در عملکرد گیربکس ایجاد می شود نشانه و علامتی نیز معمولا ایجاد می گردد که اگر با این نشانه ها آشنا باشید می توانید خیلی زود به خرابی های گیربکس پی برده و نسبت به رفع آنها اقدام کنید.

مهمترین نشانه های هشدار دهنده گیربکس اتومات جک j4 به شرح زیر هستند:

  • بوی سوختگی گیربکس اتومات جک j4: اگر از گیربکس اتومات خودرو خود بوی سوختگی استشمام کردید باید بدانید که این بوی سوختگی اگر از اتصالی سیم کشی یا خرابی قطعات برقی و داغ شدن آنها و سیم کشی مربوطه ناشی شده باشد احتمال آتش سوزی نیز در داخل خودرو وجود دارد و باید هر چه سریعتر خودرو را به تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتومات جک j4 منتقل کنید.
  • لرزش گیربکس اتومات جک j4: یکی از متداولترین ایرادات در گیربکس اتومات جک j4 را می توان وجود لرزش در این گیربکس دانست. برای اینکه بهتر بتوانید این نشانه را تشخیص دهید باید همواره به لرزش خودرو و گیربکس توجه داشته باشید تا هر گونه تغییری را خیلی زود کشف کنید.
  • زوزه کشیدن گیربکس اتومات جک j4: یکی دیگر از نشانه هایی که بیش از سایر نشانه ها به چشم می خورد زوزه کشیدن گیربکس است. اگر گیربکس اتومات جک j4 شما دچار ایرادی شده که به زوزه کشیدن ختم شده است در مرحله اول باید روغن گیربکس را چک کنید چرا که ممکن است ایراد از کاهش سطح روغن ناشی شده باشد. در مرحله بعد باید عیب یابی دقیق بر روی قطعات مختلف گیربکس انجام شود.
  • تقه زدن گیربکس اتومات جک j4: به طور عمومی راننده باید به صدای گیربکس خودرو خود عادت داشته باشد و هر گونه تغییر صدایی را چه به صورت زوزه کشیدن باشد و چه به صورت تقه زدن تشخیص دهد. هر گونه تغییر صدای گیربکس می تواند نشانه ای از خرابی های کوچک و بزرگ در گیربکس باشد.
  • گاز هرز خوردن گیربکس اتومات جک j4: اگر می خواهید بدانید که گاز هرز خوردن خودرو شما به کدام بخش مربوط است باید شرایطی را که در ان شرایط خودرو گاز هرز می خورد بررسی کنید. اگر در سرعتهای پایین مشکلی ندارید اما در سرعتهای بالای 70 کیلومتر بر ساعت خودرو دچار ایراد گاز هرز خوردن می شود به احتمال زیاد مشکل از گیربکس اتومات جک j4 و کلاچ خواهد بود.
  • رعشه موقع ابتدای حرکت گیربکس اتومات جک j4: که به صورت لرزش خیلی شدید نیز حس می شود.
  • عدم کشش مطلوب گیربکس اتومات جک j4: این ایراد مخصوصا زمانی رخ می دهد که بار سنگین در خودرو وجود داشته باشد.
  • گاز هرز خوردن گیربکس اتومات جک j4 موقع کندن ماشین: در مواقعی که قصد داشته باشید با شتاب بالا حرکت کنید حس می کنید که به اصطلاح خودرو کم می آورد و توان کافی برای حرکت ندارد.
  • خلاص شدن خود به خودی گیربکس اتومات جک j4:به طور کلی خلاصی خود به خودی بدین شکل است که وقتی دنده را در وضعیت D قرار می دهید یا عقب و یا دنده جلو گیبرکس بعد از 20 ثانیه درگیر میشود و درگیری هم هنگام فشار دادن گاز از نوع درگیری خیلی شدید و با تقه شدید است.
  • روشن شدن چراغ گیربکس
  • نوسان سرعت گیربکس اتومات جک j4: سرعت ماشین وقتی به 30 تا 40 میرسد دور موتور شروع به نوسان میکند. حدود 300 تا 500 دور در دقیقه
  • روشن شدن چراغ چک گیربکس اتومات جک j4: روشن شدن چراغ چک می تواند موقتی باشد و پس از مدت کوتاهی چراغ چک خاموش گردد اما باید در نظر داشت که این نشانه نیز می تواند از وجود خرابی در گیربکس خبر دهد و باید جهت رفع کامل آن به تعمیرگاه تخصصی پاور گیربکس مراجعه کنید.

سرویسهای مهم برای نگهداری گیربکس اتومات جک j4

برای اینکه گیربکس اتومات جک j4 شما طول عمر بیشتری داشته باشد و کمتر دچار خرابی شود می بایست اقداماتی را انجام دهید. این اقدامات را در اصطلاح سرویسهای نگهداری گیربکس می نامند. مهمترین سرویسهای نگهداری گیربکس اتومات جک j4 در این بخش ذکر می شود:

  • تعویض روغن گیربکس اتومات جک j4: از جمله مهمترین وایف روغن گیربکس روانکاری و خنک کاری قطعات متحرک می باشد. همچنین روغن در عملکرد برخی بخشهای گیربکس نیز نقش مستقیم دارد و با فشار روغنی که اویل پمپ تولید می کند عملکرد گیربکس تکمیل می گردد. حال اگر روغن گیربکس کیفیت خود را از دست داده و فاسد شده باشد هیچ یکی از این اعمال را نخواهد توانست که به درستی انجام دهد. در نتیجه خرابی های بزرگ و کوچک متععدی در کیمن خواهد بود که گیربکس اتومات خودرو شما را از کار بیاندازد. لذا ضروری است که روغن گیربکس در موعد مقرر تعویض شود.
  • فیلتر روغن گیربکس اتومات جک j4: روغن از دو حنبه می تواند به قطعات گیربکس اتومات جک j4 آسیب برساند. نخست کیفیت  و مقدار روغن گیربکس است که با تعویض به موقع و چک کردن سطح آن مشکلی بوجود نخواهد آمد. دوم بحث آلودگی ها و ذرات معلق در روغن گیربکس می باشد. این ذرات معلق می بایست توسط فیلتر روغن گیربکس از روغن گرفته شوند. اما فیلتر روغن نیز طول عمر مشخصی دارد و توصیه می شود در هر بار تعویض روغن گیربکس نسبت به عوض کردن فیلتر روغن گیربکس اتومات جک j4 نیز اقدام شود.
  • تغییر رینگ و لاستیک و اثر آن بر گیربکس اتومات جک j4: اگر رینگ و لاستیک خودرو خود را با رینگ و لاستیک با اندازه نامتعارف تعویض کنید نسبت انتقال دور به گشتاور از موتور به چرخ ها تغییر کرده و در نتیجه فشاری بیش از فشار طراحی شده و استاندارد بر گیربکس اتومات جک j4 وارد خواهد آمد.لذا در دراز مدت استهلاک گیربکس افزایش پیدا می کند. به طور کلی پیشنهاد می شود هر گونه تغییرات در قسمتهای مختلف خودرو به نحوی نباشد که کارکرد گیربکس را از حالت استاندارد خارج کند.
  • بازدید دوره ای گیربکس اتومات جک j4: بهتر است در فواصل زمانی یک تا سه ماه و به شکل مرتب خودرو خود را جهت بازدید دوره ای گیربکس اتومات جک j4 به تعمیرگاه اختصاصی پاور گیربکس ببرید. در این بازدید موارد متعددی مانند سطح و کیفیت روغن گیربکس اتومات جک j4 و نشتی گیربکس و همچنین دما و لرزش و صدای غیر عادی آن چک می شود و اگر مشکل خاصی در گیربکس وجود داشته باشد همانجا و قبل از اینکه ایراد مذکور گسترش پیذدا کند و تشدید شود گیربکس رفع عیب می گردد.
  • مطالعه دفترجه راهنمای جک j4: بنا به مدل دستگاه موارد مختلفی ممکن است مد نظر شرکت سازنده گیربکس اتومات جک j4 باشد که در دفترچه راهنما ذکر شده لذا بهتر است دفترجه راهنمای خودرو خود را بدست آورده و حداقل یک بار مطالعه کنید.

زمان تعویض روغن گیربکس اتومات جک j4

اینکه دقیقا در چه مسافتی می بایست روغن گیربکس اتومات جک j4 تعویض شود بسته به مدل خودرو و نوع کارکرد گیربکس و همچنین کیفیت روغن مورد استفاده دارد. کارشناسان برای این گیربکس معمولا مسافت 45 تا 65 هزار کیلومتر را در نظر می گیرند. همچنین این مسافت معادل مدت زمان خاصی نیز هست. به طور نرمال 45 هزار کیلومتر را معادل 4 سال و 65 هزار کیلومتر را معادل 6 سال در نظر می گیرند. همچنین در صورتی که خرابی خاصی در گیربکس مشاهده شود که روی کیفیت روغن تاثیر بگذارد یا در هنگام بازدید دوره ای متوجه شوید که کیفیت روغن گیربکس کاهش یافته است می توانید نسبت به تعویض روغن و البته فیلتر روغن گیربکس اتومات جک j4 اقدام کنید.

تعمیرات اضطراری گیربکس اتومات جک j4

تعمیرات اضطراری همانطور که از نامش پیداست تنها د مواقع اضطراری به کار می اید که شما دسترسی به تعمیرکار حرفه ای گیربکس اتومات جک j4 نداشته و ناچارهستی به نحوی گیربکس اتومات خود را راه اندازی کرده تا به تعمیرگاه برسید. اقداماتی که جهت تعمیرات اضطراری به انجام می رسند به شرح زیر هستند:

  • ابتدا یک بار خودرو را خاموش و روشن کنید دربسیاری از مواقع با همین کار گیربکس خودرو موقتا رفع عیب می شود.
  • اگر مشکل رفع نشد بست باتری را بردارید. پس از حدود 5 دقیقه بست باتری را مجددا متصل نمایید.
  • بدون اینکه پدال گاز را فشار بدهید خودرو را روشن کنید.
  • پس از سی ثانیه خودرو را خاموش کنید. دو مرتبه دیگر با فواصل زمانی سی ثانیه ای خودرو را روشن و خاموش نمایید.
  • حال برنامه کامپیوتری گیربکس اتومات جک j4 تنظیم مجدد شده است و می توانید به حرکت خود ادامه دهید.

به خاطر داشته باشید حتی اگر با این روش نیز مشکل گیربکس حل شد این مسئله موقتی میباشد و بهتر است برای عیب یابی دقیق به مرکز تعمیر تخصصی گیربکس اتومات جک j4 مراجعه نمایید.

حالت دیگری نیز وجود دارد که در این حالت گیربکس بر اثر دمای بیش از حد دچار ایراد قفل شدن شده و در این مواقع نباید از روش بالا استفاده کرد بلکه بهتر است خودرو را به مدت دو ساعت خاموش بگذارید تا به دمای محیط برسد.

سوالات مهم در خصوص گیربکس اتومات جک j4

چه سرویسهایی برای نگهداری گیربکس اتومات جک j4 ضروری هستند؟

مهمترین سرویسهای نگهداری در ابتدای مقاله ذکر شد که به اختصار می توان به تعویض روغن و تعویض فیلتر روغن گیربکس اتومات جک j4 و همچنین بازدید دوره ای این گیربکس اشاره داشت.

وضعیت اضطراری دنده سه در گیربکس اتومات جک j4 در چه مواقعی رخ می دهد؟

برخی ایرادها وجود دارند که در صورت بروز آنها گیربکس به طور خودکار در وضعیت دنده سه قفل می شود و عملا اکان حرکت برای خودرو میسر نخواهد بود. در این مواقع بهتر است از روش تعمیرات اضطراری گیربکس اتومات جک j4 استفاده کنید تا شاید موقتا ایراد برطرف شود و بتوانید خود را به تعمیرگاه مجاز برسانید.

تقه زدن گیربکس اتومات جک j4 به چه دلیلی رخ می دهد؟

دلایل مختلفی از جمله ایراد در سیستم روغن گیربکس وجود دارد که می تواند به تقه زدن گیربکس اتومات جک j4 بیانجامد. اگر گیربکس شما دچار ایراد تقه زدن شده است بهتر است هر چه سریعتر به تعمیرگاه مجاز گیربکس اتومات جک j4 مراجعه کنید.

زوزه کشیدن گیربکس اتومات جک j4 چه دلایلی می تواند داشته باشد؟

از جمله دلایلی مهمی که برای زوزه کشیدن گیربکس اتومات جک j4 در نظر گرفته می شود خرابی بلبرینگهاست. اما هر یک از قطعات متحرک در داخل گیربکس از جمله چرخ دنده ها یا پروانه اویل پمپ که دچار سایش شده باشند ممکن است باعث زوزه کشیدن گیربکس اتومات جک j4 شوند.

لرزش گیربکس اتومات جک j4 چه دلایلی می تواند داشته باشد؟

خطرناکترین و پر هزینه ترین مواردی که به لرزش گیربکس اتومات جک j4 منجر می شوند را می توان آنبالانسی چرخ دنده ها دانست. در این مواقع بهتر است تا قبل از سرایت ایراد آنبالانسی به سایر قطعات و چرخ دنده ها بهتر است هر چه سریعتر گیربکس عیب یابی و تعمیر گردد.

گاز هرز خوردن گیربکس اتومات جک j4 چه دلایلی می تواند داشته باشد؟

دو عامل مهم در گاز هرز خوردن گیربکس اتومات جک j4 وجود دارد که هر دو به عملکرد نا مناسب کلاچ مربوط هستند. نخست ساییدگی کلاچ است و دوم عدم تامین فشار روغن برای برقراری اتصال استاندارد در محور انتقال قدرت می باشد. هر یک از این ایرادها باعث اختلال در عمل انتقال قدرت شده و به گاز هرز خوردن خودرو خواهد انجامید.

چرا روغن گیربکس اتومات جک j4 باید در فواصل مسافتی مشخص تعویض شود؟

دلیل تعویض روغن گیربکس به ماهیت روغن های صنعتی باز می گردد. به طور کلی هر روغن صنعتی که تحت فشار بالا کار می کند به مرور زمان کیفیت خود را از دست خواهد داد و لذا بهتر است در زمان یا مسافتی که کمپانی سازنده اعلام کرده نسبت به تعویض آن اقدام شود.

آیا گیربکس های هیبریدی نیز مسافت خاصی برای تعویض روغن مانند گیربکس اتومات جک j4 دارند؟

هر نوع گیربکسی که از روغن استفاده می کند مخصوصا گیربکس های اتوماتیک نسبت به تعویض روغن حساس هستند و می بایست در زمان مقرر نسبت به تعویض روغن آنها اقدام شود.

مقالات مرتبط:

تعمیر گیربکس جک
تعمیر گیربکس جک j5
تعمیر گیربکس جک s3
تعمیر گیربکس جک s5

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس: 09128397793
پیمایش به بالا
اسکرول به بالا