پاورگیربکس / تعمیر گیربکس بسترن

تعمیر گیربکس بسترن

تعمیر گیربکس بسترن با عیب یابی استاندارد

تعمیر گیربکس بسترن حتما باید با تعمیرکار حرفه ای و در عیب یابی استاندارد توسط دستگاه های پیشرفته به انجام برسد. تعمیر گیربکس بسترن در مجموعه پاور گیربکس با بهترین خدمات فنی به انجام می رسد. جهت کاهش تعمیر گیربکس بسترن نیز می توانید با به کار بستن سرویسهای نگهداری و آشنایی با علائم هشدار دهنده می توانید استهلاک گیربکس خودرو خود را کاهش دهید.

مشخصات فنی بسترن

یکی از محصولات پر فروش شرکت خودرو سازی بهمن موتور را می تواند خودرو بسترن دانست که از سال 96 تا ال هزار و چهارصد تولید شده است. حجم موتور این خودرو 1.6 لیتر بودن و موتور چهار سیلندر آن می تواند 107 اسب بخار قدرت تولید کند. حداکثر گشتاور ای موتور نیز به 155 نیوتن متر می رسد و در مجموع این خودرو موتور چندان پر قدرتی ندارد. حداکثر شتاب آن 12.6 ثانیه برای رسیدن از سرعت صفر تا صد است و گیربکس اتوماتیک آن نیز از نوع 6 دنده اتوماتیک با حالت اسپرت می باشد.

سرویسهای نگهداری و مراقبت از گیربکس اتومات بسترن

گیربکس اتومات بسترن نیز مانند هر دستگاه پیشرفته دیگری نیاز به سرویسها و اقداماتی برای نگهداری و مراقبت دارد. با رعایت و انجام به موقع این سرویسها می توانید سالیان سال با خیالی آسوده از گیربکس اتومات بسترن خود استفاده کنید. مهمترین مواردی که باید مد نظر قرار دهید بدین شرح می باشد:

  • رانندگی مناسب برای گیربکس اتومات بسترن: گیربکس اتومات بسترن به نحوی طراحی شده است که شرایط مختلف رانندگی شما را تحمل می کند و به خوبی می تواد به وظیفه عمل کند اما نحوه رانندگی شما در طول عمر گیربکس موثر است. هر قدر رانندگی با فشردن متوالی و پیاپی پدالهای گاز و ترمز بیشتری همراه باشد استهلاک گیربکس اتومات بسترن نیز بیشتر خواهد شد. همچنین حرکت با سرعت بالا در جاده های ناهموار یا با شیب بالا و یا در شرایطی خودرو سنگین است می تواند فشار بیشتری بر گیربکس وارد کند.
  • مطالعه دفترچه راهنمای خودرو: بهتر است حداقل یک بار دفترچه راهنمای خودرو را مطالعه کید تا اگر بنا به مدل خودرو کمپانی سازنده نکات خاصی را توصیه کرده بود بتوانید با به کار بستن این نکات نگهداری مناسبتری از گیربکس اتومات بسترن خود داشته باشید.
  • تعویض روغن گیربکس اتومات بسترن: برای تعویض روغن حتما می بایست از روغن با کیفیت و اصلی استفاده شود و توسط تعمیرکار حرفه ای این عملیات انجام گیرد. تعمیرکار باید دقت کند که روغن فاسد شده قبلی کاملا از گیربکس خارج شده باشد تا با روغن جدید مخلوط نشود چرا که در این صورت روغن جدید آلوده خواهد شد. روغن سالم به رنگ قرمز روشن و روغن فاسد به رنگ سیاه می باشد.
  • بازدید دوره ای گیربکس اتومات بسترن: بهتر است در دوره های 1 تا 3 ماهه خودرو را برای بازدید و ارزیابی فنی گیربکس به تمیرگاه اختصاصی گیربکس اتومات بسترن منتقل کنید. در این بازدید موارد متعددی مانند نشتی گیربکس و کیفیت و سطح روغن گیربکس و همچنین لرزش و صدای غیر متعارف ان چک می شود. اگر فرصت کافی برای بازدید دوره ای گیربکس ندارید حداقل انتظار ان است که در زمان تعویض روغن موتور خودرو از تعمیرکار بخواهید این موارد را چک کند.
  • تاثیر رینگ و لاستیک بر گیربکس اتومات بسترن: اینکه یک راننده بخواهد از رینگ و لاستیک مطابق با سلیقه خود استفاده کند امری طبیعی است. اما به کار برد رینگ و لاستیک با اندازه های غیر متعارف سبب می شود که نسبت انتقال دور تغییر کند و در نتیجه فشار مضاعفی بر گیربکس اتومات بسترن وارد آید. این مسئله در دراز مدت تاثیر زیادی بر کیفیت عملکرد گیربکس خواهد گذاشت.
  • پیگیری علائم هشدار دهنده گیربکس اتومات بسترن: در بخش بعدی مهمترین علائم هشدار دهنده در گیربکس اتومات بسترن مورد بررسی قرار می گیرد. پیگیری این علائم برای عیب یابی دقیق و رفع عیب به موقع می تواند طول عمر مفید گیربکس اتومات بسترن را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.
  • فیلتر روغن گیربکس اتومات بسترن: فیلتر روغن وظیفه مهم زدودن آلدوگی ها و ذرات معلق در روغن گیربکس اتومات بسترن را بر عهده دارد. با توجه به طول عمر مشابه روغن و فیلتر روغن توصیه می شود برای اطمینان بیشتر در هر بار تعویض روغن گیربکس اتومات بسترن فیلتر روغن آن نیز عوض شود.

علائم هشدار دهنده گیربکس اتومات بسترن

منظور از علائم هشدار دهنده مواردی است که شما را از وجود خرابی های کوچک در داخل گیربکس مطلع می کند. اگر به خوبی با این علائم آشنایی داشته باشید می توانید در اولین فرصت کوچکترین عیبی را که برای گیربکس اتومات بسترن شما پیش آمد برطرف کرده و از خرابی های بزرگتر پیشگیری نمایید. مهمترین علائم هشدار دهنده که در داخل اتاق خودرو قابل حس کردن می باشند بدین شرح هستند:

  • زوزه کشیدن گیربکس اتومات بسترن: اگر بلبرینگ های گیربکس اتومات بسترن آسیب دیده باشند ممکن است صدای زوزه کشیدن به گوش شما برسد که البته این علامت ممکن است دلایل دیگری نیز داشته باشد. نکته مهم در خصوص زوزه کشیدن گیربکس اتومات بسترن این است که معمولا راننده به صدای موتور و گیربکس اتومات بسترن عادت دارد و تغییرات بسیار جزئی را متوجه نمی شود و با توجه به اینکه زوزه کشیدن از میزان بسیار ناچیز شروع شده و به تدریج افزایش می یابد ممکن است این ایراد به سختی قابل شناسایی باشد و باید نسبت به این مسئله کاملا هشیار باشید.
  • تقه زدن گیربکس اتومات بسترن: یکی دیگر از علامتهای هشدار دهنده در گیربکس اتومات بسترن که درقالب صدای اضافی تقسیم بندی می شود تقه زدن گیربکس اتومات بسترن است. برخلاف زوزه کشیدن تقه زدن به راحتی قابل تشخیص است. معمولا دلایل مختلفی مانند خرابی شیربرقی های روغن و یا خرابی اویل پمپ و… از جمله دلایل تقه زدن گیربکس اتومات بسترن به شمار می روند.
  • گیر کردن دنده گیربکس اتومات بسترن: اگر حس می کنید نسبت به حالت عادی در تعویض دنده با مشکل مواجه شده اید این می تواند یک علامت هشدار دهنده در گیربکس اتومات بسترن به شمار آید. گیر کردن اهرم دنده یا در رفتن اهرم دنده و خلاصی خود به خودی گیربکس از علامتهای خرابی در گیربکس اتومات بسترن به شمار می روند.
  • گاز هرز خوردن گیربکس اتومات بسترن: گاز هرز خوردن به حالتی گفته می شود که راننده پدال گاز را فشار می دهد اما خودرو به خوبی شتاب نمی گیرد. در این مواقع معمولا ایراد از کلاچ گیربکس اتومات بسترن می باشد. بهتر است تا قبل تشدید ایراد به تعمیرگاه مجاز گیربکس اتومات بسترن مراجعه کنید تا عیب اصلی گیربکس که به عدم اتصال در کلاچ منتهی شده کشف گردد.
  • لرزش گیربکس اتومات بسترن: دلایل متعددی برای لرزش گیربکس اتومات بسترن ذکر گردیده است. متداول ترین دلیل خرابی بلبرینگ یا آنبالانسی محورها و چرخ دنده ها و همچین شل بودن اتصالات گیربکس است. باید توجه داشته باشید که لرزش گیربکس می تواند خیلی زود روی دیگر قطعات تاثیر منفی بگذارد و باید هر چه سریعتر علت آن رفع شود.
  • روشن شدن چراغ چک گیربکس اتومات بسترن: در گیربکس اتومات بسترن سنسورهایی صب شده که برخی ایرادات را سنس کرده به کامپیوتر گیربکس اطلاع می دهد. در نتیجه چراغ چک گیربکس اتومات بسترن روشن می شود. نکته مهم در این خصوص این است که حتی اگر روشن شدن چراغ چک گیربکس اتومات بسترن به صورت موقتی باشد نیز باید این مسئله را جدی بگیرید و برای پیگیری دقیقتر به تعمیرگاه اختصاصی گیربکس اتومات بسترن مراجعه نمایید.

تعمیرات اضطراری گیربکس اتومات بسترن

در شرایطی که امکان دسترسی به تعمیرگاه اختصاصی گیربکس اتومات بسترن وجود نداشته باشد و گیربس کاملا قفل شده و از کار افتاده باشد و یا اینکه امکان تغییر وضعیت دنده وجود نداشته باشد ممکن است بتوان با راهکارهای ساده و کارامدی که در این بخش معرفی می شود موقتا مشکل گیربکس را رفع نمود. در نظر داشته باشید که حتی در صورت رفع ظاهری ایراد گیربکس برای اطمینان بیشتر بهتر است خودرو را به تعمیرگاه اختصاصی گیربکس اتومات بسترن منتقل کنید و مورد ارزیابی کارشناس قرار دهید:

  • خودرو خود را خاموش کنید و بست باتری را بردارید. ترمز دستی را بکشید و خودرو را در وضعیت دنده خلاص قرار دهید.
  • پس از پنج دقیقه بست باتری ار متصل کرده و بدون فشردن پدال گاز استارت بزنید. اجازه دهید خودرو به مدت حدود سی ثانیه درجا کار کند.
  • حال خودرو را به مدت سی ثانیه خاموش کنید و مجددا استارت بزنید و این کار را سه مرتبه تکرار کنید.
  • پس از سه بار خاموش و روشن کردن خودرو تنظیم کامپیوتر گیربکس اتومات بسترن انجام شده و می توانید به آرامی حرکت نمایید.
  • اگر در این حالت لرزش یا صدای شدیدی از ناحیه گیربکس اتومات بسترن حس کردید خودرو را خاموش کنید و برای جلوگیری از آسیب دیدگی بیشتر بوسیله جرثقیل خودرو را به تعمیرگاه مجاز منتقل کنید.
  • در هر مرحله ای می توانید با تماس با یکی از شماره های مندرج در سایت پاور گیربکس از مشاوره فنی رایگان کارشناسان ما استفاده نماید.

تعویض روغن گیربکس اتومات بسترن

برای تعویض روغن گیربکس چد پارامتر مختلف را ذکر کرده اند که مهمترین آنها مسافت طی شده توسط خودرو است. به طور معمول برای گیربکس اتومات بسترن مسافت 50 تا 75 هزار کیلومتر برای تعویض روغن در نظر گرفته می شود. نکته مهم این است که نحوه رانندگی و شرایط محیطی و کیفیت روغن مورد استفاده نیز در طول عمر روغن گیربکس اتومات بسترن موثر خواهد بود. لذا بهتر است در بازدیدهای دوره ای کیفیت روغن گیربکس خود را بسنجید.

هزینه تعمیر گیربکس اتومات بسترن

گیربکس اتومات بسترن بخشهای مختلفی دارد که ممکن است هر بخش دچار خرابی های ریز و درشت شوند. اما برای اینکه هزینه دقیق تعمیر گیربکس اتومات بسترن خود را بدانید می بایست خودرو را به تعمیرگاه اختصاصی گیربکس اتومات بسترن منتقل کنید تا کارشناس آموزش دیده با دستگاه های پیشرفته نسبت به عیب یابی دقیق گیربکس اقدام کند. پس از مشخص شدن قطعات معیوب و تعویضی می توان هزینه تعمیر گیربکس اتومات بسترن را تخمین زد.

سوالات متداول در خصوص گیربکس اتومات بسترن

چه نکات مهمی برای تعویض روغن گیربکس اتومات بسترن می بایست لحاظ شود؟

نخست اینکه زمان تعویض روغن را به خوبی تشخیص دهید و اگر کیفیت روغن گیربکس کاهش یافته و به مرحله فساد رسیده حتما نسبت به تعویض ان اقدام شود. دوم اینکه از روغن ال و با کیفیت استفاده کنید و نکته سوم اینکه تعویض روغن را در مرکز مجاز و توسط تعمیرکار با تجربه به انجام برسانید.

تقه زدن گیربکس اتومات بسترن در چه مواقعی خطرناک خواهد بود؟

اگر تقه زدن ناشی از آنبالانسی چرخ دنده ها باشد و به موقع رفع نگردد می تواند تشدید شده یا به آنبالانسی سایر قطعات در گیربکس اتومات بسترن منجر شود. لذا در این صورت حتما باید هر چه سریعتر نسبت به رفع عیب گیربکس اتومات بسترن اقدام شود.

آیا تعویض روغن گیربکسهای هیبریدی همانند گیربکس اتومات بسترن ضروری است؟

در گیربکسهای هیبریدی یز روغن با توجه به فشار بالا و دمای کاری گیربکس به مرور زمان کیفیت خود را از دست می دهد  و ممکن است فاسد شود لذا در خودروهای هیبریدی نیز مانند گیربکس اتومات بسترن نیاز به تعویض روغن گیربکس وجود دارد.

زوزه کشیدن گیربکس اتومات بسترن در چه مواقعی به سطح روغن گیربکس مربوط می شود؟

اگر سطح روغن گیربکس اتومات بسترن کاهش یافته باشد این کاهش سطح می تواند به اصطکاک شدید بین قطعات متحرک و چرخ دنده ها بیانجامد چرا که با کاهش سطح روغن گیربکس روانکاری ناقص انجام می شود. در نتیجه این اصطکاک صدایی شبیه به زوزه کشیدن به گوش خواهد رسید.

وضعیت اضطراری دنده سه در گیربکس اتومات بسترن چه معنایی دارد؟

در شرایط خاصی ممکن است گیربکس اتومات بسترن به صورت خودکار در وضعیت دنده سه قفل شود. در این وضعیت که به وضعیت اضطراری دنده سه معروف است ممکن است بتوانید با راهکارهای بخش تعمیر اضطراری گیربکس اتومات بسترن مشکل را موقتا رفع کنید.

آیا گاز هرز خوردن گیربکس اتومات بسترن ممکن است به فیلتر روغن گیربکس مربوط باشد؟

تعمیرکاران غیر حرفه ای در صورت مشاهده ایراد گاز هرز خوردن در گیربکس اتومات بسترن بلافاصله به سراغ تعمیر یا تعویض کلاچ خودرو می روند. در صورتی که برخی مواقع کاهش فشار روغن علت اصلی گاز هرز خوردن گیربکس می باشد. کاهش فشار روغن نیز معمولا به دلیل مسدود شدن روزنه های فیلتر روغن گیربکس اتومات بسترن رخ می دهد.

مقالات مرتبط:

تعمیر گیربکس اتوماتیک بی وای دی s6
تعمیر گیربکس اچ سی کراس
تعمیر گیربکس ام جی
تعمیر گیربکس بی وای دی
تعمیر گیربکس چانگان
تعمیر گیربکس چینی
تعمیر گیربکس دانگ فنگ
تعمیر گیربکس هایما

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس: 09128397793
پیمایش به بالا
اسکرول به بالا