پاورگیربکس / تعمیر گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷

تعمیر گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷

شرکت سازندهجیلی
کشور سازندهچین
تعداد دنده7 دنده
نوع گیربکس گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷
جدول مشخصات گگیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷
تعمیر گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷

تعمیر گیربکس اتومات جیلی امگرند ۷

تعمیر گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷ در صورتی که با عیب یابی صحیح به انجام برسد می تواند باعث صرفه جویی در هزینه و زمان شما گردد. در این مقاله اصول نگهداری و تعمیر گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷ ذکر می گردد و نشانه هایی که از قبل از خرابی گیربکس ایجاد می شوند را تشریح می کنیم تا از تعمیر گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷ پیشگیری کنید.

معرفی جیلی امگرند ۷ زیبا اما گران قیمت

  • خودرو جیلی امگرند ۷ از سال 2012 تا سال 2015 تولید شد و مخصوصا در ابتدای زمان ورود به بازار با استقبال زیادی از سوی مردم مواجه شد. گیربکس ان از نوع شش دنده اتومات است و موتور چهار سیلندر ان با 1.8 لیتر حجم می تواند 137 اسب بخار نیرو تولید کند. حداکثر سرعت جیلی امگرند ۷ به 180 کیلومتر بر ساعت می رسد و مصرف سوخت ترکیبی آن نیز 7.7 لیتر است. در این خودرو از گیربکس پانچ ساخت چین استفاده شده است.

تعمیر اضطراری گیربکس اتومات جیلی امگرند ۷

در حقیقت بهتر است همواره برای تعمیر گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷ از تعمیرکار متخصص بهره ببرید. اما در برخی مواقع ممکن است جعبه دنده در وضعیتی نا مناسب قفل شده باشد و امکان حرکت خودرو نیز وجود نداشته باشد. در این مواقع راهکارهایی وجود دارد که تحت عنوان تعمیر اضطراری گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷ بیان می شود و مطابق با تجربه کارشناسان خبره پاور گیربکس ممکن است در شرایط خاصی ایراد گیربکس را موقتا برطرف کرده و امکان حرکت خودرو را فراهم نماید. تعمیرات اضطراری گیربکس جعبه دنده دو حالت دارد. در حالت نخست مشکل از تنظیمات گیربکس است در این صورت به شکل زیر عمل می کنیم:

  • ابتدا باید برق باتری پنج دقیقه قطع شود. برای اینکار کافی ست بست باتری را بردارید.
  • حال باید تنظیم گیرکس مجددا انجام شود. بدین منظور سه مرتبه خودرو را خاموش و روشن کنید. هر مرحله باید سی ثانیه طول بکشد و در کل فرایند نباید پدال گاز فشرده شود لذا دنده باید در وضعیت خلاص باشد.
  • در انتها خودرو را روشن کنید و حرکت نمایید. البته باید در نظر داشته باشید که اگر لرزش یا صدای ناهنجار از گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷ به گوش می رسد این موضوع می تواند نشانه خرابی بزرگی باشد. لذا باید خودرو را با جرثقیل به تعمیرگاه منتقل کرد.

حالتی دیگر نیز برای خرابی ها گیربکس وجود دارد. ممکن است به علت گرمای بیش از حد گیربکس قفل شده باشد. در این صورت می بایست خودرو را به مدت دو ساعت خاموش بگذارید تا به دمای محیط برسد. در بسیاری از مواقع تنها با همین روش می توان خودرو را راه اندازی نمود تا در اولین زمان به تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷ مراجعه شود.

هزینه تعمیر گیربکس اتومات جیلی امگرند ۷

اینکه هزینه تعمیر گیربکس شما چه مقدار باشد به عوامل مختلفی بستگی دارد. در مرحله نخست باید قطعات معیوب و آسیب دیده شناسایی شوند. سپس مشخص شود که چه قطعاتی باید تعمیر شوند و چه قطعاتی نیز نیاز به تعویض دارد. در مجموعه پاور گیربکس با استفاده از دستگاههای پیشرفته عیب یابی دقیق انجام می شود. بدین ترتیب فرایند تعمیر به صورت متمرکز بر قطعات معیوب انجام شده از هزینه های اضافی و جانبی اجتناب می گردد.

سرویسهای نگهداری گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷

مهمترین سرویسهایی که برای کاهش تعمیرات گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷ در نظر گرفته می شود در این بخش تشریح می گردد. این اقدامات در اغلب گیربکسهای اتوماتیک مشترک هستند و به کار گیری این اقدامات استهلاک جعبه دنده را نیز کاهش خواهد داد:

  • عدم نصب لوازم جانبی غیر متعارف: به طور کلی هر گونه تغییرات زیادی که موجب شود خودرو از وضعیت طراحی خارج گردد ممکن است در کارکرد قطعات مختلف از جمله گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷ مشکلاتی ایجاد کند. به عنوان مثال استفاده از لامپهای نئون پر مصرف ممکن است سیستم برق خودرو را با چالش مواجه کند. از آنجا که گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷ نیز قطعات برقی متعددی دارد ممکن است برق خودرو به مقدار مناسب برای عملکرد صحیح قطعات برقی گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷ تامین نشود و در کارکرد گیربکس اختلال ایجاد شود.
  • تعویض روغن گیربکس: تعویض روغن گیربکس یکی از مهمترین سرویسهای گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷ به شمار می رود. روغن سالم به رنگ قرمز روشن است در حالی که به مرور زمان روغن کیفیت خود را از دست داده و به رنگ سیاه خواهد شد. همچنین روغن فاسد چسبندگی مناسبی نیز ندارد و در صورتی که ملاجظه کردید که روغن گیربکس به این وضعیت در امده لازم است نسبت به تعویض آن اقدام شود.
  • بازدید دوره ای جعبه دنده: یکی از مواردی که در بازدید دوره ای چک می شود کیفیت روغن گیربکس است. همچنین ممکن است گیربکس به نشتی دچار شده و سطح روغن کاهش یافته باشد که این مورد نیز در بازدید دوره ای مشخص می گردد. موارد دیگر مانند صدا و لرزش و دمای بیش از حد گیربکس نیز در بازدید دوره ای بررسی می شوند.
  • تعویض فیلتر روغن گیربکس اتومات: فیلتر روغن نقش حیاتی در گیربکس دارد. اگر فیلتر روغن به موقع تعویض نشود ممکن است روزنه های فیلتر مسدود شوند و در نتیجه امکان عبور روغن نیز وجود نداشته باشد. در این شرایط فشار روغن افت می کند و مشکلاتی را در عملکرد بخش های مختلف گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷ بوجود می آورد.
  • عدم تعویض رینگ و لاستیک نامتعارف: برخی رانندگان تمایل دارند که رینگو لاستیک خودرو را با اندازه های غیر متعارف تعویض کنند. اما باید دانست که با این عمل نسبت دور استاندارد تغییر می کند و لذا فشاری یبش از فشار طراحی شده بر جعبه دنده وارد می آید و در دراز مدت ممکن است اسهتلاک گیربکس به شکل فزاینده ای افزایش یابد.
  • مطالعه دفترچه راهنمای خودرو: بنا به مدل خودرو ممکن است نکات خاصی توسط سازنده گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷ به رانندگان توصیه شده باشد و لذا بهتر است دفترچه راهنمای خودرو را مطالعه کنید.
  • توجه به علائم هشدار دهنده: علامتهایی در گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷ وجود دارند که نشانه خرابی های بزرگ در گیربکس در آینده نزدیک هستند. در صورت مشاهده این علائم باید هر چه سریعتر به تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷ مراجعه کنید. در بخش بعدی با این علائم آشنا می شوید.

علائم هشدار دهنده گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷

  • دمای بیش از حد: در صورتی که سیستم خنک کاری خودرو ایراد داشته باشد ممکن است به دمای بیش از حد گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷ بیانجامد. دمای بیش از حد کیفیت روغن را کاهش داده و عملیات روانکاری به درستی انجام نمی شود.
  • گاز هرز خوردن: در صورتی که کلاچ به خوبی درگیر نشود مخصوصا در سرعتهای بالا ایرادی پیش می اید که به گاز هرز خوردن گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷ مشهور است. در این حالت هر چه پدال گاز را فشار می دهید خودرو گاز می خورد اما سرعت بیشتر نمی شود.
  • گیر کردن دنده: ممکن است اهرم دنده گیربکس در وضعیت خاصی گیر کند. در این مواقع در ابتدا با کمی تلاش موفق به تعویض وضعیت اهرم دنده می شوید. اما اگر به موقع گیربکس مورد عیب یابی و رفع عیب قرار نگیرد ممکن است ایراد مذکور تشدید شده و به مرور زمان به جایی برسید که به طور کلی گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷ قفل شود و امکان حرکت نداشته باشید.
  • لرزش جعبه دنده : اگر چرخ دنده های گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷ دچار آنبالانسی شده باشند لرزش در گیربکس ایجاد می شود. البته لرزش دلایل دیگری نیز دارد اما مهمترین و خطرناکترین دلیل آن همین آنبالانسی چرخ دنده هاست.
  • زوزه کشیدن: در صورتی که یکی از بلبرینگها خراب شده باشد ممکن است در گیرکس صدا زوزه کشیدن تولید شود. اگر گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷ شما دچار ایراد زوزه کشیدن شده بهتر است هر چه زودتر به تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷ مراجعه کنید.
  • تقه زدن: یکی دیگر از ایرادهایی که در قالب صدای غیر عادی مشاهده می شود تقه زدن گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷ است. تقه زدن نیز دلایل مختلفی دارد که متداولترین دلیل تقه زدن گیربکس اتومات جیلی امگرند ۷ را می توان به ایراد در سیستم روغن مربوط دانست.
  • بوی سوختگی جعبه دنده : اگر در گیربکس قطعات برقی به مشکل بربخورند ممکن است آمپر بیش از حد مجاز مصرف کرده و سیم کشی داخلی داغ شود و بوی سوختگی به مشام برسد. این مسئله ممکن است به آتش سوزی نیز منجر شود.
  • رعشه ابتدای حرکت: کارکرد خودرو در ابتدای حرکت که هنوز موتور سرد است با تکان شدید همراه است.
  • لرزش ماشین ابتدای حرکت: لرزش در ابتدای حرکت می تواند به دلیل کاهش سطح روغن یا سرد بودن آن اتفاق بیافتد.
  • گاز خلاص خوردن: مانند زمانی که دنده در وضعیت خلاص قرار داشته باشد گاز خوردن بدون حرکت اتفاق می افتد.
  • درگیری همراه با ضربه: هر بار تعویض دنده با ضربه شدید همراه می شود.
  • تاخیر در درگیر شدن دنده: مکث بیش از حد برای درگیری دنده عقب و جلو
  • تغییرات دور موتور: بالا پایین شدن دور موتور و قطع و وصل شدن نیرو که باعث تکان تکان خوردن ماشین می شود.
  • خرابی فلایویل: ایجاد هر گونه ایراد در فلایویل خیلی تاثیرگذار است در عملکرد که ممکن است به درستی تشخیص داده نشود و به اشتباه تصور شود گیربکس خراب است.

زمان تعویض روغن گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷

برای مشخص شدن زمان تعویض روغن گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷ پارامترهای مختلفی می بایست مد نظر قرار گیرد. متداولترین پارامتر برای تعویض روغن مسافت طی شده توسط خودرو است. به طور معمول برای گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷ مسافت 40 تا 60 هزار کیلومتر را برای تعیوض روغن درنظر می گیرند. ان مسافت به عوامل مختلفی مانند کیفیت روغن گیربکس مصرفی و نحوه رانندگی شما و حتی آب و هوای محیط وابسته است. بجز مسافت می توان مدت زمان را نیز به عنوان پارامتر دوم مد نظر قرار داد. برای زمانی که مسافت 40 هزار کیلومتر برای تعویض روغن در نظر گرفته شده حداکثر 4 سال برای استفاده از روغن گیربکس زمان دارید. یعنی اگر این مدت بگذرد اما به مسافت مورد نظر نرسیده باشید نیز باز هم نیاز به تعویض روغن گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷ وجود خواهد داشت. به همین ترتیب برای 50 هزار کیلومتر 5 سال و برای 60 هزار کیلومتر 6 سال را محاسبه می کنند.

سومین پارامتر نیز فاسد شدن روغن گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷ بر اثر خرابی است. برخی خرابی ها می تواند تاثیر مستقیمی بر کیفیت روغن داشته باشند و لذا طول عمر آن را کاهش دهند.

زمان تعویض فیلتر روغن گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷

برای تعویض فیلتر روغن گیربکس نیز می توان به همین ترتیب پارامترهای مختلف را تعریف کرد اما با توجه به وابستگی کامل روغن و فیلتر روغن گیربکس معمولا هر بار که روغن گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷ عوض شود پیشنهاد می شود فیلتر روغن گیربک نیز تعویض گردد.

سوالات مهم در خصوص گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷

سه سرویس اساسی و مهم در نگهداری گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷ کدامند؟

مهمترین سرویسها و اقدامات در خصوص نگهداری گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷ را می توان به ترتیب تعویض روغن و بازدید دوره ای و تعویض فیلتر روغن گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷ دانست.

آیا خودروهای هیبریدی هم درست مانند گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷ نیاز به تعویض روغن دارند؟

بازه زمانی و مسافتی تعویض روغن گیربکس در هر خودرو مخصوص به گیربکس طراحی شده همان خودرو است. لذا در خودروهای هیبریدی بازه تعویض روغن مخصوص به خود آنها در نظر گرفته می شود.

به چه وضعیتی حالت اضطراری دنده سه گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷ گفته می شود؟

به وضعیت خاصی که به علت وجود برخی ایرادات گیربکس به صورت اتومات در وضعیت دنده سه قفل می شود حالت اضطراری دنده سه می گویند.

تقه زدن گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷ چه دلیل مهمی دارد؟

دلایل مختلفی ممکن است علت تقه زدن گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷ شما باشند اما مهمترین دلیل را می توان وجود شی خارجی در داخل گیربکس دانست. این شی ممکن است هنگام تعمیر در تعمیرگاه های غیر مجاز وارد گیربکس شده باشد و یا اینکه قطعه ای در داخل گیربکس دچار شکستگی شده باشد. در صورت بروز چنین مشکلی باید هر چه سریعتر به تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷ مراجعه کنید چرا که احتمال آسیبهای بسیار جدی وجود خواهد داشت.

لرزش گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷ به چه دلایلی رخ می دهد؟

دلایل مختلفی مانند خرابی بلبرینگ یا آنبالانسی چرخ دنده های ممکن است به لرزش گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷ منجر شود.

گیر کردن گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷ در دنده پارک را چطور برطرف کنیم؟

در مواقعی ممکن است بتوانید گیر کردن دنده پارک در گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷ را با فرایند تعمیرات اضطراری برطرف نمایید. بهتر است پس از رفع عیب موقت به تعمیرگاه تخصصی پاور گیربکس مراجعه کنید و گیربکس خود را به کارشناس نشان دهید.

خلاصی گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷ به چه دلیل رخ می دهد؟

ممکن است ایراد توربین به خلاصی گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷ منتهی شود. همچنین امکان دارد که کلاچ یا اهرم تنظیم ایراد داشته باشد.

مقالات مرتبط:

تعمیر گیربکس اتوماتیک جیلی GC6
تعمیر گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7
تعمیر گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7
تعمیر گیربکس جیلی

1 دیدگاه دربارهٔ «تعمیر گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷»

  1. سلام خودروی جیلی امگرند 7دارم یورو 4سواری هاچ بک وقتی در دنده Dیا R که دنده جلو و عقب هست قرار میدم حرکت نمی کنه اصلا صدای هم از کیربکس نمیاد وقتی خیلی پدال گاز فشار میدم یک دفعه حرکت می کنه و بلافاصله ماشین خاموش میشه مشکل از چی دریچه گاز یا کیربکس وقتی تو دنده حرکت قرار میگیره ماشین خفه گاز میخوره در پارک و حالت خلاص درست گاز می خورد مشکل از چی راهنمایی کنید ممنون

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس: 09128397793
پیمایش به بالا
اسکرول به بالا