پاورگیربکس / تعمیر گیربکس اتوماتیک ام وی ام x22

تعمیر گیربکس اتوماتیک ام وی ام x22

تعمیر گیربکس اتوماتیک ام وی ام x22

تعمیر گیربکس اتوماتیک ام وی ام x22 با دستگاه های پیشرفته در مجموعه پاور گیربکس انجام می شود. استفاده از این دستگاه های جهت عیب یابی دقیقتر کیفیت تعمیر گیربکس اتوماتیک ام وی ام x22 را افزایش داده و میزان خرابی ها را در دراز مدت کاهش می دهد. برای اینکه کمتر نیاز به تعمیر گیربکس اتوماتیک ام وی ام x22 خود داشته باشید می بایست سرویسهای نگهداری این گیربکس را به خوبی فرا گرفته و در موعد مقرر به انجام برسانید.

معرفی مختصر ام وی ام x22

کراس اور ام وی ام x22 شباهت زیادی به ام وی ام 315 دارد. مهندسی چینی با اعمال تغییراتی انعطاف پذیری این خودرو را کمتر کرده اند تا رانندگی با آن ایمن تر باشد. این خودرو از موتوری چهار سیلندر بهره می برد که 105 اسب بخار قدرت تولید می کند و حجم ان 1.5 لیتر می باشد. حداکثر گشتاور ام وی ام x22 به 135 نیوتن متر می رسد. با وجود مصرف سوخت پایین ام وی ام x22 که در حدود 6 لیتر در هر صد کیلومتر است این خودرو می تواند به سرعت حداکثر 170 کیلومتر در ساعت برسد.

هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک ام وی ام x22

برای اینکه هزینه تعمیرات گیربکس اتوماتیک ام وی ام x22 کاهش یابد ابتدا باید عیب یابی دقیق و حساب شده اغاز شود. اگر احیانا ایراد گیربکس به درستی تشخیص داده نشود هزینه های هنگفت و دوباره کاری های متعدد بر مشتری تحمیل خواهد شد. در مجموعه پاور گیربکس کارشناسان اموزش دیده بوسیله دستگاههای پیشرفته و بروز عیب یابی گیربکس اتوماتیک ام وی ام x22 را انجام می دهد و بدین ترتیب قطعات معیوب گیربکس مشخص می گردد. در مرحله بعدی مشخص می شود که کدام قطعات نیاز به تعویض دارند و چه قطعاتی را می توان تعمیر نمود. در نهایت هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک ام وی ام x22 مشخص می گردد.

تعویض روغن گیربکس اتوماتیک ام وی ام x22

روغن سالم گیربکس به رنگ قرمز روشن است و روغن فاسد شده که کیفیت خود را از دست داده باشد به رنگ مشکی تغییر رنگ می دهد. همچنین اگر مقدار اندکی از روغن گیربکس را در بین دو انگشت دست لمس کنید متوجه می شوید که روغن سالزم لزجت مناسبی دارد در حالی که روغن فاسد شده به مرور کیفیت خود را از دست داده و روان تر خواهد بود. در صورتی که ملاحظه کردید که کیفیت روغن گیربکس شما کاهش یافته است و به مرحله فساد رسیده مسافت طی شده توسط خودرو یا دیگر پارامترهای اهمیتی نخواهد داشت و می بایست هر چه سریعتر نسبت به تعویض روغن گیربکس اتوماتیک ام وی ام x22 خود اقدام کنید. با این وجود معمولا مسافتی در حدود 40 تا 60 هزار کیلومتر نیز برای مدلهای مختلف ام وی ام X22 جهت تعویض روغن گیربکس در نظر گرفته می شود. این مسافت معادل چهار تا شش سال استفاده از روغن گیربکس است و اگر مدت زمان مربوطه طی شود ولی مسافت اعلام شده طی نشده باشد باز هم باید روغن گیربکس را تعویض کرد.

تعمیرات اضطراری گیربکس اتوماتیک ام وی ام x22

قطعا بهتر است برای هر گونه خدمات فنی و تعمیرات گیربکس اتوماتیک ام وی ام x22 از تعمیرگاه اختصاصی این گیربکس استفاده کنید. اما در صورتی که در شرایطی هستید که گیربکس خودرو شما قفل شده و نمی توانید خودرو را حرکت دهید و از سوی دیگر دسترسی به تعمیرکار حرفه ای نیز ندارید تعمیرکاران با تجربه پاور گیربکس چند راه حل ساده به شما پیشنهاد می کنند که باعث می شود به صورت دستی کامپیوتر گیربکس اتوماتیک ام وی ام x22 خود را تنظیم مجدد کرده و برخی ایرادات با این روش ممکن است رفع گردند. این راه حلها به شرح زیر هستند:

  • ابتدا باید خودرو را خاموش کنید و سپس می بایست بست باتری را قطع کنید.
  • پس از گذشت چند دقیقه بست باتری را مجددا وصل نمایید.
  • بدون اینکه پدال گاز یا هیچ پدال و دکمه دیگری فشرده شود استارت بزنید.
  • در تنظیم مجدد می بایست سه مرتبه خودرو روشن و خاموش شود و در هر مرحله سی ثانیه تامل نمایید.
  • پس از انجام مراحل فوق می توانید دنده را در وضعیت دلخواه قرار داده و به آرامی حرکت نمایید.

به خاطر داشته باشید که اگر با این راهکارها توانستید خودرو را راه اندازی نمایید اما با این وجود صدا و لرزش شدیدی از ناحیه گیربکس اتوماتیک ام وی ام x22 حس می کردید حرکت دادن خودرو معقول نیست و باید از جرثقیل برای رساندن خودرو به تعمیرگاه تخصصی بهره ببرید.

سرویسهای نگهداری گیربکس اتوماتیک ام وی ام x22

برای نگهداری هر چه بهتر گیربکس اتوماتیک ام وی ام x22 باید سرویسهای مهم مراقبتی این گیربکس را در موعد مقرر به انجام برسانید. با اینکار استهلاک گیربکس کاهش یافته و کمتر شاهد خرابی گیربکس اتوماتیک ام وی ام x22 خود خواهید بود.

  • مطالعه دفترچه راهنمای خودرو: ممکن است در دفترچه راهنما بنا به مدل خودرو موارد خاصی توسط کمپانی سازنده توصیه شده باشد و لذا پیشنهاد می شود این دفترچه را لااقل یک بار با دقت مطالعه نمایید.
  • بروزرسانی برنامه کامپیوتری گیربکس اتوماتیک ام وی ام x22: در صورتی که نسخه جدیدی از برنامه کامپیوتری گیربکس اتوماتیک ام وی ام x22 ارائه شده باشد و تعمیرکار این گیربکس این موضوع را به شما اطلاع داده حتما نسبت به نصب نسخه جدید اقدام کنید.
  • رانندگی استاندارد جهت نگهداری گیربکس اتوماتیک ام وی ام x22: منظور از رانندگی استاندارد حرکت با سرعت مطمئنه و دوری از حرکات سریع و با تغییرات شتاب بالاست. هر چه گاز و ترمز گرفتن پیاپی افزایش یابد استهلاک گیربکس اتوماتیک ام وی ام x22 نیز افزایش خواهد یافت. همچنین در شرایط سخت جاده ای نیز حرکت با سرعت بالا به قطعات داخلی گیربکس اتوماتیک ام وی ام x22 آسیب جدی وارد خواهد کرد.
  • تعویض روغن گیربکس اتوماتیک ام وی ام x22: روغن در گیربکس اتومات وظایف مهمی را بر عهده دارد. علاوه بر روانکاری قطعات متحرکت وظیفه روغن گیربکس شامل خنک کاری و انجام فرایندهای داخلی گیربکس می باشد. اگر تعویض روغن گیربکس اتوماتیک ام وی ام x22 به تعویق بیافتد بسیاری از این وظایف به درستی به انجام نخواهد رسید.
  • تعویض فیلتر روغن گیربکس اتوماتیک ام وی ام x22: برای فیلتر روغن گیربکس نیز برنامه زمان بندی خاصی جهت تعویض در نظر گرفته شده است. با توجه به زمان مشخص شده توسط کمپانی سازنده بهتر است از این وسیله در هر دوره مصرفی روغن گیربکس استفاده شود. به عبارت بهتر زمان تعویض فیلتر روغن و روغن گیربکس در یک زمان و در یک مرحله باشد.
  • بازدید دوره ای گیربکس اتوماتیک ام وی ام x22: در بازدید دوره ای موارد متعددی مانند سطح و کیفیت روغن گیربکس همچنین شل بودن اتصالات یا دما صدا و لرزش بیش از حد گیربکس چک می شود. توصیه می شود جهت بازدید دوره ای هر یک الی سه ماه به مرکز تعمیر تخصصی گیربکس اتوماتیک ام وی ام x22 در مجموعه پاور گیربکس مراجعه نمایید و یا اینکه به صورت شخصی موارد ذکر شده را چک کنید.
  • عدم تغییرات سلیقه ای در خودرو: شاید باور آن سخت باشد اما برخی تغییرات سلیقه ای می تواند صدماتی غیر قابل پیشبینی را به گیربکس اتوماتیک ام وی ام x22 وارد آورد. به عنوان مثال استفاده از رینگ و لاستیک غیر متعارف می تواند با تغییر نسبت دور موتور فشار مضاعفی بر گیربکس وارد اورد. همچنین استفاده از تجهیزات پر مصرف برقی مانند لامپهای نئون یا سیستمهای صوتی غیر متعارف می تواند در صورتی که برق خودرو پاسخگو این مصرف بالا نباشد مشکلاتی را برای قطعات برقی گیربکس اتوماتیک ام وی ام x22 به همراه داشته باشد. لذا توصیه می شود از تغییرات غیر متعارف سلیقه ای دوری کنید.
  • پیگیری علائم هشدار دهنده گیربکس اتوماتیک ام وی ام x22: در بخش بعدی مهمترین عوامل هشدار دهنده این گیربکس معرفی می شود. بهتر است در صورت مشاهده هر یک از این علائم هر چه سریعتر به تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک ام وی ام x22 مراجعه شود.

علائم هشدار دهنده گیربکس اتوماتیک ام وی ام x22

گیربکس اتوماتیک ام وی ام x22 از قطعات کوچک و بزرگ بسیاری تشکیل شده که عملکرد این قطعات کاملا به یکدیگر وابسته است. لذا در صورتی که کوچکترین مشکلی برای یکی از قطعات گیربکس بوجود بیاید نه تنها عملکرد گیربکس مختل می شود بلکه احتمال دارد سایر قطعات نیز در معرض آسیب دیدگی جدی قرار داشته باشد. به همین دلیل آشنایی با نشانه های خرابی های گیربکس اتوماتیک ام وی ام x22 و پیگیری آنها تا عیب یابی و رفع عیب کامل جهت جلوگیری از تعمیرات پر هزینه ضروری خواهد بود.

  • زوزه کشیدن گیربکس اتوماتیک ام وی ام x22: یکی از مهمترین علائم هشدار دهنده در گیربکس اتوماتیک ام وی ام x22 زوزه کشیدن گیربکس است. اهمیت این علامت بدین خاطر است که معمولا صدای عادی گیربکس به مرور زمان و بسیار به آهستگی افزایش می یابد و راننده زمانی متوجه زوزه کشیدن گیربکس اتوماتیک ام وی ام x22 خود می شود که آسیب به قطعات مختلف گیربکس وارد آمده و لذا بهتر است همیشه در خصوص صدای گیربکس اتومات خود توجه و دقت کافی را مبذول نمایید.
  • لرزش گیربکس اتوماتیک ام وی ام x22: ایرادات مختلفی ممکن است به لرزش گیربکس منتهی شوند. از مهمترین این ایرادات می توان به خرابی بلبرینگها یا آنبالانس شدن چرخ دنده ها اشاره کرد. همچنین در صورتی که از خدمات تعمیرگاه غیر مجاز برای تعمیر گیربکس اتوماتیک ام وی ام x22 خود استفاده کرده باشید ممکن است تعمیرات غیر استاندارد و یا بد بسته شدن اتصالات منجر به شل شدن اتصالات گیربکس شده و خیلی زود شاهد لرزش گیربکس اتوماتیک ام وی ام x22 خود باشید.
  • گاز هرز خوردن گیربکس اتوماتیک ام وی ام x22: دلیل گاز هرز خوردن گیربکس اتوماتیک ام وی ام x22 می تواند به سایش بیش از حد کلاچ و یا کاهش فشار روغن گیربکس مربوط باشد.
  • گیر کردن دنده در گیربکس اتوماتیک ام وی ام x22: گیر کردن دنده در وضعیتی خاص یا رها شدن خود به خودی دنده از وضعیت قبلی می تواند نشان دهنده وجود خرابی در سیستم روغن گیربکس و یا سلکتور دنده باشد.
  • تقه زدن گیربکس اتوماتیک ام وی ام x22: خرابی یکی از شیربرقی های گیربکس اتوماتیک ام وی ام x22 و یا سوپاپهای روغن می تواند از جمله دلایل تقه زدن در گیربکس اتوماتیک ام وی ام x22 باشد. همچنین خرابی توربین یا اویل پمپ نیز از دیگر دلایل این ایراد به شمار می روند.

سوالات متداول گیربکس اتوماتیک ام وی ام x22

آیا تعویض روغن گیربکس اتوماتیک ام وی ام x22 امری ضروری است؟

بله در گیربکس اتوماتیک ام وی ام x22 حتما باید در دوره های مشخص شده و با طی مسافت 40 تا 60 هزار کیلومتری روغن گیربکس عوض شود. زمان تعویض روغن گیربکس به موارد دیگری مانند نحوه رانندگی و کیفیت روغن مصرفی و همچنین مدت زمان استفاده از روغن وابسته است.

چه سرویسهایی برای نگهداری هر چه بهتر گیربکس اتوماتیک ام وی ام x22 می بایست به انجام برسد؟

موارد متعددی برای نگهداری بهتر گیربکس اتوماتیک ام وی ام x22در نظر گرفته می شود که از مهمترین این موارد می توان به تعویض روغن و تعویض فیلتر روغن گیربکس و همچنین بازدید دوره ای گیربکس اتوماتیک ام وی ام x22 اشاره کرد.

زوزه کشیدن گیربکس اتوماتیک ام وی ام x22 چه علت عمده ای دارد؟

معمولا خرابی بلبرینگ یا کاهش سطح روغن گیربکس اتوماتیک ام وی ام x22 می تواند به زوزه کشیدن این گیربکس منجر شود. در واقع کاهش سطح روغن سبب خواهد شد که انتقال قدرت در چرخ دنده ها با تنش و اصطکاک بیشتری همراه بوده و زوزه کشیدن و همچنین منتهی به لرزش گیربکس اتوماتیک ام وی ام x22 شود.

در صورتی که گیربکس اتوماتیک ام وی ام x22 در دنده پارک گیر کند علت چیست؟

ممکن است خرابی در سیستم ترمز سبب شود که وقتی گیربکس اتوماتیک ام وی ام x22 را در دنده پارک قرار می دهید خودرو در همین وضعیت باقی بماند. همچنی خرابی در سیستم برق خودرو نیز می توان چنین نشانه ای را به همراه داشته باشد.

وضعیت اضطراری دنده سه در گیربکس اتوماتیک ام وی ام x22 را چطور می توان رفع نمود؟

قطعا وضعیت اضطراری دنده سه که قفل شدن خودکار گیربکس در دنده سه می باشد و هر خرابی دیگری باید در تعمیرگاه اختصاصی گیربکس اتوماتیک ام وی ام x22 برطرف شود. اما در شرایط خاص ممکن است بتوانید با روش تعمیر اضطراری گیربکس اتوماتیک ام وی ام x22 مشکل را موقتا رفع کنید.

مقالات مرتبط:

تعمیر گیربکس ام وی ام
تعمیر گیربکس ام وی ام 110
تعمیر گیربکس ام وی ام 315
تعمیر گیربکس ام وی ام 530
تعمیر گیربکس ام وی ام 550
تعمیر گیربکس ام وی ام x33
تعمیر گیربکس اتوماتیک جیلی GC6
تعمیر گیربکس جک s5

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس: 09396645387
پیمایش به بالا
اسکرول به بالا