پاورگیربکس / تعمیر گیربکس اتوماتیک بی وای دی s6

تعمیر گیربکس اتوماتیک بی وای دی s6

تعمیر گیربکس اتوماتیک بی وای دی s6

تعمیر گیربکس اتوماتیک بی وای دی s6 لزوما باید توسط تعمیرکاه آموزش دیده به انجام برسد تا کلیه موارد استاندارد رعایت شود. استفاده از دستگاه های پیشرفته در عیب یابی و تعمیر گیربکس بی وای دی می تواند از تعمیرات مجدد و دوباره کاری جلوگیری نماید. برای کاهش دفعات تعمیر گیربکس اتوماتیک بی وای دی s6 می بایست سرویسهای نگهداری این گیربکس را در موعد مقرر به انجام برسانید.

بی وای دی s6 در کلاس خودروهای لوکس

اگر به لکسوس علاقمند هستید بی وای دی s6 نسخه ارزان قیمت این خودرو محسوب می شود. موتور چهار سیلندر بی وای دی s6  2.4 لیتر گنجایش دارد و می تواند 160 اسب بخار قدرت تولید کند. همچنین حداکثر گشتاور ان نیز به 229 نیوتن متر می رسد. گیربکس آن از نوع 6 دنده اتومات دو کلاچ بوده و سرعت ان نیز به 185 کیلومتر در ساعت می رسد. مصرف سوخت ترکیبی بی وای دی s6  نزدیک به ده لیتر در هر صد کیلومتر است. این خودرو که با همکاری بی ام وای دی و تویوتا ساخته شده خودرو به نسبت ارزان در مقایسه با خودروهای لوکس محسوب می شود.

تعمیرات اضطراری گیربکس اتوماتیک بی وای دی s6

گیربکس اتوماتیک بی وای دی s6 دستگاهی پیشرفته و حساس است و اگر تعمیر آن به دست کارشناس آموزش دیده انجام نشود ممکن است مشکلات متعددی را در پیش داشته باشد. اما در شرایطی که این گیربکس گیرپاژ شده باشد و امکان حرکت دادن خودرو وجود نداشته باشد می توان با بهرگیری از برخی روشهای ساده اما کاربردی مشکل را موقتا رفع نمود. مخصوص اگر خودرو مدت زایدی است تحت فشار کار می کند که در این صورت ممکن است قفل شدن گیربکس به دلیل افزایش دمای بیش از حد آن باشد و با خاموش کردن خودرو به مدت دو ساعت می توانید مجددا به حرکت ادامه دهید. در مواقعی نیز نیاز به تنظیم مجدد کامپیوتر گیربکس اتوماتیک بی وای دی s6 وجود دارد که در این مواقع می توان به روش زیر عمل کرد:

  • ابتدا بست باتری را برای مدت 5 دقیقه بردارید. با اینکار حافظه موقت کامپیوتر و برخی خطاهای ان ریست خواهد شد.
  • حال بدون فشردن پدال گاز استارت بزنید. اجازه دهید تا خودرو شما در همین وضعیت و به صورت درجا سی ثایه روش بماند و سپس خودرو را خاموش کنید.
  • بند قبلی را سه بار تکرار کنید و هر بار روشن و خاموش کردن خودرو را ظرف مدت سی ثانیه انجام دهید.
  • حال کامپیوتر گیربکس اتوماتیک بی وای دی s6 مجددا تنظیم شده و می توانید به آرامی حرکت نمایید.

تعویض روغن گیربکس اتوماتیک بی وای دی s6

روغن گیربکس در ابتدا به رنگ قرمز روشن است اما به مرور زمان تحت فشار کاری بالای گیربکس کیفیت آن کاهش یافته به رنگ سیاه تبدیل می شود. همچنین روغن گیربکس اتوماتیک بی وای دی s6 لزجت اولیه خود را نیز به مرور زما از دست خواهد داد و در این شرایط به اصطلاح گفته می شود که روغن گیربکس فاسد شده و باید تعویض شود. برای تعویض روغن گیربکس اتوماتیک بی وای دی s6 معمولا مسافت 40 تا 60 هزار کیلومتر در نظرگرفته می شود که این مسافت به نحوه رانندگی و شرایط آب  و هوای محیط و همچنین کیفیت روغن تعویضی وابسته خواهد بود.

سرویسهای دوره ای گیربکس اتوماتیک بی وای دی s6

همانطور که در ابتدای مقاله توضیح داده شد برای اینکه گیربکس اتوماتیک بی وای دی s6 شما مدت طولانی تری را با حداکثر راندمان و بدون خرابی کار کند می بایست یک سری اقدامات مراقبتی و سرویسهای نگهداری در دستور کار شما قرار بگیرد. مهمترین این اقدامات را برای آشنایی بیشتر در این بخش ذکر می کنیم:

  • بازدید دوره ای گیربکس اتوماتیک بی وای دی s6: منظور از بازدید دوره ای این است که شرایط گیربکس را در دوره های مشخص تست نمایید. این عمل می تواند به صورت شخصی انجام شود و یا اینکه در تعمیرگا اختصاصی گیربکس اتوماتیک بی وای دی s6 و توسط کارشناس مربوطه به انجام برسد. به طور نرمال دوره های یک الی سه ماه می تواند مناسب باشد. البته در صورتی که سابقه خرابی در گیربکس وجود داشته باشد باید این دوره ها را کوتاه تر کرد. مهمترین موارد مورد ارزیابی در بازدید دوره ای گیربکس اتوماتیک بی وای دی s6 شامل نشتی ، سطح و کیفیت روغن گیربکس و صدا لرزش و دمای غیر عادی آن و همچنین سفت بودن اتصالات هستند.
  • تعویض روغن گیربکس اتوماتیک بی وای دی s6: دوره های تعویض روغن علاوه بر مسافت طی شده به مدت زمان استفاده از روغن نیز وابسته هستند. معمولا به ازای هر ده هزار کیلومتر یک سال برای تعویض روغن گیربکس اتوماتیک بی وای دی s6 در نظر گرفته می شود. یعنی اگر قصد داشته باشید در 40 هزار کیلومتر روغن گیربکس خود را تعویض کنید حداکثر استفاده از این روغن چهار سال می باشد و پس از این مدت حتی اگر به مسافت مد نظر نرسیده باشید نیز بهتر است روغن گیربکس اتوماتیک بی وای دی s6 تعویض شود.
  • رانندگی ایده آل برای گیربکس اتوماتیک بی وای دی s6: نحوه رانندگی شما در کیفیت و عملکرد گیربکس اتوماتیک بی وای دی s6 تاثیر گذار است. بهترین روش رانندگی پرهیز از حرکات سریع و پر شتاب و همچنین حرکت با سرعت بالا در وضعیت سنگین بودن خودرو یا جاده سربالایی و… است. در واقع آنچه استهلاک گیربکس اتوماتیک بی وای دی s6 را افزایش خواهد داد فشردن پیاپی پدالهای گاز و ترمز است.
  • تعویض فیلتر روغن گیربکس اتوماتیک بی وای دی s6: برای اینکه روغن گیربکس از آلودگی ها و ذرات ریز در امان باشد قطعه ای در گیربکس تعبیه شده که به نام فیلتر روغن گیربکس اتوماتیک بی وای دی s6 مشهور است. این قطعه در دوره هایی مشابه روغن گیربکس تعویض می شود و بهتر است تعویض روغن و فیلتر روغن این گیربکس به صورت هم زمان انجام شود.
  • پیگیری علائم هشدار دهنده گیربکس اتوماتیک بی وای دی s6: علائم هشدار دهنده مهم در گیربکس اتوماتیک بی وای دی s6 در بخش بعد ذکر می شوند. در صورتی که هر یک از این علائم را مشاهده کردید بهتر است خودرو را به اولین تعمیرگاه مجاز گیربکس اتوماتیک بی وای دی s6 انتقال دهید.

علائم هشدار دهنده گیربکس اتوماتیک بی وای دی s6

منظور از علائم هشدار دهنده علامتهایی هستند که راننده را خرابی های کوچک و ناچیز در گیربکس مطلع می کنند. این علامتها همچنین می تواند بسیار نگران کننده باشند چرا که اگر به موقع نسبت به عیب یابی گیربکس اتوماتیک بی وای دی s6 اقدام نشود ممکن است خرابی های به مراتب بزرگتر و پر هزینه تری در پی داشته باشد:

  • روشن شدن چراغ چک گیربکس اتوماتیک بی وای دی s6: اگر چراغ چک گیربکس روشن شود ممکن است سطح روغن کاهش یافته باشد و یا اینکه فشار روغن افت کرده باشد و… در برخی مواقع که ایراد بسیار جزئی باشد ممکن است چراغ چک خود به خودی و پس از مدت کوتاهی خاموش شود. اما همواره توصیه می شود در خصوص هر بار روشن شدن چراغ چک با تعمیرکار حرفه ای تماس بگیرید.
  • لرزش گیربکس اتوماتیک بی وای دی s6: یکی از عواملی که منجر به لرزش گیربکس اتوماتیک بی وای دی s6 می شود شل بودن اتصالات است مخصوصا اگر از تعمیرگاه غیر مجاز برای تعمیر گیربکس خود استفاده کرده باشید ممکن است به شکل استاندارد و با گشتاور مناسب اتصالات گیربکس سفت نشده باشد و لذا تنها چند روز پس از تعمیر ایراد شل شدن اتصالات و لرزش گیربکس اتوماتیک بی وای دی s6 پیش بیاید. لذا همواره توصیه می شود از تعمیرگاه تخصصی برای انجام خدمات مربوط به گیربکس خودرو خود استفاده کنید.
  • زوزه کشیدن گیربکس اتوماتیک بی وای دی s6: اگر گیربکس خودرو شما دچار ایراد زوزه کشیدن شده باشد اتبدا باید سطح و کیفیت روغن گیربکس را چک کنید. چرا که کاهش سطح روغن سبب می شود اصطکاک بین قطعات داخلی گیربکس بیشتر شده و صدای زوزه کشیدن از گیربکس اتوماتیک بی وای دی s6 به گوش برسد. اگر زود متوجه این ایراد شوید با فول کردن روغن گیربکس مشکل رفع می شود اما اگر دیر نسبت به این کار اقدام کنید ممکن است قطعات داخلی و چرخ دنده ها آسیب ببینند و نیاز به تعمیر داشته باشند.
  • گاز هرز خوردن گیربکس اتوماتیک بی وای دی s6: حتی در صورتی که گیربکس اتوماتیک بی وای دی s6 شما دچار ایرد گاز هرز خوردن شده باشد نیز ابتدا باید سطح روغن گیربکس را چک نمایید. کاهش سطح روغن سبب کاهش فشار روغن می شود و لذا اتصال کامل در کلاچ برقرار نشده و خودرو دچار ایراد گاز هرز خوردن می شود. البته عوامل دیگری مانند خرابی کلاچ یا گرفتگی روزنه های فیلتر روغن نیز از جمله دلایل این علامت هستند.
  • تقه زدن گیربکس اتوماتیک بی وای دی s6: زمانی که گیربکس دچار ایراد تقه زدن می شود خیلی زود راننده متوجه می گردد و این مزیت این ایراد نسبت به سایر ایرادات به شمار می رود. اما باید در نظر داشته که تقه زدن اگر به دلیل شکستگی یکی از قطعات داخل گیربکس یا وجود قطعه خارجی بین قطعات متحرک باشد بسیار خطرناک است و باید هر چه سریعتر نسبت به تعمیر گیربکس اتوماتیک بی وای دی s6 خود اقدام کنید.

هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک بی وای دی s6

اگر ایرادی در گیربکس خودرو شما وجود دارد و می خواهید هزینه تعمیر ان را بدانید ابتدا باید خودرو را به تعمیرگاه اختصاصی گیربکس اتوماتیک بی وای دی s6 منتقل نمایید. کارشناسان با تجربه پاور گیربکس با بررسی دقیق و عیب یابی توسط دستگاه های یشرفته ایراد اصلی گیربکس را کشف کرده و می توانند هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک بی وای دی s6 را تخمین بزنند. در این مجموعه حداقل سود در نظر گرفته می شود و با توجه به استفاده از قطعات اصلی و روش استاندارد تعمیر بالاترین کیفیت خدمات نیز به مشتریان ارائه می گردد. لذا مجموعه پاور گیربکس به معتبرترین و محبوبترین تعمیرگاه اختصاصی گیربکس اتوماتیک بی وای دی s6 در تهران بدل شده است.

سوالات متداول در خصوص گیربکس اتوماتیک بی وای دی s6

تعویض روغن گیربکس اتوماتیک بی وای دی s6 چه ضرورتی دارد؟

اگر روغن گیربکس اتوماتیک بی وای دی s6 کیفیت خود را از دست داده باشد ممکن است قطعات مختلف داخل گیربکس در معرض خرابی قرار بگیرند  لذا در صورتی که تعویض روغن گیربکس اتوماتیک بی وای دی s6 خود را به تعویض بیاندازید ممکن است هزینه سنگینی برای تعمیر آن متحمل شوید.

تقه زدن گیربکس اتوماتیک بی وای دی s6 به چه دلایلی رخ می دهد؟

خرابی توربین یا اویل پمپ و خرابی شیربرقی ها و سوپاپهای روغن در گیربکس اتوماتیک بی وای دی s6 و همچنین انبالانسی چرخ دنده ها یا وجود قطعه خارجی در داخل گیربکس از جمله عوامل تقه زدن گیربکس اتوماتیک بی وای دی s6 به شمار می ایند.

آیا زوزه کشیدن گیربکس اتوماتیک بی وای دی s6 ممکن است به بلبرینگها ربط داشته باشد؟

اگر یکی از بلبرینگها دچار سایش و فرسایش زیادی شده باشد ممکن است محور در محفظه مربوطه به خوبی فیکس نباشد و حرکت آن با تنش بیشتر به انجام رسیده و صدای زوزه کشیدن به گوش برسد. معملوا یک تعمیرگار حرفه ای می تواند از نوع صدای زوزه کشیدن تشخیص دهد که این صدا ناشی از خرابی بلبرینگهاست یا اینکه مشکل از جای دیگری است. لذا پیشنهاد می شود برای عیب یابی گیربکس اتوماتیک بی وای دی s6 خود حتما به تعمیرگاه مجاز مراجعه کنید؟

چه سرویسهایی برای نگهداری بهتر گیربکس اتوماتیک بی وای دی s6 ضروری هستند؟

مهمترین اقدامات مراقبتی گیربکس اتوماتیک بی وای دی s6 را می توان در بازدی دوره ای رانندگی مناسب و تعویض روغن و فیلتر روغن این گیربکس خلاصه کرد. مشروح سرویسهای نگهداری در ابتدای این مقاله ذکر شده است.

آیا خودروهای هیبریدی همانند گیربکس اتوماتیک بی وای دی s6 نیاز به تعویض روغن گیربکس خواهند داشت؟

بله در خودروهای هیبردیدی و هر خودرو دیگری با گیربکس اتوماتیک که از روغن استفاده می کند در صورت کاهش کفیت روغن همانند گیربکس اتوماتیک بی وای دی s6 نیاز به تعویض روغن گیربکس وجود خواهد داشت.

وضعیت اضطراری دنده سه در گیربکس اتوماتیک بی وای دی s6 چیست و به چه نحوی برطرف می شود؟

برخی ایرادات در گیربکس وجود دارند که در صورت بروز آنها به صورت خودکار گیربکس در وضعیت دنده سه قفل می شود تا سایر قطعات آسیب نبینند. در این مواقع ممکن است بتوانید با روش تعمیر اضطراری گیربکس اتوماتیک بی وای دی s6 و تنظیم مجدد گیربکس مشکل را موقتا و تا رسیدن به تعمیرگاه تخصصی رفع کنید.

مقالات مرتبط:

تعمیر گیربکس اچ سی کراس
تعمیر گیربکس ام جی
تعمیر گیربکس بسترن
تعمیر گیربکس بی وای دی
تعمیر گیربکس چانگان
تعمیر گیربکس چینی
تعمیر گیربکس دانگ فنگ
تعمیر گیربکس هایما

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس: 09128397793
پیمایش به بالا
اسکرول به بالا