پاورگیربکس / تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج

تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج

تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج

برای تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج ابتدا باید عیب یابی اصولی و دقیق انجام شود. در مجموعه پاور گیربکس تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج توسط نیروهای زبده آموزش دیده و دستگاه های پیشرفته به انجام می رسد. برای کاهش تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج می بایست سرویسهای نگهداری گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج به موقع به انجام برسد و با علائم هشدار دهنده گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج نیز کاملا آشنا باشید. در این مقاله همچنین نحوه تعمیر موقت گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج در شرایط اضطراری تشریح می گردد و در خصوص هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج نیز شرحی داده می شود.

معرفی مختصر کیا اسپورتیج

از سال 2011 کمپانی کیا خودرو کیا اسپورتیج را وارد بازار کرد. مدلهای مختلف این خودرو در سالهای 2014 و 2016 نیز تولید شده اند که از همان ابتدا در بازار کشورمان نیز مدلهای مختلف کیا اسپورتیج ورود پیدا کرده اند. از سال 2013 مدلهایی که در ایران وجود دارند چهار سیلندر هستند و معمولا از گیربکس اتومات استفاده می کنند.

نگهداری گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج

برای نگهداری گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج دو دسته اقدامات وجود دارد. نخست اقدامات ایجابی است یعنی کارهایی که باید انجام دهید تا گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج شما در بهترین وضعیت کار کند. دسته دوم اقداماتی سلبی است به معنای کارهایی که به استهلاک بالا و خرابی های متعدد در گیربکس منتهی می شوند و برای نگهداری بهتر از گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج باید از این اقدامات پرهیز کنید.

  • مطالعه دفترچه راهنمای خودرو: یکی از مهمترین اقدامات برای نگهداری از گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج بالا بردن سطح اطلاعات در خصوص این دستگاه می باشد. شما می توانید با مطالعه دفترچه راهنمای کیا اسپورتیج نکاتی را که طراح گیربکس در نظر داشته به خاطر بسپارید. همچنین در این مقاله نیز موارد مهم شرح داده می شود.
  • تعویض روغن گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج: تعویض روغن می بایست در دوره های مشخص به انجام برسد. دلیل این کار به ماهیت روغن های صنعتی باز می گردد. اغلب روغنهایی که در ماشین آلات مختلف به کار گرفته می شود به مرور زمان و با استهلاک دستگاه کیفیت خود را از دست می دهد. دو نشانه برای شناسایی روغن با کیفیت از روغن بلااستفاده که کیفیت خود را از دست داده وجود دارد. نخست رنگ روغن گیربکس است که از رنگ قرمز روشن به رنگ سیاه در خواهد امد. دوم لزجت روغن است. روغن در ابتدا چسبندگی زیادی دارد که به وسیله همین چسبندگی می تواند عملیات روانکاری را به انجام برساند. اما پس از چند سال کارکردن تحت فشار بالای گیربکس کم کم چسندگی روغن از بین می رود و نمی تواند وظایف خود را به درستی به انجام برساند.
  • بازدید دوره ای گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج: بازدید دوره ای در واقع عملیات چک کردن کلی گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج است. در بازدید دوره ای موارد متعددی مانند کیفیت روغن و سطح روغن چک می شود. اگر سطح روغن کاهش یافته باشد تعمیرکار به دنبال دلیل کاهش سطح روغن و نشتی های احتمالی خواهد بود. همچنین مواردی مهم مانند دمای گیربکس یا لرزش و صدای غیر عادی گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج نیز در بازدید دوره ای چک می شود. بهترین زمان برای بازدیدهای دوره ای با توجه به کارکرد خودرو بین یک تا سه ماه می باشد.
  • عدم نصب رینگ و لاستیک غیر متعارف: برخی رانندگان تمایل دارند که خودرو را مطابق با سلیقه خود تغییر دهند و از ان جمله ممکن است رینگ و لاستیک خودرو را با اندازه های غیر متعارف تعویض کنند. باید دانست که قطر رینگ و لاستیک به نسبت دور انتقالی از موتور به چرخ ها مربوط بوده و لذا تغییرات غیر متعارف باعث خواهد شد که فشاری بیش از فشار استاندارد طراحی شده بر گیربکس اعمال شود و در دراز مدت استهلاک گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج افزایش چشمگیری خواهد داشت.
  • فیلتر روغن گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج: فیلتر روغن یک قطعه مصرفی است. تعمیراتی مانند گازوئیل شویی هرگز نمی تواند فیلتر روغن گیربکس را احیا کند و بر خلاف تضور برخی از تعمیرکاران غیر حرفه ای هرگز نباید از فیلتر روغن کثیف دوباره استفاده کرد. بهترین توصیه در خصوص فیلتر روغن تعویض ان در زمان تعویض روغن گیربکس می باشد.
  • توجه به علائم هشدار دهنده گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج: مهمترین علائم هشدار دهنده در گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج را در بخش های بعدی بررسی خواهیم کرد. توجه به این علائم و پیگیری و تعمیر به موقع این علائم سبب خواهد شده که تعمیرات بزرگ و پر هزینه در پی نخواهد بود.

هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج

هزینه تعمیر گیربکس از بخشهای مختلفی تشکیل شده است. نخست هزینه قطعاتی است که می بایست تعویض شوند. این مسئله بستگی مستقیمی به کیفیت قطعات مصرفی خواهد داشت. مسئله بعدی دستمزدی است که تعمیرکار برای انجام تعمیرات اخذ خواهد کرد.بخش بعدی نیز مربوط به سود و هزینه های جاری تعمیرگاه می باشد. در تعمیر گاه تخصصی پاور گیربکس با دو روش سعی شده هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج به حداقل برسد. نخست کاهش سود و دوم عیب یابی دقیق. توضیح اینکه اگر عیب یابی گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج به درتی به انجام نرسد ممکن است با وجود دریافت هزینه های هنگفت ایراد اصلی گیربکس بایمانده و شما ناچار باشیدن به دفعات هزینه و زمان خود را صرف تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج کنید.

تعمیرات اضطراری گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج

در شرایطی ویژه ممکن است گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج قفل شود و خودرو حرکت نکند. در این مواقع اگر دسترسی به تعمیرکار حرفه ای نداشته باشید چه کاری می توان انجام داد؟ راهکارهای ساده ای وجود دارد که اگر این راهکارها را به کار ببندید ممکن است بتوانید مشکل گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج خود را موقتا برطرف نمایید. این راهکارهای در این بخش تشریح می گردند:

  • نخست یک بار خودرو را خاموش و روشن کنید. در موارد متعددی مشاهده شده که با همین عمل ساده مشکل گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج برطرف می شود و این گیربکس قابل استفاده خواهد بود.
  • اگر مشکل حل نشد خودرو را خاموش کنید و بست باتری را مدتت 5 دقیقه قطع کنید.
  • پس از اتصال مجدد بست باتری بدون فشردن پدال گاز خودرو را روشن کنید. در این حالت باید دنده در وضعیت خلاص قرار داشته باشد.
  • سه مرتبه خودرو را خاموش و روشن کنید و هر مرحله باید سی ثانیه بطول بیانجامد.
  • مجموع این اقدامات سبب می شودکه خطاهای موقت کامیوتری گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج برطرف شود و تنظیمات گیربکس نیز انجام گیرد. حال می توانید خودرو را روشن کرده و به آرامی حرکت نمایید.

زمان مناسب تعویض روغن گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج

بسیاری از رانندگانی که به علت تاخیر در تعویض روغن گیربکس خودرو آنها آسیب دیده و به تعمیرگاه پاور پیربکس مراجعه می کنند این سوال را مطرح می کنند که بهترین زمان برای تعویض روغن گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج چه موقع است؟ در پاسخ باید گفت که بسته به مدل دستگاه کمپانی سازنده مسافت خاصی را برای تعویض روغن در نظر گرفته است. این مسافت که بین 45 تا 65 هزار کیلومتر می باشد همچنین با مدت زمان خاصی نیز محدود می شود. معمولا هر ده هزار کیلومتر مسافت برای تعویض روغن گیربکس را یک سال در نظر می گیرند و اگر این مدت گذشت اما هنوز به مسافت مورد نظر نرسیده باشید بهتر است روغن گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج تعویض شود. لازم به ذکر است این جعبه دنده به شدت به سرویس دوره ای حساس است و هر 30 هزار کیلومتر باید روغن گیربکس عوض شود.

علائم هشدار دهنده گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج

گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج ابتدا دچار خرابی های جزئی می شود. سپس با توجه به وابستگی عملکردی قطعات مختلف گیربکس به یکدیگر اگر عیب جزئی به موقع رفع نشود ممکن است سایر قطعات نیز آسیب ببینند. لذا باید به علامتهایی که در صورت وجود عیب جزئی در گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج ایجاد می شود را به خوبی فرا گرفته و در صورت مشاهده هر یک از این علائم به تعمیرگاه تخصصی پاور گیربکس مراجعه کنیم.

  • گاز هرز خوردن گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج: گاز هرز خوردن گاز هرز بین تمامی دنده ها معمولا به دلیل خرابی کلاچ رخ می دهد که این مورد نیز یا مستقیما به سایش صفحه های کلاچ مربوط است و یا اینکه فشار روغن برای درگیری صحیحی کلاچ تامین نشده است.
  • روشن شدن چراغ چک
  • کشش ضعیف: عدم کشش مطلوب به خاطر ضعیف بودن توربین رخ می دهد.
  • گیر کردن اهرم دنده گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج: گیر کردن اهرم دنده در وصعیتی خاس ممکن است در ابتدا بسیار مختصر باشد و به مرور زمان این گیر کردن بیشتر شده و عملا تعویض دنده با سختی فراوان همراه باشد. چنین شرایطی در آینده ای نزدیک به قفل شدن کامل گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج خواهد انجامید. لذا بهتر است که تا قبل از قفل شدن گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج نسبت به رفع ایراد گیر کردن اهرم تعویض دنده رسیدگی شود.
  • لرزش گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج: یکی از دلایل خطرناک لرزش گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج را می توان آنبالانسی چرخ دنده های گیربکس در نظر گرفت. گاهی لرزش به صورت ضربه شدید بین دنده 2 به 3 رخ می دهد.
  • عدم کشش مطلوب: عدم کشش مطلوب به خاطر ضعیف بودن توربین در این جعبه دنده است.
  • زوزه کشیدن گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج: یکی از دلایل ساده که برای زوزه کشیدن و صدای ممتد گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج در نظر می گیرند خرابی بلبرینگ می باشد که حتما باید عوض شود.
  • تقه زدن گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج: اگر یکی از سوپاپهای روغن و یا شیربرقی های روغن گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج دچار ایراد شوند ممکن است به تقه زدن گیربکس منتهی شود.
  • بوی سوختگی گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج: معمولا بوی سوختگی از گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج به دلیل داغ شدن عایق سیم کشی گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج است که معمولا بسیار خطرناک بوده و باید هر چه سریعتر نسبت به رفع آن اقدام شود.

سوالات اساسی و مهم گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج

تعویض روغن گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج چه اهمیت دارد؟

روغن گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج در روانکاری و خنک کاری و همچنین در برخ عملکردهای گیربکس تایر مستقیم دارد لذا در صورتی که این روغن فاسد شده باشد تعویض آن ضروری خواهد بود.

سرویسهای نگهداری گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج چه مواردی هستند؟

مهمترین اقدامات نگهداری و سرویس گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج در این مقاله تشریح شد که از آن بین میتوان به تعویض روغن و تعویض فیلتر روغن گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج و بازدید دوره ای اشاره نمود.

آیا گیربکسهای هیبریدی نیز همانطور که در گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج برنامه تعویض روغن وجود دارد نیاز به تعویض روغن دارند؟

بله در گیربکسهای هیبریدی نیز به علت فشار بالای انتقال قدرت ممکن است روغن گیربکس کیفیت خود را از دست بدهد لذا تعویض روغن گیربکس امری ضروری می باشد.

گاز هرز خوردن گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج چگونه به روغن و فیلتر روغن گیربکس مربوط می شود؟

در صورتی که سطح روغن گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج کاهش پیدا کند و یا مسدود شدن روزنه های فیلتر روغن سبب شود که فشار روغن گیربکس کاهش یابد روغن کافی برای اتصال مناسب در کلاچ وجود نداشته و لذا مشکل گاز هرز خوردن گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج بوجود میی آید.

لرزش گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج چه دلیل عمده ای دارد؟

آنبالانسی چرخ دنده های در گیربکس ممکن است به لرزش گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج منتهی شود.

زوزه کشیدن گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج چه ارتباطی به خرابی بلبرینگها دارد؟

به طور کلی بلبرینگ قطعه ای است که حرکت زیادی توسط گوی ها در بدنه بلبرینگ انجام می شود. اگر سایش در این قطعات وجود داشته باشد این حرکت همراه با زوزه کشیدن خواهد بود.

گیر کردن دنده پارک در گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج چه دلایلی می تواند داشته باشد؟

گیر کردن دنده پارک علاوه بر گیربکس به عوامل دیگری نیز مربوط است ممکن است سیستم ترمز خودرو خراب شده باشد و یا اینکه سیستم برقی ایرادی پیدا کرده باشد که هنگامی که شما گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج را در وضعیت دنده پارک قرار میدهید گیربکس در این وضعیت قفل شود.

حالت اضطراری دنده سه در گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج چطور برطرف می شود؟

حالت اضطراری دنده سه میتواند به دلایل بسیاری رخ دهد اما به طور کلی باید این وضعیت توسط تعمیرکار حرفه ای و در تعمیرگاه مجاز گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج مورد بررسی قرار گیرد. اگر در شرایط اضطراری این وضعیت پیش آمد و توانستید خودرو را حرکت دهید می توانید با انجام تعمیرات اضطراری گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج خود را موقتا راه اندازی کنید.

تقه زدن گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج چطور برطرف می شود؟

تقه زدن در گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج ممکن است ناشی از خرابی اویل پمپ یا شکستگی یکی از قطعات دخلی گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج باشد. لذا تعمیر ایراد تقه زدن گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج حتما باید توسط نیروهای آموزش دیده و در تعمیرگاه مجاز گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج انجام شود.

مجموعه پاور گیربکس با بهرمندی از بهترین کارشناسان در زمینه تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج و دستگاههای پیشرفته عیب یابی و تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج معتبرترین مرکز خدمات فنی و تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج در تهران به شمار می رود.

مقالات مرتبط:

تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا
تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی
تعمیر گیربکس ریو
تعمیر گیربکس سراتو
تعمیر گیربکس سورنتو

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس: 09128397793
پیمایش به بالا
اسکرول به بالا