پاورگیربکس / تعمیر گیربکس ام وی ام 550

تعمیر گیربکس ام وی ام 550

تعمیر گیربکس ام وی ام 550 در تعمیرگاه مجاز

تنها در تعمیرگاه مجاز می توانید تعمیر گیربکس ام وی ام 550 را به نحو استاندارد به انجام برسانید. در صورتی که تعمیر گیربکس ام وی ام 550 به شکل استاندارد و توسط نیروهای با تجربه و اموزش دیده به انجام نرسد لطمات زیادی به گیربکس وارد آمده و در نهایت با تعمیرات دوباره هزینه تعمیر گیربکس ام وی ام 550 شما بسیار بیشتر از حدی می شود که می توانستید در تعمیرگاه اختصاصی گیربکس اتومات ام وی ام 550 بپردازید.

مشخصات فنی ام وی ام 550

ام وی ام 550 در قالب ام وی ام 530 تولید شده است و البته قیمت و اندازه بزرگتری دارد. ام وی ام 550 از سال 94 تا 97 در کشورمان تولید شده است. موتور این خودرو چهار سیلندر دارد و 2 لیتر حجم دارد. این موتور می تواند 180 اسب بخار گشتاور تولید کند. حداکصر توان آن نیز 132 اسب بخار است. ام وی ام 550 با شتاب صفر تا صد 11.5 ثانیه و حداکثر سرعت 17 کیلومتر بر ساعت از نمونه های قبلی خود سریع تر به شمار می رود. مصرف سوخت آن نیز 6.5 لیتر در صد کیلومتر می باشد. گیربکس اتومات این خودرو از نوع CVT می باشد که در بین خودروهای چینی از جمله گیربکس های با کیفیت به شمار می رود.

هزینه تعمیر گیربکس اتومات ام وی ام 550

گیربکس اتومات ام وی ام 550 از قطعات مختلفی تشکیل شده که هر یک از این قطعات ممکن است با مشکلی مواجه شوند و کارکرد گیربکس را مختل کرده لذا نیاز به تعمیر گیربکس اتومات ام وی ام 550 خود داشته باشید. اینکه هزینه تعمیر گیربکس اتومات ام وی ام 550 چه مقدر می شود بستگی کاملی دارد به قطعات معیوب و مشکلی که برای گیربکس شما ایجاد شده است به عنوان مثال برخی خرابی ها نیاز به تعویض روغن گیربکس نیز دارند و لذا باید هزینه تعویض روغن گیربکس را نیز مد نظر قرار داد. برای مشخص شدن هزینه دقیق تعمیر گیربکس اتومات ام وی ام 550 می بایست خودرو به تعمیرگاه اختصاصی انتقال یابد و مورد عیب یابی دقیق قرار بگیرد.

تعمیر اضطراری گیربکس اتومات ام وی ام 550

برای انجام تعمیر اضطراری ر می توانید مطابق بندهای زیر عمل کنید. این تعمیرات زمانی کارایی دارد که شما دسترسی به تعمیرکار آموزش دیده گیربکس اتومات ام وی ام 550 نداشته باشید در غیر این صورت همواره باید تعمیر این گیربکس در تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتومات ام وی ام 550 به انجام برسد. مراحل تعمیر اضطراری بدین شرح می باشند:

  • نخست بست باتری را قطع کنید. با پنج دقیقه قطع کردن بست باتری برخی خطاهای موقتی حافظه کامپیوتری گیربکس پاک می شوند و می توانید گیربکس را مجدد تنظیم نمایید.
  • برای تنظیم مجدد ابتدا بست باتری را متصل کرده سپس بدون فشردن پدال گاز یا دیگر پدالها و دکمه ها خودرو را روشن کنید. بهتر است سیستم صوتی نیز خاموش باشد.
  • سی ثانیه صبر کنید سپس خودرو را خاموش کرده و پس از سی ثانیه دیگر مجددا خودرو را روشن کنید. این عمل را یک بار دیگر بدین ترتیب تکرار کنید.
  • حالا خودرو مجددا تنظیم شده است. استارت بزنید و به آرامی حرکت نمایید. اما در صورتی که ایراد گیربکس اتومات ام وی ام 550 موقتا رفع شد ولی صدای شدید یا لرزش غیر عادی در گیربکس حس نمودید بلافاصله خودرو را خاموش کنید و بوسیله جرثقیل خودرو را به تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتومات ام وی ام 550 انتقال دهید.

سرویسهای نگهداری گیربکس اتومات ام وی ام 550

برای اینکه گیربکس اتومات ام وی ام 550 شما کمتر نیاز به تعمیر پیدا کند و مدت طولانی تری با راندمان بالا کار کند بهتر است که سرویسهای مراقبتی آن را فرا بگیرید و به کار ببندید. مهمترین سرویسهای نگهداری گیربکس اتومات ام وی ام 550 بدین ترتیب هستند:

  • بازدید دوره ای گیربکس اتومات ام وی ام 550: بازدید دوره از ان جهت که از نزدیک گیربکس مورد بازدید کارشناس قرار می گیرد و مواردی مانند صدا و لرزش و دمای ان چک می شود می تواند بسیاری از معایب ریز و درشت احتمالی در گیربکس را نشان دهد. از دیگر مواردی که در بازدید دوره ای گیربکس اتومات ام وی ام 550 چک می شود می توان به سطح و کیفیت روغن و شل بودن اتصالات یا نشتی گیربکس اشاره کرد. تعمیرکاران با تجربه گیربکس اتومات ام وی ام 550 توصیه می کنند هر یک تا سه ماه یکبار این گیربکس مورد بازدید کارشناس قرار گیرد.
  • تعویض روغن گیربکس اتومات ام وی ام 550: تعویض روغن در انواع مختلف گیربکس مخصوصا گیربکس های اتوماتیک سرویسی ضروری و مهم است که باید به موقع و طبق برنامه اعلام شده توسط سازنده به انجام برسد.
  • تعویض فیلتر روغن گیربکس اتومات ام وی ام 550: فیلتر روغن قطعه ای است که جهت زدودن آلودگی ها و ذرات معلق در روغن در ورودی پمپ روغن گیربکس اتومات ام وی ام 550 نصب می شود. هر چند که این قطعه از نظر برخی نیاز به تعمیر ندارد ولی روزنه های آن به مرور زمان مسدود می شوند و اجازه عبور جریان روغن را نداده و فشار روغن در گیربکس افت می کند. لذا بهتر است در هر بار تعویض روغن گیربکس اتومات ام وی ام 550 نسبت به تعویض فیلتر روغن نیز اقدام کنید.
  • مطالعه دفترچه راهنما ام وی ام 550: ممکن است بنا به جزئیات طراحی کمپانی سازنده توصیه هایی را برای حفظ هر چه بهتر گیربکس اتومات ام وی ام 550 داشته باشد که این موارد می توانید در دفترچه راهنمای خودرو مطالعه نمایید.
  • تعویض رینگ و لاستیک: اینکه شما بخواهید رینگ و لاستیک خودرو خود را با سایز مطابق با سلیقه خودتان تعیض کنید مشکل خاصی نخواهد داشت اما اگر از اندازه های غیر متعارف استفاده کنید فشاری بیش از فشار استاندارد طراحی شده بر گیربکس اتومات ام وی ام 550 وارد آمده و می تواند در طی زمان استهلاک گیربکس را به شکل فزاینده ای افزایش دهد.
  • رانندگی استاندارد برای حفظ گیربکس اتومات ام وی ام 550: رانندگی شما تاثیر زیادی بر کیفیت عملکرد گیربکس اتومات ام وی ام 550 خواهد گذاشت. حرکت با سرعت بالا در جاده های پر پیچ و خم و یا سربالایی و همچنین تغییرات متعدد سرعت وشتاب خودرو می تواند باعث افزایش استهلاک گیربکس اتومات ام وی ام 550 شود.

علائم هشدار دهنده گیربکس اتومات ام وی ام 550

علامتهای هشدار دهنده مواردی هستند که خرابی های کوچک در گیربکس اتومات ام وی ام 550 را نشان می دهند. اگر به این علائم آشنایی داشته باشید و به سرعت نسبت به مشاهده انها عکس العمل نشان دهید هر ایراد کوچکی بلافاصله بر طرف می شود و لذا از خرابی های بزرگ و پر هزینه دوری خواهید کرد. مهمترین علائم هشدار دهنده گیربکس اتومات ام وی ام 550 بدین منوال هستند:

  • گیر کردن یا در رفتن اهرم دنده گیربکس اتومات ام وی ام 550: اگر در تعویض وضعیت دنده خود با مشکل مواجه هستید این می تواند نشانه ای از وجود خرابی در گیربکس باشد. مشکل مذکور می تواند به شکل گیر کردن اهرم دنده در وضعیت قبلی باشد یا اینکه دنده به خوبی در وضعیت جدید قرار نگرفته و خود به خود از وضعیت مورد نظر خارج شود. همه این موارد می تواند به خرابی سلکتور دنده و یا وجود ایراد در سیستم روغن مربوط باشد.
  • تقه زدن گیربکس اتومات ام وی ام 550: خرابی بلبرینگ ها اگر به نحوی باشد که باعث گردش آزادانه چرخ دنده ها شود می تواند به تقه زدن در گیربکس اتومات ام وی ام 550 منتهی شود. همچنین خرابی اویل پمپ و توربین نیز از دیگر دلایل تقه زدن این گیربکس به شمار می روند.
  • زوزه کشیدن گیربکس اتومات ام وی ام 550: هر چند صدای تقه زدن صدایی بسیار آزار دنده است و اغلب رانندگان سعی می کنند خیلی سریع این صدا را برطرف کنند اما صدایی خطرناک تر نیز وجود دارد که به صورت زوزه کشیدن به گوش می رسد. صدای زوزه کشیدن نیز ممکن است از خرابی بلبرینگ کاهش سطح روغن گیربکس و یا آنبالانسی چرخ دنده ها ناشی شده باشد.
  • لرزش گیربکس اتومات ام وی ام 550: هر ایرادی در گیربکس اتومات ام وی ام 550 ممکن است در صورت تشدید به لرزش گیربکس نیز بیانجامد. اما از جمله دلایل منحصر به فرد لرزش در این گیربکس را می توان شل بودن اتصالات گیربکس دانست.
  • بوی سوختگی گیربکس اتومات ام وی ام 550: وقتی در داخل اتاق خودرو باشید و بوی سوختگی از گیربکس اتومات ام وی ام 550 به مشام برسد قطعا باید مشکل شدیدی وجود داشته باشد. این مشکل می توان به دمای بسیار بالای روغن گیربکس اتومات ام وی ام 550 و یا آمپر کشیدن و داغ شدن سیم کشی و قطعات برقی گیربکس مربوط باشد.
  • گاز هرز خوردن گیربکس اتومات ام وی ام 550: دو دلیل عمده برای گاز هرز خوردن گیربکس اتومات ام وی ام 550 در نظر گرفته می شود که هر دو به کلاچ مربوط می شوند. دلیل نخست ساییدگی کلاچ می باشد دلیل دوم نیز کاهش فشار روغن گیربکس می باشد. در این مواقع کلاچ نمی تواند اتصال قدرتمند و کاملی برقرار کرده و لذا مشکل گاز هرز خوردن گیربکس اتومات ام وی ام 550 بوجود می اید.

تعویض روغن گیربکس اتومات ام وی ام 550

برنامه تعویض روغن گیربکس اتومات ام وی ام 550 بر اساس مسافت طی شده توسط خودرو بدین شکل است هر 40 تا 60 هزار کیلومتر می بایست روغن گیربکس را عوض کرد. این مسافت را با پارامتر دیگری نیز می سنجند که مدت زمان استفاده از روغن گیربکس است. اگر روغن گیربکس خود را می بایست هر 40 هزار کیلومتر عوض کنید این مسافت معادل 4 سال است و اگر هر 60 هزار کیلومتر بنا به تعویض روغن گیربکس داشته باشید حداکثر مدت استفاده از روغن حتی اگر به این مسافت نیز نرسیده باشید 6 سال می باشد. همچنین باید در نظر داشت که در زمان تعویض روغن گیربکس می بایست فیلتر روغن گیربکس را نیز عوض کنید.

سوالات متداول گیربکس اتومات ام وی ام 550

دلیل تقه زدن گیربکس اتومات ام وی ام 550  چیست؟

خرابی توربین یا خرابی قطعه ای در سیستم روغن یا چرخ دنده ها می تواند به تقه زدن گیربکس اتومات ام وی ام 550 منتهی شود.

آیا تعویض روغن گیربکس اتومات ام وی ام 550 یک سرویس نگهداری ضروری است؟

تعویض روغن گیربکس در مواقعی که روغن به رنگ سیاه درآمده باشد و کیفیت خود را از دست داده باشد امری ضروری است و به تاخیر انداختن این اقدام می تواند مشکلات جدی برای سایر قطعات گیربکس اتومات ام وی ام 550 بوجود بیاورد.

دلیل اصلی گاز هرز خوردن گیربکس اتومات ام وی ام 550 چیست؟

دو دلیل مختلف بر این ایراد ذکر شده است که هر دو دلیل به عدم اتصال مناسب در کلاچ مربوط می شود. در واقع با عدم اتصال محور انتقال قدرت از موتور به چرخ ها قطع شده و لذا خودرو دچار ایراد گاز هرز خوردن گیربکس اتومات ام وی ام 550 می شود.

آیا گیربکس خودروهای هیبریدی نیز مانند گیربکس اتومات ام وی ام 550 نیاز به تعویض روغن دارند؟

در گیربکس اتومات با توجه به حرکت وضعی و انتقالی چرخ دنده ها فشار زیادی بر قطعات متحرک و ثایت وارد می آید و فشار روغن نیز بالاتر از گیربکس دستی است لذا احتمال فاسد شدن روغن گیربکس بسیار بالاست لذا اغلب گیربکسهای اتومات حتی در خودروهای هیبریدی درست مانند گیربکس اتومات ام وی ام 550 نیاز به تعویض روغن خواهند داشت.

لرزش گیربکس اتومات ام وی ام 550 چه ارتباطی به روغن گیربکس می تواند داشته باشد؟

اگر روغن گیربکس کیفیت خود را از دست بدهد و یا نشتی خاصی ایجاد شده و سطح روغن در گیربکس اتومات ام وی ام 550 کاهش یافته باشد به مرور زمان قطعات متحرک مانند چرخ دنده ها و بلبرینگها به دلیل فشار بالایی که تحمل می کنند ساییده شده و لذا لرزش در مجموعه گیربکس اتومات ام وی ام 550 حس می شود.

وضعیت اضطراری دنده سه گیربکس اتومات ام وی ام 550 به چه حالت خاصی گفته می شود؟

در این وضعیت ایرادی در گیربکس بوجود می اید که احتمال دارد کارکرد گیربکس را با مشکلات خیلی جدی و خرابی های بزرگ همراه کند لذا گیربکس اتومات ام وی ام 550 به صورت اتوماتیک در وضعیت دنده سه قفل می شود. البته ممکن است این ایراد به خطاهای کامپیوتری و برقی نیز مربوط باشد.

چه سرویسهایی برای نگهداری مناسب از گیربکس اتومات ام وی ام 550 وجود دارد؟

تعویض روغن و تعویض فیلتر روغن گیربکس اتومات ام وی ام 550 که به صورت همزمان انجام می شود یکی از سرویسهای مهم نگهداری از این گیربکس به شمار می اید. علاوه بر این می توان به بازدید دوره ای یک تا سه ماهه و همچنین رانندگی استاندارد برای حفظ و نگهداری بهتر از گیربکس اتومات ام وی ام 550 اشاره کرد.

در صورتی گیر کردن دنده در وضعیت پارک در گیربکس اتومات ام وی ام 550 چه راهکاری را باید به کار بست؟

اگر در وضعیتی هستید که گیربکس اتومات ام وی ام 550 شما قفل شده و امکان حرکت ندارید بهتر است از راهکارهای بخش تعمیر اضطراری گیربکس اتومات ام وی ام 550 که در این مقاله ذکر شده کمک بگیرید. در برخی مواقع این راهکارها مشکل را موقتا رفع می کنند و می توانید خودرو را برای عیب یابی دقیق به تعمیرگاه برسانید.

مقالات مرتبط:

تعمیر گیربکس اتوماتیک ام وی ام x22
تعمیر گیربکس ام وی ام
تعمیر گیربکس ام وی ام 110
تعمیر گیربکس ام وی ام 315
تعمیر گیربکس ام وی ام 530
تعمیر گیربکس ام وی ام x33

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس: 09396645387
پیمایش به بالا
اسکرول به بالا