پاورگیربکس / تعمیر گیربکس بی ام و

تعمیر گیربکس بی ام و

شرکت سازندهبی ام و (BMW)
کشور سازندهآلمان
تعداد دنده7 دنده
نوع گیربکسگیربکس بی ام و
جدول مشخصات گیربکس بی ام و
تعمیر گیربکس اتوماتیک بی ام و

تعمیر گیربکس بی ام و

تعمیر گیربکس بی ام و امری تخصصی است و نباید در تعمیرگاه غیر مجاز انجام شود. بهترین قطعات در تعمیر گیربکس بی ام و باید مورد استفاده قرار بگیرد. برای کاهش میزان تعمیرات گیربکس اتوماتیک می بایست سرویسهای نگهداری این گیربکس به موقع به انجام برسد. همچنین در صورتی که با نشانه های هشدار دهنده گیربکس خودرو خود آشنا باشید از هزینه های سنگین برای تعمیر گیربکس بی ام و پیشگیری می کنید.

معرفی مدل های بی ام و در ایران

بی ام و یکی از شرکتهای مطرح در صنعت خودروسازی دنیا به شمار می رود که انواع خودروهای نسبتا لوکس را تولید و عرضه می کند. در ایران نیز تکنولوژی آلمانی طرفداران بسیار دارد. برخی مدلهای مطرح این شرکت در ایران از این جمله هستند: بی ام و i8، بی ام و i330، بی ام و i318، بی ام و Z4، بی ام و Li730 و…

تعمیر اضطراری گیربکس اتومات بی ام و

گیربکس اتومات بی ام و در مدلهای مختلف این خودرو معمولا به ندرت دچار خرابی می شود. اما در شرایط استثنایی ممکن است گیربکس ناگهان دچار ایردی شود که به طور کلی قفل شده و امکان حرکت دادن خودرو نیز به هیچ وجه وجود نداشته باشد. در این شرایط می بایست با تعمیرکار حرفه ای و متخصص مشورت کنید و می توانید از شماره تلفنهای مندرج در سایت پاور گیربکس برای دریافت راهنمایی و مشاوره فنی رایگان بهره ببرید. اما در صورتی که این امکان نیز مهیا نبود می توانید با استفاده از راهکاری که در این بخش ارائه می شود مشکل را موقتا رفع کنید و پس از آن در اولین فرصت برای عیب یابی دقیق گیربکس اتومات بی ام و خود به تعمیرگاه مراجعه نمایید.

  • ابتدا می بایست خطاهای موقتی کامپیوتر گیربکس اتومات بی ام و ریست شود. برای اینکار بست باتری را به مدت پنج دقیقه بردارید.
  • پس از طی شدن مدت مورد نظر بسته بارتی را مجددا متصل کنید.
  • حال باید کامپیوتر گیربکس اتومات بی ام و مجددا و با روش اصولی تنظیم گردد. برای اینکار نیاز است که سه مرتبه خودرو روشن و خاموش شود. منتها روشن و خاموش کردن باید در شرایطی باشد که دنده در وضعیت خلاص قرار دارد و هیچ اهرم یا پدالی نیز فشرده نشود. علی الخصوص پدال گاز را به هیچ وجه نفشارید.
  • حال تنظیم مجدد نیز انجام شده و می توانید خودرو را به آرامی حرکت دهید.
  • به یاد داشته باشید که حتی اگر با روش تعمیر اضطراری مشکل گیربکس اتومات بی ام و شما رفع شد بهتر است برای عیب یابی و ارزیابی دقیقتر به تعمیرگاه اختصاصی گیربکس اتومات بی ام و مراجعه شود.
  • همچنین در صورتی که امکان حرکت خودرو وجود دارد اما صدای ناهنجار و غیر عادی یا لرزش شدیدی در ناحیه گیربکس اتومات بی ام و حس می شود بهتر است از حرکت دادن خودرو احتناب کرده از جرثقیل برای انتقال آن به تعمیرگاه استفاده کنید.

تعویض روغن گیربکس اتومات بی ام و

باید توجه داشته که با وجود اینکه گیربکس اتومات بی ام و یکی از پیشرفته ترین انواع گیربکس اتومات در بازار به شمار می رود اما حتی در این گیربکس نیز به علت فشار کاری بالای موجود در آن احتمال فساد روغن وجود دارد. علی الخصوص اگر معایب زمینه ساز مانند خرابی سیستم خنک کاری خودرو و یا آنبالانسی چرخ دنده های ایجاد شده باشد احتمال کاهش کیفیت روغن گیربکس اتومات بی ام و افزایش خواهد یافت. همیشه در نظر داشته باشید که حتی یک روز کار کردن با روغن فاسد و بی کیفیت نیز ممکن است آسیب جدی بر قطعات حساس گیربکس اتومات بی ام و وارد آورد و لذا هر زمان که متوجه فساد روغن گیربکس شدید بلافاصله نسبت به تعویض آن اقدام کنید.

زمان تعویض روغن گیربکس اتومات بی ام و

بنا به مدل خودرو کمپانی سازنده مسافت خاصی را برای تعویض روغن گیربکس اتومات بی ام و در نظر گرفته است که به طور متوسط بین 50 تا 75 هزار کیلومتر می باشد. اما باید در نظر گرفته باشید که این مسافت مربوط به کارکرد در شرایط استاندارد است. لذا بهتر است در دوره های مختلف مخصوصا در بازدیده های دوره ای گیربکس اتومات بی ام و نسبت به کنترل کیفیت روغن گیربکس اتومات بی ام و اقدام شود. این مسافت از سوی دیگر نشان دهنده حداکثر تایم قابل استفاده بودن روغن گیربکس است. به طور نرمال هر ده هزار کیلومتر معادل یک سال کارکرد گیربکس اتومات بی ام و در نظر گرفته می شود و لذا بین 5 تا هفت سال برای تعویض روغن گیربکس اتومات بی ام و خود فرصت دارید.

سرویسهای دوره ای گیربکس اتومات بی ام و

چه اقداماتی باید صورت گیرد تا گیربکس اتومات بی ام و همواره سالم باشد و مدت طولانی تری را با حداکثر راندمان کار کند؟ مجموعه پاسخهایی که به این سال داده شود در قالب سرویسهای نگهداری گیربکس اتومات بی ام و در نظر گرفته می شود. مهمترین اقداماتی که جهت مراقبت از گیربکس اتومات باید مد نظر قرار داد در این بخش شرح داده می شود:

  • بازدید دوره ای گیربکس اتومات بی ام و: از جمله مهمترین اقدامات برای جلوگیری از تعمیرات پر هزینه در گیربکس اتومات بی ام و بازدید دوره ای است. این بازدید در دو مرحله و در تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتومات بی ام و به انجام می رسد. نحوه عملکرد آن بدین شکل است که ابتدا در زمانی که خودرو گرم است و حداقل یک ساعتی کار کرده مواردی مانند نشتی و دمای گیربکس اتومات بی ام و تستس می شود. سپس در حالتی که خودرو سرد باشد موارد دیگری مانند سطح و کیفیت روغن گیربکس اتومات بی ام و و همچنین شل بودن اتصالات آن مورد ارزیابی کارشناس قرار می گیرد. بهتر است دوره های بازدید گیربکس را بین یک تا سه ماه تنظیم نمایید. البته اگر سابقه خرابی در گیربکس وجود داشته باشد دوره های کوتاه تر خواهند بود.
  • تعویض روغن گیربکس اتومات بی ام و: هنگامی که روغن گیربکس فاسد شده باشد از رنگ قرمز روشن به سیاه تغییر رنگ خواهد داد. در این شرایط لزجت روغن گیربکس نیز به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت. در این مواقع چاره ای جز تعویض روغن گیربکس اتومات بی ام و خود ندارد.
  • مطالعه دفترچه راهنمای خودرو: اینکه چه اقداماتی را در وضعیت استاندارد برای نگهداری و مراقبت از گیربکس اتومات بی ام و باید به انجام برسانید مشخص است. اما ممکن است کمپانی سازنده نیز بنا به مدل خودرو شما توصیه هایی را ارائه کرده باشد. لذا بهتر است دفترچه راهنمای خودرو را حداقل برای یک بار مطالعه نمایید.
  • تعویض فیلتر روغن گیربکس اتومات بی ام و: فیلتر روغن از روزنه های ریزی تشکیل شده که هدف از تعبیه آن در گیربکس جلوگیری از ورود ذرات ریز معلق در روغن گیربکس به داخل قطعات حساس آن است. در صورتی که این روزنه های آسیب ببینند یا مسدود شود تعویض فیلتر روغن نیز ضروری خواهد بود. بهترین زمان برای تعویض فیلتر روغن گیربکس اتومات بی ام و مطابق با برنامه تعویض روغن است تا روغن گیربکس و فیلتر مربوطه در یک زمان تعویض شوند.
  • پیگیری علائم هشدار دهنده گیربکس اتومات بی ام و: ضروری است که در صورت مشاهده هر یک از علائم هشدار دهنده گیربکس اتومات بی ام و هر چه سریعتر به تعمیرگاه اختصاصی گیربکس اتومات بی ام و مراجعه کرده و با کارشناس مربوطه در این زمینه مشورت کنید.
  • رانندگی اصولی جهت حفظ گیربکس اتومات بی ام و: بهترین نحوه رانندگی به شکلی خواهد بود که کمترین تغییرات سرعت و شتاب در خودرو پدید بیاید. به عبارت دقیقتر آنچه استهلاک گیربکس اتومات بی ام و را افزایش می دهد تغییرات شدید سرعت وشتاب است. همچنین حرکت در وضعیت دشوار یعنی خودرو در وضعیت سنگین باشد یا جاده ناهموار و… باید با سرعت پایین تر انجام شود.

علائم هشدار دهنده گیربکس اتومات بی ام و

گیربکس اتومات بی ام و می تواند خرابی ها و ایرادات متنوعی داشته باشد. نکته اشتراک اغلب این خرابی ها وابستگی انها به یکدیگر است. به عبارت ساده تر هر گاه خرابی هر چند کوچکی برای یک از قطعات گیربکس اتومات بی ام و پیش بیاید اگر این خرابی به موقع رفع نشود می تواند مشکلات بسیار عدیده ای را هم برای آن قطعه و هم سایر قطعات بوجود اورده و به مرور زمان سایر قطعات را نیز دچار خرابی کند. لذا باید نشانه های هشدار دهنده را که از کوچکترین ایرادات در داخل گیربکس اتومات بی ام و خبر می دهند به خوبی بشناسید و به موقع نسبت به رفع ایراد مورد نظر اقدام نمایید. در این بخش مهمترین نشانه های هشدار دهنده گیربکس اتومات بی ام و معرفی می گردند:

  • گیر کردن دنده گیربکس اتومات بی ام و: گیر کردن یا در رفتن دنده و به طور کلی تعویض دشور وضعیت دنده می تواند نشانه خرابی در سلکتور یا خرابی یکی از قطعات سیستم روغن گیربکس باشد.
  • زوزه کشیدن گیربکس اتومات بی ام و: اهمیت زوزه کشیدن در تشخیص دشوار ان است. به عبارت دیگر از آنجا که هر دستگاهی به طور نرمال صدایی تولید می کند و با توجه به افزایش تدریجی این صدا ممکن است راننده به خوبی و در ابتدا بروز ایرد متوجه آن نشود. بازدید دوره ای می تواند یکی از مواردی باشد که چنین ایراداتی را می توان کشف نمود.
  • لرزش گیربکس اتومات بی ام و: یکی از عوامل لرزش در گیربکس اتومات بی ام و شل بودن اتصالات گیربکس است. علی الخصوص اگر در همین اواخر گیربکس اتومات بی ام و خود را در مجموعه ای غیر مجاز تعمیر کرده باشید ممکن است اتصالات به شکل استاندارد بسته نشده و خیلی زود با لرزش ناشی از شل بودن اتصالات گیربکس اتومات بی ام و مواجه شوید.
  • گاز هرز خوردن گیربکس اتومات بی ام و: سایش کلاچ یا کاهش فشار روغن از جمله عواملی هستند که سبب می شوند کلاچ به خوبی اتصال پیدا نکند و لذا ایراد گاز هرز خوردن بوجود آید. در این صورت منطقی ترین کار این است که ابتدا سطح و فشار روغن گیربکس چک شود.
  • تقه زدن گیربکس اتومات بی ام و: دلایل متنوعی نیز برای تقه زدن گیربکس اتومات بی ام و مطرح می شود. از خرابی توربین و اویل پمپ گرفته تا خرابی شیربرقی ها و سوپاپهای روغن و یا آنبالانسی چرخ دنده ها و… هر یک از این ایرادات با عیب یابی دقیق کارشناسان ما در پاور گیربکس به خوبی تشخیص داده شده و به روش استاندارد و مطابق با دستورالعمل کپانی سازنده گیربکس اتومات بی ام و رفع می گردند.
  • روشن شدن چراغ چک گیربکس اتومات بی ام و: حتی در مواقعی که چراغ چک گیربکس برای مدت کوتاهی روشن و خود به خود خاموش می شود نیز ضروری است که نسبت به عیب یابی دقیق گیربکس خود اقدام کنید. تا در صورتی که ایراد کوچکی در گیربکس وجود امده قبل از تشدید ایراد مشکل را رفع نمایید.

هزینه تعمیر گیربکس اتومات بی ام و

در مجموعه پاور گیربکس از روشهای مختلفی برای کاهش هزینه تعمیر گیربکس اتومات بی ام و استفاده می شود. نخست اینکه سعی می گردد عیب یابی حدالمقدور دقیق باشد تا از دوباره کاری پرهیز شود. دوم اینکه از قطعات اصلی و با کیفیت سود برده می شود و در نهایت سود نیز به میزان حداقل محاسبه می گردد و با این کار ضمن افزایش کیفیت کار هزینه های تعمیر گیربکس اتومات بی ام و نیز به حداقل می رسد.

سوالات متداول رانندگان گیربکس اتومات بی ام و

در صورتی که گیربکس اتومات بی ام و در وضعیت دنده پارک گیر کند چه اقدامی باید انجام داد؟

در این صورت می توانید با به کار بستن اقدامات بخش تعمیر اضطراری گیربکس اتومات بی ام و مشکل را رفع نمایید. البته اگر ایراد از سیستم ترمز و یا سیستم برقی خودرو باشد معمولا با این روش مشکل رفع نخواهد شد و باید خودرو به تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتومات بی ام و منتقل شود.

تعویض روغن چه فایده ای برای گیربکس اتومات بی ام و خواهد داشت؟

در صورتی که روغن گیربکس کیفیت خود را از دست داده باشد ممکن است مشکلات فراوانی برای قطعات مختلف گیربکس بوجود بیاید. همچنین افزایش اصطکاک در بین چرخ دنده ها ممکن است به دلیل کاهش روانکاری مناسب به آنبالانسی چرخ دنده ها منتهی شود. تعویض به موقع روغن گیربکس اتومات بی ام و می تواند تمامی ان مشکلات را رفع نماید.

به چه حالتی وضعیت اضطراری دنده سه گیربکس اتومات بی ام و گفته می شود؟

به حالتی که به صورت خودکار گیربکس در وضعیت دنده سه قفل شده باشد وضعیت اضطراری دنده سه می گویند. در این شرایط ممکن است بتوانید با انجام راهکار تعمیر اضطراری گیربکس اتومات بی ام و مشکل را موقتا رفع کنید.

آیا در خودروهای هیبریدی مانند گیربکس اتومات بی ام و نیاز به تعیوض روغن گیربکس وجود دارد؟

در همه انواع خودروهای هیبریدی مانند خودرو بی ام و نیاز به تعویض روغن وجود خواهد داشت. چرا که در همه گیربکس های اتومات فشار بسیار بالایی در قطعات متحرک ایجاد می شود.

گاز هرز خوردن گیربکس اتومات بی ام و در چه مواقعی ممکن است رخ دهد؟

در صورتی که فشار روغن گیربکس کاهش یابد اتصال کلاچ کامل انجام نمی شود. همچنین در صورت سایش بیش از حد کلاچ نیز همین ایراد بوجود می اید که به گاز هرز خوردن خودرو منتهی خواهد شد.

مهمترین سرویسهای گیربکس اتومات بی ام و چه مواردی هستند؟

بازدید دوره ای و تعویض روغن و فیلتر روغن گیربکس اتومات بی ام و از جمله مهمترین سرویسهای نگهداری گیربکس اتومات بی ام و به شمار می روند.

مقالات مرتبط:

تعمیر گیربکس اتومات مازراتی
تعمیر گیربکس اتوماتیک اپل
تعمیر گیربکس اتوماتیک زوتی
تعمیر گیربکس آریو
تعمیر گیربکس آئودی
تعمیر گیربکس پورشه
تعمیر گیربکس کوییک
تعمیر گیربکس مزدا 3
لوازم یدکی گیربکس اتوماتیک
تعمیر گیربکس اتوماتیک مگان

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس: 09128397793
پیمایش به بالا
اسکرول به بالا