پاورگیربکس / تعمیر گیربکس ام جی

تعمیر گیربکس ام جی

تعمیر گیربکس ام جی توسط تعمیرکار آموزش دیده

تعمیر گیربکس ام جی حتما باید در تعمیرگاه اختصاصی و مجاز و توسط نیروهای کاربلد و آموزش دیده به انجام برسد. جهت تعمیر گیربکس ام جی می توانید از خدمات مجتمع تخصصی پاور گیربکس استفاده کنید. همچنین اگر می خواهید کمتر نیاز به تعمیر گیربکس ام جی خود پیدا کنید می بایست سرویسهای نگهداری و نحوه مراقبت از این گیربکس را فراگرفته و به کار ببندید. در این مقاله علاوه بر سرویسهای نگهداری به علائم هشدار دهنده در گیربکس اتومات ام جی و تعمیر اضطراری آن اشاره خواهد شد و نحوه محاسبه هزینه تعمیر گیربکس اتومات ام جی نیز بررسی می شود.

مشخصات فنی ام جی

شاسی بلند ام جی یک خودرو با کیفیت و مدرن در دوره خودش به شمار می اید. این خودرو از سال 2015 تا سال 2017 تولید شده است و موتور چهار سیلندر توربوشارژ آن می تواند 217 اسب بخار قدرت تولید کند. همچنین حداکثر گشتاور ام جی به 350 نیوتن متر می رسد. شتاب ان نیز 8.7 ثانیه برای رسیدن از سرعت صفر به صد کیلومتر در ساعت است که در بین خودروهای هم رده قابل قبول می باشد. حداکثر سرعت آن 208 کیلومتر بر ساعت و مصرف سوخت ترکیبی آن نیز 8.3 لیتر در صد کیلومتر می باشد. این خودرو از گیربکس اتوماتیک 6 دنده دو کلاچه بهره می برد که گیربکسی مدرن و با عملکرد عالی به شمار می اید.

تعویض روغن گیربکس اتومات ام جی

سه وظیفه مهم برای روغن در گیربکس اتومات ام جی در نظر گرفته می شود. نخستین وظیفه روانکاری قطعات متحرک و چرخدنده های گیربکس است. دومین وظیفه خنک کاری و انتقال اتلافات حرارتی گیربکس می باشد و وظیفه سوم نیز انجام برخی عملکردها در داخل گیربکس می باشد. حال در صورتی که روغن گیربکس اتومات ام جی شما کیفیت لازم را نداشته باشد این وظایف به درستی به انجام نخواهد رسید و نه تنها عملکرد گیربکس مختل می شود بلکه ممکن است قطعات حساس داخلی آن نیز آسیب ببینند. به همین دلیل لازم است که در موعد مقرر نسبت به تعویض روغن گیربکس خود اقدام کنید.

زمان تعویض روغن گیربکس اتومات ام جی

معمولا مسافت 45 تا 65 هار کیلومتر بر اساس مدل خودرو کیفیت روغن مصرفی و همچنین نحوه رانندگی برای تعویض روغن گیربکس اتومات ام جی مناسب است. این مسافت معادل با 4 تا 6 سال می باشد به عبارت دیگر اگر کمتر از خودرو استفاده می کنید و طی 4 تا 6 سال به مسافت مورد نظر نرسیده اید ممکن است که روغن گیربکس شما فاسد شده باشد و تاریخ مصرف آن گذشته و نیاز به تعویض خواهد داشت. همچنین در صورت وجود برخی خرابی ها نیز ممکن است نیاز به تعویض روغن گیربکس پیدا کنید.

سرویسهای دوره ای نگهداری گیربکس اتومات ام جی

به مجموعه اقداماتی که باید در نظر بگیرید تا استهلاک گیربکس کاهش یابد و مدت طولانی تری گیربکس اتومات ام جی شما با حداکثر راندمان کار کند سرویسهای نگهداری گیربکس می گویند. مهمترین این اقدامات در این بخش مورد بررسی قرار می گیرد:

  • عدم تغییرات غیر متعارف در خودرو: شاید به نظر راننده نرسد که برخی تغییرات در خودرو به چه بخشهایی ممکن است آسیب وارد آورد. به عنوان مثال استفاده از لامپهای نئون و تجهیزات برقی پر مصرف ممکن است سبب شود که برق خودرو جوابگو نباشد و در نتیجه قطعات برقی داخلی گیربکس نیز به مشکل بربخورند. همچنین تعویض رینگ و لاستیک با اندازه های غیر متعارف سبب خواهد شد که به علت تغییر نسبت دور موتور انتقال قدرت با فشار زیادی بر گیربکس اتومات ام جی انجام شود و در طولانی مدت مشکلات زیادی برای گیربکس اتومات ام جی شما پیش بیاید.
  • تعویض روغن گیربکس اتومات ام جی: همانطور که گفته شد تعویض روغن نقشی اساسی در عملکرد گیربکس اتومات ام جی دارد. روغن سالم به رنگ قرمز روشن است و روغن فاسد شده به رنگ سیاه تغییر رنگ داده است. همچنین روغن سالم لزجت بالایی داشته و روغن فاسد چسبندگی ناچیزی دارد. در نتیجه اگر ملاحظه کردید که کیفیت روغن شما کاهش یافته است حتی اگر زمان و مسافت مورد نظر طی نشده اند بهتر است با یک تعمیرکار حرفه ای جهت نیاز به تعیوض روغن گیربکس اتومات ام جی خود مشورت نمایید.
  • بازدید دوره ای گیربکس اتومات ام جی: مواردی که در بازدید دوره ای می بایست چک شوند به دو دسته تقسیم می شوند. دسته نخست مواردی هستند که می بایست در حالت کار و زمانی که گیربکس گرم است چک شوند مانند دما و لرزش و نشتی های احتمالی گیربکس. دسته دوم مواردی هستند مانند سطح و کیفیت روغن گیربکس که می بایست در زمان سرد بودن خودرو چک شوند. توصیه می شود هر یک الی سه ماه خودرو خود را برای انجام بازدید دوره ای به تعمیرگاه مجاز گیربکس اتومات ام جی انتقال دهید.
  • تعویض فیلتر روغن گیربکس اتومات ام جی: فیلتر روغن گیربکس اتومات ام جینیز نقضی مهم و تاثیر گذر در عملکرد گیربکس دارد. در صورتی که روزنه های فیلتر روغن گیربکس مسدود شده باشد روغن نمی تواند به خوبی در گیربکس گردش کرده و لذا افت فشار روغن ایجاد می شود. این افت فشار نیز از یک سو عملکرد بخشهای مختلف را تحت تاثیر قرار می دهد و از سوب دیگر سبب خواهد شد که قطعاتی مانند اویل پمپ در معرض آسیب دیدگی قرار بگیرند لذا بهتر است در زمان تعویض روغن نسبت به عوض کردن فیلترروغن گیربکس اتومات ام جی نیز اقدام شود.
  • پیگیری علائم هشدار دهنده گیربکس اتومات ام جی: به طور کلی هر گونه تغییر در عملکرد گیربکس اتومات می تواند نشانه ای از خرابی باشد که برای جلوگیری از تشدید خرابی مذکور می بایست در اولین فرصت نسبت به عیب یابی و تعمیر قطعه آسیب دیده در گیربکس اتومات ام جی اقدام شود.
  • مطالعه دفترچه راهنمای خودرو: در پایان توصیه می شود دفترچه راهنمای خودرو را حداقل یک بار مطالعه کنید تا اگر توصیه خاصی توسط کمپانی سازنده در نظر گرفته شده بود از این توصیه اطلاع پیدا کنید.

علائم هشدار دهنده گیربکس اتومات ام جی

برای اینکه بهتر بتوانید ایرادات داخلی گیربکس اتومات ام جی خود را تشخیص دهید بهتر است با علائم هشدار دهنده گیربکس اتومات ام جی آشنایی پیدا کنید. این علائم در ابتدا تنها از خرابی کوچکی در گیربکس خبر می دهند اما اگر به موقع متوجه این خرابی های کوچک نشوید یا اینکه تعمیر گیربکس اتومات ام جی خود را به تعویق بیاندازید ممکن است خرابی های بزرگتر و شدیدتری در پی داشته باشد.

  • تقه زدن گیربکس اتومات ام جی: یکی از صداهای آزار دهنده در گیربکس اتومات ام جی تقه زدن گیربکس است. تقه زدن به شکل صدایی منقطع اما پیاپی به گوش می رسد و ممکن است در شرایط خاصی مثلا هنگامی که خودرو سنگین است یا در سرعتهای بالا رخ دهد و در سایر شرایط هیچ صدای اضافه ای به گوش نرسد. در این مواقع می بایست شرایط بروز ایراد را به خاطر بسپارید و به اطلاع تعمیرکار برسانید.
  • لرزش گیربکس اتومات ام جی: برخی از رانندگان برای تعمیر گیربکس اتومات ام جی خود از خدمات تعمیرگاه های غیر مجاز استفاده می کنند. در این مواقع ممکن است فرایند تعمیر و بستن اتصالات گیربکس به نحو استاندارد به انجام نرسد و مدت کوتاهی پس از تعمیر اتصالات گیربکس اتومات ام جی شل شده و دچار لرزش شود. به همین دلیل همواره بهتر است برای تعمیر گیربکس خودرو خود تنها از تعمیرگاه مجاز این گیربکس خدمات بگیرید.
  • زوزه کشیدن گیربکس اتومات ام جی: به دلایل مختلفی مانند کاهش سطح روغن گیربکس یا خرابی بلبرینگها ممکن است گیربکس اتومات ام جی دچار علامت زوزه کشیدن شود.
  • گاز هرز خوردن گیربکس اتومات ام جی: به حالی گفته می شود که شتاب خودرو متناسب با فشاری که بر پدال گاز آورده می شود افزایش نمی یابد. در این شرایط ابتدا می بایست فشار روغن گیربکس اتومات ام جی چک شود و در مرحله دوم کلاچ مورد بررسی قرار گیرد.
  • روشن شدن چراغ چک گیربکس: اگر چراغ چک گیربکس اتومات ام جی شما حتی برای مدت کوتاهی روشن می شود و خود به خود خاموش می گردد حتما ایرادی در گیربکس وجود داد و لذا باید جهت عیب یابی به تعمیرگاه اختصاصی گیربکس اتومات ام جی مراجعه کنید.

تعمیر اضطراری گیربکس اتومات ام جی

منظور از تعمیر اضطراری راهکارهای ساده ای است که برای شرایط اضطراری پیشنهاد می شود و ممکن است گیربکس اتومات ام جی را از حالت گیرپاز و قفل شدگی خارج کند. این راهکارها بدین شرح می باشند:

  • ابتدا خودرو را خاموش کنید و بست باتری را بردارید.
  • شما می توانید پس از 5 دقیقه بست ماتری را مجددا متصل نمایید. این قطع و وصل باتری خودرو می تواند برخی ایرادات موقتی و خطاهای کامپیوتری گیربکس اتومات ام جی را برطرف نماید. اما اکنون نیاز به تنظیم مجدد گیربکس وجود دارد.
  • خودرو بدون فشردن پدال گاز روشن کنید. اجازه دهید خودرو 30 ثانیه روشن بماند و در جا کار کند سپس خودرو را خاموش کنید و سی ثانیه دیگر منتظر بمانید.
  • فرایند روشن و خاموش کردن سی ثانیه ای خودرو را دو مرتبه دیگر تکرار کنید.
  • حال کامپیوتر گیربکس اتومات ام جی مجددا تنظیم شده است و می توانید به آرامی حرکت نمایید.

به یاد داشته باشید که اولا در صورتی که ایراد برطرف شد باز هم بهتر است برای عیب یابی دقیق به تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتومات ام جی مراجعه شود. در ثانی اگر خودرو حرکت می کند اما صدا و لرزش شدیدی در ناحیه گیربکس اتومات ام جی وجود دارد بهتر است خودرو را خاموش کنید و موضوع را با کارشناسان ما در میان بگذارید تا در صورت نیاز توسط جرثقیل خودرو به تعمیرگاه انتقال یابد. چرا که کار کردن گیربکس اتومات ام جی در این شرایط می تواند خرابی های بسیار پر هزینه ای را به بار بیاورد.

هزینه تعمیر گیربکس اتومات ام جی

تعمیر گیربکس اتومات ام جی وابسته به قطعات آسیب دیده گیربکس است.لذا برای اینکه هزینه تعمیر را مشخص کنیم ابتدا باید خودرو را به تعمیرگاه منتقل کنید تا کارشناسان ما با دستگاه های پیشرفته عیب یابی دقیقی را انجام دهند و قطعات معیوب و تعمیری و همچنین قطعاتی که نیاز به تعویض دارند را مشخص کنند. سپس می توان هزینه تعمیر گیربکس اتومات ام جی را تخمین زد. در مجموعه پاور گیربکس با کاهش حاشیه سود این هزینه کاهش یافته است. همچنین سعی بر این بوده که با عیب یابی اصولی و تعمیرات استاندارد از هزینه های چند بار پیشگیری شود.

سوالات متداول در خصوص گیربکس اتومات ام جی

چه عواملی باعث ایجاد لرزش در گیربکس اتومات ام جی می شوند؟

عوامل مختلفی مانند خرابی بلبرینگ یا آنبالانسی چرخ دنده ها با خرابی اویل پمپ و یا شل بودن اتصالات ممکن است به لرزش در گیربکس اتومات ام جی منجر شوند. نکته مهم این است که لرزش در گیربکس اتومات ام جی می تواند بسیار خطرناک باشد و خیلی زود قطعات مختلف گیربکس را دچار مشکل گرداند.

آیا روغن گیربکس اتومات ام جی می بایست حتما در دوره های زمانی مشخص تعویض شود؟

هر چنده دوره هایی بر اساس مدت استفاده و همچنین مسافت طی شده خودرو برای تعویض روغن گیربکس اتومات ام جی در نظر گرفته شده اما عوامل مختلفی مانند نحوه رانندگی و کیفیت روغن گیربکس در طول عمر آن موثر هستند و بهتر است در دوره های بازدید گیربکس کیفیت روغن آن مورد ارزیابی قرار گیرد.

گاز هرز خوردن گیربکس اتومات ام جی اگر به سیستم روغن گیربکس مربوط نباشد چه دلیل می تواند داشته باشد؟

علاوه بر این که کاهش فشار روغن در گیربکس می تواند عامل گاز هرز خوردن در گیربکس اتومات ام جی باشد ممکن است خود کلاچ ساییده شده و نیاز به تعمیر داشته باشد.

زوزه کشیدن گیربکس اتومات ام جی در چه شرایطی عادی است؟

اگر تنها در مسیرهای سخت و با بار سنگین و سرعت بالا صدای خفیف زوزه کشیدن از گیربکس اتومات ام جی شما به گوش میرسد این صدا می تواند طبیعی تلقی شود. اما در صورتی که نوع صدا تغییر کرد یا شدت آن افزایش یافت قطعا نشانه وجود خرابی در گیربکس اتومات ام جی خواهد بود.

آیا در خودرهای هیبریدی نیز مانند گیربکس اتومات ام جی نیاز به عوض کردن روغن وجود دارد؟

در همه خودروهایی که از گیربکس اتومات استفاده می کنند و گیربکس انها نیز روغن دارد این روغن گیربکس می تواند تحت فشار بالا کیفیت خود را از دست بدهد و در این شرایط تعویض آن ضروری خواهد بود.

وضعیت اضطراری دنده سه گیربکس اتومات ام جی چه وضعیتی است؟

حالتی که به علت ایرادات خاصی کامپیوتر گیربکس باعث می شود به صورت خودکار گیربکس در وضعیت دنده سه قفل شود را حالت اضطراری دنده سه در گیربکس اتومات ام جی می نماند.

اگر گیربکس اتومات ام جی در دنده پارک گیر کرد چه باید کرد؟

در صورتی که دسترسی به تعمیرکار حرفه ای ندارید می توانید با انجام تعمیرات اضطراری گیربکس اتومات ام جی مشکل را موقتا رفع کنید.

مقالات مرتبط:

تعمیر گیربکس اتوماتیک بی وای دی s6
تعمیر گیربکس اچ سی کراس
تعمیر گیربکس بسترن
تعمیر گیربکس بی وای دی
تعمیر گیربکس چانگان
تعمیر گیربکس چینی
تعمیر گیربکس دانگ فنگ
تعمیر گیربکس هایما

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس: 09128397793
پیمایش به بالا
اسکرول به بالا