پاورگیربکس / تعمیر گیربکس اکتیون

تعمیر گیربکس اکتیون

تعمیر گیربکس اکتیون با تعمیرکار حرفه ای اموزش دیده

تعمیر گیربکس اکتیون در مجموعه پاور گیربکس با استفاده دستگاه های پیشرفته و کارشناسان آموزش دیده به انجام می رسد. بهترین قطعات در این مجموعه جهت تعمیر گیربکس اکتیون به کار گرفته می شود و با عیب یابی دقیق حداقل هزینه تعمیر گیربکس اکتیون را در تعمیرگاه پاور گیربکس دریافت خواهید کرد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصور تعمیر گیربکس اکتیون می توانید با یکی از شماره های مندرج در سایت پاور گیربکس تماس گرفته و ضمن استفاده از مشاوره فنی رایگان در این خصوص هزینه تقریبی تعمیر گیربکس اتومات اکتیون خود را نیز بپرسید.

مشخصات فنی اکتیون

سانگ یانگ اکتیون از سال 2010 وارد بازار شد و تولید آن تا سال 2014 نیز ادامه داشته است. سیستم انتقال قدرت آن بسیار پیشرفته محسوب می شد و از دو دیفرانسیل سه حالته پاتر تایم بهره می برد. گیربکس آن نیز 6 دنده اتومات با حالت زمستانی بود. اما این گیربکس برای اتاق ماشین به شدت ضعیف است. حجم موتور این خودرو 2.3 لیتر است و موتور چهار سیلندر ان می تواند 150 اسب بخار قدرت تولید کند. حداکثر گشتاور آن 214 نیوتن متر و شتاب صفر تا صد کیلومتر اکتیون نیز بیش از 12 ثانیه است. حداکثر سرعت 170 کیلومتر بر ساعت و مصرف سوخت ترکیبی 11.3 لیتر در هر صد کیلومتر از دیگر ویژگی های فنی این خودرو به شمار می روند.

سرویسهای نگهداری گیربکس اکتیون

گیربکس اتومات اکتیون مانند هر دستگاه پیشرفته دیگری نیاز به اقدامات مراقبتی و نگهداری اصولی دارد. برای هر چه بهتر شدن کیفیت عملکرد و افزایش طول عمر گیربکس اکتیون بهتر است اقداماتی را که در این بخش ذکر می شود به خاطر بسپارید و انجام دهید.

  • مطالعه دفترچه راهنمای خودرو: قبل از هر چیز توصیه می کنیم دفترچه راهنمای خودرو را که توسط کمپانی سازنده طراحی شده است مطالعه بفرمایید. در این دفترچه در خصوص نحوه صحیح نگهداری از گیربکس اکتیون و دیگر بخشهای خودرو مطالبی ذکر شده که می تواند بسیار تاثیر گذار باشد.
  • عدم استفاده از رینگ و لاستیک نامتعارف: اگر قصد دارید رینگ و لاستیک خودرو خود را تعویض کنید باید بدانید که قطر و عرض رینگ و لاستیک می تواند در عملکرد گیربکس اکتیون تاثیر گذار باشد. چرا که با تغییر غیر متعارف اندازه رینگ و لاستیک نسبت دور موتور به چرخ های تغییر کرده و عملا فشار مضاعفی بر گیربکس اکتیون وارد خواهد آورد و در دراز مدت طول عمر گیربکس را کاهش می دهد.
  • تعویض روغن گیربکس اتومات اکتیون: روغن نقشی حیاتی در طول عمر گیربکس اتومات اکتیون داشته و در صورتی که روغن گیربکس کیفیت خود را از دست بدهد آسیب های جدی به بخشهای مختلف گیربکس وارد خواهد آمد. روغن سالم به رنگ قرمز روشن است و اگر بخواهید آن را با روغن فاسد مقایسه کنید که به رنگ سیاه می باشد می توانید علاوه بر رنگ چسبندگی ان را نیز اندازه بگیرید. چسبندگی روغن سالم بسیار بیشتر از روغن فاسد شده بوده و مخصوصا برای تعمیر کار حرفه ای گیربکس اتومات اکتیون به راحتی قابل تشخیص است.
  • عدم نصب لوازم جانبی غیر متعارف: برخی لوازم جانبی مانند لامپهای نئون پر مصرف یا سیستم های صوتی غیر متعارف ممکن است به این علت که برق زیادی مصرف می کنند در شرایط خاصی به بخشهای برقی گیربکس اتومات اکتیون لطمه وارد کنند.
  • بازدید دوره ای گیربکس اتومات اکتیون: بازدید دوره ای در دو مرحله انجام می شود. در مرحله اول باید موتور و گیربکس گرم باشند و در وضعیت موتور روشن مواردی مانند دمای بیش از حد گیربکس و لرزش و صدای غیر عادی و همچنین شتی روغن تست شود. در وضعیت موتور خاموش نیز مواردی مانند شل یا سفت بودن اتصالات و کیفیت و سطح روغن گیربکس را چک می کنند. توصیه می شود هر ماه یا هر سه ماه یک بار برای بازدید دوره ای گیربکس اتومات اکتیون خود به تعمیرگاه تخصصی مراجعه کنید.
  • پیگیری علائم هشدار دهنده: علائم هشدار دهنده در گیربکس اتومات اکتیون مواردی هستند که نشانه خرابی های بالقوه در گیربکس می باشند و با پیگیری و عیب یابی به موقع می توان از خرابی های بزرگ و تعمیرات پر هزینه پیشگیری نمود.
  • تعویض فیلتر روغن گیربکس اتومات اکتیون: فیلتر روغن نیز مانند روغن گیربکس تاثیر زیادی در عملکرد گیربکس دارد. اگر روزنه های فیلتر روغن گرفته باشد ممکن است مشکلاتی مانند کاهش فشار روغن پیش بیاید و عملکرد بخشهای مختلف مختل گردد. از جمله این مشکلات می توان به عدم درگیر شدن مناسب کلاچ و در نتیجه گاز هرز خوردن گیربکس اتومات اکتیون اشاره کرد. توصیه می شود در هر زمان که نسبت به تعویض روغن گیربکس اتومات اکتیون اقدام کردید فیلتر روغن گیربکس را نیز عوض کنید.
  • رانندگی استاندارد برای حفظ گیربکس اتومات اکتیون: در طراحی گیربکس اتومات اکتیون محاسبات لازم انجام شده که هر نوع رانندگی لااقل در کوتاه مدت مشکلی برای گیربکس ایجاد نکند و گیربکس اتومات اکتیون تحمل فشار زیاد را داشته باشد. اما در داز مدت رانندگی نامناسب سبب خواهد شد که استهلاک گیربکس بالا رفته نیاز به تعمیرات نیز محتمل تر باشد. رانندگی نامناسب به حرکات پرشتاب و تغییرات مداوم سرعت و شتاب خودرو و همچنین حرکت سریع در مواقعی مانند جاده پر پیچ و خم یا سربالایی و یا در زمانی که بار خودرو سنگین باشد به شمار می رود.

زمان تعویض روغن گیربکس اتومات اکتیون

  • زمان تعویض روغن گیربکس را بر اساس مسافت طی شده در نظر می گیرند. به طور متداول برای مدلهای مختلف اکتیون بین 25 تا 30 هزار کیلومتر در نظر گرفته می شود این جعبه دنده به شدت به سرویس دوره ای حساس است و حداکثر هر 30 هزار کیلومتر باید روغن گیربکس عوض شود. کیلومتر دقیق در دفترچه راهنمای خودرو ثبت شده است. همچنین در صورتی که مدتی طولانی از اخرین تعویض روغن گیربکس شما گذشته باشد حتی اگر به مسافت مورد نظر نیز نرسیده باشید نیاز به تعویض روغن وجود خواهد داشت. معمولا این مدت زمان به مسافت ذکر شده وابسته است یعنی برای 50 هزار کیلومتر 5 سال و برای 70 هزار کیلومتر 7 سال در نظر گرفته می شود.

علائم هشدار دهنده گیربکس اتومات اکتیون

مهمترین علامتهای هشدار دهنده در این بخش ذکر می شوند. هر علامت هشدار دهنده نشانه خرابی جزئی در گیربکس بوده و با شناسایی دقیق این خرابی و رفع آن هرگز خرابی های بزرگ و پرهزینه بر گیربکس اتومات اکتیون شما تحمیل نخواهد شد.

  • گیر کردن دنده گیربکس اتومات اکتیون: گیر کردن یا در رفتن دنده به شرایطی گفته می شود که زمانی که قصد دارید وضعیت اهرم دنده را عوض کنید یا دنده در وضعیت قبلی گیر کند و یا اینکه در وضعیت نهایی قرار نگیرد و خود به خود از این وضعیت بیرون بیاید. در این موارد ممکن است سیستم روغن گیربکس اتومات اکتیون اشکالی داشته باشد و یا اینکه سلکتور دنده خراب شده باشد.
  • بوی سوختگی گیربکس اتومات اکتیون: بوی سوختگی نیز در دو حالت امکان دارد که به مشام برسد. اگر گیربکس با دمای بالا کار کند دمای بیش از حد روغن گیربکس ممکن است بوی خاصی را ایجاد کند. همچنین در صورتی که قطعات برقی مانند شیربرقیها آسیب دیده باشند ممکن است آمپیر اضافه بکشند و لذا سیم کشی گیربکس داغ شده و بوی سوختگی از گیربکس اتومات اکتیون به مشام برسد. هر دو مورد باید هر چه سریعتر عیب یابی و رفع شوند.
  • زوزه کشیدن گیربکس اتومات اکتیون: اگر بلبرینگ گیربکس خراب شده باشد ممکن است صدایی مانند زوزه کشیدن در گیربکس اتومات اکتیون به گوش برسد که البته موارد دیگری نیز ممکن است به زوزه کشیدن گیربکس ختم شوند که باید با عیب یابی دقیق مشکل اصلی را پیدا کرد.
  • گاز هرز خوردن گیربکس اتومات اکتیون: گاز هرز خوردن بین 3 و4 و 5 به 6 به صورت اپیدمی به خاطر خرابی توربین و ضعیف توربین در گیربکس یا به علت سایش بیش از حد کلاچ بوده و یا اینکه فشار روغن مناسب در گیربکس تامین نمی شود.
  • لرزش گیربکس اتومات اکتیون: لرزش یکی از مهمترین نشانه های خرابی گیربکس اتومات اکتیون به شمار می رود و باید هر چه سریعتر نسبت به عیب یابی و رفع عیب در تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتومات اکتیون اقدام شود. مجموعه پاور گیربکس با بهرمندی از دستگاه های پیشرفته دقیقترین عیب یابی را در کمترین زمان به انجام می رساند.
  • تقه زدن گیربکس اتومات اکتیون: تقه زدن می تواند دلایل مختلفی مانند آنبالانسی چرخ دنده ها یا خرابی اویل پمپ و یا خرابی شیربرقی ها و سوپاپهای روغن داشته باشد.

هزینه تعمیر گیربکس اتومات اکتیون

یکی از مهمترین عواملی که هزینه تعمیر گیربکس اتومات اکتیون را مشخص می کند و ممکن است مورد غفلت واقع شود عیب یابی اولیه گیربکس است. اگر عیب یابی گیربکس اتومات اکتیون به شکل دقیق انجام نشود ممکن است قطعاتی به اشتباه باز شده و تعویض شوند که هزینه های هنگفت اضافی را بدنبال خواهد داشت. در این مواقع شما قطعه ای را تعویض می کنید اما پس از مدت کوتاهی متوجه می شوید که ایراد گیربکس کماکان برقرار است و این مسئله ناشی از عیب یابی نادرست است. در مجموعه پاور گیربکس با دستگاههای پیشرفته عیب یابی دقیق انجام می شود و تا حد امکان قطعه معیوب در همان مرحله نخست تشخیص داده می شود.

تعمیر موقت گیربکس اتومات اکتیون

در شرایط اضطراری که گیربکس اتومات اکتیون قفل شده و امکان حرکت خودرو وجود ندارد شما می توانید با انجام دادن راهکارهایی که در این بخش ذکر می گردد مشکل گیربکس را به صورت موقتی رفع کنید و سر فرصت نسبت به تعمیر کامل آن در تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتومات اکتیون اقدام کنید. ان راهکارها بدین شرح هستند:

  • اگر خودرو مدتی زیادی در حال کار است و حس می کنید که دمای گیربکس بیش از حد بالا رفته و گیربکس قفل شده است بهتر است خودرو را به مدت دو ساعت خاموش بگذارید تا گیربکس به دمای محیط برسد. این کار ممکن است ایراد قفل شدن گیربکس اتومات اکتیون را رفع کند.
  • اگر خودرو به یکباره قفل شده یا در هنگام روشن شدن قفل شده و قبل از ان مشکلی وجود نداشت یک بار خودرو را روشن و خاموش کنید. در بسیاری از مواقع همین کار می تواند ایراد قفل شدن گیربکس اتومات اکتیون را برطرف کند.
  • در اگر با اقدامات بالا مشکل رفع نشد بسته باتری را به مدت 5 دقیقه بردارید و مجددا وصل کنید.
  • خودرو را سه مرتبه بدون فشردن پدال گاز روشن و خاموش کنید و هر بار در زمان روشن یا خاموش بودن خودرو سی ثانیه تامل نمایید.
  • خودرو را روشن کنید و اگر صدا یا لرزش اضافی نداشت حرکت نمایید.

سوالات عمومی گیربکس اتومات اکتیون

لرزش گیربکس اتومات اکتیون چه دلایلی می تواند داشته باشد؟

عدم مونتاژ صحیح گیربکس اتومات اکتیون می تواند منجر به لرزش آن شود. همچنین خرابی بلبرینگها یا آنبالانسی چرخ دنده ها یا خرابی اویل پمپ و… نیز از دیگر دلایل لرزش گیربکس اتومات اکتیون هستند.

گیر کردن گیربکس اتومات اکتیون در دنده پارک با چه روشی برطرف می گردد؟

گاهی پی می آید که به دلیل خرابی در سیستم ترمز وقتی وضعیت دنده را در حالت دنده پارک قرار می دهید خودرو قفل می شود. در این مواقع ممکن است با راهکارهای بخش تعمیر موقت گیربکس اتومات اکتیون بتوانید مشکل را رفع کنید.

گاز هرز خوردن گیربکس اتومات اکتیون چه دلایلی دارد؟

خرابی کلاچ یا نبود فشار مناسب روغن در گیربکس اتومات اکتیون ممکن است به گاز هرز خوردن منجر شود. گاز هرز خوردن در گیربکس اتومات اکتیون به طور کلی به عدم اتصال مناسب کلاچ مربوط است.

وضعت اضطراری دنده سه گیربکس اتومات اکتیون را چطور باید برطرف نماییم؟

وضعیت اضطراری دنده سه در حالتی رخ می دهد که ایراد خاصی در گیربک وجود داشته باشد و در نتیجه به صورت اتوماتیک گیربکس در دنده سه قفل شود. این وضعیت را نیز با خاموش و روشن کردن خودرو با روش ذکر شده در بخش تعمیر موقت ممکن است بتوانید برطرف کنید.

تقه زدن گیربکس اتومات اکتیون چقدر می تواند خطرناک باشد؟

میزان خطرناک بودن یک ایراد به علت ان برمی گیردد. اگر علت تقه زدن گیربکس اتومات اکتیون آنبالانسی چرخ دنده ها باشد عدم رسیدگی به این ایراد می تواند باعث تشدید آن شده و سایر قطعات متحرک در گیربکس نیز آنبالانسی شوند.

آیا تعویض روغن در گیربکس اتومات اکتیون امری ضروری است؟

روغن در گیربکس اتومات اکتیون به مرور زمان کیفیت خود را از دست می دهد و لذا کمپانی سازنده برنامه ای را برای تعیض روغن دوره ای گیربکس اتومات اکتیون در نظر گرفته است که می بایست طبق این برنامه عمل کنید.

خلاصی دنده در گیربکس اتومات اکتیون چه معنایی می دهد؟

 دلایلی مانند ایراد سلکتور دنده یا خرابی توربین ممکن است به خلاصی خود به خودی گیربکس اتومات اکتیون منجر شوند.

چه سرویسهایی برای نگهداری هر چه بهتر گیربکس اتومات اکتیون ضرورت دارد؟

مهمترین اقداماتی که برای طول عمر بیشتر و راندمان بهتر گیربکس اتومات اکتیون باید به انجام برسد در این مقاله تشریح کردیم. به طور خلاصه می توان به تعویض روغن و فیلتر روغن گیربکس و بازدید دوره ای و توجه به علائم هشدار دهنده اشاره کرد.

مقالات مرتبط:

تعمیر گیربکس تیوولی
تعمیر گیربکس رکستون
تعمیر گیربکس سانگ یانگ
تعمیر گیربکس کوراندو
تعمیر گیربکس دانگ فنگ
تعمیر گیربکس اتوماتیک جیلی GC6

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس: 09128397793
پیمایش به بالا
اسکرول به بالا