پاورگیربکس / تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی

تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی

تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی

تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی حتما باید در تعمیرگاه تخصصی به انجام برسد. در مجموعه پاور گیربکس تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی با دستگاه های پیشرفته و توسط نیروهای آموزش دیده به انجام می رسد. یکی دیگر از نکات کلیدی در تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی استفاده از قطعات اصلی است. همچنین برای کاهش تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی می توانید نکات طلایی نگهداری و تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی را مطالعه کرده و به کار ببندید.

معرفی شاسی بلند کیا موهاوی

این شاسی بلند کلاسیک از سال 2010 با موتور هشت سیلندر تولید شده است و یکی از محصولات محبوب این شرکت کره ای به شمار می رود. مدلهای 2010 تا 2013 کیا موهاوی در ایران موجود است.قدرت موتور کیا موهاوی 337 اسب بخار است و حداکثر گشتاور ان نیز به 438 نیوتن متر می رسد که نشان دهنده موتور پر قدرت آن است. شتاب صفر تا صد آن 7 ثانیه است که حتی در مدلهای شاسی بلندهای جدیدتر نیز بسیار عالی می باشد. حداکثر سرعت کیا موهاوی به 225 کیلومتر در ساعت می رسد. از دیگر مزایای این خودرو می توان به محور محرک با دو دیفرانسیل سه حالته و همچنین گیربکس 6 دنده اتوماتیک اشاره نمود.

نکات طلایی نگهداری گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی

گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی نیز مانند دیگر انواع گیربکسهای اتوماتیک نیاز به نگهداری دارد. نکات طلایی نگهداری گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی به دو دسته تقسیم می شوند. دسته نخست اقدامات سلبی است یعنی کارهایی که به گیربکس لطمه وارد می کند و باید از آنها اجتناب کنید و دسته دوم سرویسهایی است که با انجام به موقع آنها می توانید از خرابی های بزرگ در گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی دوری کنید.

  • تاثیر نصب لوازم جانبی بر گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی: برخی لوازم جانبی مانند لامپهای نئون پر مصرف می توانند با مصرف بالای برق در عملکرد قطعات برقی گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی اختلال ایجاد کنند. به طور کلی هر گونه تغییر غیر متعارفی می تواند مشکلاتی را برای گیربکس یا دیگر بخشهای خودرو بوجود بیاورد.
  • تعویض روغن گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی: یکی از مهمترین سرویسهای نگهداری گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی تعویض روغن گیربکس است. روغن گیربکس به مرور زمان فاسد می شود و کیفیت خود را از دست می دهد. اگر گیربکس با روغن فاسد کار کند طی مدت کوتاهی خرابی های مختلف در قطعات متعدد گیربکس ایجاد خواهد شد. لذا تعویض روغن فاسد شده از سرویسهای مهم نگهداری گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی به شمار می رود.
  • تاثیر رینگ و لاستیک بر گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی: وظیفه اصلی گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی تبدیل دور موتور و انتقال ان به چرخ هاست. نسبت تبدیل دور موتور به قطر و اندازه چرخ دنده های داخلی گیربکس و همچنین قطر رینگ و لاستیک مربوط می شود. لذا نصب رینگ و لاستیک با قطرهای بزرگ و غیر متعارف می تواند در دراز مدت استهلاک گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی را افزایش دهد.
  • تعویض فیلتر روغن گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی: فیلتر روغن با استفاده از سطح فیلترینگ که مملو از روزنه های بسیار ریز است انواع آلودگی های مخلوط در روغن گیربکس را گرفته و اجازه نمی دهد این آلودگی ها در قطعات مختلف گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی وارد شوند. اما این روزنه های به مرور زمان مسدود می شوند لذا در صورتی که قصد تعویض روغن گیربکس خود را دارید بهتر است فیلتر روغن را نیز تعویض کنید.
  • مطالعه دفترچه راهنمای خودرو: ممکن است علاوه بر نکات متداول نکته خاصی بنا به مدل خودرو در دفترچه راهنما ذکر شده باشد. لذا توصیه می شود دفترچه راهنمای خودرو را نیز حداقل یک بار مطالعه کنید و نکات مهم را به خاطر بسپارید.
  • بازدید دوره ای گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی: در بازدید دوره ای گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی موارد مختلفی مانند نشتی و سطح روغن گیربکس و کیفیت روغن و همچنین دما لرزش و صدای غیر عادی گیربکس چک می شود. معمولا بهتر است بازدید دوره ای را به صورت ماهانه یا هر سه ماه یک بار انجام دهید. توصیه می شود اگر فرصت کافی برای بازدید دوره ای گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی ندارید لااقل در هر بار تعویض روغن موتور از تعمیرکار بخواهید موارد مهم را در خصوص گیربکس که در این بخش ذکر شد چک کند.
  • پیگیری علائم هشدار دهنده گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی: در بخش بعدی مهمترین علامتهای هشدار دهنده گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی ذکر می گردد. در صورت مشاهده هر یک از این علامتها می بایست به تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی مراجعه کنید تا گیربکس مورد عیب یابی دقیق قرار گیرد.

علائم هشدار دهنده گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی

منظور از علائم هشدار دهنده نشانه هایی هستند که خرابی های کوچک گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی را به راننده اطلاع می دهند. اگر این نشانه های را به خوبی به خاطر بسپارید با پیگیری و رفع عیب به موقع ایرادات کوچک  می توانید از بروز ایرادات بزرگ و پر هزینه در گیربکس خودرو خود جلوگیری کنید.

  • زوزه کشیدن گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی: در برخی مواقع کاهش سطح روغن سبب می شود که حرک چرخ دنده های متحرک گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی با اصطکاک و فشار بالا صورت بگیرد. این مسئله می تواند به زوزه کشیدن گیربکس منتهی شود. البته زوزه کشیدن دلایل دیگری نیز می تواند داشته باشد که در صورت وقوع باید گیربکس توسط کارشناس مورد بررسی قرار بگیرد.
  • گیر کردن و در رفتن دنده در گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی: ایراداتی که نشانه انها توسط اهرم دنده آشکار می شوند را می توان در قالب گیر کردن اهرم دنده یا در رفتن اهرم دنده از وضعیت مورد نظر طبقه بندی کرد. هر یک از این دو می تواند ناشی از خرابی سلکتور دنده و یا وجود ایراد در سیستم روغن باشد.
  • تقه زدن گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی: تقه زدن یکی از ایرادات آزار دهنده در گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی است که می تواند از خرابی شیربرقی ها یا خرابی سوپاپهای روغن ناشی شده باشد.
  • بوی سوختگی گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی: بوی سوختگی می تواند ناشی از آمپر کشیدن قطعات برقی در گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی باشد. در این صورت سیم کشی های گیربکس داغ شده و به همین دلیل عایق سیم ها نیز گرم شده و بویی مشابه بوی سوختگی از گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی به مشام می رسد. این ایراد هر چند شاید در ظاهری اختلالی در عملکرد گیربکس ایجاد نکند اما نشانه ای بسیار خطرناک به شمار می رود که حتی ممکن است به آتش سوزی نیز منجر شود.
  • لرزش گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی: اگر گیربکس خودرو شما مدت کوتاهی پس از تعمیرات دچار لرزش شده باشد ممکن است ایراد به مونتاژ اشتباه گیربکس مربوط باشد. به همین دلیل است که همواره توصیه می شود تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی را تنها در تعمیرگاه مجاز انجام دهید.
  • گاز هرز خوردن گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی: از جمله مهمترین دلایل گاز هرز خوردن در گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی به خرابی کلاچ مربوط است چرا که با خرابی کلاچ و عدم اتصال کامل در این قطعه زنجیره انتقال قدرت موتور به چرخ ها قطع شده و با فشردن پدال گاز هر چند دور موتور بالا می رود اما سرعت خودرو افزایش نمی یابد.
  • دمای بیش از حد گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی: اگر در بازدید دوره ای متوجه دمای بیش از حد گیربکس شدید ابتدا می بایست سیستم خنک کاری خودرو چک شود. در مرحله بعدی لازم است که سطح و کیفیت روغن گیربکس را نیز چک کنید.

هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی

گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی از قطعات مختلفی تشکیل شده است که خرابی هر یک از این قطعات می تواند به اختلال در عملکرد گیربکس منجر شود و این اختلال نیز قاعدتا نیاز به تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی را ضروری خواهد کرد. اما برای اینکه هزینه دقیق تعمیر گیربکس را مشخص کنید باید به تعمیرگاه اختصاصی گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی مراجعه کنید و گیربکس را مورد ارزیابی دقیق قرار دهید تا مشخص شود چه قطعاتی و در چه سطحی دچار ایراد شده اند.

تعمیرات اضطراری گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی

در شرایط اضطراری که دسترسی به تعمیرکار حرفه ای گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی ندارید می توانید با به کار بستن برخی از راهکارهای خاص که در این بخش ذکر می گردد مشکل را موقتا رفع کنید. این راهکارها به شرح زیر می باشند:

  • اگر خودرو مدتی طولانی روشن است و تحت فشار کاری بالا کار کرده است این احتمال وجود دارد که گیربکس بیش از حد داغ شده باشد. در این شرایط باید خودرو را به مدت دو ساعت خاموش کنید و پس از سرد شدن کامل موتور و گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی خودرو را حرکت دهید. البته ایراد اصلی که ممکن است ناشی از خرابی سیستم خنک کاری خودرو باشد باید در تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی عیب یابی شود.
  • برخی مواقع ممکن است ایراد به تنظیمات کامپیوتری گیربکس مربوط باشد. در این مواقع باید خطاهای موقتی رفع شود و سپس تنظیمات مجددا انجام گیرد که این عمل را می توان به شکل زیر انجام داد.
  • ابتدا بست باتری را قطع می کنید و پس از 5 دقیقه مجددا وصل کنید.
  • خودرو را بدون اینکه هیچ دکمه خاصی را بفشارید و در حالی که دنده در وضعیت خلاص قرار دارد روشن کنید. در این مرحله نباید پدال گاز فشرده شود.
  • سپس باید خودرو خاموش شود. این روشن و خاموش شدن خودرو بدون فشردن پدال گاز را سه مرتبه تکرار کنید و هر بار سی ثانیه تامل نمایید.
  • در صورتی که خودرو لرزش یا صدای زیادی ندارد خودرو را روشن کنید و حرکت نمایید.

زمان تعویض روغن گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی

برای تعویض روغن گیربکس می توان با توجه به مسافت طی شده اقدام کرد. مسافت مورد نظر برای کیا موهاوی را معمولا بین 50 تا 75 هزار کیلومتر در نظر می گیرند که مسافت دقیق بسته به مدل خودرو مشخص خواهد شد. زمان تعویض روغن وابسته به نوع استفاده شما از گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی و همچنین کیفیت روغن گیربکس خواهد بود. رانندگی تحت فشار و تغییرات پیاپی سرعت و شتاب خودرو همچنین حرکت سریع در جاده هایی با شیب بالا هم بر کیفیت روغن و هم بر افزایش استهلاک گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی موثر هستند.

سوالات متداول در خصوص گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی

تقه زدن گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی چه ایرادی دارد؟

تقه زدن می تواند ناشی از خرابی شیربرقی ها و یا سایر قطعات مربوط به سیستم روغن مانند سوپاپها باشد. در صورتی که این ایراد برطرف نشود ممکن است سایر قطعات گیربکس نیز خراب شوند.

لرزش گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی چه دلایلی می تواند داشته باشد؟

دلایل متعددی مانند خرابی بلبرینگ و یا کاهش سطح روغن و یا آنبالانسی چرخ دنده ها در گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی می تواند به لرزش گیربکس منتهی شود.

حالت اضطراری دنده سه گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی چیست و چگونه برطرف می شود؟

در برخی مواقع که ایراد خاصی در گیربکس ایجاد می شود به صورت خودکار گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی در دنده سه قفل می شود. به این وضعیت حالت اضطراری دنده سه گفته می شود و باید با انجام تعمیرات اضطراری گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی موقتا ایراد را برطرف کرده و سپس به تعمیرگاه مراجعه شود.

زوزه کشیدن گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی چگونه به روغن گیربکس مربوط می شود؟

در صورتی که سطح روغن گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی کاهش یافته باشد و یا اینکه روغن گیربکس کیفیت خود را از دست داده باشد عملیات روانکاری به شکل استاندارد انجام نمی شود. در نتیجه سایش بیش از حد بین چرخ دنده ها ایجاد می شود و صدای زوزه کشیدن به گوش می رسد. در چنین مواقعی می بایست به تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی مراجعه کرده و ابتدا روغن گیربکس چک شود.

اگر روغن گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی عوض نشود چه اتفاقی خواهد افتاد؟

روغن گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی به مرور زمان کیفیت خود را از دست می دهد و اگر به موقع نسبت به تعویض روغن گیربکس اقدام نکنید ممکن است قطعاتی که با روغن روانکاری می شوند فشاری زیادی را متحمل شده و خیلی زود آنبالانس شوند.

آیا در گیربکس های هیبریدی نیز همانطور که روغن گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی باید عوض شود برنامه تعویض روغن خاصی وجود دارد؟

در اغلب گیربکس ها بویژه گیربکسهای اتوماتیک روغن گیربکس در معرض فاسد شدن قرار دارد و لذا می بایست در بازه های زمانی طراحی شده توسط کمپانی سازنده تعویض گردد.

گاز هرز خوردن گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی چه دلیل دارد؟

یکی از عواملی که باعث گاز هرز خوردن گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی می شود خرابی اویل پمپ است که فشار روغن مناسب را برای درگیر شدن کلاچ تامین نمی کند. از دیگر دلایل گاز هرز خوردن این گیربکس می توان به کاهش سطح روغن و یا سایش بیش از کلاچ اشاره نمود.

تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا
تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج
تعمیر گیربکس ریو
تعمیر گیربکس سراتو
تعمیر گیربکس سورنتو

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس: 09396645387
پیمایش به بالا
اسکرول به بالا