پاورگیربکس / تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا

تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا

شرکت سازندهکیا
کشور سازندهکره جنوبی
تعداد دنده7 دنده
نوع گیربکسگیربکس اتوماتیک کیا
جدول مشخصات گیربکس اتوماتیک کیا
تعمیر گیربکس کیا

تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا با خدمات استاندارد

تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا می بایست توسط نیروهای آموزش دیده و با روشهای استاندارد به انجام برسد. جهت کاهش تعمیر گیربکس اتوماتیک می بایست سرویسهای نگهداری را به موقع انجام دهید و به نشانه های هشدار دهنده این گیربکس توجه کنید. در مجموعه پاور گیربکس تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا با عیب یابی دقیق و نیروهای زبده و کار بلد  به انجام می رسد.

کیا خودروساز با کیفیت و مطمئن در ایران

کیا یکی از خودروسازان شناخته شده در جهان است که محصولات با کیفیت روانه بازار کرده است. بازار خودرو ایران نیز از محصولات این شرکت بی نصیب نبوده و مدلهای بسیار متنوعی از این خودرو همکنون در بازار کشور موجود است. از جمله مهمترین مدلهای کیا در بازار ایران می توان به کیا اسپورتیج ، کیا اپتیما، کیا سراتو کیا ریو و… اشاره نمود. کیفیت خودروهای کیا معمولا در حد خودروهای هیوندای در نظر گرفته می شود با این تفاوت که معمولا خودروهای کیا از ظاهری زیباتر و گاها از قیمتی مناسبتر بهره می برند.

هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا

گیربکس اتوماتیک کیا بخشهای مختلفی دارد که هر بخش نیز از قطعات متعددی تشکیل شده است. در صورتی که هر یک از این قطعات آسیب ببینند عملکرد گیربکس اتوماتیک کیا مختل می گردد و نیاز به تعمیر گیربکس وجود خواهد داشت. در وهله نخست هزینه تعمیر گیربکس به قطعه ای که آسیب دیده و همچنین میزان آسیب وارده بر قطعه مذکور وابسته است. اما باید دانست که علاوه بر این هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا به عیب یابی و قطعاتی که به کار گرفته می شود نیز وابسته خواهد بود. ار عیب یابی دقیقی از سوی تعمیرکار صورت نپذیرد عملا هزینه تعمیر شما چند برابر خواهد شد. همچنین در صورتی که از قطعات فیک و بی کیفیت برای تعمیر استفاده شود شاید در نگاه نخست به نظر برسد که هزینه کمتری پرداخت می شود اما این قطعه بی کیفیت به مرور زمان سایر قطعات گیربکس را نیز دچار خرابی و آسیب می کند و چندین برابر هزینه ای که قرار بود برای نصب قطعه اصلی و با کیفیت بپردازید در طول زمان باید هزینه شود. لذا هر چند مهم است که چه مقدار از هزینه ای که برای تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا پرداخت می شود به اجرت و سود تعمیرگاه مربوط می شود اما در عین حال باید از تعمیرگاه استفاده کنید که اولا عیب یابی دقیقه و حرفه ای انجام دهد و در ثانی از قطعات با کیفیت در تعمیر گیربکس شما استفاده کند.

نشانه های هشدار دهنده گیربکس اتوماتیک کیا

همانطور که گفته شده اگر یکی از قطعات کوچک یا بزرگ گیربکس اتوماتیک کیا دچار خرابی جزئی شود عملکرد گیربکس به دلیل وابسته بودن تک تک قطعات به یکدیگر دچار اختلال می شود. حال اگر تعمیر گیربکس را به تاخیر بیاندازید یا دیرتر از موعد از خرابی بوجود آمده اطلاع پیدا کنید ممکن است سایر قطعات نیز دچار آسیب جدی شوند و خرابی های پر هزینه و بزرگتری بر شما تحمیل گردد. برای اینکه کوچکترین خرابی را در گیربکس اتوماتیک کیا کشف کنید باید به نشانه های هشدار دهنده گیربکس توجه داشته باشید که در این بخش مهمترین انها لیست می شود:

  • گاز هرز خوردن گیربکس اتوماتیک کیا: این خودرو گاز هرز بخورد ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد ممکن است موتور خودرو آسیب دیده باشد یا ایرادی در سیستم برقی وجود داشته باشد. اما عمدتا گاز هرز خوردن را به کلاچ مربوط می دانند. دلیل این مسئله آن است که در صورتی که کلاچ نتواند اتصال استانداردی برقرار کند انتقال قدرت به درستی به انجام نرسیده و به اصطلاح خودرو دچار ایراد گاز هرز خوردن خواهد شد.
  • بوی سوختگی گیربکس اتوماتیک کیا: در صورتی که از داخل خودرو بوی سوختگی به مشام برسد و شما متوجه شوید که این بوی سوختگی از سوی گیربکس به مشام می رسد. می بایست هر چه سریعتر به تعمیرگاه مراجعه کنید البته این ایراد ممکن است به دلیل داغ بودن بیش از حد روغن یا آمپر کشیدن یکی از قطعات برقی ایجاد شده باشد لذا بهتر است ابتدا به مدت یک ساعت خودرو را خاموش کنید و در صورتی که بوی سوختگی کاهش یافت به تعمیرگاه اختصاصی گیربکس اتوماتیک کیا مراجعه نمایید.
  • لرزش گیربکس اتوماتیک کیا: بسیاری از ایرادات کوچک و بزرگ گیربکس اتوماتیک کیا به لرزش این گیربکس منتهی خواهند شد. علی الخصوص اگر قطعات متحرک مانند چرخ دنده ها یا بلبرینگها دچار خرابی یا آنبالانسی شده باشند قطعا گیربکس اتوماتیک کیا دچار لرزش می شود. همچنین می توان شل بودن اتصالات گیربکس را نیز از دلایل لرزش گیربکس اتوماتیک کیا  در نظر گرفت. اگر این ایراد به موقع رفع نشود به مرور زمان تشدید شده و سایر قطعات را نیز درگیر خواهد کرد.
  • زوزه کشیدن گیربکس اتوماتیک کیا: اغلب ایراداتی که به لرزش گیربکس منتهی شوند ممکن است همراه با صدای زوزه کشیدن نیز باشند. در این مواقع زوزه کشیدن و لرزش همزمان در گیربکس اتوماتیک کیا نشانه شدید بودن ایراد گیربکس است و باید در اولین فرصت برای عیب یابی دقیق و تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا به تعمیرگاه مجاز مراجعه نمایید.
  • قفل شدن دنده در گیربکس اتوماتیک کیا: قفل شده دنده می تواند در وضعیت های مختلف رخ دهد. در برخی مواقع گیربکس اتوماتیک کیا در دنده پارک یا دنده سه یا وضعیت دنده عقب قفل می شود. گاهی پیش می آید که هنگام تعویض دنده لرزش یا صدای خاصی را حس می کنید و در صورتی که این نشانه به موقع پیگیری و رفع نشود ممکن است به قفل شدن گیربکس در دنده مذکور بیانجامد.
  • تقه زدن گیربکس اتوماتیک کیا: یکی دیگر از صداهایی که نشانه خرابی در گیربکس به شمار می رود تقه زدن گیربکس اتوماتیک کیا است. تقه زدن اصطلاحا به صدایی گفته می شود که به صورت پشت سر هم به گوش می رسد. اگر در وضعیتی خاص صدای تقه زدن از گیربکس اتوماتیک کیا به گوش می رسد و در شرایط عادی این صدا وجود ندارد باید موضوع را با تعمیرکار حرفه ای گیربکس اتوماتیک کیا در میان بگذارید تا علت را بهتر شناسایی کند.

تعمیر اضطراری گیربکس اتوماتیک کیا

تعمیرات اضطراری در شرایطی انجام می شود که گیربکس کاملا قفل شده باشد و امکان حرکت وجود نداشته باشد و یا اینکه حرکت خودرو با صدا و لرزش بسیار شدیدی از ناحیه گیربکس اتوماتیک کیا همراه باشد. در این شرایط به روش زیر عمل کند و اگر خودرو به درستی و بدون صدا و لرزش گیربکس حرکت کرد در فرصت مناسب برای عیب یابی و تعمیر استاندارد به تعمیرگاه اختصاصی گیربکس اتوماتیک کیا مراجعه کنید و در غیر این صورت از جرثقیل برای انتقال خودرو به تعمیرگاه بهره ببرید.

  • ابتدا خودرو را خاموش کنید و برق باتری را قطع کنید تا خطاهای موقتی برنامه کامپیوتری گیربکس اتوماتیک کیا برطرف شود.
  • پس از 5 دقیقه برق باتری را متصل کرده و خودرو را روشن کنید. به خاطر داشته باشید در طول فرایند نباید پدال گاز را فشار دهید و دنده  باید در وضعیت خلاص باشد.
  • پس از سی ثانیه خودرو را خاموش کنید و چند لحظه بعد دوباره خودرو را روشن کنید و اجازه دهید سی ثانیه دیگر کار کند و این کار را یک بار دیگر نیز تکرار کنید.
  • پس از سه بار روشن و خاموش کردن خودرو تنظیم مجدد گیربکس اتوماتیک کیا انجام شده و شما می توانید خودرو را روشن کرده و حرکت نمایید.

تعویض روغن گیربکس اتوماتیک کیا

روانکاری قطعات متحرک در داخل گیربکس اتوماتیک کیا توسط روغن گیربکس انجام می شود. اگر کیفیت روغن کاهش یافته باشد و یا اینکه به دلیل نشتی سطح روغن کاهش یافته باشد عمل روانکاری به خوبی انجام نشده و لذا مشکلات متعددی ممکن است برای قطعات متحرک این گیربکس بوجود آید. به همین دلیل است که برنامه زمان بندی خاصی برای تعویض روغن گیربکس در نظر گرفته می شود. در انواع خودرو کیا بسته به مدل خودرو مسافت خاصی در دفترچه راهنمای خودرو ذکر شده که در صورت رسیدن به این مسافت می بایست تعویض روغن انجام شود. معمولا هر 50 تا 75 هزار کیلومتر یک بار گیربکس اتوماتیک کیا نیاز به تعویض روغن دارد. اما این مسافت به نحوه رانندگی و البته شرایط محیطی و کیفیت روغن مورد استفاده نیز وابسته خواهد بود.

سرویسهای نگهداری گیربکس اتوماتیک کیا

چه اقداماتی را باید انجام دهیم تا گیربکس اتوماتیک کیا طول عمر بیشتری داشته باشد و کمتر نیاز به تعمیر پیدا کند؟ در این بخش مهمترین سرویسهای نگهداری و مراقبت از این گیربکس را شرح می دهیم؛

  • بازدید دوره ای گیربکس اتوماتیک کیا: در بازدید دوره ای موارد متعددی مانند دما لرزش و صدای اضافه گیربکس و نشتی یا شل بودن اتصالات گیربکس و همچنین کاهش کیفیت و سطح روغن گیربکس اتوماتیک کیا مورد ارزیابی قرار می گیرد. توصیه می شود هر یک تا سه ماه یکبار نسبت به بازدید دوره ای گیربکس اتوماتیک کیا خود اقدام کنید. همچنین باید در نظر داشته باشید که اگر گیربکس شما سابقه خرابی یا کاهش سطح روغن و… داشته باشد باید دوره بازدید را کوتاه تر کنید تا ضریب ریسک خرابی گیربکس اتوماتیک کیا کاهش یابد.
  • تعویض روغن گیربکس اتوماتیک کیا: روغن ساله به رنگ قرمز روشن است و در صورتی که کیفیت خود ا از دست داده باشد ممکن است به رنگ سیاه تغییر کند. همچنین لزجت روغن نیز بسیار کاهش خواهد یافت و لذا عملکرد گیربکس اتوماتیک کیا دچار اختلال می شود. لذا در صورتی که ملاحظه کردید که روغن گیربکس شما به مرحله فساد رسیده حتما نسبت به تعویض ان اقدام کنید.
  • اجتناب از تغییرات سلیقه در خودرو: باید دانست که برخی تغییرات سلیقه ای ممکن است مشکلاتی را حتی برای گیربکس اتوماتیک کیا بوجود اورد. به عنوان مثال نصب رینگ و لاستیک با اندازه های غیر متعارف سبب می شود که نسبت اتنقال دور تغییر یافته و فشار مضاعفی بر گیربکس اتوماتیک کیا وارد آید که استهلاک قطعات را بسیار افزایش خواهد داد.
  • تعویض فیلتر روغن گیربکس اتوماتیک کیا: فیلتر روغن قطعه ای مصرفی است و باید به صورت دوره ای و در زمان تعویض روغن نسبت به تعویض فیلتر روغن نیز اقدام شود. همچنین نشانه هایی مانند گاز هرز خوردن گیربکس اتوماتیک کیا ممکن است ناشی از گرفتگی در فیلتر روغن باشد و لذا در این موارد بهتر است فیلتر روغن گیربکس چک شود.
  • پیگیری نشانه های هشدار دهنده: هر یک از نشانه های هشدار دهنده به صورت بالقوه می توانند خبر از خرابی های بزرگتر در گیربکس بدهند و لذا بهتر است تا قبل از ایجاد چنین خرابی هایی در صورت مشاهده کوچکترین نشانه هشدار دهنده به تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک کیا مراجعه کنید تا گیربکس شما مورد ارزیابی کارشناس قرار گیرد و علت نشانه مذکور کشف شود.
  • رانندگی استاندارد برای حفظ گیربکس اتوماتیک کیا: اگر می خواهید استهلاک گیربکس اتوماتیک کیا شما کاهش یابد بهتر است از رانندگی با تغییرات متوالی سرعت و شتاب خودرو اجتناب کنید. همچنین در شرایط سخت جاده ای مانند شیب تند جاده یا وجود بار سنگین در داخل خودرو با سرعت کمتری حرکت نمایید. این اقدامات موجب می شود سلامت گیربکس اتوماتیک کیا تضمین گردد.

سوالات متداول در خصوص گیربکس اتوماتیک کیا

گیر کردن دنده پارک در گیربکس اتوماتیک کیا چطور برطرف می شود؟

اگر خودرو شما در دنده پارک قفل شده باشد ممکن است ایراد از سیستم ترمز و یا سیستم برقی خودرو باشد. با این حال ممکن است با انجام اقدامات مربوط به بخش تعمیرات اضطراری گیربکس اتوماتیک کیا بتوانید خودرو را موقتا راه اندازی نمایید.

لرزش گیربکس اتوماتیک کیا در چه صورتی به شل بودن اتصالات مربوط می شود؟

اگر اتصالات گیربکس اتوماتیک کیا به خوبی و با گشتاور استاندارد سفت شده باشد هرگز خود به خود شل نمی شود. لذا مهمترین عامل شل شدن اتصالات گیربکس و در نتیجه لرزش آن را می توان در استفاده از خدمات تعمیرگاه غیر مجاز دانست.

در صورت به تاخیر انداخت تعویض روغن گیربکس اتوماتیک کیا چه مشکلی پیش می آید؟

روغن گیربکس اتوماتیک کیا علاوه بر روانکاری وظایف دیگری مانند خنک کاری قطعات متحرک و انجام برخی عملکردها را بر عهده دارد که در صورتی که کیفیت خود را از دست داده باشد همه این عملکردها با اختلال مواجه شده و لذا گیربکس اتوماتیک کیا شما ظرف مدت کوتاهی دچار خرابی قطعات مختلف خواهد شد.

زوزه کشیدن گیربکس اتوماتیک کیا معمولا به چه دلیلی رخ می دهد؟

یکی از دلایل عمده زوزه کشیدن گیربکس اتوماتیک کیا را می توان کاهش سطح روغن دانست. در این شرایط روانکاری به خوبی انجام نشده و قطعات مختلف با اصطکاک زیاد کار می کنند و لذا ممکن است صدای زوزه کشیدن از گیربکس اتوماتیک کیا به گوش برسد.

سرویسهای مهم برای نگهداری از گیربکس اتوماتیک کیا کدامند؟

مهمترین سرویسها نگهداری از این گیربکس را می توان در سه عنوان تعویض روغن و تعویض فیلتر روغن گیربکس و همچنین بازدید دوره ای گیربکس اتوماتیک کیا خلاصه کرد.

آیا خودروهای هیبریدی نیز مانند خودرو کیا نیاز به تعویض روغن گیربکس دارند؟

همه خودروهایی که از گیربکس اتومات استفاده می کنند در صورت فاسد شدن روغن گیربکس می بایست این روغن را تعویض نمایند. در این خصوص هیچ تفاوتی بین گیربکس خودروهای هیبریدی با گیربکس اتوماتیک کیا وجود ندارد.

حالت اضطراری دنده سه در گیربکس اتوماتیک کیا به چه معناست؟

بروز حالت اضطراری دنده سه یعنی قفل شدن خودکار گیربکس اتوماتیک کیا در دنده سه به معنای وجود آلارمی در کامپیوتر گیربکس اتوماتیک کیا است و در صورتی که با تعمیرات اضطراری نتوانید این مشکل را رفع کنید می توانید با شماره های مندرج در سایت پاور گیربکس تماس گرفته و از راهنمایی کارشناسان ما بهره ببرید.

تقه زدن گیربکس اتوماتیک کیا به چه دلایلی رخ می دهد؟

دلایلی ماند خرابی توربین گیربکس یا ایراد در سیستم روغن ممکن است به تقه زدن گیربکس اتوماتیک کیا منجر شوند.

مقالات مرتبط:

تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج
تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی
تعمیر گیربکس ریو
تعمیر گیربکس سراتو
تعمیر گیربکس سورنتو
تعمیر گیربکس هیوندای
تعمیر گیربکس چینی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس: 09128397793
پیمایش به بالا
اسکرول به بالا