پاورگیربکس / هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک

هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک

هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک

هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک

هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک با توجه به نوع تعمیرات مورد نیاز قابل محاسبه است. در این مقاله هزینه انواع تعمیرات جعبه دنده اتومات را مورد بررسی قرار می دهیم. همچنین سرویسهای نگهداری جعبه دنده اتوماتیک که در کاهش خرابی و در نتیجه کاهش نیاز به تعمیرات موثر هستند تشریح خواهند شد.

معرفی مجموعه پاور گیربکس

در مجموعه پاور گیربکس تلاش بر این بوده که از طرفی بالاترین کیفیت تعمیرات ارائه شود که در نظر گرفتن دوره ضمانت تعمیرات نشان دهنده این مسئله است. بدین منظور از نیروهای زبده و کار بلد که آموزش های لازم را در زمینه تعمیر گیربکس اتومات گذرانده اند کمک گرفته می شود و دستگاههای پیشرفته برای عیب یابی قطعات معیوب نیز در این مجموعه به کار گرفته می شود. همچنین با انعقاد قرارداد با نمایندگی های انواع خودرو اتومات تنها از قطعات اصلی و با کیفیت استفاده می شود. از سوی دیگر در این مجموعه حاشیه سود به حداقل رسیده و سعی شده تا کمترین هزینه جهت تعمیرات از مشتری اخذ گردد.

روش کاهش هزینه تعمیر گیربکس اتومات

چند روش مختلف برای کاهش هزینه تعمیرات در تعمیرگاه های مختلف مجاز و غیر مجاز به کار گرفته می شود. بدترین روش استفاده از قطعات غیر اصل و با کیفیت پایین است که سبب خواهد شد جعبه دنده کارکرد استاندارد و مطلوبی نداشته باشد و همچنین احتمال خرابی مجدد نیز افزایش می یابد. همچنین ممکن است در یک تعمیرگاه از دستگاه های پیشرفته برای عیب یابی استفاده نشود یا نیروی کارشناس با تجربه این کار را انجام ندهد که در نتیجه احتمال تشخیص اشتباه بالا خواهد رفت و در نتیجه باز هم ممکن است پس از مدت کوتاهی نیاز به تعمیر مجدد پیدا کنید. در همه این روشها که در واقع کاهش هزینه به روش کاهش کیفیت خدمات می باشد هر چند ممکن است در ابتدا به نظر آید که شما هزینه کمتری می پردازید اما با توجه به احتمال خرابی مجدد در نهایت مشاهده می کنید که هم هزینه بیشتری پرداخت کرده اید و هم زمان بیشتری از شما تلف شده است. بهترین روش کاهش کاهش هزینه تعمیرات گیربکس اتوماتیک نخست عیب یابی دقیق و تعمیر اصولی و استاندارد است به نحوی که تا مدتها نیاز به تعمیر مجدد نداشته باشید و دوم کاهش سود تعمیرگاه است تا به شکلی معقول هزینه تعمیرات کاهش یابد.

محاسبه هزینه تعمیر جعبه دنده

برای محاسبه هزینه دقیق ابتدا باید خودرو را به تعمیرگاه اختصاصی انتقال دهید. در ادامه کارشناسان ما جعبه دنده را مورد عیب یابی دقیق قرار می دهند و مشخص خواهد شد که چه قطعاتی در داخل جعبه دنده خراب شده و نیاز به تعمیر دارند. در پار گیربکس سعی بر این است که قطعات آسیب دیده تعویض شوند اما گاهی هزینه تعمیر زیاد شده و نزدیک به هزینه تعویض قطعه است گاهی نیز قطعه به نحوی آسیب دیده که حتی در صورت تعمیر دوباره دچار خرابی خواهد شد. در این مواقع بهتر است نسبت به تعویض قطعه مذکور اقدام شود. پس از مشخص شده قطعاتی که نیاز به تعمیر یا تعویض دارند می توان هزینه تعمیرات را مشخص نمود. در مجموعه پاور گیربکس اولویت نخست انجام تعمیرات با کیفیت بالا می باشد. در ادامه با کاهش حاشیه سود سعی شده هزینه تعمیرات نیز به حداقل برسد.

هزینه تعمیر توربین گیربکس اتومات

توربین دستگاهی است که بین موتور و گیربکس قرار می گیرد و تنظیم دور موتور انتقالی به گیربکس را به نحو استاندارد به انجام می رساند. هزینه توربین بسته به نوع خودرو بین یک میلیون تا یک میلیون دویست هزار تومان می باشد. برای اینکه کمتر دچار خرابی توربین شوید بهتر است همواره کیفیت و سطح روغن آن را چک کنید.

هزینه تعمیر ساعت گیربکس اتوماتیک

ساعت گیربکس مجموعه ای است که جریان روغن را در مسیرهای مورد نظر هدایت می کند تا در زمان مناسب فشار مناسب روغن در مکان مورد نظر وجود داشته باشد. با توجه به برند خودرو و نوع گیربکس اتوماتی که در آن به کار رفته هزینه تعمیر ساعت متفاوت خواهد بود و به طور متوسط بین یک میلیون تا یک میلیون و دویست هزار تومان تخمین زده می شود.

هزینه تعمیر شیربرقی گیربکس اتومات

معمولا آنچه سبب می شود شیربرقی ها خراب شوند وجود کثیفی در روغن یا استهلاک بالا و قطع و وصل پاپی شیربرقی هاست. نشانه خرابی این قطعات نیز معمولا به صورت تقه زدن جعبه دنده در داخل اتاق خودرو حس می گردد. هزینه تعمیر هر شیربرقی بین یک میلیون تا یک میلیون دویست هزار تومان می باشد.

هزینه تعویض روغن گیربکس اتومات

معمولا اجرت چندانی برا تعویض روغن جعبه دنده در نظر گرفته نمی شود و بیشتری هزینه ای که شما بدین منظور می پردازید به نوع روغن مصرفی مربوط می باشد. روغن نقشی حیاتی در جعبه دنده بازی می کند و پیشنهاد می شود که همواره از روغن اصلی و با کیفیت و مطابق با پیشنهاد سازنده استفاده شود. هزینه تعویض روغن در جعبه دنده های اتومات بین یک میلیون تا یک میلیون دویست هزار تومان محاسبه می شود.

هزینه تعویض فیلتر روغن گیربکس اتومات

هر بار که روغن جعبه دنده را تعویض می کنید ضروری است که فیلتر روغن را نیز عوض کند چرا که به مرور زمان و در یک دوره کارکرد روغن روزنه های فیلتر با انباشت ذرات معلق و کثیفی های موجود در روغن مسدود شده و دیگر کارایی ندارند. در این شرایط اگر فیلتر روغن تعویض نگردد هم امکان کثیفی روغن وجود دارد و هم اینکه عبور جریان روغن به دشواری انجام شده و شاهد کاهش شدید فشار روغن در جعبه دنده خواهیم بود و امکان اختلال در عملکرد جعبه دنده و خرابی قطعات مختلف ان وجود خواهد داشت. در مجموعه پاور گیربکس هزینه تعویض فیلتر روغن بین یک میلیون تا یک میلیون دویست هزار تومان می باشد که بسته به مدل خودرو و نوع فیلتر مورد استفاده این عدد می تواند تغییر کند.

هزینه تعمیر چرخ دنده گیربکس اتوماتیک

چرخ دنده ها معمولا دو نوع خرابی متفاوت را ممکن است تجربه کنند. نخست آنبالانسی چرخ دنده است که فشار زیادی را به چرخ دنده های مجاور وارد کرده و می تواند باعث لرزش جعبه دنده شود. دومین خرابی نیز به شکل شکستگی در چرخ دنده خود را نشان می دهد که هر چند این خرابی چندان شایع نیست ولی نباید از تاثیر سو آن غافل ماند. هزینه تعمیر چرخ دنده ها معمولا بین یک میلیون تا یک میلیون دویست هزار تومان در نظر گرفته می شود

هزینه تعمیر گاز هرز خوردن گیربکس اتومات

در مواقعی که شما پدال گاز را فشار می دهید اما خودرو شتاب و سرعتی متناسب با فشاری که بر پدال گاز وارد می کنید پیدا نمی کند به اصطلاح گاز هرز خوردن گفته می شود. این ایراد ممکن است در هنگام تعویض یک دنده خاص و به صورت موقتی رخ دهد یعنی پس از چند لحظه فشار پدال گاز خودرو اندک اندک افزایش شتاب پیدا کند. همچنین ممکن است از یک محدود سرعتی به بالاتر دیگر خودرو افزایش سرعت نداشته و گاز هرز بخورد. مورد اول می تواند به وجود ایرادی در سیستم روغن مربوط باشد حال انکه معمولا در حالت دوم اتصال مناسب در کلاچ برقرار نمی گردد. با توجه به اینکه علل مختلفی می توانند به گاز هرز خوردن خودرو منجر شوند هزینه تعمیر ان نیز متفاوت بوده و بین یک میلیون تا یک میلیون دویست هزار تومان می باشد.

هزینه تعمیر تقه زدن گیربکس اتوماتیک

تقه زدن به شکل یک صدای منقطع و پیاپی یک نشانه خرابی آزار دهنده به شمار می رود و معمولا رانندگان خیلی سریع برای تعمیر آن به تعمیرگاه تخصصی مراجعه می کنند. با این وجود غالبا منشا ایراد تقه زدن را می توان در خرابی شیربرقی ها یافت. اینکه یک یا چند شیربرقی خراب شده باشد و اینکه خرابی شیربرقی های مذکور تا چه حدی باشد در تعیین هزینه تعمیرات موثر است و بین یک میلیون تا یک میلیون دویست هزار تومان را باید در این خصوص در نظر گرفت.

هزینه تعمیر کلاچ

کلاچ به مرور زمان دچار سایش صفحات شده و می بایست تعمیر گردد. اگر تعمیر کلاچ را به تاخیر بیاندازید ممکن است روز به روز رانندگی با خودرو سختتر شود و احتمال تصادف و خرابی های بیشتر نیز با کلاچ معیوب افزایش می یابد پس بهتر است در صورتی که متوجه خرابی کلاچ خودرو شدید به تعمیرگاه مراجعه نمایید. هزینه تعمیر ان نیز بین یک میلیون تا یک میلیون دویست هزار تومان خواهد بود.

هزینه آچار کشی اتصالات گیربکس اتومات

اگر از خدمات تعمیرگاه غیر مجاز بهره برده باشید ممکن است مونتاژ و تعمیرات با گشتاور استاندارد و مطابق با نظر کمپانی سازنده انجام نشده و مدت کوتاهی پس از تعمیرات اتصالات جعبه دنده شل شوند. در این مواقع باید هر چه سریعتر و قبل از آسیب دیدن سایر بخشهای جعبه دنده به تعمیرگاه مجاز مراجعه نمایید و هزینه انجام این سرویس نیز بین یک میلیون تا یک میلیون دویست هزار تومان محاسبه خواهد شد.

هزینه تعمیر دمای بیش از حد گیربکس

اینکه چه عاملی منجر به افزایش بیش از حد دمای جعبه دنده گردیده باشد در تعیین هزینه تعمیر موثر خواهد بود. معمولا ممکن است سیستم خنک کاری خودرو دچار عیب شده باشد یا اینکه مسیر حرکت روغن مسددو شده و امکان خنک کاری یک بخش وجود نداشته باشد. همچنین احتمال دارد که به دلیل آنبالانسی و افزایش تنش در جعبه دنده دمای آن افزایش داشته باشد. پس از تعیین علت افزایش بیش از حد دما می توان هزینه رفع ایراد دمای بیش از حد را که معمولا بین یک میلیون تا یک میلیون دویست هزار تومان است محاسبه نمود.

هزینه تعمیر گیر کردن خودرو در دنده پارک

با توجه به اینکه بخشهای مختلف ماشین در متوقف کردن آن نقش دارند اختلال در عملکرد هر یک از این بخشها می توان به قفل شدن ماشین در دنده پارک منتهی شود. مهمترین بخشهای موثر را می توان گیربکس و سیستم ترمز و سیستم برقی خودرو دانست. پس از مشخص شدن ایراد اصلی هزینه دقیق نیز مشخص خواهد شد اما به صورت تقریبی هزینه رفع این ایراد بین یک میلیون تا یک میلیون دویست هزار تومان می باشد.

هزینه تعمیر زوزه کشیدن گیربکس اتوماتیک

عوامل متعددی هستند که در زوزه کشیدن جعبه دنده موثر می باشند. ممکن است یکی از بلبرینگها خراب شده باشد که در این صورت با تعویض بلبرینگ مذکور باید ایراد زوزه کشیدن رفع شود. همچنین با کاهش سطح روغن نیز ممکن است به دلیل افزایش اصطکاک بین چرخ دنده ها صدای زوزه کشیدن از جعبه دنده به گوش برسد. اما اگر به موقع نسبت به رفع منشا ایارد اقدام نکنید صدای زوزه کشیدن بیشتر و بیشتر شده و در نهایت به خرابی های متعددی در جعبه دنده ماشین شما منتهی خواهد شد. هزینه رفع ایراد روزه کشیدن بین یک میلیون تا یک میلیون دویست هزار تومان خواهد بود.

تعمیر یا تعویض گیربکس اتومات

هنگامی که هزینه تعمیر بیش از دو سوم هزینه تعویض جعبه دنده باشد قاعدتا تعویض ان به صرفه تر است چرا که سایر قطعات جعبه دنده نیز مسلما مستهلک شده اند و می توان با تعویض آن سالهای سال با خیالی آسوده رانندگی کرد. برخی مواقع نیز خرابی به شکلی است که قطعات متعددی آسیب دیده اند اما آسیب برخی از آنها جزئی است ئ برخی دیگر نیاز به تعمیر دارند. در این مواقع هر چند به نظر می رسد با هزینه ای اندک می توانید جعبه دنده و خودرو را مجددا راه اندازی کنید اما ممکن است به دفعات نیاز به تعمیر مجدد داشته باشید و لذا بهتر است همان ابتدا نسبت به تعویض جعبه دنده اقدام شود.

سرویسهای نگهداری گیربکس اتوماتیک

جعبه دنده اتومات نیز مانن هر دستگاه پیشرفته دیگری نیاز به مراقبت دارد تا استهلاک آن کاهش یافته و کمتر نیاز به تعمیرات پیدا کند. برای نگهداری هر چه بهتر جعبه دنده خودرو بهتر است این بخش را تا انتها مطالعه نمایید تا با مهمترین سرویسها و اقدامات مراقبتی جعبه دنده اتوماتیک آشنا شوید:

  • تاثیر نصب تجهیزات اضافه: هر گونه نصب تجهیزات اضافه در واقع خارج کردن خودرو از وضعیت نرمال و استاندارد به شمار می آید و می تواند مشکلاتی را به همراه داشته باشد. به عنوان مثال هنگامی که یک راننده بنا به سلیقه شخصی خود در بخشهای مختلف خودرو لامپهای پر مصرف نصب می کند یا از سیستم صوتی و تصویری بسیار پر مصرفی استفاده می کند ممکن است ولتاژ کافی برای تامین برق مورد نیاز همه بخشهای خودرو وجود نداشته باشد و در عملکرد شیربرقی های جعبه دنده نیز اختلال ایجاد خواهد شد.
  • تعویض روغن: روغن سه وظیفه مهم روانکاری و خنک کاری و انجام فرایندهایی مانند تعویض دنده را بر عهده دارد و در صورتی که کیفیت آن کاهش یافته باشد هیچ یک از این وظایف به درستی به انجام نخواهد رسید. برای پیش گیری از چنین شرایطی لازم است روغن جعبه دنده را در مسافتهای 30 تا 60 هزار کیلومتر بسته به نوع روغن مصرفی و مدل و برند خودرو تعویض نمود.
  • مطالعه دفترچه راهنمای خودرو: هر سازنده ای بهتر از بقیه می داند که چه اقداماتی برای نگهداری جعبه دنده طراحی شده ضروری هستند پس برای حفاظت هر چه بهتر از جعبه دنده و دیگر بخشهای خودرو ضروری است که برای یک بار هم که شده دفترچه راهنمای خودرو را با دقت مطالعه نمایید.
  • تعویض فیلتر روغن: فیلتر روغن وظیفه جداسازی ذرات معلق در روغن را بر عهده دارد و در هر نوبت تعویض روغن بهتر است فیلتر روغن جعبه دنده نیز عوض شود.
  • رانندگی استاندارد: قاعدتا نحوه استفاده شما از هر وسیله ای نقشی تعیین کننده در طول عمر آن وسیله خواهد داشت. معمولا انچه استهلاک جعبه دنده اتومات را افزایش می دهد تغییرات سریع و پیاپی سرعت است. به عبارت دیگر اگر از ان دسته از رانندگان هستید که مرتب پدال های گاز و ترمز را هنگام رانندگی فشار می دهید باید بدانید که با این شرایط استهلاک جعبه دنده خودرو شما افزایش خواهد یافت. همچنین حرکت سریع در هنگام عبور از جاده های ناهموار یا ترافیکهای سنگین یا سربالایی هایی با شیب تند نیز می تواند فشار مضاعفی بر جعبه دنده خودرو وارد نماید.
  • بازدید دوره ای: برای انجام بازدید دوره ای بهتر است هر سه ماه یک بار به تعمیرگاه تخصصی جعبه دنده اتومات مراجعه نمایید. در این بازدید موارد مهمی چک می شوند. ابتدا هنگامی که خودرو هنوز گرم و موتور روشن است مواردی مثل لرزش و صدای اضافه یا دمای بیش از حد جعبه دنده و همچنین نشتی روغن آن چک می شود و در ادامه خودرو خاموش شده و هنگامی که کاملا به دمای محیط رسید سطح و کیفیت روغن را چک می کنند. به یاد داشته باشید اگر جعبه دنده خودرو شما سابقه خرابی مانند نشتی روغن یا دمای بیش از حد را داشته باشد باید فواصل بازدیدهای دوره ای را کاهش دهید.
  • پیگیری علائم هشدار دهنده: منظور از علامتهای هشدار دهنده نشانه هایی است که در صورت وجود خرابی در جعبه دنده بروز می کنند و توجه به این علامتها می تواند شما را به موقع از وجود خرابی در جعبه دنده آگاه سازد و قبل از تشدید ایراد مذکور یا خراب سایر قطعات می توانید منشا ایراد را برطرف کنید.

سوالات متداول گیربکس اتوماتیک

آیا همه انواع گیربکس های اتومات نیاز به تعویض روغن دارند؟

هر جعبه دنده ای که از روغن برای روانکاری و خنک کاری قطعات خود استفاده می کند با توجه به تنش بالای موجود در جعبه دنده های اتومات ممکن است شاهد افت کیفیت روغن بوده و در نتیجه نیاز به تعویض روغن خواهد داشت.

آیا حتی خودروهای هیبریدی نیز دوره های تعویض روغن مشخص به خود را دارند؟

بله در خودروهای هیبریدی نیز بنا به توصیه کمپانی سازنده پس از طی مسافتی مشخص نیاز به تعویض روغن جعبه دنده وجود دارد.

وضعیتی اضطراری دنده سه به چه حالتی گفته می شود؟

گاهی برای حفاظت قطعات حساس جعبه دنده لازم است که دور موتور محدود شود و بدین منظور ماشین در دنده ه قفل می کند. به چنین حالتی وضعیت اضطراری دنده سه می گویند.

مهمترین سرویسهای انواع جعبه دنده اتومات کدامند؟

سه سرویس مهم برای نگهداری هر چه بهتر جعبه دنده های اتومات را می توان تعویض روغن و تعویض فیلتر روغن و بازدید دوره ای دانست.

تقه زدن گیربکس اتومات نشان دهنده وجود خرابی در کدام قطعه است؟

ایرادهای مختلفی می توانند به تقه زدن جعبه دنده منجر شوند اما در بیشتر مواقع می توان ایراد را در خرابی یک یا چند عدد از شیربرقی ها جستجو کرد.

مقالات مرتبط:

سرویس گیربکس اتوماتیک
تعمیر توربین گیربکس اتوماتیک
تعمیر ساعت گیربکس اتوماتیک
تعمیر شیر برقی گیربکس اتوماتیک
تعمیر گیربکس cvt
تقه زدن گیربکس اتوماتیک
خرابی گیربکس اتوماتیک
تعمیر گیربکس اتوماتیک نیسان

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس: 09128397793
پیمایش به بالا
اسکرول به بالا