پاورگیربکس / قیمت گیربکس اتوماتیک

قیمت گیربکس اتوماتیک

قیمت گیربکس اتوماتیک

قیمت گیربکس اتوماتیک با توجه به کیفیت گیربکس و نوع آن مشخص می گردد. در مجموعه پاور گیربکس کمترین قیمت گیربکس اتوماتیک با وجود ارائه جنس اصلی ارائه می گردد. برای اینکه بهترین قیمت گیربکس اتوماتیک را داشته باشید باید از مرجع اصلی خرید کنید. مجموعه پاور گیربکس با حذف واسطه ها مناسبترین قیمت گیربکس اتوماتیک در بین تعمیرگاه های گیربکس اتومات استان تهران ارائه می دهد.

تعویض یا تعمیر گیربکس اتومات

برای بسیاری از رانندگان سوال است که چه زمانی باید به فکر تعمیر گیربکس اتوماتیک بود و چه زمانی تعویض آن به صرفه تر است. همه انواع گیربکس با هر شدتی از خرابی قابل تعمیر است اما در چند مورد تعویض گیربکس اتومات مقرون به صرفه تر بوده و تصمیم عاقلانه تری به شمار می رود. گیربکس اتومات از بخشهای مختلفی تشکیل شده است گاهی اوقات خرابی تنها مربوط به یک بخش است که با تهیه لوازم یدکی گیربکس اتوماتیک مشکل بر طرف میشود اما در برخی مواقع خرابی گیربکس به نحوی است که بخشهای مختلف تحت تاثیر قرار می گیرد. ممکن است یک بخش نیاز به تعمیر داشته اما بخشهای دیگر آسیب جزئی دیده باشند ولی در هنگام تعمیر سالم تشخیص داده شوند. در این شرایط پس از مدت کوتاهی بخشهای تعمیر نشده نیز دچار ایراد می شوند و ظرف مدت چند ماه چندین مرتبه نیاز به تعمیر گیربکس اتومات خود خواهید شد. در این مواقع در مجموع از یک سو زمان و انرژی بسیاری را به هدر داده شده و از سوی دیگر هزینه نهایی پرداخت شده نیز بیش از هزینه تعویض گیربکس خواهد شد. در این مواقع قطعا تعویض گیربکس اتومات به صرفه تر از تعمیر آن خواهد بود. همچنین در برخی مواقع نیز هزینه تعمیر بیش از دو سوم هزینه تعویض گیربکس است. با توجه به مستهلک بودن گیربکس تعمیر قاعدتا به صرفه تر خواهد بود که به جای تعمیر اقدام به تعویض گیربکس اتومات خودرو نمایید. توصیه می شود در زمانی که هزینه تعمیر بالایی پیشبینی شد از تعمیرکار در خصوص تعویض گیربکس مشورت بگیرید.

قیمت انواع گیربکس اتوماتیک

انواع گیربکس اتوماتیک در صنعت خودرو سازی کشور وجود دارند که هر یک قیمت خاص خود را دارد. برای اینکه با قیمت گیربکس اتوماتیک آشنا شوید بهتر است با انواع گیربکس آشنا شوید.

قیمت گیربکس اتومات تیپ ترونیک: این مدل گیربکس برای نخستین بار در سال 90 میلادی توسط شرکت پورشه به بازار عرضه شد. خودروهای پورشه مدل 911  از گیربکس اتومات کلاسیک بهره می بردند و در مدلهایی از خودروهای بی ام وی و کرایسلر از گیربکس تیپ ترونیک استفاده شده است. ساختار این گیربکس مشابه گیربکس دستی می باشد با این تفاوت که یک مبدل گشتاور بجای کلاچ در ان قرار گرفته و فرایند تعویض دنده را انجام می دهد. قیمت گیربکس تیپ ترونیک در حال حاضر با وجود سادگی طراحی نسبتا بالا می باشد.

برای مطالعه بیشتر مقاله تعمیر گیربکس بنز موضوع جذابی است.

قیمت گیربکس AT یا سیاره ای: این مدل گیربکس از چند قسمت مانند محفظه گیربکس و پینیون خورشیدی و چرخ دنده تشکیل شده گه چرخ دنده ها حول پینیون خورشیدی حرکت می کنند و به همین دلیل به این مدل گیربکس سیاره ای گفته می شود. در کشور ما خودروهایی مانند پژو 206 اتومات و پژو 207 اتوماتیک از گیربکس سیاره ای بهره می برند. همچنین پژو پارس اتوماتیک نیز دیگر خودرو تولید داخل است که از گیربکس AT استفاده می کند. در بین معروفترین خودروهای خارجی دارای این مدل گیربکس نیز می توان به سوزوکی ویتارا و اچ سی کراس و هایما S7 اشاره نمود. قیمت گیربکس سیاره ای نسبت به دیگر گیربکس های اتوماتیک امروزی پایین تر است.

قیمت گیربکس دو کلاچه یا DCT: این مدل گیربکس که در ایران با نام گیربکس اتومات دو کلاچه معروف شده در واقع مخفف dual-clutch transmission است. استفاده از دو کلاچ کاری خلاقانه است که می تواند پرش گیربکس هنگام تعویض دنده را کم کرده و نرمی بسیاری بیشتری نسبت به سایر گیربکسهای اتومات که از یک کلاچ استفاده می کنند بدست آورد. در واقع در این مدل گیربکس دو ردیف چرخ دنده به شکل زوج و فرد بر روی دو محور قرار می گیرند و هنگام تعویض دنده در زمانی که یکی از کلاچ ها در حال قطع کردن محور چرخ دنده در حال کار است کلاچ دوم همزمان محور بعدی را وارد مدار می کند و لذا تکان بسیار ناچیزی در هنگام تعویض دنده حس خواهد شد. گیربکسهای دو کلاچه بسیارمحبوب هستند و قیمتی به مراتب بالاتر از انواع گیربکس سیاره ای دارند.

قیمت گیربکس DSG: ان مدل گیربکس نیز از دو کلاچ برای تعویض دنده بهره می برد اما نسبت به مدلهای گیربکس دو کلاچه که شرح داده شد پیشرفته تر است چرا که از سیستم تعویض دنده تر استفاده می کند. در سیستم گیربکس دو کلاچه از سیستم خشک بهره برده می شود که کمی تعویض دنده را با تکانه همراه می کند اما گیربکس DSG با توجه به استفاده از روغن می تواند تعویض دنده بسیار نرم تری داشته باشد. این گیربکس در خودروهایی مانند اسکودا، و فلوکس واگن و پورشه و آئودی مورد استفاده قرار می گیرد. تنها عیب این نوع گیربکس را می توان در قیمت بالای ان دانست.

قیمت گیربکس اتوماتیک AMT: گیربکس AMT نوعی گیربکس دستی است که توسط کارخانه ارتقا داده شده و اتومات گردیده است. AMT در واقع مخفف عبارت انگلیسی AUTOMATED MANUAL TRANMISSION است و از جمله مهمترین مزایای ان می توان به ارزان بودن نسبت به دیگر گیربکسها اشاره کرد. برخی خودروهای BMW از جمله بهترین خودروهایی هستند که از این گیربکس بهره می برند.

قیمت گیربکس اتومات CVT: گیربکس CVT از سیستمی مشابه کولر آبی بهره می برد. در واقع این گیربکس از دو پولی ثابت و متغیر تشکیل شده که با یک تسمه به یکدیگر متصل می شوند. شعاع پولی متغییر قابل تغییر است و به همین شکل می توان نسبت انتقال قدرت و دور موتور به چرخ ها را تظیم نمود. این گیربکس به دلیل استفاده از پولی و تسمه می تواند تعویض دنده پیوسته و بسیار نرم تری داشته باشد. گیربکس CVT در خودروهایی مانند شورلت اسپارک و فورد Gmax و نیسات سنتا و… به کار گرفته می شود.

سرویسهای نگهداری از گیربکس اتومات

جهت نگهداری هر چه بهتر از گیربکس اتوماتیک خودرو می بایست اقداماتی را به انجام برسانید. مجموعهاین اقدامات سبب خواهد شد تا استهلاک گیربکس کاهش یافته و مدت طولانی تری بتوانید بدور از هر گونه خرابی از آن استفاده نمایید. مهمترین اقدامات در سرویس گیربکس اتوماتیک بدین شرح هستند:

  • تجهیزات جانبی و تاثیر آنها بر گیربکس اتومات: برخی تغییرات که بنا به سلیقه راننده در خودرو اعمال می شود می تواند تاثیرات بسیاری بر بخشهای مختلف خودرو از جمله گیربکس بگذارد. به عنوان مثال استفاده از تجهیزات برقی پر مصرفی تاثیر زیادی بر بخشهایی دارد که از برق خودرو استفاده می کنند. چرا که ممکن است برق خودرو برای تامین نیاز همه این بخشها کافی نباشد و به عنوان مثال شیربرقی های گیربکس اتومات دچار مشکل گردند.
  • تعویض روغن گیربکس اتومات: روغن نقشی حیاتی در گیربکس بازی می کند و عملکرد بسیاری از قطعات داخی گیربکس به آن وابسته است. اگر روغن کیفیت خود را از دست داده باشد روانکاری استاندارد در بین قطعات متحرک گیربکس به انجام نمی رسد و در نتیجه با بالا رفتن سایش بین چرخ دنده ها خیلی زود ممکن است محور انها آنبالانس شده و گیربکس قفل کند. تعویض روغن گیربکس بسته به مدل گیربکس و قطعات مصرفی در آن بین 30 تا 75 هزار کیلومتر تعویض می شود.
  • تعویض فیلتر روغن گیربکس اتومات: فیلتر روغن از روزنه های بسیاری ریزی تشکیل شده که در مسیر جریان روغن گیربکس قرار می گیرند و اجازه عبور ذرات معلق در روغن را نمی دهند. اما این روزنه ها به مرور زمان به وسیله همین ذرات ریز مسدود می شوند و دیگر کارایی ندارند در این مواقع تعویض فیلتر روغن گیربکس ضروری می باشد. پیشنهاد می شود در هر بار تعویض روغن فیلتر روغن گیربکس نیز تعویض گردد.
  • تاثیر رینگ و لاستیک بر طول عمر گیربکس اتومات: اگر در خودرو خود از رینگ و لاستیک غیر استاندارد استفاده کنید با توجه به تغییر نسبت دور فشار بسیار زیادی بر گیربکس اتومات شما وارد خواهد آمد  که در دریاز مدت می تواند به خرابی گیربکس بیانجامد.
  • بازدید دوره ای گیربکس اتوماتیک: بازدید دوره ای هر سه ماه یک بار و در تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتومات به انجام می رسد. در طی این فرایند موارد متعددی مانند نشتی و سطح روغن گیربکس و کیفیت روغن و همچنین صدا لرزش و دمای غیر عادی گیربکس اتومات مورد ارزیابی قرار می گیرد. پیشنهاد می شود در صورتی که گیربکس اتومات شما سابقه خرابی دارد بازدی دوره ای را در فواصل کوتاه تر انجام دهید تا ریسک کمتری برای خرابی مجدد گیربکس اتومات داشته باشید.
  • مطالعه دفترچه راهنمای خودرو: در دفترچه راهنما موارد زیادی ذکر شده که مطابق با نوع گیربکس مورد استفاده و طراحی خاص آن می باشد. به همین خاطر بهتر است حداقل یک بار با دقت دفترچه راهنمای خودرو را بخوانید تا در صورتی که توصیه خاصی مد نظر کمپانی سازنده بوده از آن مطلع گردید.
  • پیگیری علائم هشدار دهنده: هر گونه تغییر در کارکرد گیربکس به عنوان یک نشانه هشدار دهنده به شمار می رود. در صورت مشاهده چنین نشانه ای می بایست هر چه سریعتر خودرو را به تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتومات منتقل کنید تا مورد بازرسی کارشناس قرار بگیرد. مهمترین نشانه های هشدار دهنده شامل تقه زدن گیربکس اتومات زوزه کشیدن گیربکس و لرزش گیربکس اتومات می باشند. همچنین روشن شدن چراغ چک نیز به عنوان یک نشانه هشدار دهنده به شمار می رود.

تعمیرات اضطراری گیربکس اتومات

در شرایطی که دسترسی به تعمیرکاه حرفه ای و متخصص گیربکس اتومات ندارید و گیربکس خودرو شما به نحوی قفل شده که امکان حرکت خودرو وجود ندارد ممکن است بتوان با به کار بستن اقداماتی که در این بخش ذکر می شود مشکل را موقتا رفع نموده سر فرصت به تعمیرگاه مراجعه نمود.

  • بست باتری را بردارید و پس گذشت پنج دقیقه مجددا وصل نمایید.
  • بدون اینکه پدال گاز یا اهرم و دکمه دیگری را بفشارید و در حالی که دنده در وضعیت خلاص قرار دارد استارت بزنید.
  • اجازه دهید خودرو سی ثانیه درجا کار کند سپس خودرو را خاموش کنید و پس از سی ثانیه مجددا استارت بزنید و این کار را سه بار تکرار کنید.
  • حال خطاهای موقتی کامپیوتر گیربکس اتومات پاک شده و مجددا تنظیم گردیده است می توانید دنده را در وضعیت دلخواه قرار داده و به آرامی حرکت نمایید.
  • به یاد داشته باشید که اگر حرکت خودرو با سر و صدا یا لرزش زیادی همراه بود خودرو را خاموش کنید و از جرثقیل برای انتقال آن به تعمیرگاه کمک بگیرید.
  • در هر شرایطی کارشناسان ما آماده راهنمایی شما عزیزان هستند لذا می توانید با تماس با یکی از شماره های مندرج در سایت پاور گیربکس از مشاوره فنی رایگان ایشان بهره ببرید.

سوالات متداول در خصوص گیربکس اتومات

گاز هرز خوردن گیربکس اتومات به چه دلیل است؟

مشکل گاز هرز خوردن به عدم اتصال مناسب در کلاچ ربوط می شود. معمولا این مشلک نیز از سایش بیش از حد کلاچ و یا افت فشار روغن گیربکس نشات می گیرد.

زمان تعویض روغن گیربکس به چه مواردی وابسته است؟

موارد متعددی مانند نحوه استفاده از خودر و رانندگی شما می تواند در طول عمر روغن گیربکس اتومات تاثیر گذار باشد. همچنین برخی خرابی ها مخصوصا اگر با افزایش دمای بیش از حد گیربکس همراه باشند می توانند طول عمر روغن گیربکس اتومات را کاهش دهند.

آیا خودروهای هیبریدی نیز نیاز به تعویض روغن گیربکس خود دارند؟

بله حتی در خودروهای هیبریدی که از گیربکس های اتوماتیک پیشرفته بهره می برند نیز امکان کاهش کیفیت روغن گیربکس وجود داشته و نیاز به تعویض روغن نیز حس می گردد.

وضعیت اضطراری دنده سه در گیربکس اتومات چیست؟

وضعیتی است که کامپیوتر گیربکس برای حفاظت از بخشهای حساس گیربکس اتومات در دنده سه قفل می شود.

سرویسهای مهم گیربکس اتومات چه مواردی هستند؟

مهمترین سرویسهای گیربکس اتوماتیک تعویض روغن و تعویض فیلتر روغن و همچنین بازدید دوره ای گیربکس هستند که انجام به موقع این سرویسها می تواند طول عمر گیربکس اتومات را افزایش دهد.

گیر کردن گیربکس در دنده پارک را چطور می توان بر طرف نمود؟

در برخی مواقع با انجام تعمیرات اضطراری گیربکس اتومات که در این مقاله بدان اشاره شد می توان مشکل گیر کردن گیربکس اتومات در دنده پارک را برطرف نمود. البته گاهی نیز این ایراد به خرابی سیستم ترمز مربوط است و باید توسط تعمیرکار مربوطه مورد عیب یابی قرار بگیرد.

برخی از مقالات مرتبط
هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک
تعمیر گیربکس اتوماتیک نیسان
تعمیر گیربکس تویوتا
تعمیر گیربکس لکسوس

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس: 09128397793
پیمایش به بالا
اسکرول به بالا