پاورگیربکس / تعمیر گیربکس اتوماتیک به صورت تخصصی

تعمیر گیربکس اتوماتیک به صورت تخصصی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

تعمیر گیربکس اتوماتیک

تعمیر گیربکس اتوماتیک موضوع تخصصی، حساس و پیچیده است. این کار در پاور گیربکس توسط تعمیرکاران با تجربه، دوره دیده و حرفه ای انجام می شود. ما گارنتی کتبی 6 ماهه یا 30 هزار کیلومتری برای تعمیرات خود ارائه میدهیم.

آیا گیربکس خودروی من خراب شده است. در صورت خرابی چکار کنم؟ چقدر هزینه تعمیر گیربکس است؟

اگر علائم خرابی گیربکس را نمیدانید یا در گیربکس خودروی خود نشانه های خرابی یا عملکرد غیر طبیعی مشاهده میکنید.
اگر میخواهید بدانید در صورت بروز خرابی چه کاری باید انجام دهید یا به چه مرکزی مراجعه کنید; در ادامه به صورت کامل به پاسخ این دغدغه های شما پرداخته ایم.

علائم خرابی گیربکس اتوماتیک چیست؟ چه زمانی به تعمیر گیربکس اتوماتیک نیاز دارید؟

در صورتی که هر یک از علائمی که در لیست زیر مشخص شده اند برای خودروی شما رخ دهد نشان دهنده خرابی گیربکس اتوماتیک است.

  • تقه زدن گیربکس
  • صدای زوزه یا ناله از گیربکس
  • داغ شدن گیربکس
  • کاهش سطح روغن
  • کاهش قدرت یا کاهش کشش خودرو
  • روشن شدن چراغ چک
  • بوی سوختگی از گیربکس
  • وضعیت اضطراری گیربکس
  • هرگونه عملکرد غیر طبیعی از گیربکس

در صورت خرابی گیربکس چه کاری انجام دهم؟

در صورت بروز این خرابی ها کاری که باید انجام دهید این است:
در صورتی که در حال رانندگی هستید با احتیاط خودرو را به محل امنی منتقل کنید; سپس برای اطمینان از صحت گیربکس از طریق شماره زیر با تعمیرگاه تماس بگیرید یا به نزدیکترین تعمیرگاه مراجعه کنید.

هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک چقدر است؟

یکی از مهمترین سوالات مراجعان برای تعمیر گیربکس اتوماتیک این استک که هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک چقدر است؟

به صورت متداول هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک در حال حاضر از میانگین 5 میلیون تومان تا بالای 120 میلیون تومان میتواند متغیر باشد. تعیین دقیق هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد که به صورت خلاصه مهمترین آنها به شرح زیر است:

  • به نوع خرابی وابستگی زیادی دارد
  • نیاز به تعویض قطعات گران قیمت داشته باشد یا خیر.
  • کدام از قطعات آسیب دیده باشند
  • آسیب و خرابی کلی باشد یا جزئی
  • برند خودرو و کشور تولید کننده آن
  • داخلی یا خارجی بودن گیربکس
  • در دسترس بودن قطعات یا کمیاب بودن قطعه معیوب

در مقاله هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک به صورت تفصیلی به تمامی سوالات شما در مورد هزینه تعمیر پاسخ داده ایم.

هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک

برای تعمیر گیربکس اتومات به کجا مراجعه کنم؟

برای این کار دو موضوع را باید در نظر بگیرید.
اولین موضوع میزان جدی بودن و آسیب وارده به گیربکس است. اگر عملکرد اساسی گیربکس دچار مشکل نشده است ابتدا با کارشناسان خبره تماس بگیرید و در مورد اینکه آیا لازم است بلافاصله به تعمیرگاه مراجعه کنید یا نه نظر آنها را بپرسید. در صورت حاد بودن مشکل بهتر است با هماهنگی تعمیرگاه نسبت به حمل خودرو برای تعمیر گیربکس اقدام کنید.

دومین موردی که باید توجه کنید انتخاب تعمیرگاه مناسب است. این موضوع مهمترین مساله است. قرار دادن خودرو در اختیار تعمیرکار نامناسب می تواند منجر به آسیب دیدن سایر قسمت های گیربکس و هزینه چند برابری برای شما شود.

نکات مهم برای انتخاب تعمیرگاه برای گیربکس اتوماتیک

تعمیر گیربکس اتوماتیک یک کار کاملا تخصصی و فرایندی حساس است. انتخاب تعمیرگاه مناسب اولین و مهمترین گام برای اطمینان از رفع خرابی گیربکس به صورت کامل است. برای انتخاب تعمیرگاه موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  1. تعمیرگاه به صورت تخصصی و فقط گیربکس اتوماتیک تعمیر کند.
  2. از تجهیزات به روز برای عیب یابی و تست گیربکس بهره بگیرد.
  3. تعمیرکاران حرفه ای و با تجربه داشته باشد.
  4. هزینه ای که برای تعمیر اعلام میکند معقول و منطقی باشد.
  5. تجربه کافی در این زمینه داشته باشد.
  6. در خودرویی که شما دارید به اندازه کافی تعمیر انجام داده باشد.
  7. گارانتی کیفیت و ضمانت تعمیرات به شما بدهد.
  8. نظر مراجعه کنندگان در مورد آنها مساعد باشد و خوشنام باشند.

مزایای تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک پاور گیربکس

مزایای تعمیرگاه پاورگیربکس

عیب یابی و تست رایگان در تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک پاور گیربکس

مهمترین گام در تعمیر گیربکس اتوماتیک عیب یابی اولیه است که اگر به درستی صورت نگیرد و منجر به تشخیص اشتباهی شود ممکن است آسیب بیشتری به گیربکس وارد شود. در پاورگیربکس تست و عیب یابی اولیه خودرو با دستگاه پیشرفته و توسط مدیر تعمیرگاه و به صورت رایگان انجام می شود.

تعمیر گیربکس اتومات به صورت تضمین شده و با گارانتی کتبی

انجام تعمیرات گیربکس اتوماتیک کار ساده ای نیست و نیاز به تخصص فراوان دارد. متاسفانه برخی با سعی و خطا گیربکس را تعمیر می کنند به همین دلیل پس از گذشت زمان کوتاهی مجدد مشکل گیربکس ظاهر می شود. ما در پاورگیربکس به صورت حرفه ای و به بهترین نحو تعمیر را انجام می دهیم به همین دلیل به تمامی مشتریان تضمین عملکرد صحیح تعمیرات به مدت 6 ماه یا 30 هزار کیلومتر را ارائه میکنیم.

حرفه ای ترین تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک در تهران

سپردن کار به افراد غیر حرفه ای همیشه باعث هدر رفتن زمان و هزینه و حتی آسیب بیشتر به گیربکس شما می شود. یک تعمیرگاه تخصصی و حرفه ای تعمیر گیربکس اتوماتیک اولا باید نیروها و تکنسین های تعمیراتی حرفه ای و آموزش دیده و با تجربه داشته باشد و ثانیا ابزار ها و تجهیزات کافی و پیشرفته برای انجام تعمیرات داشته باشد. ما در این دو مورد سرامد تعمیرگاه های گیربکس اتوماتیک در تهران هستیم.

تعمیر گیربکس اتومات با هزینه پایین

تمامی قطعاتی که در تعمیرات استفاده میکنیم را خودمان به صورت مستقیم از خارج کشور وارد کرده ایم و به همین دلیل هزینه تعمیرات در پاورگیربکس به مراتب از سایر مراکز کمتر و البته به دلیل استفاده از قطعات اصلی و مهندسین با تجربه با کیفیت تر است.

 تعمیر گیربکس اتوماتیک خودروهای خارجی و داخلی

در مجموعه پاورگیربکس تعمیر انواع گیربکس اتوماتیک با مدل های سیاره ایی – AT، AMT، CVT، DCT انجام می شود.
انواع عیوب شامل تعمیر گیربکس، شیرهای برقی، عملکرد کلاچ، مشکلات تعویض دنده و نیم دنده، خنک کاری گیربکس، ایرادات واحد کنترل و فرمان، سنسورها و اویل پمپ و …. انجام می شود.
تعمیر گیربکس انواع خودروهای داخلی و خارجی مانند دنا اتوماتیک، 206 اتوماتیک، تویوتا، بی ام و، بنز، هیوندای، کیا، نیسان و خودروهای چینی لیفان، ام وی ام، جک، جیلی، برلیانس و …. انجام می شود.

خدمات تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک پاورگیربکس

  1. بازدید دوره ای و تست و عیب یابی رایگان گیربکس اتوماتیک
  2. تعمیر انواع گیربکس های خودروهای داخلی و خارجی مانند مزدا، تویوتا، نیسان، چری، لیفان، ام وی ام، جک، بنز، بی ام و، برلیانس، هیوندای و …
  3. تعمیر تمامی اجزای گیربکس اتوماتیک مانند تعمیر بلوک هیدرولیک یا ساعت گیربکس، تعویض روغن گیربکس، تعمیر توربین گیربکیس اتوماتیک یا تورک کانورتور و تعمیر شیربرقی گیربکس اتوماتیک
  4. انجام سرویس های دوره ای گیربکس
  5. تعویض روغن و فیلتر روغن گیربکس
  6. تامین قطعات با کیفیت، اصلی و کمیاب گیربکس

علائم و نشانه های خرابی گیربکس اتوماتیک

عدم ایست خودرو در حالت P

این ایراد به وضوح نشان می دهد که خودرو شما نیاز به گیربکس اتوماتیک دارد. بسیاری از مواقع با تعویض سلکتور گیربکس مشکل حل خواهد شد.

تقه زدن گیربکس اتوماتیک

به ایجاد صدا و همچین لرزش در هنگام تعویض دنده در گیربکس اتوماتیک در اصطلاح تقه زدن می گویند. خرابی شیر رادیاتور یا آلوده شدن روغن گیربکس یا کاهش سطح روغن یا خرابی سوپاپها و شیرهای الکترونیکی و… میتوانند دلیل تقه زدن باشند.

عدم تشخیص دنده عقب خودرو

گاهی پیش می آید که زمانی که دنده را در وضعیت D قرار می دهید خودرو به سمت عقب حرکت نمی کند. باید بدانید که یکی از قطعات گیربکس اتوماتیک دچار ایراد شده و تا قبل از بروز مشکل اساسی هر چه سریعتر به تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک مراجعه نمایید.

گاز هرز خوردن در حین حرکت

گاز هرز خوردن زمانی اتفاق می افتد که یکی از سنسورهای گیربکس خراب شده باشد یا مشکلی در دیگر قطعات مانند صفحه کلاچ ها و شیرهای برقی و یا صفحه های آزبست دار پیش آمده باشد یا اینکه سطح روغن کاهش یافته یا فیلتر روغن دچار گرفتگی شده باشد.

قفل شدن دنده در یک حالت

در برخی گیربکسهای دو کلاچه به علت گرمای بیش از حد است. از دیگر دلایل ایجاد مشکل قفل حالت دنده به گرفتگی فیلتر روغن گیربکس مربوط می شود.
اگر پمپ هیدرولیک گیربکس دچار خوردگی شود و فشار تورک کانورتر روغن کاهش پیدا کند نیز احتمال بروز مشکل قفل شدگی حالت دنده وجود خواهد داشت.

بوی سوختگی در خودرو

ممکن است اتصالی کوچکی در مدار برقی ایجاد شده باشد یا عبور جریان الکتریکی بیش از اندازه یا بالا رفتن دمای روغن و… یکی از دلایل نیز ممکن است معیوب بودن گیربکس باشد.

تعویض دنده اشتباه

احتمال زیاد ساعت گیربکس شما دچار ایراد شده است. در صورتی که ساعت گیربکس خودرو شما خراب شده باشد علائم دیگری نیز بروز خواهد کرد که از آن جمله می توان به خلاص شدن بی دلیل دنده یا تقه زدن گیربکس اشاره کرد.

کاهش شتاب خودرو

اگر کاهش شتاب خودرو شما به گیربکس اتوماتیک مربوط باشد این احتمال وجود خواهد داشت که در مسیرهای سخت مانند سربالایی های تند و یا در سرعتهای بالا خودرو دچار ایراد بیشتری شود و حتی به صورت هرز گاز بخورد.

جا نخوردن دنده گیربکس اتوماتیک

ممکن است دنده به سختی جا بخورد یا پس از جا خوردن بلافاصله از محل خود خارج شود و شما ناچار باشید مجددا دنده را در وضعیت مورد نظر خود قرار دهید. از این عیب نیز نباید به راحتی گذر کرد.

داغ کردن گیربکس یا خرابی در قسمت خنک کاری

در صورتی که خنک کاری گیربکس به درستی به انجام نرسد و دمای گیربکس بیش از حد نرمال بالا برود قسمتهای مختلف گیربکس با اشکال مواجه می شوند.

ایجاد صدای زیاد موقع خلاصی

وجود صداهای زیاد در حالتی که خودرو در وضعیت خلاص است میتواند از علائم خرابی روغن باشد و لازم است که مورد توجه قرار بگیرد.

لغزش گیربکس

تعویض دنده بدون دلیل همراه با افزایش صدای فشار موتور ناشی از لغزش گیربکس می تواند باشد. دور موتور بالای 3500 یا کاهش شتاب می تواند به دلیل لغزیدن چرخ دنده ها روی هم یا فرسودگی آنها باشد.

نشت روغن گیربکس اتوماتیک

گیربکس یک فضای کاملا بسته است و به صورت طبیعی نباید نشتی داشته باشد. وجود روغن در زیر خودرو می تواند از گیربکس باشد که باید بررسی شود. کمبود روغن باعث سایش قطعات، گرم شدن بیش از حد و در نهایت آسیب به گیربکس می شود.

صدای زوزه از گیربکس اتومات

اگر از خودرو صدای عجیبی شنیده می شود مانند زوره یا ناله یا وزوز و دنگ دنگ در این صورت به احتمال زیاد گیربکس شما دچار آسیب شده است که لازم است هرچه زودتر با تعمیرکار گیربکس تماس بگیرید.

روشن شدن چراغ چک

روشن شدن چراغ چک و چراغ های هشدار معمولا به دلیل وجود خرابی در یکی از سنسورهای گیربکس اتفاق می افتد. این موضوع بسیار مهم است و حتما باید پیگیری و رفع گردد.

تاخیر در هنگام تغییر دنده

گیربکس اتوماتیک به صورت خودکار زمان تعویض دنده را تشخیص می دهد. در این بین اگر دیدید که تعویض دنده به موقع انجام نمی شود و به موتور فشار بیش از حد معمول وارد می شود باید گیربکس بررسی و در صورت نیاز تعمیر شود.

نکات مهم برای نگهداری و پیشگیری از گیربکس اتوماتیک

رانندگی اصولی و صحیح با گیربکس اتوماتیک

گیربکس های اتوماتیک حساسیت و پیچیدگی های زیادی دارند و باید از اعمال فشار بیش از حد به هر نحوی به آنها جلوگیری کرد.

گاز ندادن در حالت درجا قبل از رفتن روی وضعیت D

در حالتی که دنده در حالت درایو قرار ندارد نباید با گاز دادن درجا دور موتور را بیش از حد بالا برد.

توجه به چراغ ها و هشدار های گیربکس

روشن شدن چراغ های هشدار گیربکس می تواند نشان دهنده خرابی بزرگی در گیربکس باشد که تحت هیچ شرایطی نباید به آن بی توجهی شود در غیر این صورت میتواند بسیار هزینه های سنگینی ایجاد کند.

توقف نادرست در سطوح شیبدار

در این مواقع ابتدا ترمز دستی را بکشید و سپس دنده در حالت P قرار گیرد.

قرار دادن دنده روی حالت N در سرازیری

استفاده از حالت خلاص در سرازیری ها موجب صرفه جویی در مصرف سوخت نمی شود. این کار ممکن است به پمپ گیربکس فشار مضاعف وارد کند و باعث خرابی آن شود.

خلاص نکردن دنده و عدم استفاده از حالت N در موقع ایستادن پشت چراغ قرمز یا ترافیک سبک

در حالت های توقف کوتاه مدت در ترافیک یا پشت چراغ قرمز، خلاص کردن گیربکس باعث درگیرشدن دائم گیربکس هنگام حرکت های کوتاه می شود و میتواند منجر به خرابی زود هنگام گیربکس شود.

تغییر ندادن دنده خودروی در حال حرکت

در گیربکس های اتوماتیک، قبل از توقف کامل خودرو نباید نسبت به تغییر دنده اقدام کرد زیرا موجب وارد شدن فشار زیاد به گیربکس می شود و به مرور خرابی گیربکس را به همراه دارد.

قرار ندادن دنده در حالت P قبل از توقف کامل

اینکار ممکن است موجب شکستن پین قفل کننده شفت گیربکس شود.

استفاده از روغن گیربکس استاندارد و چک کردن سطح روغن

سطح روغن گیربکس اتوماتیک به دلایل مختلفی می تواند کاهش پیدا کند. متداولترین دلیل برای کاهش سطح روغن وجود نشتی در گیربکس اتوماتیک است.

بررسی و تعویض به موقع فیلتر روغن

پیشنهاد ما به شما این است که حتما اگر به هر دلیلی کیفیت روغن گیربکس کاهش یافته بود و هنگام تعویض روغن، فیلتر روغن را نیز تعویض نمایید.

سرویس به موقع گیربکس

انجام سرویس های گیربکس اتوماتیک یکی از مهمترین موارد در افزایش عمر و جلوگیری از خرابی آن است. به صورت متداول توصیه شرکت های سازنده این است که بین 20000 تا 45000 کیلومتر نیاز است که گیربکس سرویس شود.

تاریخچه پیدایش گیربکس اتوماتیک

گیربکس های نیمه خودکار اولین نسل از گیربکس های غیر دنده ای بودند که در سال 1937 توسط جنرال موتورز معرفی شدند و AST نام داشتند که در خودروهای کادیلاک و الدزموبیل و مدتی در بیوک به کار گرفته شدند. در سال 1941 جعبه دنده جدیدی با نام Hydra-Matic معرفی شد که مشکل عمر کوتاه جعبه دنده قبلی را نداشت و اولین گیربکسی بود که رانندگان در آن از کلاچ برای تعویض دنده استفاده نمیکردند.

انواع گیربکس اتوماتیک

به صورت کلی انواع گیربکس اتوماتیک شامل موارد زیر هستند:

  1. DCT
  2. AMT یا دابل کلاچ یا دو کلاچه
  3. CVT
  4. سیاره ای یا AT

انواع تکنولوژی گیربکس اتوماتیک

گیربکس های اتومات دارای تکنولوژی های متفاوتی برای عملکرد هستند که از این نظر به دسته های زیر تقسیم می شوند:

  • گیربکس Tip Tronic
  • گیربکس S Tronic
  • گیربکس X Tronic
  • گیربکس Step Tronic
  • گیربکس Tip Tronic S
  • گیربکس PDK
  • گیربکس Shift Tronic
  • گیربکس Sequential

تعمیر گیربکس اتوماتیک انواع خودرو های خارجی و داخلی

در پاورگیربکس به صورت تخصصی تعمیرات گیربکس انجام می شود و ما در این 20 سال تجربه انواع گیربکس های اتوماتیک را به دفعات زیاد تعمیر کرده ایم. برخی از خودروهایی که به صورت تخصصی در تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک پاورگیربکس تعمیر می شوند عبارتند از:

خرابی گیربکس اتوماتیک

خرابی گیربکس اتوماتیک امری اجتناب ناپذیر است زیرا هر قطعه ای یک عمری دارد و از طرفی گاهی شرایط ناخواسته ای پیش می آید که منجر به آسیب به گیربکس می شود. به عنوان صاحب خودرو تنها کاری که میتوانیم برای تاخیر در این مورد انجام دهیم این است که سرویس های دوره ای را به موقع انجام دهیم ، به علائم خرابی خودرو آگاه باشیم و از مواردی که باعث خرابی گیربکس می شوند پرهیز کنیم.

مواردی که باعث خرابی گیربکس اتوماتیک می‌شود

کارهایی که در صورت انجام ممکن است منجر به خرابی گیربکس اتوماتیک شوند :

  • هنگامی که خودرو در حال حرکت است دنده را به صورت دستی تغییر دهیم.
  • استفاده از چراغ زنون در گیربکس های اتوماتیک به دلیل ایجاد اختلال در مرکز کنترل گیربکس.
  • قرار دادن دنده در حالت درایو از حالت خلاصی در حالی که دور موتور را با فشردن گاز بالا برده باشیم
  • قرار دادن ماشین در حالت خلاص در شیب های تند
  • عدم تعویض به موقع روغن و فاسد شدن یا ازبین رفتن حالت چسبندگی آن
  • شست و شوی خودرو که ممکن است باعث نفوذ رطوبت به ECU شود.
  • ضعیف شدن باتری با خرابی در کابل های اتصال که باعث می شود خودرو از حالت پارک خارج نشود.

تاثیر رانندگی نادرست در خرابی گیربکس اتوماتیک

هر چند گیربکس اتوماتیک قطعه ای بسیار پیشرفته است و تکنولوژی به کار رفته در آن به حدی است که در وضعیتهای مختلف گیربکس بیشترین تحمل را داشته و آسیب کمتری متوجه آن شود اما رانندگی نادرست مخصوصا در مواقعی که گیربکس شما دچار معایب زمینه ای باشد می تواند به خرابی گیربکس اتوماتیک شما منجر شود. منظور از رانندگی نادرست تغییر میزان فشار بر روی پدال گاز است. تغییرات متعدد سرعت و گاز و ترمز های پیاپی منجر به فشار بروی گیربکس اتوماتیک خواهد شد حال اگر در این میان علل زمینه ای مانند کاهش سطح روغن یا بالا بودن دمای روغن نیز وجود داشته باشد احتمال خرابی گیربکس اتوماتیک بسیار افزایش خواهد یافت.

همچنین هرچند گیربکس اتوماتیک به نحوی طراحی شده که شما بتوانید از سطوح شیب دار و سربالایی به راحتی عبور کنید اما فشار بر خودرو در سطوح شیب دار نیز می تواند به فشار مضاعف بر گیربکس اتوماتیک بیانجامد.

پس اگر به دنبال طول عمر بیشتر گیربکس اتوماتیک خودر خود هستید و تمایل ندارید که هر چه زودتر به تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک مراجعه کنید پیشنهاد می کنیم در هنگام رانندگی از فشار مضاعف بر خودرو اجتناب نمایید.

تعمیرات اضطراری گیربکس اتوماتیک

 در صورت خرابی گیربکس، هر چه زودتر به تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک مراجعه کنید.

اما اگر در جاده هستید یا در منطقه ای قرار دارید که دسترسی مناسبی به تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک ندارید و ایرادی برای گیربکس اتوماتیک شما پیش امده است چکار می توانید انجام دهید؟ در ادامه روشی توضیح داده می شود که گاهی می تواند مشکلات گیربکس را برطرف نمایید علی الخصوص اگر گیربکس اتوماتیک خودرو خود را به تازگی تعمیر یا تعویض کرده باشید این روش می تواند به تعیرف صحیح ایسیو بیانجامد و به طور موقت مشکل را رفع نماید تا سر فرصت به تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک مراجعه نمایید.

  1. ابتدا خودرو را خاموش کرده و بسته باتری را به مدت نیم ساعت بر دارید. اگر موتور خودرو شما گرم باشد این زمان بیشتر می شود و باید یک یا دو ساعت صبر کنید تا موتور خودرو به دمای مناسب برسد.
  2. بست باتری را سر جای خود قرار دهید دنده را در وضعیت P گذاشته و خودرو را روشن کنید.
  3. با فشردن پدال ترمز دنده را از حالت P به حالت R تغییر دهید.
  4. پس از سه ثانیه مجددا وضعیت دنده را از حالت R به حالت N تغییر دهید.
  5. پس از سه ثانیه وضعیت دنده را از حالت N به حالت D تغییر دهید.
  6. سه ثانیه صبر کرده و مجددا وضعیت دنده را به حالت P بازگردانید.
  7. این فرایند را به مدت ده بار تکرار کنید.
  8. در نهایت و در زمانی که برای آخرین بار دنده در حالت D قرار گرفته به آهستگی شروع به حرکت کنید. توجه داشته باشید که میزان گاز خودرو را تا حد امکان تغییر ندهید و با فشار ملایم تمامی دنده ها را پر کنید.
  9. پس از چند دقیقه حرکت سرعت خودرو را به آرامی کم کنید و متوقف شوید.
  10. چند بار خودرو را در فواصل زمانی ده ثانیه ای خاموش و روشن کنید .

اگر با وجود این عملیات باز هم گیربکس شما دچار ایراد است هر چه سریعتر حتی اگر شده با بکسل کردن خودروبه تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک مراجعه نمایید. همچنین شما می توانید در شرایط خاص با یکی از شماره های مندرج در سایت پاور گیربکس تماس گرفته و با شرح مشکل ایجاد شده از راهنمایی فنی کارشناسان ما استفاده نمایید.

هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک

به صورت کلی نمی توان هزینه دقیقی برای تعمیر گیربکس اتوماتیک تعیین کرد و این موضوع بیش از هر چیز به نوع عیبی که رخ داده است بر میگردد. مواردی هستند که با هزینه جزئی تعمیر می شوند اما گاهی تعمیرات اساسی لازم است و طبیعتا هزینه بیشتری دارد.

نکته مهم این است که پاورگیربکس مناسب ترین میزان هزینه تعمیرات گیربکس اتوماتیک را به نسبت کیفیت قطعات و تعمیراتش دارد و عملکرد خود را تضمین میکند.

برای آگاهی بیشتر از هزینه و اجرت تعمیرات می توانید به صفحه هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک مراجعه کنید.

مراحل تعمیر گیربکس اتوماتیک در پاور گیربکس

تست و عیب یابی

قبل از شروع به تعمیر گیربکس اتوماتیک ابتدا گیربکس اتوماتیک تست و عیب یابی میشود. این مرحله بسیار مهم است و حتما توسط یک تکنسین خبره و به صورت رایگان انجام میشود.

تامین قطعات و تعمیر

پس از تشخیص عیب و باز شدن احتمالی گیربکس، گاهی نیاز به تعمیر یا تعویض قطعات معیوب است که در این صورت با اطلاع به صاحب خودرو و راهنمایی لازم در مورد مزایا و معایب هر روش اقدام به رفع عیب می شود.

تحویل، گارانتی

پس از انجام تعمیر گیربکس اتوماتیک، خودرو مجدد مورد تست کامل قرار میگیرد و اطمینان از اینکه عیبی در مجموعه گیربکس وجود ندارد حاصل می شود. سپس خودرو به همراه گارانتی مربوطه و تضمین کیفیت قطعات و تعمیرات به صاحب آن تحویل میگردد.

سوالات متداول تعمیرات گیربکس اتوماتیک

آیا روغن گیربکس نیاز به تعویض دارد؟

دقیقا. روغن گیربکس باید طبق یک کیلومتر مشخصی به صورت کامل تعویض شود.

علت تقه زدن در گیربکس اتوماتیک چیست؟

تقه زدن عواملی از جمله خرابی در ساعت، ایرادات برقی، خرابی یا پراگی دسته موتور دارد.

چرا گیربکس اتوماتیک زوزه می کشد؟

وجود ایراد در دنده سیاره ای و دیفرانسیل یا فشار روغن میتواند موجب صدای زوزه شود.

علت گاز هرز خوردن گیربکس اتوماتیک چیست؟

استهلاک کلاچ ها، کمبود روغن برای کاسه کلاچ ها و در نتیجه عملکرد نامناسب آنها

خلاص شدن گیربکس اتوماتیک چرا رخ میدهد؟

دلایل زیادی از جمله خالی بودن روغن گیربکس، مشکل اویل پمپ، هرز چرخیدن پلوس، معیوب شدن دنده های گیربکس یا خرابی توربین باعث خلاصی میشود.

وضعیت اضطراری گیربکس اتوماتیک ( دنده ۳ ) چگونه است؟

اگر گیربکس اتومات دچار عیبی شود ممکن است در یک دنده مخصوصی که در خودروهای مختلف فرق دارد اما معمولا دنده 3 است قرار گیرد تا خودرو را به تعمیرگاه هدایت کرد.

چرا خودرو در حالت پارک گیر میکند؟

خالی شدن باطری، شکستن اهرم تعویض دنده، خرابی استاپ زیر ترمز، نبود برق در سیستم پارک یا خرابی سلکتور دلایل اصلی گیرکردن در حالت پارک است.

دلایل لرزش خودرو هنگام حرکت کدام است؟

عللی از جمله هرز چرخیدن یا بکس باد کردن صفحه کلاچ، خرابی دسته موتور یا پلوس دارد.

آیا گیربکس‌های هیبریدی هم نیاز به تعویض روغن دارند؟

بله. در این خودروها نیز در کیلومتر مشخصی که سازنده مشخص کرده است لازم است تعویض روغن انجام شود مثلا تویوتا پریوس در 75 هزار کیلومتر این کار انجام می شود.

بهترین تعمیرگاه‌ گیربکس اتوماتیک کجاست؟

تعمیرگاه های بسیاری در تهران هستند. پاورگیربکس با بیش از 20 سال سابقه و تعمیر بیش از ده هزار گیربکس اتوماتیک، گارانتی تعمیرات و مهندسین آموزش دیده پیشنهاد اصلی ما به کسانی است که به دنبال بهترین تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک در تهران هستند.

انواع گیربکس اتوماتیک کدام است؟

گیربکس های اتوماتیک عبارتند از: AMT,AT,CVT,DCT

چه مواردی باعث خرابی گیربکس اتوماتیک میشوند؟

مهمترین علل خرابی استفاده نادرست از گیربکس اتوماتیک و عدم انجام سرویس های دوره ای و بی توجهی به علائم هشدار دهنده است.

تعمیرگاه پاور گیربکس گارانتی تعمیرات دارد؟

بله. تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک پاور گیربکس همگی خدمات از جمله قطعات و تعمیرات خود را گارانتی کیفیت می کند.

جمع بندی تعمیر گیربکس اتومات

گیربکس اتوماتیک بعد از موتور مهمترین قسمت خودرو شما به شمار می رود و کوتاهی در زمینه تعمیر و نگهداری یا تعوی دیر هنگام روغن و فیلتر گیربکس اتوماتیک می تواند اتفاقات ر هزینه و بعضا خطر آفرینی را به همراه داشته باشد. پیشنهاد می کنیم ضمن رعایتت کلیه اصولی که در این مقاله توضیح داده شد و رانندگی صحیح ضمن کاهش هزینه تعمیرات احتمالی رانندگی مطمئن و راحتتری را برای خود و خانواده خود حاصل سازید. مجموعه پاور گیربکس با بهرمندی از کارشناسان زبده و کارکشته و تجهیزات پیشرفته تشخیص و رفع عیب انواع گیربکس اتوماتیک به صورت حضوری یا راهنماییهای تلفنی در خدمت هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس: 09128397793
پیمایش به بالا
اسکرول به بالا