پاورگیربکس / تعمیر گیربکس کوراندو

تعمیر گیربکس کوراندو

تعمیر گیربکس کوراندو با قطعات اصلی

به کار بردن قطعات اصلی در تعمیر گیربکس کوراندو امری حیاتی به شمار می رود. اگر از قطعات فیک و بی کیفیت در تعمیر گیربکس کوراندو استفاده شود ممکن است هزینه های بیشتری به شما تحمیل گردد. در مجموعه پاور گیربکس همواره از بهترین قطعات و عملکرد علمی و استاندارد در تعمیر گیربکس اتومات کوراندو استفاده می شود و به همین دلیل مجموعه پاور گیربکس در استان تهران به عنوان معتبرترین مجموعه در خصوص تعمیر گیربکس کوراندو شناخته می شود.

در این مقاله در مورد نحوه صحیح نگهداری از گیربکس کوراندو و همچنین علائم هشدار دهنده این گیربکس و تعمیرات اضطراری و هزینه تعمیر گیربکس کوراندو نکات مهمی را ذکر خواهیم کرد.

کوراندو شاسی بلندی برای آفرودهای خاطره انگیز

سانگ یانگ کوراندو یک شاسی بلند قدرتمند است که هر چند امکانات رفاهی کمی دارد اما برای علاقمندان به آفرود می تواند گزینه جذابی باشد. این خودرو در دو مدل 3200 و 2300 تولید شده که مدل کوراندو 3200 با موتور 6 سیلندر می تواند 2200 اسب بخار قدرت را تولید کند. حجم موتور این خودرو حدود 3200 سی سی است و با محور محرک دو دیفرانسیله و گیربکس اتوماتیک 4 سرعته می تواند به حداکثر سرعت 200 کیلومتر بر ساعت برسد. البته این گیربکس برای اتاق ماشین به شدت ضعیف است. شتاب صفر تا صد آن 10 ثانیه است و مصرف سوخت ترکیبی آن 12 لیتر است که در تراز خودروهای آفرود مصرف معقولی به نظر می رسد. باک بنزین 70 لیتری نیز از دیگر ویژگی های کوراندو به شمار می رود.

نحوه نگهداری صحیح گیربکس اتومات کوراندو

گیربکس اتومات کوراندو نیز مانند هر دستگاه پیشرفته دیگری نیاز به نگهداری و  انجام سرویسهای دوره ای دارد تا کارکرد بهینه و دراز مدت داشته باشد. مهمترین اقداماتی که برای نگهداری گیربکس اتومات کوراندو می بایست به انجام برسد به شرح زیر می باشند:

  • عدم تعویض رینگ و لاستیک گیربکس اتومات کوراندو: برخی رانندگان تمایل دارند تا خودرو را مطابق با سلیقه خود تغییر دهند. تغییر رینگ و لاستیک اگر در محدود استاندارد باشد مشکل خاصی را ایجاد نمی کند. اما اگر رینگ و لاستیک غیر متعارف و با اندازه های خیلی بزرگ یا خیلی کوچک به کار گرفته شود می تواند مشکلات بسیار زیادی را به همراه داشته باشد چرا که نسبت دور انتقال یافته از موتور به چرخ ها را تغییر می ده و فشاری بیش از فشار متعارف بر گیربکس اتومات کوراندو وارد می کند.
  • توجه به علامتهای هشدار دهنده: در صورتی که یکی از علامتهای هشدار دهنده نسبت به وجود خرابی در گیربکس اتومات کوراندو را مشاهده کردید می بایست جهت حفظ گیربکس از خرابی های بزرگتر به تعمیرگاه مجاز مراجعه کنید و گیربکس اتومات کوراندو را مورد بازدید و عیب یابی کارشناس قرار دهید.
  • تعویض روغن گیربکس اتومات کوراندو: هنگامی که دستگاهی با قطعات متحرک کار می کند و این قطعات متحرک فشار زیادی را تحمل می کند وجود روغن جهت روانکاری و خنک کاری این قطعات اجتناب ناپذیر است. از سوی دیگر این روغن تحت فشار کار می کند و به مرور زمان کیفیت خود را از دست خواهد داد. در این شرایط می بایست حتما روغن گیربکس اتومات کوراندو تعویض شود. زمان تعویض یا بر اساس کیلومترو مدت تعیین شده توسط کمپانی و یا با توجه به بازدید دوره ای مشخص خواهد شد.
  • عدم نصب لوازم اضافه روی خودرو: از جمله دیگر تغییرات سلیقه ای نصب لوازم برقی پر مصرف مانند لامپهای نئون است که هر چند ممکن است زیبایی مد نظر راننده را به خودرو بدهد اما اگر مصرف برقی بیش از حد توان باتری و دینام خودرو داشته باشد می تواند عملکرد قطعات برقی گیربکس اتومات کوراندو را با مشکل مواجه کند.
  • بازدید دوره ای گیربکس اتومات کوراندو: بهتر است هر ماه یا حداقل هر سه ماه یک بار برای چک کردن شرایط کارکرد گیربکس اتومات کوراندو و مواردی مانند نشتی و سطح روغن گیربکس به تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتومات کوراندو مراجعه کنید و از سلامت گیربکس خودرو خود اطمینان یابید.
  • تعویض فیلتر روغن گیربکس اتومات کوراندو: فیلتر روغن گیربکس اتومات کوراندو قطعه ای مصرفی به شمار می رود و باید در نظر داشته باشید که این قطعه با عملیاتی مانند شستشو با گازوئیل یا فشار باد و… تمیز نخواهد شد. لذا اگر در تعمیرگاه های غیر مجاز تعمیرکار به شما چنین پیشنهادی داد هرگز چنین عملی را قبول نکنید و از وی بخواهید حتما فیلتر روغن گیربکس را با جنس اصلی و با کیفیت تعویض کند.
  • رانندگی استاندارد جهت حفظ گیربکس اتومات کوراندو: گیربکس اتومات کوراندو دستگاهی پیشرفته است که به نحوی طراحی شده فشارهای مختلف و هر نوع رانندگی را تحمل کند. اما نحوه استفاده شما از این گیربکس طول عمر ان را مشخص خواهد کرد. اگر رانندگی شما با تغییرات متعدد شتاب و سرعت همراه باشد یا در جاد های پر فشار مانند سربالایی های تند یا جاده های پر پیچ و خم با بار سنگین و سرعت بالا حرکت کنید قطعا گیربکس اتومات کوراندو استهلاک بیشتری را تحمل کرده و طول عمر مفید ان کاهش خواهد یافت.

تعمیر موقت گیربکس اتومات کوراندو در شرایط خاص

در برخی مواقع ممکن است ایرادی جزئی در گیربکس اتومات کوراندو بوجود امده باشد اما به علت به ریختن تنظیمات کامپیوتر گیربکس خودرو از کار بیافتد و نتوانید حرکت کنید. در این شرایط ممکن است با به کار بستن این راهکارهای ساده ایراد گیربکس اتومات کوراندو به طور موقتی رفع شود و بتوانید خودرو را جهت عیب یابی کاملتر به تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتومات کوراندو انتقال دهید:

  • ابتدا یک بار خودرو را خاموش و روشن کنید. در برخی مواقع تنها با همین کار خودرو راه اندازی می شود.
  • اگر مشکل رفع نشد بست باتری را مدت 5 دقیقه قطع کنید.
  • سپس سه مرتبه خودرو را بدون فشردن پدال گاز خاموش و روشن کنید.
  • حال می توانید به آرامی حرکت کنید. اگر خودرو بدون مشکل حرکت کرد در اولین فرصت به تعمیرگاه جهت عیب یابی دقیق مراجعه نمایید.
  • اگر خودرو قادر به حرکت بود اما صدا یا لرزش زیادی در قسمت گیربکس اتومات کوراندو خود مشاهده کردید از حرکت بیشتر اجتناب کرده و از جرثقیل برای انتقال خودرو به تعمیرگاه استفاده کنید.
  • همچنین می توانید با تماس با یکی از شماره های ثبت شده در سایت پاور گیربکس از مشاوره فنی کارشناسان ما بهره ببرید.

علائم هشدار دهنده گیربکس اتومات کوراندو

چگونه می توان از تعمیرات پر هزینه و زمانبر در گیربکس اتومات کوراندو پیشگیری کرد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت هر تعمیر کوچک علامتی دارد که به عنوان یک نشانه هشدار آمیز به شمار می رود. توجه به علامتها می تواند سبب شود که از خرابی های بزرگ در گیربکس پیشگیری گردد. مهمترین نشانه های هشدارآمیز به شرح زیر هستند:

  • گاز هرز خوردن گیربکس اتومات کوراندو: اگر خودرو شما گاز هرز می خورد ابتدا باید مشخص کنید که ایراد از سیستم برقی وموتوری خودرو است یا گیربکس. اگر خودرو در حالت دنده خلاص نیز گاز هرز می خورد نشانه این است که سیستم موتوری یا برقی خودرو ایراد دارد. اما در غیر این صورت معمولا گیربکس اتومات کوراندو دچار ایراد شده است. گاز هرز بین 3 و4 و 5 به 6 به صورت اپیدمی به خاطر خرابی توربین و ضعیف توربین رخ می دهد.
  • لرزش گیربکس اتومات کوراندو: یکی از دلایل لرزش در گیربکس اتومات کوراندو را می توان شل بودن اتصالات دانست. اگر از تعمیرگاه غیر مجاز برای تعمیر گیربکس اتومات کوراندو بهره برده باشید ممکن است گیربکس خودرو شما به شکل استاندارد مونتاژ نشده باشد و در این صورت قطعا باید هر چه سریعتر برای آچار کشی مجدد به تعمیرگاه اختصاصی گیربکس اتومات کوراندو مراجعه کنید. همچنین ممکن است دلایل دیگری مانند خرابی هزارخار اویل پمپ گیربکس به لرزش بیانجامد.
  • زوزه کشیدن گیربکس اتومات کوراندو: یکی از مواردی که نشانه کاهش سطح روغن در گیربکس اتومات کوراندو می باشد را می توان زوزه کشیدن گیربکس دانست. زوزه کشیدن می تواند دلایل مختلفی مانند خرابی بلبرینگ یا سایش بیش از حد چرخ دنده ها داشته باشد.
  • تقه زدن گیربکس اتومات کوراندو: یکی از ایرادات آزار دنده و غیر مطبوع در گیربکس اتومات کوراندو قطعا تقه زدن گیربکس است. تقه زدن صدای منقطع و پشت سر هم است که توجه هر راننده و سرنشینی را جلب می کند. ایراد در سیستم برقی خودرو از جمله مواردی است که به تقه زدن گیربکس اتومات کوراندو منجر می شود.
  • بوی سوختگی گیربکس اتومات کوراندو: بوی سوختگی می تواند از دمای بیش از حد روغن گیربکس و یا وجود اتصالی در قطعات برقی و یا آمپر کشیدن این قطعات باشد. داغ شدن عایق سیم کشی برقی گیربکس ممکن است بویی شبیه به بوی سوختگی ایجاد کند.
  • گیر کردن و در رفتن اهرم دنده گیربکس اتومات کوراندو: اگر اهرم دنده در وضعیت خاصی گیر می کند و یا هنگام تعویض وضعیت دنده با مشکل در رفتن اهرم مواجه هستید و به هر ترتیب چندین بار باید تلاش کنید تادنده را در وضعیت مطلوب قرار دهید اینها همه نشانه ای از خرابی در گیربکس بوده و می بایست به موقع عیب یابی انجام شود.

هزینه تعمیر گیربکس اتومات کوراندو

هزینه تعمیر گیربکس به عوامل مختلفی وابسته است. ابتدا باید مشخص کرد که چه قطعاتی دچار عیب شده اند. در مرحله بعد باید مشخص شود که این قطعات باید تعویض شوند و یا اینکه قابل تعمیر هستند. در نهایت می توان هزینه تعمیر گیربکس اتومات کوراندو را مشخص نمود. همچنین در برخی مواقع با وجود عیب یابی دقیق باز هم هزینه تعمیر در بازه  خاصی تعیین می شود.

زمان تعویض روغن گیربکس اتومات کوراندو

برای تعویض روغن پارمترهای مختلفی تاثیرگذار هستند. نحوه رانندگی شما و فشاری که به گیربکس اتومات کوراندو وارد می کند از جمله این پارامترهاست. حتی دما و رطوبت محیط نیز می تواند بر طول عمر روغن گیربکس اتومات کوراندو اثر بگذارد. بهترین وضعیت این است که بازدید دوره ای گیربکس اتومات کوراندو را به موقع انجام دهید و در صورتی که کیفیت روغن گیربکس کاهش یافته بود نسبت به تعویض روغن اقدام کنید. البته مسافت طی شده توسط خودرو و مدت زمان استفاده از روغن نیز از جمله پارامترهای مهم و قابل توجه برای تعویض روغن گیربکس به شمار می روند که معمولا مسافت 25 تا 30 هزار کیلومتر و یا مدت زمان 4 تا 6 سال را برای تعویض روغن گیربکس اتومات کوراندو در نظر می گیرند. این جعبه دنده به شدت به سرویس دوره ای حساس است و حداکثر هر 30 هزار کیلومتر باید روغن گیربکس عوض شود.

تعویض فیلتر روغن گیربکس اتومات کوراندو

برای تعویض فیلتر روغن گیربکس نیز پارامترهای مختلفی نقش دارند. اما برای راحتی بیشتر پیشنهاد می شود که همواره در زمان تعویض روغن گیربکس اتومات کوراندو نسبت به تعویض فیلتر روغن گیربکس نیز اقدام کنید. هیچ تفاوتی نیز ندارد که تعویض روغن بر اساس چه پارامتری انجام می شود.

سوالات مهم در خصوص گیربکس اتومات کوراندو

مهمترین دلیل تقه زدن گیربکس اتومات کوراندو چیست؟

دلایل مختلفی برای تقه زدن گیربکس اتومات کوراندو وجود دارد که از ان جمله می توان به وجود مشکل در سیستم روغن مانند خرابی شیربرقی ها یا ایراد در سوپاپها اشاره کرد. همچنین وجود قطعه خارج در گیربکس که ممکن است ناشی از شکستگی قطعات مختلف گیربکس باشد نیز ممکن است به صدایی شبیه به تقه زدن منجر شود.

در چه مواقعی روغن گیربکس اتومات کوراندو باید عوض شود؟

در صورتی که به کیلومتر مد نظر کمپانی برسید و یا مدت زمان استفاده از روغن گیربکس گذشته باشد و یا بر اثر خرابی یا فشار بیش از حد به گیربکس روغن گیربکس کیفیت خود را از دست داده باشد باید نسبت به تعویض روغن و فیلتر روغن گیربکس اتومات کوراندو اقدام کنید.

سرویسهای مهم برای نگهداری گیربکس اتومات کوراندو را در کجا می تواند ملاحظه کرد؟

شما می توانید بری برنامه های نگهداری گیربکس را که توسط کمپانی سازنده طراحی شده است در دفترچه راهنمای خودرو مطالعه کنید. اما آنچه بنا به تجربه کارشناسان ما برای نگهداری از گیربکس اتومات کوراندو ضروری است نخست بازدید دوره ای گیربکس است و در مرجله بعد تعویض روغن و تعویض فیلتر روغن گیربکس اتومات کوراندو در زمان مقرر.

آیا ممکن است خرابی بلبرینگ به زوزه کشیدن گیربکس اتومات کوراندو منتهی شود؟

خرابی بلبرینگ معمولا به شکل سایش بیش از حد گوی ها و جداره های بلبرینگ مشاهده می شود که حرکت گوی ها در جداره بلبرینگ را دشوار ساخته ممکن است صدایی شبیه به زوزه کشیدن ایجاد شود. در صورتی که گیربکس اتومات کوراندو دچار این ایراد شود ممکن است محور چرخ دنده ها در دراز مدت به مشکل بربخورند و آنبالانس گردند.

لرزش گیربکس اتومات کوراندو چه ارتباطی با تعمیر آن می تواند داشته باشد؟

اگر گیربکس اتومات کوراندو به خوبی پس از تعمیر مونتاژ نشده باشد ممکن است چند روز یا حتی چند ساعت پس از تعمیر شما متوجه لرزش گیربکس شوید. این لرزش عموما به دلیل شل بود اتصالات گیربکس اتفاق می افتد.

گیر کردن دنده پارک در گیربکس اتومات کوراندو چه معنایی می دهد؟

خرابی در سیستم برقی خودرو و یا ایراد در سیستم ترمز ممکن است به قفل شدن گیربکس اتومات کوراندو در دنده پارک منتهی شود.

آیا گیربکسهای خودروهای هیبریدی که از روغن استفاده می کنند مانند گیربکس اتومات کوراندو نیاز به تعویض روغن دارند؟

هر گیربکس اتوماتیکی که از روغن استفاده کند این احتمال وجود دارد که به دلیل فشار مضاعفی که به گیربکس وارد می آید روغن به مرور زمان کیفیت خود را از دست بدهد. به همین دلیل دوره های خاصی برای تعویض روغن آنها در نظر گرفته می شود.

حالت اضطراری دنده سه گیربکس اتومات کوراندو را چطور می توانیم بر طرف کنیم؟

در شرایط خاصی گیربکس به شکل اتوماتیک در دنده سه قفل می شود. در این مواقع ممکن است بتوانید با به کار بستن راهکارهای ارائه شده در بخش تعمیرات اضطراری گیربکس اتومات کوراندو مشکل را رفع کنید.

مقالات مرتبط:

تعمیر گیربکس اکتیون
تعمیر گیربکس تیوولی
تعمیر گیربکس رکستون
تعمیر گیربکس سانگ یانگ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس: 09128397793
پیمایش به بالا
اسکرول به بالا